• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zmiany w ruchu na ul. Świętojańskiej 16-17 maja

15 maja 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Podczas weekendowego zamknięcia ul. Starowiejskiej niektórzy wylegiwali się na leżakach w miejscach zwolnionych przez samochody. Czy podobnie będzie na ul. Świętojańskiej? Podczas weekendowego zamknięcia ul. Starowiejskiej niektórzy wylegiwali się na leżakach w miejscach zwolnionych przez samochody. Czy podobnie będzie na ul. Świętojańskiej?

W dniach 16-17 maja testowana będzie możliwość utworzenia strefy ograniczonego ruchu samochodowego na ul. Świętojańskiej, na odcinku od al. Piłsudskiego zobacz na mapie Gdyni do ul. 10 Lutego zobacz na mapie Gdyni



Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni prosi, aby w dniach 16 i 17 maja odwiedzający ulicę Świętojańską skorzystali z transportu publicznego, przyjechali rowerem lub też przyszli pieszo. Osobom, które nie mają innej możliwości, niż użycie samochodu, poleca się ul. Władysława IV zobacz na mapie Gdyni, która stanowi wygodną i bezpieczną alternatywę dla ul. Świętojańskiej.

Ograniczenie ruchu samochodowego na najbardziej prestiżowej ulicy handlowej w Gdyni pomoże określić kierunek zmian, mających na celu zwiększenie atrakcyjności tej przestrzeni publicznej dla ruchu pieszego. Ograniczenia w ruchu mogą mieć charakter czasowy - ulica może być zamykana np. tylko w weekendy lub w sezonie letnim. Działania prowadzone są w ramach projektu CIVITAS DYN@MO.

Jednym z zadań projektu CIVITAS DYN@MO jest utworzenie pierwszej w mieście "strefy pieszej". Co ważne, pod tym hasłem może kryć się przestrzeń dostępna nie tylko dla samych pieszych! Możliwe jest bowiem dopuszczenie również ruchu innych grup:
- mieszkańców,
- transportu publicznego,
- rowerzystów,
- taksówek,
- dostawców.

Zakres ograniczenia ruchu może więc być bardzo zróżnicowany. Kluczem do sukcesu jest bowiem dobór odpowiedniego zakresu do danej lokalizacji, w zależności od jej charakteru, możliwości i preferencji wszystkich interesariuszy, czyli mieszkańców, przedsiębiorców, klientów sklepów itp. Obok ul. Świętojańskiej, wśród rozpatrywanych pod tym kątem gdyńskich ulic znalazły się także al. Jana Pawła II zobacz na mapie Gdyniul. Starowiejska zobacz na mapie Gdyni.

Podstawą do dokonania ostatecznego wyboru oraz określenia zakresu ograniczeń jest szereg działań realizowanych w ramach projektu CIVITAS DYN@MO. Można wśród nich wymienić przeprowadzenie ankiet, skierowanych m.in. do przedsiębiorców, prowadzących różnorodną działalność przy analizowanych ulicach. Temat był również podnoszony w czasie debaty, zorganizowanej w listopadzie 2014 r. w Akademii Morskiej. Poza gronem ekspertów, uczestniczyli w niej zarówno przedsiębiorcy, mieszkańcy, jak i przedstawiciele różnych inicjatyw obywatelskich. Zwieńczeniem badań w przypadku każdej z wymienionych ulic jest pilotażowe ograniczenie ruchu, umożliwiające weryfikację wniosków badawczych.

CIVITAS DYN@MO (DYNamic citizens @ctive for sustainable MObility) to europejski projekt realizowany w ramach inicjatywy CIVITAS II PLUS, finansowany z 7-go Programu Ramowego Komisji Europejskiej.

* możliwość dodania komentarzy lub jej brak zależy od decyzji firmy zlecającej artykuł

Opinie (70) 2 zablokowane

  • Niech chociaż na tej słynnej Świętojańskiej będzie buspas w dwie strony. Będzie wtedy bardziej atrakcyjna.
    A pomiędzy buspasami ścieżka rowerowa lub nawet pokusiłbym się o estakadę dla rowerów.

    • 4 5

  • (3)

    Osobiscie jestem ciekaw czy ograniczenie ruchu samochodowego na Swietojanskiej poprawi jej atrakcyjnosc...

    • 30 2

    • Raczej nie...

      Ograniczenie ruchu pociągnie za sobą niedostępność do i tak nielicznych miejsc parkingowych na Świętojańskiej. Spowoduje to zwiększenie obciążenia miejsc do parkowania na sąsiednich ulicach. W cuda nie wierzę, że nagle wszyscy klienci tej resztki sklepów i masy banków na Świętojańskiej ruszą na piechotę załatwiać swoje sprawy na deptaku. Raczej wybiorą zakupy w "Rivierze", a sprawy finansowe przeniosą do lepiej skomunikowanych filii swoich banków. Nie ma się co oszukiwać - "Riviera" zabiła "Qpiecką Świętojańską" :(

      • 5 0

    • imho

      jak dla mnie to czy ulica jest otwarta dla ruchu samochodowego czy nie, ma drugorzędne znaczenie. Ważniejsze jest co się przy tej ulicy znajduje. Co mi po zrobieniu deptaku przy ulicy na której znajdę prawie same banki? Mam se leżeć na leżaku na środku ulicy przy temperaturze 13-15 stopni, na przeciwko wejścia do banku i uznawać to za atrakcję?

      • 5 1

    • we wszystkich miastach wprowadzających takie zmiany

      prowadzących ponadto rozsądną politykę sustensywnego rozwoju, atrakcyjność takich ulic mierzona liczbą ludzi spędzających przy nich czas ulegała zwiększeniu. Myślę, że w Gdyni będzie podobnie.
      Jako kolejny krok proponuję rozważenie budowy zwodzonej kładki pieszo- rowerowej od ulicy Admirała Wagi na Oksywiu do placu Gombrowicza, aby mieszkańcy Oksywia i Obłuża mieli dobry skrót do centrum miasta.

      • 5 3

  • POstuluje o zmianę nazwy na ul. Bankową.

    Pamiętam w latach 60-tych począwszy od Baru Pod Dębem do baru Qwik było kilkanascie baròw,restauracji,i kawiarni.W tamtych czasach ludzie spędzali czas ze sobą a nie wirtualnie.Czytało się książki.

    • 8 3

  • civitas dynamo to masa bezkrytyczna (2)

    Zamknięcie Świętojańskiej spowoduje tylko to, że parkowanie odbywać będzie się w bocznych ulicach. Nic poza tym. Civitas funduje (karze) tym, którzy mieszkają obok Świętojańskiej, że weekend spędzą na parkingu. Nikt nikogo nie zmusi do korzystania z komunikacji miejskiej. Sorry, taki mamy klimat

    • 33 9

    • spróbuj odróżnić zmuszanie od przesuwania granic kompromisu (1)

      ten projekt to propozycja poprawy warunków funkcjonowania ruchu pieszego i rowerowego. Na krótkie odległości (do 5 km) przejazdy samochodem po mieście nie mają większego sensu - ale możesz zarówno tworzyć korki jak i tkwić w nich. Wybór należy do Ciebie.

      • 2 2

      • Kompromisem winno być wybudowanie na obrzeżach centrum parkingów wielopoziomowych. To co obecnie dzieje się w Śródmieściu w weekendy (m.in. imprezy) powoduje zmniejszenie atrakcyjności przestrzeni publicznej, czyli efekt odwrotny do zamierzonego. Zresztą gros stanowią przyjezdni: GWE, GPU, CWL NBA EL czyli ci, którzy z autobusu i roweru nigdy nie skorzystają. Dla kogo więc to wszystko?

        • 4 2

  • bez sensu

    zamykanie ulic w samym centrum miasta nie ma zupełnie sensu
    jak ktoś chce się wybrać na spacer to mamy inne bardziej urokliwe miejsca typu Skwer Kościuszki, bulwar nadmorski, polanka redłowska, park w Orłowie... Nie trzeba od razu paraliżować miasta. Mam wrażenie, że urzędnicy chcieliby alby wszyscy mieszkańcy centrum wyzbyli się samochodów albo parkowali w innych dzielnicach...po to kilka lat temu zainwestowano miliony w remont świętojańskiej i chodników aby teraz zamykać ją zupełnie ?

    • 46 12

  • masakra (4)

    to glupota tych co to wymyslili ci sa chyba po podstawowce takich mamy madrych ludzi narodzie to trzeba sie obudzic z takimi pomyslami

    • 26 25

    • zieew, naprawdę nie czujesz, że jesteś nudny?

      Takie pomysły są wprowadzane z powodzeniem w wielu miastach Europy i Polski. Wybierz się do Gdańska na Długą, Piwną lub Ogarną i zobacz co się tam dzieje. Być może zaproponujesz przywrócenie ruchu pojazdów na Mariackiej i Długim Targu, ale myślę, że nie znajdziesz poparcia.

      • 3 2

    • Najpierw naucz się interpunkcji, (2)

      "obudzaczu".

      • 5 6

      • (1)

        a co się tak spinasz?

        • 1 6

        • Razi mnie dyletanctwo.

          Tobie to nie przeszkadza, że ktoś traktuje rodzimy język jak rynsztok?

          • 7 5

  • qult...wa

    Pewnie na wysokości nowej inwestycji zrobi się ruch pieszy ...

    • 8 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane