• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zmiany w oznakowaniu na obwodnicy. Kierowcy pojadą szybciej

Maciej Naskręt
13 października 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Szansa na odcinkowy pomiar prędkości na obwodnicy
Węzeł Matarnia - obecnie wymalowana ciągła linia uniemożliwia zmianę pasa. Ma to się zmienić. Węzeł Matarnia - obecnie wymalowana ciągła linia uniemożliwia zmianę pasa. Ma to się zmienić.

Kierowcy powinni się spodziewać korekty oznakowania poziomego na obwodnicy. Będzie można zjeżdżać z prawego na lewy pas przy zjazdach na ekspresówkę w rejonie Matarni i Straszyna. To ma poprawić płynność i bezpieczeństwo ruchu.



Jak oceniasz zmianę na obwodnicy?

Kilka lat temu drogowcy z gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad wprowadzili linie ciągłe na zjazdach do ekspresówki. Oznakowanie pojawiło się na węźle Gdańsk Południe zobacz na mapie Gdańska i węźle Matarnia zobacz na mapie Gdańska - na nitce do Gdyni. Czas pokazał, że pomysł wymaga zmian. Dlaczego?

Na obwodnicy, gdzie panuje ogromny ruch i padają kolejne rekordy natężenia, przy obecnym oznakowaniu różnica prędkości między samochodami (jadącymi lewym i prawym pasem) jest zbyt duża. To potęguje sytuacje niebezpieczne.

Stąd też jeszcze jesienią wprowadzona zostanie zmiana oznakowania. Przy obecnej linii ciągłej rozdzielającej pasy - po jej prawej stronie - pojawi się linia przerywana.

- W efekcie powstanie linia jednostronnie przekraczalna. To oznacza, że będzie można zjechać z prawego pasa na lewy, ale odwrotnie będzie to niemożliwe - mówi Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA.
Czytaj też: Czy zakazać wyprzedzania z prawej strony?

Planowana zmiana na węźle Matarnia i Gdańsk Południe. Planowana zmiana na węźle Matarnia i Gdańsk Południe.
Zdaniem drogowców powinno to odkorkować nieco prawy pas i wpłynąć na płynność ruchu i bezpieczeństwo przejazdu na jezdni głównej. Ponadto ułatwić ma włączenie się do ruchu pojazdów z łącznicy.

Jeśli rozwiązanie się sprawdzi, pojawi się w kolejnych miejscach drogi ekspresowej.

Obecnie linie jednostronnie przekraczalne powszechnie stosowane są na drogach o przekroju jednej jezdni - po pasie ruchu w każdą stronę. W miastach tego rodzaju linie napotkamy na skrzyżowaniach z wyspą centralną. Umożliwiają one zjazd autem do zewnętrznej części skrzyżowania, a zakazują jazdę do wewnątrz.

Miejsca

Opinie (192) 3 zablokowane

  • Takie rozwiązanie nie ma sensu bo natężenie ruchu zarówno na lewym jak i prawym jest tak duże (2)

    Że nawet aventadorem ze znajomym nie byliśmy w stanie się tam wcisnąć a on raczej na linie uwagi nie zwraca.
    Za to kierowcy ciężarówek na pewno to wykorzystają i będzie więcej wypadków.

    • 10 11

    • a to wy tak zamulaliscie lewy pas (1)

      juz nawet venomem gt nie mozna spokojnie jezdzic bo ci jakis mul sie wlecze na lewym...

      • 1 1

      • Nie karmić trolla!

        • 1 0

  • Szybko zareagowali.... (2)

    Jeżeli ktoś dużo jeździ po obwodnicy to i tak ignorowal ów ciągła linię aby jakoś płynnie ludzie mogli się włączyć do ruchu.

    • 4 2

    • Ową ciągłą linię, jeśli już. (1)

      "Ów" odnosi się tylko do rodzaju męskiego, a linia jest rodzaju żeńskiego, więc "owa". I nie pisać mi, że nie mam nic merytorycznie do powiedzenia, to się czepiam. Czepiam się, bo nerw mnie bierze, kiedy ktoś używa słów, których znaczenia i celu zastosowania nie rozumie, a wydaje mu się, że jest taki światowy i elokwentny.
      A co do meritum artykułu, to zmianę oznakowania oceniam pozytywnie.

      • 0 0

      • Dziękuję bardzo wszechwiedzacy anonimie za poprawkę. Pozdrawiam

        • 0 0

  • Już dawno powinno to zrobić.

    Samochody będące na prawym pasie nie mogły zwolnić pasa dla aut wlaczajacych się do ruchu i przez to zjazdu nie były płynne

    • 4 2

  • Było dobrze, a będzie jeszcze lepiej

    Aż miło, że mogłem tak napisać. Wciąż zbyt rzadko mają miejsce takie pozytywne zmiany.

    • 2 0

  • acceleration

    nie mam problemów z właczeniem sie do ruchu nawet na 20 metrach.....

    • 1 3

  • No to beda wypadki. 50km/h i od razu strzal na lewy pas.

    • 7 3

  • Przedluzyc ten pas z Matarni do Osowej i po klopocie

    • 5 0

  • W końcu.

    Długo im zajęło dostrzeżenie nietrafności tego rozwiązania, ale grunt, że wreszcie to się zmieni. Gdyby jeszcze udało się nauczyć kierowców nabierania prędkości jeszcze na pasie wjazdowym zamiast wjeżdżania na obwodnicę 50-60km/h (nagminne w Straszynie).

    • 4 1

  • A co z rowerami?

    A gdzie pas dla rowerów? Gdy założę obcisłe gacie to wyprzedzam wszystkich...

    • 4 2

  • będzie więcej wypadków (1)

    Posłuchajcie kierowców którzy codziennie jeżdżą tym odcinkiem ! Ta linia ciągła była jedynym zabezpieczeniem przed niecierpliwymi kierowcami, którzy od razu chcieli wyprzedzić tira jadącego przed nim i wskakiwali od razu na lewy pas. I tak teraz niektórzy krewcy kierowcy łamią ten zakaz ale są to wypadki sporadyczne. Znosząc ten zakaz bedzie samowola. Czy naprawdę ktoś musi w tym miejscu zginąć żeby urzednicy to zrozumieli ??
    Panie redaktorze prosimy o reakcję. Proszę udać siena ten zjazd właśnie w godzinach szczytu. między 16 a 17 i poobserwowac chociaz przez 15 minut i zdać nam wszystkim i urzednikom obiektywną relację.

    • 10 4

    • Bzdura, na innych węzłach bez ciągłej linii nie ma tego problemu.

      Ja jeżdżę codziennie obwodnicą, na którą zjeżdżam właśnie na Matarni.

      • 1 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane