• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zmiany w oznakowaniu na obwodnicy. Kierowcy pojadą szybciej

Maciej Naskręt
13 października 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Szansa na odcinkowy pomiar prędkości na obwodnicy
Węzeł Matarnia - obecnie wymalowana ciągła linia uniemożliwia zmianę pasa. Ma to się zmienić. Węzeł Matarnia - obecnie wymalowana ciągła linia uniemożliwia zmianę pasa. Ma to się zmienić.

Kierowcy powinni się spodziewać korekty oznakowania poziomego na obwodnicy. Będzie można zjeżdżać z prawego na lewy pas przy zjazdach na ekspresówkę w rejonie Matarni i Straszyna. To ma poprawić płynność i bezpieczeństwo ruchu.



Jak oceniasz zmianę na obwodnicy?

Kilka lat temu drogowcy z gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad wprowadzili linie ciągłe na zjazdach do ekspresówki. Oznakowanie pojawiło się na węźle Gdańsk Południe zobacz na mapie Gdańska i węźle Matarnia zobacz na mapie Gdańska - na nitce do Gdyni. Czas pokazał, że pomysł wymaga zmian. Dlaczego?

Na obwodnicy, gdzie panuje ogromny ruch i padają kolejne rekordy natężenia, przy obecnym oznakowaniu różnica prędkości między samochodami (jadącymi lewym i prawym pasem) jest zbyt duża. To potęguje sytuacje niebezpieczne.

Stąd też jeszcze jesienią wprowadzona zostanie zmiana oznakowania. Przy obecnej linii ciągłej rozdzielającej pasy - po jej prawej stronie - pojawi się linia przerywana.

- W efekcie powstanie linia jednostronnie przekraczalna. To oznacza, że będzie można zjechać z prawego pasa na lewy, ale odwrotnie będzie to niemożliwe - mówi Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA.
Czytaj też: Czy zakazać wyprzedzania z prawej strony?

Planowana zmiana na węźle Matarnia i Gdańsk Południe. Planowana zmiana na węźle Matarnia i Gdańsk Południe.
Zdaniem drogowców powinno to odkorkować nieco prawy pas i wpłynąć na płynność ruchu i bezpieczeństwo przejazdu na jezdni głównej. Ponadto ułatwić ma włączenie się do ruchu pojazdów z łącznicy.

Jeśli rozwiązanie się sprawdzi, pojawi się w kolejnych miejscach drogi ekspresowej.

Obecnie linie jednostronnie przekraczalne powszechnie stosowane są na drogach o przekroju jednej jezdni - po pasie ruchu w każdą stronę. W miastach tego rodzaju linie napotkamy na skrzyżowaniach z wyspą centralną. Umożliwiają one zjazd autem do zewnętrznej części skrzyżowania, a zakazują jazdę do wewnątrz.

Miejsca

Opinie (192) 3 zablokowane

  • Odcinkowy pomiar prędkości (3)

    Jedyne co spowoduje że z obwodnicy znikną korki będące skutkami wypadków będącymi skutkiem tylko i wyłącznie zbyt szybkiej jazdy

    • 18 12

    • (1)

      Ja bym się skupił na tych co blokują skrzyżowania. Gdyby policja tych wyłapała raz, że skończyłyby się problemy na węzłach, dwa państwo nie musiałoby kraść z wypłat.

      • 5 2

      • Na Obwodnicy nie ma skrzyżowań. Wynika to z definicji drogi ekspresowej.

        • 1 1

    • Każda władza boi sie odcinkowego pomiaru

      Kto to wprowadzi wpadnie we własne sidła!
      A to faktycznie jest dobre rozwiązanie które szybciutko by się zwróciło!

      • 2 5

  • Takie rozwiązanie nie ma sensu bo natężenie ruchu zarówno na lewym jak i prawym jest tak duże (2)

    Że nawet aventadorem ze znajomym nie byliśmy w stanie się tam wcisnąć a on raczej na linie uwagi nie zwraca.
    Za to kierowcy ciężarówek na pewno to wykorzystają i będzie więcej wypadków.

    • 10 11

    • a to wy tak zamulaliscie lewy pas (1)

      juz nawet venomem gt nie mozna spokojnie jezdzic bo ci jakis mul sie wlecze na lewym...

      • 1 1

      • Nie karmić trolla!

        • 1 0

  • A jeszcze niedawno mówili, że się nie da (2)

    bo linia podwójna (także jednostronnie przerywana) może być używana (wg Prawa o Ruchu Drogowym) tylko do rozdzielania pasów w przeciwnych kierunkach?

    Czy ktoś wie, czy coś zmieniło się w przepisach, czy już nie trzeba ich stosować?

    • 13 1

    • Coś ci się porypało.

      • 1 0

    • Wg 85.4 i definicji linii jednostronnie przekraczalnej

      może ona rozdzielać pasy w tym samym kierunku (w przeciwieństwie do linii podwójnej ciągłej). Natomiast sama jej definicja średnio pasuje do jezdni jednokierunkowej, bo przepisy dopuszczają przekroczenie jej od strony linii ciągłej przy powrocie po wyprzedzaniu. Ma to sens na jezdni dwukierunkowej, ale stosując wprost przepisy, można będzie jechać prawym pasem obwodnicy, zjechać na lewy pas (od strony przerywanej), wyprzedzić samochód na prawym pasie i wrócić na prawy pas w trakcie trwania tej linii (w od strony ciągłej).

      • 3 0

  • (1)

    Po wielu latach zaskoczyli. Jest jeszcze wiele przypadkow ich geniuszu. Gratuluje odkrucia kola

    • 6 4

    • Napisz, gdy i jeśli odkryjesz pedał hamulca.

      • 1 0

  • Przecież tam i tak wszyscy jadą po ciągłej...

    • 19 1

  • Odliczamy do powrotu do obecnego rozwiązania

    Podejmujacy decyzje nie doswiadczyli chyba wpadania od razu na lewy pas ze żjazdowego. Ta zmiana to powrot do zlego pomyslu

    • 13 3

  • niedobry pomysł.nowe wyzwania. u nas jest tak,że jak coś wolno to znaczy należy się. (2)

    czyli jedziesz powiedzmy 120km/h i nagle masz przed sobą auto włączające się z prędkością 70km/h bo zgrabnie wyprzedziło tira z prawego pasa.

    • 14 2

    • spoko, wszystkim ograniczą prędkość do 70 kmh

      • 2 1

    • Nie, to działa inaczej

      Bo jesteśmy w Polsce. Załóżmy, że jadę prawym pasem 120 km/h (natężenie ruchu jest chwilowo niewielkie) i widzę z daleka samochody chcące się włączyć z rozbiegowego, więc płynnie zmieniam na lewy. Dziesięć sekund później mam już za sobą dyszącego mi w plecy i mrugającego długimi młodzieńca z powiatu puckiego, który wyciska ile fabryka dała ze swojego Paserati.

      • 4 2

  • No to czas liczyc dzwony w tym miejscu (1)

    Zanim lewy pas nie zmieni nawykow a prawy nauczy sie wykorzystywac rozbiegowke na wyrownanie predkosci. Tylko w tym miejscach jest taki ruch, ze wyrownanie predkosci bedzie niemozliwe. Czyli jednak dzwony beda non stop. I Obwodowa w korku... to moze nich tam od razu zrobic przystanek na 2 lawety? Sprawniej zgarna auta po dzwonie....

    • 16 0

    • Przystanek na lawety już jest tuż przed tym miejscem

      Tak i często tam widzę lawetę

      • 0 1

  • Naskręt Panie miły (1)

    Tezy w Pana artykułach i ankietach zwyle są głupie, ale ta jest wybitna. Nie chodzi w tej zmianie o szybkość tylko o bezpieczeństwo. Gdybys Pan byl praktykiem kierowcą to byś od początku wiedział źe te linie stwarzają zagrożenie uniemoźliwiając wpuszczenie pojazdów z pasa rozbiegowego poprzez zjazd na lewy.

    • 8 3

    • O tym należy pomyśleć przed rozpoczęciem linii ciągłej, a nie zmieniać pas w ostatniej chwili.

      • 2 3

  • jak sie szlachta nauczy jezdzic przepisowo to dzwonow nie bedzie !! (2)

    ..... a narazie to banda cisnieniowcow i zderzakowcow codziennie cisnie na obwodnicy na ktorej stoimy orzez nich w korasach

    • 15 2

    • (1)

      Dziadki samochodowe ma tory tramwajowe!!!!! Nie popieram idiotów szalejących rupieciami ale jadących 90k/h lewym pasem w godzinach szczytu z bezpieczną odległością 500m od poprzedzającego auta nigdy nie zrozumiem.

      • 4 7

      • Skoro nie rozumiesz bezpiecznej odległości, to oddaj mamie kluczyki, przylgo zderzakowa!

        • 5 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane