- 1 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (94 opinie)
- 2 Pod prąd uciekał przed policją (197 opinii)
- 3 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (601 opinii)
- 4 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (86 opinii)
- 5 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (521 opinii)
- 6 Dulkiewicz niechętna do wymiany zastępców (321 opinii)
Znika przystanek SKM Grabówek. Nowy będzie wygodniejszy
Kilka dni po wyburzeniu przystanku SKM Gdynia Leszczynki zaczęło się również wyburzanie sąsiedniego przystanku SKM Gdynia Grabówek. W czwartek ciężki sprzęt wjechał na peron, który od ponad dwóch tygodni jest całkowicie zamknięty i wyłączony z ruchu.
Remonty obu przystanków są elementem dużej inwestycji, obejmującej łącznie aż cztery stacje, którą od 1 kwietnia prowadzi SKM w Trójmieście. Przy czyn największe zmiany czekają właśnie perony na Grabówku i Leszczynkach.
Czytaj więcej o aktualnych remontach SKM
Całkowita metamorfoza przystanku na Grabówku
Po remoncie zaniedbany od lat przystanek na Grabówku ma przejść całkowitą metamorfozę, w ramach której m.in.:
- zburzony zostanie budynek peronowy z zapleczem technicznym oraz poczekalnią,
- powstanie nowa nawierzchnia peronu z wiatą na całej długości,
- przebudowane będzie przejście od strony pętli trolejbusowej.
Od strony pętli na peron będą prowadzić nowe zadaszone schody. Z wyremontowanego tunelu pod torami SKM, wyłożonego płytami granitowymi i gresowymi, na peron będziemy wchodzić podłużną pochylnią. Będzie to rozwiązanie podobne do połączenia peronu SKM z gmachem dworca Gdynia Główna.
Aktualizowany na bieżąco rozkład SKM
Na samym peronie powstanie wiata, która zastąpi istniejący dziś budynek poczekalni. W ramach inwestycji urządzony zostanie również niewielki plac przy pętli trolejbusowej.
Generalny remont także na przystanku SKM Gdynia Leszczynki
Wyburzanie przystanka SKM Leszczynki
Tu w ramach inwestycji przewidziano:
- rozbiórkę i budowę peronu,
- demontaż i budowę nowego torowiska,
- rozbiórkę i budowę nowego wejścia na peron,
- rozbiórkę i budowę nowego wejścia od strony ulicy Wiejskiej,
- montaż wind,
- rozbiórkę i budowę wiaty peronowej,
- rozbiórkę istniejących budynków i zadaszenia,
- rozbiórkę i budowę małej architektury, ogrodzenia,
- budowę oznakowania dotykowego nawierzchni dla osób niedowidzących i niewidomych,
- przebudowę oraz rozbudowę sieci, linii, urządzeń elektroenergetycznych i telekomunikacyjnych,
- przebudowę oraz rozbudowę sieci wodociągowej i kanalizacyjnej, budowę odwodnienia układu torowego i liniowego peronu.
Opinie wybrane
-
2022-04-17 11:06
(1)
Ja nie rozumiem jednego. Dlaczego zaczęli remonty wszystkich przystanków na raz? Orłowo, Leszczynki i Grabówek. A widzieli jak na Orłowie jest obecnie ciężko. Ani nie ma gdzie usiąść, ani schronić przed deszczem. Stoi się na kawałku peronu, gdzie połowa jego jest zrównana z ziemią czekam aż nagle wszystko się zapadnie. Trzeba było wyburzyć najpierw jedną część przy tunelu, a nie zostawiać taką prowizorkę przy torach. Oby ten remont się szybko skończył bo cienko to widzę
- 5 4
-
2022-04-20 13:10
No i co
Co to za różnica czy robią po kolei czy wszystkie na raz ? To że Leszczynki są rozkopane, nie zmieni faktu, że na Orłowie brakuje ławek. Jak się nie podoba, to można iść na autobus. Śmiało.
- 0 0
-
2022-04-15 16:45
z tego co widać, będzie tunel w miejscu dzikiego przejścia! (4)
Nareszcie ktoś poszedł po rozum do głowy.
Oby tunel był na obie strony torów.- 49 4
-
2022-04-15 17:10
Nie, nikt nie poszedł po rozum do głowy (3)
Bo nie będzie żadnego tunelu pod dzikim przejściem.
- 11 0
-
2022-04-15 17:46
wbijaja "larseny" w poprzek torow i kopia (2)
To co to moze byc?
- 2 1
-
2022-04-15 18:09
Trójmiasto.pl, 24 listopada 2021: (1)
"Projekt przewiduje ponadto wykonanie "komory podtorowej" we wschodniej części przystanku (tj. w stronę Stoczni). Będzie to niedostępna pusta przestrzeń, która w przyszłości może posłużyć do budowy nowego dojścia do przystanku od strony sklepu Lidl."
- 17 0
-
2022-04-16 09:56
zawsze krok w dobrą stronę
jest jakaś nadzieja na przyszłość.
Miasto po raz kolejny straciło szansę na cywilizację tych terenów.
Bo to rozwiązanie połowiczne i biedne... Widocznie model wielokrotnych wydatków i utrudniania na każdym kroku jest wbudowany w magistrackie umysły. Kto ich tak skrzywdził, ze się tak mszczą?!- 6 2
-
2022-04-15 15:54
(4)
Super że to wszystko robią ale czy na nowych peronach powstaną choćby ekrany chroniące przed deszczem i wiatrem? Stałem dzisiaj na Wzgórzu i to jest dramat, wiatr, zacinający deszcz i brak jakiejkolwiek ochrony dla pasażerów a eskaemka co pół godziny. Sam dach to za mało ! Przy tak wysokim koszcie budowy peronu, postawienie kilku ekranów to chyba nie jest jakaś fortuna ? Po co robić perony dla pasażerów które ich nie chronią przed warunkami atmosferycznymi?
- 116 7
-
2022-04-16 17:45
Tak jak nowa rewitalizacja na Chyloni ul Ludwika Zamenhofa,niby fajnie zrobione a zadeszwnia gdzie stoją lawki z wielkimi dziurami ,niby to takie modne a nie chronią przed deszczem.
- 1 0
-
2022-04-16 09:18
Perony
Mądre głowy (G)dyńskie.
- 3 1
-
2022-04-15 22:23
Trzeba czekać w tunelu.
- 4 8
-
2022-04-15 17:11
Zgadzam się całkowicie
- 21 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.