- 1 Wypadek i blokada obwodnicy. W akcji LPR (183 opinie)
- 2 Rozporządzenie ws. zakazu wstępu do lasów (145 opinii)
- 3 Napad na bank miał być żartem (116 opinii)
- 4 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (811 opinii)
- 5 2,5 roku więzienia dla rosyjskiego szpiega (82 opinie)
- 6 Co się wydarzyło na lotnisku z piątku na sobotę (45 opinii)
Zły stan mostu Siennickiego. Czeka go zamknięcie?
Zaledwie pięć lat po remoncie Mostowi Siennickiemu na Przeróbce grozi zamknięcie. Ekspertyza zlecona przez Gdański Zarząd Dróg i Zieleni wykazała, że drewniane fundamenty, na których osadzony jest most, są w bardzo złym stanie, a sama konstrukcja się osuwa. Drogowcy szukają przyczyn tego stanu rzeczy. Wyniki badań poznamy jesienią.
Prace - choć pozornie mogłoby się tak wydawać - nie były gruntowne. Podczas robót torowych na Moście Siennickim wykonawca ingerował wyłącznie w nawierzchnię i nie wzmocnił konstrukcji przeprawy. Most przeszedł de facto lifting, a nowy wygląd zyskały mury oporowe na dojazdach do niego, zmodernizowane zostały także oświetlenie i sieć trakcyjna.
Po sześciu latach okazało się, że konstrukcja mostu między Długimi Ogrodami a Przeróbką jest w opłakanym stanie - jako pierwsza opisała to "Gazeta Wyborcza Trójmiasto". Okazuje się, że już w 2019 r. w czasie przeglądu gwarancyjnego natrafiono na usterkę: zdeformowała się nawierzchnia wzdłuż dylatacji, którą trzeba było naprawić.
W sobotę, 20 czerwca, znów pojawiły się ograniczenia.
- W związku z corocznym przeglądem obiektów inżynierskich od soboty, 20 czerwca, na Moście Siennickim w ciągu ul. Siennickiej, został ograniczony ruch samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 10 t. W związku z powyższym na obiekcie zostały ustawione znaki B-5. Ponadto rozszerzona została strefa ograniczonej prędkości do 30 km/h o odcinek ul. Siennickiej od skrzyżowania z ul. Stary Dwór oraz ul. Przetoczną. Dotychczas strefa Tempo 30 obowiązywała na terenie Przeróbki od skrzyżowania ul. Siennickiej z ul. Bajki - wyjaśnia Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy GZDiZ.
90 lat trasy tramwajowej na Stogi
Zmiany w organizacji ruchu spowodowane są złym stanem technicznym drewnianych pali, na których posadowione są przyczółki mostu. Drogowcy zlecili dodatkową ekspertyzę, która ma wykazać, co jest przyczyną osuwania się konstrukcji. Do tego czasu stan techniczny mostu ma być na bieżąco monitorowany przez geodetów.
- Pierwszym sygnałem, że coś niepokojącego dzieje się z mostem, były wybrzuszenia przy dylatacjach - mówi Mieczysław Kotłowski, dyrektor GZDiZ. - Zlecona Politechnice Gdańskiej ekspertyza wykazała, że dylatacje są zakleszczone, a płyta mostu pracuje rozporowo, a więc w innym układzie obciążeń niż ten, na który most został zaprojektowany. Jeśli będzie taka konieczność, most zostanie podparty. Najczarniejszy scenariusz zakłada jego zamknięcie, ale mam nadzieję, że do tego nie dojdzie.
Na razie żadne decyzje o przebudowie czy zamknięciu Mostu Siennickiego nie zapadły. Najbardziej radykalne rozwiązanie byłoby dużym ciosem dla mieszkańców Przeróbki i Stogów, bo we wtorek po dwóch latach przebudowy ma zostać udostępniona linia tramwajowa na Stogi.
Przypomnijmy, że w tym roku w budżecie GZDiZ na remonty kładek, mostów i wiaduktów przeznaczono 4 mln zł. Modernizacji doczeka się kolejowy fragment kładki dla pieszych przy ul. Jana z Kolna, wyremontowana zostanie estakada na Rakoczego między Nowolipiem a Jaśkową Doliną oraz most nad Radunią w ciągu ul. Przybrzeżnej, gdzie wykorzystane zostaną elementy zdemontowanego mostu pontonowego w Sobieszewie.
Wideo archiwalne
Opinie (296) ponad 20 zablokowanych
-
2020-06-27 10:45
Racjonalnie
Na cho.....rę ten most ? Zasypać Martwą Wisłę !
- 6 0
-
2020-06-27 11:02
brawo od wtorku wracają tramwaje
na stogi ale most jest rozbierany ale fajnie dobrze, że to najtańsza oferta z przetargu na pewno wszystko się uda jak do tej pory.
- 7 0
-
2020-06-27 11:17
wykonawca remontu na Stogach wie co robi. Nie spieszą się bo i tak tramwaje długo nie pojeżdżą
- 4 0
-
2020-06-27 12:07
adamowicz pchał kasę na most sobieszewski dlatwgo nie starczyło na most stogowski
- 5 0
-
2020-06-27 12:16
stogi odcięte i tak
czyli nie kijem to pałą na stogi wpław to jest efekt rządów PO
- 5 0
-
2020-06-27 12:47
nie wierzę... 5 lat temu był remont... teraz coś się sypie i okazuje się, że to fundamenty???
Gdzie był nadzór budowlany? Ile głów za to poleci?
Panie Prezydent Dulkiewicz, co Pani zamierza z tym zrobić???
To granda!!!- 8 0
-
2020-06-27 12:48
dalej głosujcie na PO!!!
to wspaniały gospodarz naszego miasta!!!
- 8 0
-
2020-06-27 13:00
Mam pytanie. Jakie jest maksymalne obciążenie mostu, w kontekście masy całkowitej jednego tramwaju typu PESA, pełnego ludzi, ok. 80 ton (W przypadku przejazdu dwóch zestawów mówimy o 160 tonach + przejeżdżające auta). Może warto rozważyć możliwość wstrzymania ruchu jednego z tramwajów, kiedy drugi znajduje się już na moście? Na tle masy pojazdów szynowych ciężarówka 10T nie robi żadnego wrażenia.
Należałoby zlecić badania pod obciążeniem, bez udziału ludzi, gdyż ryzyko katastrofy budowlanej jest realne.- 3 1
-
2020-06-27 13:02
No ale za to...
... Mamy zwężenie ulic i przejścia naziemne.
- 5 0
-
2020-06-27 13:14
chciwy dwa razy traci
a, po prawdzie, wielokrotnie traci...
Taka robota, po taniości...
Fundamenty za Wilhelma robione, to muszą być dobre...- 7 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.