• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zmiany w oznakowaniu na obwodnicy. Kierowcy pojadą szybciej

Maciej Naskręt
13 października 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Szansa na odcinkowy pomiar prędkości na obwodnicy
Węzeł Matarnia - obecnie wymalowana ciągła linia uniemożliwia zmianę pasa. Ma to się zmienić. Węzeł Matarnia - obecnie wymalowana ciągła linia uniemożliwia zmianę pasa. Ma to się zmienić.

Kierowcy powinni się spodziewać korekty oznakowania poziomego na obwodnicy. Będzie można zjeżdżać z prawego na lewy pas przy zjazdach na ekspresówkę w rejonie Matarni i Straszyna. To ma poprawić płynność i bezpieczeństwo ruchu.



Jak oceniasz zmianę na obwodnicy?

Kilka lat temu drogowcy z gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad wprowadzili linie ciągłe na zjazdach do ekspresówki. Oznakowanie pojawiło się na węźle Gdańsk Południe zobacz na mapie Gdańska i węźle Matarnia zobacz na mapie Gdańska - na nitce do Gdyni. Czas pokazał, że pomysł wymaga zmian. Dlaczego?

Na obwodnicy, gdzie panuje ogromny ruch i padają kolejne rekordy natężenia, przy obecnym oznakowaniu różnica prędkości między samochodami (jadącymi lewym i prawym pasem) jest zbyt duża. To potęguje sytuacje niebezpieczne.

Stąd też jeszcze jesienią wprowadzona zostanie zmiana oznakowania. Przy obecnej linii ciągłej rozdzielającej pasy - po jej prawej stronie - pojawi się linia przerywana.

- W efekcie powstanie linia jednostronnie przekraczalna. To oznacza, że będzie można zjechać z prawego pasa na lewy, ale odwrotnie będzie to niemożliwe - mówi Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA.
Czytaj też: Czy zakazać wyprzedzania z prawej strony?

Planowana zmiana na węźle Matarnia i Gdańsk Południe. Planowana zmiana na węźle Matarnia i Gdańsk Południe.
Zdaniem drogowców powinno to odkorkować nieco prawy pas i wpłynąć na płynność ruchu i bezpieczeństwo przejazdu na jezdni głównej. Ponadto ułatwić ma włączenie się do ruchu pojazdów z łącznicy.

Jeśli rozwiązanie się sprawdzi, pojawi się w kolejnych miejscach drogi ekspresowej.

Obecnie linie jednostronnie przekraczalne powszechnie stosowane są na drogach o przekroju jednej jezdni - po pasie ruchu w każdą stronę. W miastach tego rodzaju linie napotkamy na skrzyżowaniach z wyspą centralną. Umożliwiają one zjazd autem do zewnętrznej części skrzyżowania, a zakazują jazdę do wewnątrz.

Miejsca

Opinie (192) 3 zablokowane

  • Nic się nie zmieni dlatego że ludzie nie potrafią właczyć się fo ruchu na obwodnicy. Jedzie taki osiołek 50 na godzinę pasem rozbiegowym i potem klika kierunkiem na jego końcu żeby go ktoś wpuścił albo wciska się na chama mając 50 km na liczniku przed maskę i cała reszta musi zwalniać stad korki i sytuacje niebezpieczne.

    • 6 0

  • Idiotyzm! (2)

    Przecież tam są właśnie wypadki dlatego, że debile z rozpędówki jadąc 40 kmh "przeskakują" prawy pas i pomimo (teraz) linii ciągłej wskakują na lewy!
    W tej sytuacji auta jadące 120 kmh (a często niestety jeszcze szybciej) muszą hamować awaryjnie i powstają karambole!
    Tą linie ciągłą należy nie zmieniać na przerywaną ale zrobić tam podwyższony krawężnik by piraci drogowi nie mogli pomimo linii ciągłej wjechać na lewy pas!

    • 18 3

    • Teraz będzie to nagminne - wjedzie ledwo na rozpędowy pas, ominie ciężarówkę i siup na lewy pas mając 50 na liczniku!
      A ci za nim niech się martwią ze 120 do 50 hamować na 20 metrach.
      Blacharze będą się cieszyć!

      • 2 0

    • no tak

      • 0 1

  • Zamiast linii ciagłej to chyba należałoby postawić mur

    Nikt nie zwraca uwagi czy linia ciagła czy nie.

    • 3 1

  • niedobry pomysł.nowe wyzwania. u nas jest tak,że jak coś wolno to znaczy należy się. (2)

    czyli jedziesz powiedzmy 120km/h i nagle masz przed sobą auto włączające się z prędkością 70km/h bo zgrabnie wyprzedziło tira z prawego pasa.

    • 14 2

    • Nie, to działa inaczej

      Bo jesteśmy w Polsce. Załóżmy, że jadę prawym pasem 120 km/h (natężenie ruchu jest chwilowo niewielkie) i widzę z daleka samochody chcące się włączyć z rozbiegowego, więc płynnie zmieniam na lewy. Dziesięć sekund później mam już za sobą dyszącego mi w plecy i mrugającego długimi młodzieńca z powiatu puckiego, który wyciska ile fabryka dała ze swojego Paserati.

      • 4 2

    • spoko, wszystkim ograniczą prędkość do 70 kmh

      • 2 1

  • Dodanie jednego pasa w strategicznym miejscu jakim jest łączenie się dwóch krajowych dróg S6 z S7 (2)

    To jest nie do pomyślenia aby takie rzeczy miały miejsce !!!!

    Dwie DK mogą mieć takie ciasne gardło ????

    Osoby które to zakceptowały powinny iść do więzienia

    Jeśli Wiecie o czym mówię.

    • 4 2

    • S7 z S6 obwodnica południowa z obwodnicą trojmiejską (1)

      Tu powinny być dwa pasy

      • 2 0

      • Są dwa pasy.

        • 0 1

  • Trzeci pas od Matarni do Owczarni !!! (1)

    Trzeci pas od węzłów na Matarni do Owczarni i od Owczarni do Osowej

    Nic innego już nie pomoże !!!! Jest miejsce to zróbcie to a nie czekajcie na całkowite zakorkowanie głównej arterii 3-miasta... To co się tam dzieje każdego dnia...... ale zaraz spadnie śnieg i wtedy będzie kompletny paraliż i nie trzeba być prorokiem aby to przewidzieć...

    • 8 1

    • A na czas rozbudowy kupmy hulajnogi.

      • 0 1

  • jak sie szlachta nauczy jezdzic przepisowo to dzwonow nie bedzie !! (2)

    ..... a narazie to banda cisnieniowcow i zderzakowcow codziennie cisnie na obwodnicy na ktorej stoimy orzez nich w korasach

    • 15 2

    • (1)

      Dziadki samochodowe ma tory tramwajowe!!!!! Nie popieram idiotów szalejących rupieciami ale jadących 90k/h lewym pasem w godzinach szczytu z bezpieczną odległością 500m od poprzedzającego auta nigdy nie zrozumiem.

      • 4 7

      • Skoro nie rozumiesz bezpiecznej odległości, to oddaj mamie kluczyki, przylgo zderzakowa!

        • 5 2

  • Naskręt Panie miły (1)

    Tezy w Pana artykułach i ankietach zwyle są głupie, ale ta jest wybitna. Nie chodzi w tej zmianie o szybkość tylko o bezpieczeństwo. Gdybys Pan byl praktykiem kierowcą to byś od początku wiedział źe te linie stwarzają zagrożenie uniemoźliwiając wpuszczenie pojazdów z pasa rozbiegowego poprzez zjazd na lewy.

    • 8 3

    • O tym należy pomyśleć przed rozpoczęciem linii ciągłej, a nie zmieniać pas w ostatniej chwili.

      • 2 3

  • Teraz przez 5 lat spokojnie można. nic nie robić. Przepustowość. wzrośnie. o 1000%

    • 3 2

  • (1)

    Po wielu latach zaskoczyli. Jest jeszcze wiele przypadkow ich geniuszu. Gratuluje odkrucia kola

    • 6 4

    • Napisz, gdy i jeśli odkryjesz pedał hamulca.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane