• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zmiany na rondzie de La Salle. Drogowcy chcą tam wytyczyć buspasy

Maciej Korolczuk
1 czerwca 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Oddam drzewa na Spacerowej bez żalu
  • Buspas ma zostać wytyczony na fragmencie istniejącego prawoskrętu i przebiegać na drugą stronę skrzyżowania do przebudowanego wjazdu do zatoki autobusowej.
  • W tym miejscu będzie przebiegać pas przeznaczony autobusom komunikacji miejskiej w kierunku Matarni.
  • Buspasy mają poprawić płynność ruchu autobusom zjeżdżającym ze Słowackiego w kierunku Moreny, Niedźwiednika i Wrzeszcza.
  • Buspas miałby przebiegać po istniejącym pasie zieleni aż do wjazdu na widoczną na drugim zatokę autobusową.

Wkrótce jazda autobusów miejskich na jednym z kluczowych skrzyżowań w Gdańsku - Słowackiego z Potokową zobacz na mapie Gdańska będzie sprawniejsza. Gdańscy drogowcy chcą tam wytyczyć buspasy, co będzie wiązało się z przebudową skrzyżowania. Obecnie analizowany jest zakres robót i koszty przebudowy.



Czy buspasy na rondzie de La Salle poprawią twoim zdaniem płynność ruchu autobusów komunikacji miejskiej?

Rondo de La Salle to jedno z największych i najbardziej kluczowych skrzyżowań w Gdańsku. Trasa Słowackiego i al. Żołnierzy Wyklętych są głównym ciągiem między obwodnicą a Wrzeszczem, a także Moreną i Niedźwiednikiem. Dziennie przejeżdża tamtędy kilkadziesiąt tysięcy aut przez co, szczególnie w godzinach porannych, tworzą się tam długie korki.

W zatorach tkwią też i tracą cenne minuty autobusy komunikacji miejskiej kursujące między Gdańskiem a Bysewem, Baninem, Rębiechowem, Kokoszkami czy Matarnią. Radykalnie zmniejszyć korków i odciążyć trasy nie była też w stanie Pomorska Kolej Metropolitalna, dlatego by jeszcze bardziej usprawnić w tym miejscu poruszanie się miejskich autobusów, drogowcy postanowili wykorzystać obecną infrastrukturę i przebudować skrzyżowanie, tak by w obu kierunkach wytyczyć buspasy.

Planowane buspasy na rondzie de La Salle. Planowane buspasy na rondzie de La Salle.
- Obecnie ten pomysł jest przez nas analizowany zarówno pod kątem zakresu robót jak i ich kosztów - mówi Tomasz Wawrzonek z Wydziału Gospodarki Komunalnej w Urzędzie Miejskim w Gdańsku. - Chcielibyśmy zrealizować ten projekt przy niewielkiej ingerencji w skrzyżowanie, polegającej na zlikwidowaniu wysepki i dobudowaniu krótkiego odcinka zjazdowego dla autobusów przecinających to skrzyżowanie zarówno w kierunku Matarni jak i Wrzeszcza. Z tego samego pasa autobusy mogłyby też płynnie skręcać na osiedle Niedźwiednik, a po drugiej stronie skrzyżowania ze Słowackiego od razu autobus mógłby wjechać na zatoczkę autobusową przy Potokowej. Dziś - tak jak inni kierowcy - musi stać w korku i czekać na zielone światło.
Na razie pomysł jest na etapie konsultacji i analiz. Wiadomo, że wytyczenie buspasów wiązałoby się z niewielkimi pracami budowlanymi. Drogowcy muszą też sprawdzić, czy nie będą one kolidować z ewentualnymi sieciami podziemnymi.

Opinie (226) 6 zablokowanych

  • Tu sie buduje bus pasy a niedługo przez Podwale Przedmiejskie zostanie zablokowane

    nowymi skrzyzowaniami i zwezone do dwuch pasów....Tramwaje i autobusy beda dłuzej jeżdziły.
    Na szczescie za dłuższy pobyt w autobusie czy tramwaju nie trzeba bedzie dopłacać.

    • 3 3

  • wydłużyć lekoskręt ze słowackiego w potokową (3)

    przepustowość słowackiego w kierunku obwodnicy znacząco zwiększy się dzięki wydłużeniu lewoskrętu w potokową (niewielki koszt) i wydłużeniu zielonego światła po południu dla skręcających tam (nie spowoduje to korków na wjazd do gdańska); aktualnie bowiem skrzyżowanie "zapycha się" właśnie z uwagi na dużą liczbę skręcających w potokową

    • 9 2

    • Nie wydłużyć a dobudować drugi pas do skrętu w lewo.

      • 2 1

    • wydłużyć aż do Bałtyckiej!

      a potem jeszcze dalej

      • 2 1

    • ale przecież te światła działają już na tym skrzyżowaniu zgodnie z poziomem natężenia ruchu.

      • 0 0

  • DRUGI PAS

    Dodać jeszcze drugi pas dla skręcających w lewo jadących z Wrzeszcza w kierunku Moreny.

    • 7 1

  • Kompletna bzdura!

    najwięcej korków jest na Potokowej w kierunku Słowackiego, jak widać na zdjęciu lepszym rozwiązaniem jest stworzenie nowego pasa do skrętu w prawo z Potokowej w Słowackiego z ominięciem przystanku autobusowego. trzeba tylko wybudować kilkanaście metrów nowej jezdni ale pan wawrzonek zadawala się tylko malowaniem znaków na jezdni

    • 8 1

  • bajpasy sobie wrzuccie

    • 3 0

  • sami drogowi znawcy od rana nadają

    siedzi taki sam w blaszaku, zajmuje 10m2 stojąc w korku i rozmyśla gdzie by tu jakieś drzewa wyciąć, trawnik zlikwidować i wylać asfalt. Na rowery dziady a nie smrodzić z rury!

    • 2 12

  • korki robią ludzie co zostawiają tam duże odstępy i powoli dojeżdżają do świateł

    potem ruszają na zielonym z opóźnieniem

    • 4 2

  • Tam to głównie trzeba pomyśleć o lewoskrętach. Głównie Słowackiego=> Potokowa.

    • 7 0

  • buspasy mają sens (1)

    jak przepisy są przestrzegane przez kierowców, bo np. na Dmowskiego osobówki wogóle się tym nie przejmują i na Podwalu Przedmiejskim częściowo też.

    • 3 2

    • bo na dmowskiego to nie ma absolutnie zadnego sensu i logiki

      tam powinny byc trzy pasy:

      lewy - do jazdy w lewo i na wprost
      srodkowy - do jazdy na wprost
      prawy - tylko do skretu w prawo

      zadnych ułomnych buspasow ani sciezek rowerowych na dmowskiego a korki znikna natychmiast

      • 0 0

  • ten "nie da sie" popisuje sie kolejny raz. (2)

    kolejny przejaw arogancji fajnie usprawnia jazde kierunek wrzesz - lotnisko i odwrotnie. Pytam sie co z kierunkiem na Morene i Niedzwiednik. Jestem mieszkancem Niedzwiednika mieszka tam kilkanascie tysiecy podatnikow, takie rozwiazanie komu bedzie przydatne? juz teraz przez 2 szkoly wyjechanie i wjechanie na osiedle to mordega, chcecie miec awanture to ja bedziecie miec.

    • 2 3

    • Mamy na Niedźwiedniku nawet 3 szkoły...

      • 2 1

    • ja tam nie wiem, mieszkam na niedźwiedniku od urodzenia, problem z wyjazdem jest tylko w godzinach 7:40-8:10, tak to nie ma ŻADNEGO problemu. Ja bym lepiej rozwiązał problem ludzi zjeżdzających z niedźwiednika z nieziemskimi prędkościami w STREFIE 30 (!!!!) albo wjezdzajacymi do gory tez o ponad 2, a czasem 3 razy za szybko.. wjedzie Ci taki na d*pe i mysli ze to obwodnica... a na Leśnej Górze jest STREFA DLA PIESZECH więc maja pierwszenstwo w kazdym miejscu na ulicy, ale golfy trojeczki dalej na pelnej k***ie wjezdzaja do gory. Pozdrawiam

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane