• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zły stan mostu Siennickiego. Czeka go zamknięcie?

rb
26 czerwca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
W 2015 r. zakończył się remont Mostu Siennickiego w ramach modernizacji linii tramwajowej na Przeróbkę. Niewykluczone, że wkrótce znów most zostanie zamknięty na czas gruntownej przebudowy. W 2015 r. zakończył się remont Mostu Siennickiego w ramach modernizacji linii tramwajowej na Przeróbkę. Niewykluczone, że wkrótce znów most zostanie zamknięty na czas gruntownej przebudowy.

Zaledwie pięć lat po remoncie Mostowi SiennickiemuMapka na Przeróbce grozi zamknięcie. Ekspertyza zlecona przez Gdański Zarząd Dróg i Zieleni wykazała, że drewniane fundamenty, na których osadzony jest most, są w bardzo złym stanie, a sama konstrukcja się osuwa. Drogowcy szukają przyczyn tego stanu rzeczy. Wyniki badań poznamy jesienią.



Czy ewentualne zamknięcie i ponowny remont mostu byłby dla ciebie problemem?

Most Siennicki został przebudowany w ramach modernizacji linii tramwajowej na Przeróbkę. Jego otwarcie nastąpiło we wrześniu 2015 roku.

Prace - choć pozornie mogłoby się tak wydawać - nie były gruntowne. Podczas robót torowych na Moście Siennickim wykonawca ingerował wyłącznie w nawierzchnię i nie wzmocnił konstrukcji przeprawy. Most przeszedł de facto lifting, a nowy wygląd zyskały mury oporowe na dojazdach do niego, zmodernizowane zostały także oświetlenie i sieć trakcyjna.

Po sześciu latach okazało się, że konstrukcja mostu między Długimi Ogrodami a Przeróbką jest w opłakanym stanie - jako pierwsza opisała to "Gazeta Wyborcza Trójmiasto". Okazuje się, że już w 2019 r. w czasie przeglądu gwarancyjnego natrafiono na usterkę: zdeformowała się nawierzchnia wzdłuż dylatacji, którą trzeba było naprawić.

W sobotę, 20 czerwca, znów pojawiły się ograniczenia.

- W związku z corocznym przeglądem obiektów inżynierskich od soboty, 20 czerwca, na Moście Siennickim w ciągu ul. Siennickiej, został ograniczony ruch samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 10 t. W związku z powyższym na obiekcie zostały ustawione znaki B-5. Ponadto rozszerzona została strefa ograniczonej prędkości do 30 km/h o odcinek ul. Siennickiej od skrzyżowania z ul. Stary Dwór oraz ul. Przetoczną. Dotychczas strefa Tempo 30 obowiązywała na terenie Przeróbki od skrzyżowania ul. Siennickiej z ul. Bajki - wyjaśnia Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy GZDiZ.

90 lat trasy tramwajowej na Stogi



Zmiany w organizacji ruchu spowodowane są złym stanem technicznym drewnianych pali, na których posadowione są przyczółki mostu. Drogowcy zlecili dodatkową ekspertyzę, która ma wykazać, co jest przyczyną osuwania się konstrukcji. Do tego czasu stan techniczny mostu ma być na bieżąco monitorowany przez geodetów.

- Pierwszym sygnałem, że coś niepokojącego dzieje się z mostem, były wybrzuszenia przy dylatacjach - mówi Mieczysław Kotłowski, dyrektor GZDiZ. - Zlecona Politechnice Gdańskiej ekspertyza wykazała, że dylatacje są zakleszczone, a płyta mostu pracuje rozporowo, a więc w innym układzie obciążeń niż ten, na który most został zaprojektowany. Jeśli będzie taka konieczność, most zostanie podparty. Najczarniejszy scenariusz zakłada jego zamknięcie, ale mam nadzieję, że do tego nie dojdzie.
Na razie żadne decyzje o przebudowie czy zamknięciu Mostu Siennickiego nie zapadły. Najbardziej radykalne rozwiązanie byłoby dużym ciosem dla mieszkańców Przeróbki i Stogów, bo we wtorek po dwóch latach przebudowy ma zostać udostępniona linia tramwajowa na Stogi.

Przypomnijmy, że w tym roku w budżecie GZDiZ na remonty kładek, mostów i wiaduktów przeznaczono 4 mln zł. Modernizacji doczeka się kolejowy fragment kładki dla pieszych przy ul. Jana z Kolna, wyremontowana zostanie estakada na Rakoczego między Nowolipiem a Jaśkową Doliną oraz most nad Radunią w ciągu ul. Przybrzeżnej, gdzie wykorzystane zostaną elementy zdemontowanego mostu pontonowego w Sobieszewie.

Wideo archiwalne

rb

Opinie (296) ponad 20 zablokowanych

  • Będzie prom albo most pontonowy.

    • 5 0

  • Kiedy elektorat tego miasta zrozumie,

    ... Że prezydenci miast są od dziur w drogach a nie od dziur... to znaczy polityki równościowej?

    • 14 3

  • Panie Zbyszku, temat jest.

    • 4 1

  • wspaniale um dba o infrastrukture przez ostatnie 21 lat

    i sa skutki.

    • 9 0

  • Wolne Stogi!

    • 5 0

  • Jak wszystko za PO - PO wierzchu.

    Państwo z tektury, aby wydać pieniądze. A że fundamentów nie zbadano - kogo obchodzi. PO nich choćby POtop. Trzy lata trwa remont Wosia-Budzysza, który miał trwać rok. Jakie trzeba mieć fory w magistracie, żeby nie zerwali umowy? Jak skończą to zamkną most, pieniądze wyrzucone w błoto. To już lepiej wydać na TVP.

    • 13 3

  • Drewniane fundamenty - szkoda że nie ze styropianu (1)

    • 2 6

    • Twoja znajomość inżynierii jest porażająca

      Drewno od tysięcy lat było i nadal jest doskonałym materiałem budowlanym. W USA Amtrak'i nadal jeżdżą po drewnianych mostach (oczywiście nie mówię o mostach przez Missisipi). Problem z drewnem jest tylko taki, że trzeba umieć je konserwować i poziom wody musi być stały. NB Gdańsk w wielu miejscach też jest posadowiony na palach.

      • 3 1

  • Na parkingach rowerowych Mevo - zbudowanych za wspólne pieniądze, stoją prywatne hulajnogi.

    Czy taki scenariusz przewidziano od POczątku? Teraz uruchomią kajaki na minuty zamiast mostu Siennickiego.

    • 10 0

  • KPINA

    To co się wyprawia ze Stogami wzywa o krzyk rozpaczy!!! Ludzie robicie 3 lata tramwaj po to aby teraz przez kolejne dwa nie mógł pojechać bo most do d*py!!!Potem otworzycie most i okaże się że tory zardzewiały i tramwaj znowu nie pojedzie. Konno najlepiej albo bryczką !Przecież tu mieszkają ludzie- nie wszyscy są patologią, wyobraźcie sobie że mieszkają tu np: pielęgniarki, sprzedawcy, kierowcy, nauczyciele, księgowi i dzieci....

    • 13 0

  • Niestety, jest jak zwykle: podwójna robota i podwójny koszt. I tak w kółko marnowane są publiczne pieniądze. Jak tu mieć zaufanie do zarządu Miasta, który nie ma wyobraźni i dopuszcza robotę "po łebkach"? Czy my, gdańszczanie, kiedykolwiek wyjdziemy na prostą z tymi remontami po remontach? Przecież miasto jest ciągle rozkopane. Kto mi zagwarantuje, że za moment nie będzie trzeba poprawiać po ekipach przekopujących Stogi? Partactwo, to narodowa cecha we wszystkich dziedzinach, a brak nadzoru - kolejna. Lipne, bo polskie.

    • 10 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane