- 1 Powstanie kilometrowy tor do jazdy rowerem (123 opinie)
- 2 Piękne werandy odtworzone w kamienicy (49 opinii)
- 3 Od soboty spore utrudnienia na A1 (76 opinii)
- 4 Remont "Słoneczka". Będzie nowy wystrój (97 opinii)
- 5 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (260 opinii)
- 6 Jak sprawa Amber Gold zmieniła prawo (40 opinii)
Zmiany na rondzie de La Salle. Drogowcy chcą tam wytyczyć buspasy
Wkrótce jazda autobusów miejskich na jednym z kluczowych skrzyżowań w Gdańsku - Słowackiego z Potokową będzie sprawniejsza. Gdańscy drogowcy chcą tam wytyczyć buspasy, co będzie wiązało się z przebudową skrzyżowania. Obecnie analizowany jest zakres robót i koszty przebudowy.
W zatorach tkwią też i tracą cenne minuty autobusy komunikacji miejskiej kursujące między Gdańskiem a Bysewem, Baninem, Rębiechowem, Kokoszkami czy Matarnią. Radykalnie zmniejszyć korków i odciążyć trasy nie była też w stanie Pomorska Kolej Metropolitalna, dlatego by jeszcze bardziej usprawnić w tym miejscu poruszanie się miejskich autobusów, drogowcy postanowili wykorzystać obecną infrastrukturę i przebudować skrzyżowanie, tak by w obu kierunkach wytyczyć buspasy.
- Obecnie ten pomysł jest przez nas analizowany zarówno pod kątem zakresu robót jak i ich kosztów - mówi Tomasz Wawrzonek z Wydziału Gospodarki Komunalnej w Urzędzie Miejskim w Gdańsku. - Chcielibyśmy zrealizować ten projekt przy niewielkiej ingerencji w skrzyżowanie, polegającej na zlikwidowaniu wysepki i dobudowaniu krótkiego odcinka zjazdowego dla autobusów przecinających to skrzyżowanie zarówno w kierunku Matarni jak i Wrzeszcza. Z tego samego pasa autobusy mogłyby też płynnie skręcać na osiedle Niedźwiednik, a po drugiej stronie skrzyżowania ze Słowackiego od razu autobus mógłby wjechać na zatoczkę autobusową przy Potokowej. Dziś - tak jak inni kierowcy - musi stać w korku i czekać na zielone światło.
Na razie pomysł jest na etapie konsultacji i analiz. Wiadomo, że wytyczenie buspasów wiązałoby się z niewielkimi pracami budowlanymi. Drogowcy muszą też sprawdzić, czy nie będą one kolidować z ewentualnymi sieciami podziemnymi.
Opinie (226) 6 zablokowanych
-
2017-06-01 08:17
Tu sie buduje bus pasy a niedługo przez Podwale Przedmiejskie zostanie zablokowane
nowymi skrzyzowaniami i zwezone do dwuch pasów....Tramwaje i autobusy beda dłuzej jeżdziły.
Na szczescie za dłuższy pobyt w autobusie czy tramwaju nie trzeba bedzie dopłacać.- 3 3
-
2017-06-01 08:23
wydłużyć lekoskręt ze słowackiego w potokową (3)
przepustowość słowackiego w kierunku obwodnicy znacząco zwiększy się dzięki wydłużeniu lewoskrętu w potokową (niewielki koszt) i wydłużeniu zielonego światła po południu dla skręcających tam (nie spowoduje to korków na wjazd do gdańska); aktualnie bowiem skrzyżowanie "zapycha się" właśnie z uwagi na dużą liczbę skręcających w potokową
- 9 2
-
2017-06-01 08:35
Nie wydłużyć a dobudować drugi pas do skrętu w lewo.
- 2 1
-
2017-06-01 08:39
wydłużyć aż do Bałtyckiej!
a potem jeszcze dalej
- 2 1
-
2017-06-02 18:49
ale przecież te światła działają już na tym skrzyżowaniu zgodnie z poziomem natężenia ruchu.
- 0 0
-
2017-06-01 08:46
DRUGI PAS
Dodać jeszcze drugi pas dla skręcających w lewo jadących z Wrzeszcza w kierunku Moreny.
- 7 1
-
2017-06-01 08:46
Kompletna bzdura!
najwięcej korków jest na Potokowej w kierunku Słowackiego, jak widać na zdjęciu lepszym rozwiązaniem jest stworzenie nowego pasa do skrętu w prawo z Potokowej w Słowackiego z ominięciem przystanku autobusowego. trzeba tylko wybudować kilkanaście metrów nowej jezdni ale pan wawrzonek zadawala się tylko malowaniem znaków na jezdni
- 8 1
-
2017-06-01 08:49
bajpasy sobie wrzuccie
- 3 0
-
2017-06-01 08:50
sami drogowi znawcy od rana nadają
siedzi taki sam w blaszaku, zajmuje 10m2 stojąc w korku i rozmyśla gdzie by tu jakieś drzewa wyciąć, trawnik zlikwidować i wylać asfalt. Na rowery dziady a nie smrodzić z rury!
- 2 12
-
2017-06-01 09:00
korki robią ludzie co zostawiają tam duże odstępy i powoli dojeżdżają do świateł
potem ruszają na zielonym z opóźnieniem
- 4 2
-
2017-06-01 09:00
Tam to głównie trzeba pomyśleć o lewoskrętach. Głównie Słowackiego=> Potokowa.
- 7 0
-
2017-06-01 09:07
buspasy mają sens (1)
jak przepisy są przestrzegane przez kierowców, bo np. na Dmowskiego osobówki wogóle się tym nie przejmują i na Podwalu Przedmiejskim częściowo też.
- 3 2
-
2017-06-01 18:56
bo na dmowskiego to nie ma absolutnie zadnego sensu i logiki
tam powinny byc trzy pasy:
lewy - do jazdy w lewo i na wprost
srodkowy - do jazdy na wprost
prawy - tylko do skretu w prawo
zadnych ułomnych buspasow ani sciezek rowerowych na dmowskiego a korki znikna natychmiast- 0 0
-
2017-06-01 09:15
ten "nie da sie" popisuje sie kolejny raz. (2)
kolejny przejaw arogancji fajnie usprawnia jazde kierunek wrzesz - lotnisko i odwrotnie. Pytam sie co z kierunkiem na Morene i Niedzwiednik. Jestem mieszkancem Niedzwiednika mieszka tam kilkanascie tysiecy podatnikow, takie rozwiazanie komu bedzie przydatne? juz teraz przez 2 szkoly wyjechanie i wjechanie na osiedle to mordega, chcecie miec awanture to ja bedziecie miec.
- 2 3
-
2017-06-01 11:33
Mamy na Niedźwiedniku nawet 3 szkoły...
- 2 1
-
2017-06-02 19:09
ja tam nie wiem, mieszkam na niedźwiedniku od urodzenia, problem z wyjazdem jest tylko w godzinach 7:40-8:10, tak to nie ma ŻADNEGO problemu. Ja bym lepiej rozwiązał problem ludzi zjeżdzających z niedźwiednika z nieziemskimi prędkościami w STREFIE 30 (!!!!) albo wjezdzajacymi do gory tez o ponad 2, a czasem 3 razy za szybko.. wjedzie Ci taki na d*pe i mysli ze to obwodnica... a na Leśnej Górze jest STREFA DLA PIESZECH więc maja pierwszenstwo w kazdym miejscu na ulicy, ale golfy trojeczki dalej na pelnej k***ie wjezdzaja do gory. Pozdrawiam
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.