• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zmiany rozkładów gdyńskiej komunikacji

neo
30 sierpnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Od września mieszkańcy Gdyni muszą się liczyć ze zmianami tras i częstotliwości kursowania komunikacji publicznej w Gdyni. Od września mieszkańcy Gdyni muszą się liczyć ze zmianami tras i częstotliwości kursowania komunikacji publicznej w Gdyni.

Od września zacznie funkcjonować linia trolejbusowa nr 32, która pojedzie na północ Gdyni. A że komunikacja miejska to zawsze system naczyń połączonych, to gdynian czekają też zmiany na trasach innych linii autobusowych i trolejbusowych.



Wiesz, jak dojechać komunikacją do dzielnic w swoim mieście?

Zmiany wejdą w życie od 1 września, w związku z wprowadzeniem nowej trasy trolejbusowej na Pogórze. Nowoczesne pojazdy na linii 32 pojadą do północnych dzielnic Gdyni, mimo że nie ma tam trakcji trolejbusowej. Wszystko dzięki wydajnym i pojemnym akumulatorom.

Czytaj więcej: Trolejbus bez szelek pojechał na północ Gdyni

Nowa linia implikuje zmiany na trasach innych pojazdów komunikacji miejskiej, zwłaszcza powiązanych z dojazdem na północ.

Co się zmieni?


  1. Wybrane kursy autobusów 105, 146, 165, 173, 194 i 198 zostają przyspieszone lub opóźnione do pięciu minut, w celu zapewnienia lepszej koordynacji odjazdów.
  2. Nową trasą pojedzie linia 165 - zamiast ulicami płk. Dąbka i Wiejską autobusy pojadą ul. Derdowskiego. Linia zostaje wycofana z obsługi Chyloni i Pogórza Dolnego.
  3. Na linii 173 uruchamia się dodatkowe kursy - w popołudniowym szczycie przewozowym odjazdy z Gdyni do Kazimierza odbywać się będą co ok. 30 minut. W rytmie 30-minutowym realizowane będą też kursy na linii 146, dzięki czemu w godzinach od 13 do 17 pomiędzy placem Kaszubskim w Gdyni a Kosakowem zostanie zapewniona częstotliwość kursów co 15 minut.
  4. Autobusy linii 194 w soboty, w godz. 8:30-15:00, kursować będą z 15-minutową częstotliwością.
  5. Wieczorna para kursów na linii 198 zostaje zastąpiona kursami linii 710.
  6. Na linii R zwiększona zostanie częstotliwość kursowania autobusów z Rumi w godzinach od 6:45 do 7:15.
  7. Na liniach 103 i 163 wprowadza się nowe czasy przejazdów, lepiej odzwierciedlające warunki ruchu drogowego.
  8. Nowa trasa linii 134 - w czasie porannego szczytu przewozowego autobusy nie będą kursować przez Płytę Redłowską i al. Piłsudskiego, a wprowadzone zostają zajazdy na przystanek Elektrociepłownia - Kontenerowa. Ma to na celu zastąpienie kursującej obecnie w tym miejscu linii 170. W szczycie popołudniowym przystanek ten obsłuży linia 105.
  9. Do Terminala Promowego w godzinach 15-16 zajeżdżać będą autobusy 103.
  10. Zmiany na liniach W i 141 dotyczą pojedynczych kursów dojazdowych i zjazdowych.
  11. Wprowadzone zostają także nowe rozkłady jazdy linii 700, 740, 759 i 770.
neo

Miejsca

Opinie (120) 4 zablokowane

  • Prawda boli?

    a o kolejnych gdańskich cięciach w komunikacji, zwłaszcza na południu Gdańska cisza. Zresztą jak zawsze

    • 8 5

  • Ciche cięcia kursów

    Niby coś nowego a jednak nie do końca bo na innych liniach rzadziej będą jeździły autobusy i trolejbusy

    • 39 1

  • Trolejbus, a elektrociepłownia (1)

    Przestańcie narzekać, że trolejbus jest nieekologiczny bo prąd potrzebny do jego pracy produkuje elektrownia czyli się zmienia miejsce wytworzenia odpadu w postacie spalin. Otóż, elektrownie przynajmniej te trójmiejskie nawet w najsroższe zimy pracują maksymalnie na 60% z uwagi na brak dużych przemysłowych odbiorców takich jak kiedyś (stocznie i inne duże post komunistyczne molochy itd.). Ja osobiście wolę aby elektrownia produkowała prąd do trolejbusa bo będzie i tak to bardziej ekologiczne niż jazda za autobusem spalinowym w korku. Oczywiście pozostaje kwestia utylizacji baterii, ale przecież i tak każdy autobus musi posiadać akumulator i nie jest to tylko problem trolejbusów...

    • 25 7

    • W Teojmiescie nie ma typowych elektrowni

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane