• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zmiany na Hallera. Bezpieczeństwo kosztem płynności

neo
13 maja 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 

Materiał dzięki uprzejmości firmy Satland.


Po kolejnym potrąceniu pieszego na przejściu przez al. Hallera zobacz na mapie Gdańska we Wrzeszczu, Zarząd Dróg i Zieleni zdecydował się na następne elementy dyscyplinujące kierowców. Przed przejściem powstaną m.in. progi zwalniające, a droga zostanie zwężona.



Czy wprowadzanie progów zwalniających to dobry pomysł na takiej drodze?

Nikt nie ma wątpliwości, że znacznie ograniczy to przepustowość dróg na tym obszarze. Pomiędzy węzłem Kliniczna a Operą Bałtycką i tak był do tej pory spory ruch.

- Decyzja o wprowadzeniu w tym miejscu takich rozwiązań jest ostatecznością - mówi dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku, Mieczysław Kotłowski. - Wiemy, że elementy, które w najbliższym czasie pojawią się na wysokości ul. Konarskiego znacznie pogorszą warunki ruchu, w szczególności na ul. Klinicznej, węźle Kliniczna i alei Hallera. Nie mamy jednak innego wyjścia - trzeba zmusić kierowców do stosowania się do przepisów ruchu drogowego i ustępowania pierwszeństwa pieszym na przejściu przez jezdnię - dodaje.

ZDiZ zdecydował bowiem, że przed feralnym przejściem pojawią się zwężenia dojazdu z obydwu kierunków do jednego pasa ruchu, zamontowane będą też separatory punktowe, utrudniające samochodom w sposób radykalny przejazd torowiskiem tramwajowym oraz przede wszystkim progi wyspowe przed samym przejściem dla pieszych. Całość gotowa ma być w ciągu kilkunastu dni.

Zmiany są niezbędne, bo mimo wprowadzonych już w listopadzie 2013 roku (m.in. ograniczenie prędkości do 30 km/h, migające światła przed przejściem, oznaczona kamera nagrywająca obraz z przejścia), kierowcy wciąż nie stosowali się do ograniczeń. Do ostatniego wypadku doszło w poniedziałek, ale było to tylko kolejne z serii niebezpiecznych zdarzeń w tym miejscu. Podobne miało miejsce m.in. w listopadzie ubiegłego roku. Po zainstalowaniu kamery okazało się, że kierowcy za nic mają tam przepisy ruchu drogowego. Urządzenie nagrywa nawet 70 piratów drogowych dziennie.

Potrącenie pieszego na przejściu przez al. Hallera 3 listopada 2013 roku. To po tym zdarzeniu ZDiZ zamontował na tym przejściu kamerę, obserwującą zachowanie kierowców.


Inne potrącenie pieszego w tym samym miejscu.

neo

Opinie (632) 8 zablokowanych

  • Dwie godziny później kolejne potrącenie!!!!

    2 7 l h

    gazeta.pl Tytuł:
    Na Hallera kolejne potrącenie pieszego. Ranna 22-latka

    Cały tekst: Na_Hallera_kolejne_potracenie_pieszego__Ranna_22_latka

    Może warto zaktualizować artykuł!?

    • 5 0

  • No niestety, ale ewidentna wina pieszego.

    Szkoda faceta, ale prawo drogowe jego takze obowiazuje.

    • 1 5

  • swiatla (1)

    a czemu nie swiatla na guzik to chyba najprostsze rozwiązanie i najlepsze

    • 3 0

    • u nas piesi nie lubią czekać na zielone

      • 0 0

  • Wyprzedzanie na przejściu jazda pod wpływem itp

    Na kursach dla Szwedów udających sie na wakacje do Polski (sa zalecane) wyraźnie mówią ze pieszy w Polsce ma 50% szansy na przeżycie jeżeli ustąpisz mu pierwszeństwa na pasach bez sygnalizacji świetlnej ... Pomijając fakt żenady ze ktoś z cywilizowanego kraju jakim bez wątpienia jest Szwecja musi przejść kurs przeżycia w Polsce powinien nam Polakom dać do myślenia gdzie znajduje sie początek tego szaleństwa i źle rozumianej swobody obyczajów...nam nie jest potrzebna jest wojna w my warunkach pokoju sami sie wybijemy

    • 5 0

  • a czemu nie światła "na żądanie"? zamiast progów na stałe? !!!

    • 6 1

  • Wyrzucic z roboty -FACHOWCOW OD KOCICH OCZEK.

    Tam ma byc sygnalizacja swietlna z guzikami na zadanie pieszych.Czemu ci nieudolni z magistratu jeszcze tam pracuja/Pytam sie?

    • 3 0

  • Czekacie na to ,ze kogos zabije tam samochod/? Doczekacie sie.

    A winnych przed sad i do wiezienia.Wlasciwie juz teraz po mimo tylu wypadkow zagrazajacych zdrowiu i zyciu przydal by sie prokurator

    • 0 1

  • Kto tym cyrkiem zarzadza/?

    Cyt:,,Przed przejściem powstaną m.in. progi zwalniające, a droga zostanie zwężona". co zabraklo wam wyobrazni czy pieniedzy/?? Progi zwalniajace i zwezenia sa dobre ale nie w tym miejscu.Tylko czekac na korki.Sygnalizacja swietlna by wystarczyla do przejscia potrzeba tam z 20 sekund .No ..ale po co/?

    • 3 1

  • dobrze, że nie wpadli na to by z Hallera zrobić deptak.....

    "Urządzenie nagrywa nawet 70 piratów drogowych dziennie." - czy ktoś wyciąga z tego konsekwencje w postaci mandatów? Czy to tylko kamerka do celów statystycznych?

    No to teraz będzie ciekawie....teraz jak zdarzy się tam wypadek, to śmiertelny - bo niewielu przeżyło kontakt z pędzącym tramwajem.... Skąd taki wniosek?Ano dotąd samochody stojące w lewym "sznureczku" blokowały i spowalniały tramwaj...teraz będzie korek samochodów na prawym "pasie" - często ciężarówek i autobusów - który skutecznie ograniczy widoczność związaną z przejściem dla pieszych no i bezproblemowy "szybki korytarz" tramwajowy - ta sytuacja w połączeniu z naszymi dzielnymi motorniczymi to pewna śmierć na pasach....Ale sygnalizacji świetlnej nie zrobią i przejścia nie zlikwidują....

    a tak przy okazji.... :
    "utrudniające samochodom w sposób radykalny przejazd torowiskiem tramwajowym" czy to przypadkiem nie można zastąpić prostym zwrotem "uniemożliwiające samochodom przejazd torowiskiem tramwajowym"?

    • 2 2

  • Dziekujemy za korki panie dyrektorze.Mogly byc swiatla ...a sa kocie oczka czekamy na dalsze ulepszenia dla kierowcow jak

    - Decyzja o wprowadzeniu w tym miejscu takich rozwiązań jest ostatecznością - mówi dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku, Mieczysław Kotłowski.

    • 2 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane