- 1 Rozporządzenie ws. zakazu wstępu do lasów (34 opinie)
- 2 Nie będzie lepszej segregacji - będą kary (256 opinii)
- 3 Śmierć Adamowicza. Wyrok ws. finału WOŚP (113 opinii)
- 4 8 godzin opóźnienia i lądowanie w Poznaniu (372 opinie)
- 5 Remontują, zamiast wyburzyć. Dlaczego? (109 opinii)
- 6 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (743 opinie)
Znikną rowerowe fale Dunaju w Sopocie. Będzie przebudowa ul. Łokietka
Rosną szanse, że w najbliższych latach znikną rowerowe fale Dunaju na ul. Władysława Łokietka w Sopocie. Trójmiejski kurort zamierza przebudować istniejącą infrastrukturę dla miłośników dwóch kółek oraz stworzyć warunki dla ruchu rowerzystów aż do ul. Jana z Kolna. Inwestycja jest na etapie wyboru projektanta.
Liczne obniżenia i podwyższenia na zjazdach do prywatnych posesji (wspomniane "fale Dunaju"), betonowa kostka, znacznie ograniczona i utrudniona wzajemna widoczność rowerzysta - pieszy - kierowca, zakręty pod prostym kątem - tak dzisiaj prezentuje się jedna z najważniejszych tras rowerowych między Sopotem a Gdańskiem.
W najbliższych latach istnieje szansa na poprawę infrastruktury w tym miejscu, choć wydaje się, że będzie to raczej powolna ewolucja niż rewolucja. Sopot nadal obstaje przy tworzeniu wydzielonej infrastruktury rowerowych oraz ciągów pieszo-rowerowych mimo ograniczenia prędkości na jezdni do 30 km/h.
Sklepy i serwisy rowerowe w Trójmieście
Zgodnie z wytycznymi dokumentacji przetargowej należy:
- na odcinku między ul. Polną a rejonem posesji Łokietka 58 (siedziba firmy "Oceanic") uwzględnić zrównanie niwelety drogi rowerowej z niweletą wjazdów na posesję wraz ze zmianą nawierzchni drogi rowerowej na asfaltową,
- odcinek od Łokietka 58 do Ergo Areny zaprojektować w nawierzchni asfaltowej z możliwie łagodnymi przejazdami przez wjazdy na niezagospodarowany teren wzdłuż Hipodromu; dopuszcza się wykonanie tego odcinka w formie ciągu pieszo-rowerowego,
- usytuować drogę rowerową w taki sposób, aby omijała za wiatą przystanek autobusowy przy granicy z Gdańskiem.
Ponadto planowane jest przedłużenie infrastruktury rowerowej aż do ul. Jana z Kolna, która począwszy od ul. Polnej może zostać przebudowana i zaprojektowana w formie ciągu pieszo-rowerowego.
Czytaj też:
Jak projektować infrastrukturę rowerową? Powstał poradnik dla samorządów
Projekt gotowy do połowy grudnia bieżącego roku
Przetarg na wyłonienie projektanta przeprowadzono dwukrotnie. W pierwszym postępowaniu nie wpłynęła żadna oferta, zaś w drugim tylko jedna - od firmy "Komunika" Usługi Projektowe Łukasz Szaduro z Gdańska na kwotę 68 880 zł.
Urzędnicy zaakceptowali propozycję gdańskiego oferenta, która jednocześnie mieściła się w budżecie na ten cel wynoszącym 90 tys. zł.
Realizacja zależna od pozyskania dofinansowania
Na przygotowanie pełnej dokumentacji wraz z uzyskaniem niezbędnych decyzji i pozwoleń wskazano termin do 15 grudnia br. Dopiero w kolejnym etapie będzie można ogłosić przetarg na roboty budowlane.
- Gmina będzie wnioskować o środki zewnętrzne na realizację tego zadania. Termin realizacji będzie uzależniony od warunków dofinansowania. Obecnie przygotowanie dokumentacji projektowej jest finansowane ze środków własnych. Niewykluczone, że koszt ten zostanie zaliczony jako kwalifikowany [możliwy do refundacji po otrzymaniu wsparcia zewnętrznego np. unijnego - dop. red.] - informuje Anna Dyksińska, rzecznik Zarządu Dróg i Zieleni w Sopocie.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Gdańsk, Sopot, Gdynia: rowery i akcesoria
Miejsca
Opinie wybrane
-
2022-04-07 12:22
Wszystkie scieżki z kostki do wymiany! (9)
Droga rowerowa to powinien być wydzielony, czerwony, osobny asfalt a nie jakakolwiek fatalna kostka!
- 53 14
-
2022-04-08 07:54
Proponuję czerwony dywan i fanfary.
- 0 1
-
2022-04-07 15:48
Macie drogi rowerowe, to za mało, bo z kostki (2)
Może jeszcze autostrady rowerowe? Wyłożone dywanami?
- 7 7
-
2022-04-07 17:15
oczywiście, wzdłuż głównych arterii komunikacyjnych takie cyklostrady są przydatne
Najważniejsza byłaby cyklostrada (velostrada) wzdłuż linii SKM od Pruszcza do Wejherowa. Warto pamiętać, że inwestycje w infrastrukturę rowerową to inwestycje o najlepszych wskaźnikach opłacalności nakładów na inwestycje w infrastrukturę komunikacyjną miast.
- 5 0
-
2022-04-07 16:06
puknij sie w głupi łep, co zazdrościsz kilki dróg rowerowych prawidłowo wykonanych?
wiele rowerów nie ma amortyzacji żadnej i na kostce jest spora wibracja, to tak jak autem kazali by ci jechać na płytach betonowych, co chwila z przerwą między płytami, fajnie? nie sadzę!
- 9 1
-
2022-04-07 14:40
Kostka ci przeszkadza? Mi nie.
Taki jesteś delikatny? Może coś nie tak z twoim organizmem?
- 6 9
-
2022-04-07 13:18
Ale w strefie 30 to i**otyzm, jeszcze wiekszy w strefie zamieszkania.
- 7 2
-
2022-04-07 12:50
(2)
przede wszystkim wydzielane drogi rowerowe tylko przy dużych ulicach z wieloma pasami czy podniesionym limitem powyżej 50 km/h Grunwaldzka itp a nie jakaś Łokietka w Sopocie gdzie co kawałek masz próg zwalniający wyniesione przejścia dla pieszych ronda itd
- 10 3
-
2022-04-07 16:04
bzdura (1)
rowerzysta jedzie ok 20 na godz a w strefie 30 kierowcy jadą 40 km/h i na takiej wąskiej i dość ruchliwej drodze może być potrącony rowerzysta tak samo jak i na drodze z ograniczenim 50 km/h
- 2 1
-
2022-04-07 16:55
po ch..j wyprzedzasz rowerzystę jak masz co 100-200 m wyniesione przejście albo próg zwalniający?I dlaczego chcesz jechać 40 na ograniczeniu do 30?
- 11 1
-
2022-04-07 13:02
Potrzeba następujących zmian: (22)
1) W strefie tempo 30 rowerzyści powinni moc jechać środkiem pasa.
2) Zlikwidowanie nakazu jazdy drogą rowerową w mieście - miło jak jest, ale powinna być opcjonalna. Jeśli będzie dobrze i bezpiecznie zrobiona rowerzyści będą ja wybierać.
3)Jazda, a tym bardziej wyprzedzanie w strefie 30 z prędkością większą niż 60km/h - odebrania prawa jazdy i skierowanie na testy psychologiczne i powtórny egzamin.- 42 73
-
2022-04-09 09:10
a może warto wprowadzić zasadę, że w strefie Tempo 30 obowiązuje zakaz wyprzedzania rowerzystów (1)
przez samochody? Jeśli cyklista jedzie po jezdni ulicy nachylonej w dół o gładkiej nawierzchni (asfaltowej) z łatwością osiąga prędkość 25-30 km/godz. i nie powinien być wyprzedzany przez kierowców.
- 1 0
-
2022-04-10 22:09
nie trzeba nowych niewypełnianych praw
wystarczyło by mieć niewykastrowanych policjantów
pilnujących już istniejących praw- 0 0
-
2022-04-07 14:31
Wprowadzenie zakazu ruchu rowerowego pod prad na drogach jednokierunkowych !!!!! (1)
- 5 7
-
2022-04-07 17:19
kontrapas na ulicy o ruchu "jednokierunkowym" jest rozwiązaniem bardzo bezpiecznym
zarówno dla kierowców jak i dla rowerzystów. Cyklofobię się leczy.
- 3 0
-
2022-04-07 14:11
tak proponuje by rower mial pierwszenstwo na chodniku i jezdni (1)
a predkosc roweru nie miala ograniczen-wszyscy na bok bo jedzie rower i klaniac sie w pas
- 6 8
-
2022-04-07 14:36
Coś ci się pokiboliło w głowie.
- 4 1
-
2022-04-07 14:05
(5)
A potem rowerzysta jedzie 10 km/h ulicą, a za nim przegubowy autobus z ponad stu osobami taką samą prędkością, a mógłby 30 km/h.
I tak się wleczemy całą Malczewskiego....- 12 9
-
2022-04-07 16:53
Ciekawe, że szukasz skrajnych sytuacji (1)
Które prawie się nie zdarzają, a zapominasz o codzienności, gdzie setki kierowców wyprzedzają rowerzystów w strefie 30 jadąc 60+km/h i nie zachowując bezpiecznej odległości.
- 4 0
-
2022-04-07 17:01
no to trzeba im wręczać mandaty i zabierać prawo jazdy a nie zmuszać rowerzystę do jazdy po takim g..wnie kojarzysz człowieku odcinek od ronda przy ergo arenie wzdłuż hipodromu?Jakie tam są krawężniki 10-15 cm?To badziewie zagraża bezpieczeństwu i jest niezgodne z warunkami technicznymi dlaczego jezdnia nie jest tak zbudowana?Bo samochodziki nie mogą pod 15 cm krawężnik podjechać?
- 2 0
-
2022-04-07 15:27
(2)
przecież ma za 100 m przystanek w czym problem?
- 3 2
-
2022-04-07 16:10
chyba cie pogrzało przystanki są co 500 metrów i korek bedzie taki sam.... (1)
a jak będzie kilku rowerzystów i kilka autobusów ...
- 0 2
-
2022-04-07 16:59
wiesz co to jest cymbale 500m?Co tyle są przystanki na głównych ulicach w Sopocie na tych małych uliczkach przystanki dzieli 150-200 m i ulica jest upstrzona spowalniaczami na których ten twój autobus żeby nie zawisnąć zwalnia niemal do zera
- 3 0
-
2022-04-07 14:00
Strefa 30 km/h (2)
W strefie 30 km/h, rowerzysta jadący środkiem pasa z prędkością 15 km/h stanowił by tylko zbędne zagrożenie. I oczywiście jazda środkiem pasa, tylko ze zdanym egzaminem państwowym, z zakresu znaków, ograniczeń, poruszania się po drogach itd. bo jak widać u większości rowerzystów na co dzień to niestety kuleje.
- 11 10
-
2022-04-09 09:13
Danzig nie rozróżnia "stwarzania zagrożenia" od "narażania się na ryzyko"
Rowerzysta jadący po jezdni nie stwarza zagrożenia dla kierowców, w odróżnieniu od kierowcy lekceważącego limit prędkości w każdej sytuacji drogowej. Rowerzysta jadący po jezdni naraża się na ryzyko porównywalne z ryzykiem wykonywania prostych prac domowych, ma prawo czuć się bezpiecznie na jezdni, zwłaszcza w strefie TEMPO 30, bez względu na osiąganą prędkość i styl jazdy.
- 1 1
-
2022-04-07 16:49
Tylko, że to się nie zdarza
Po pierwsze, mało który rowerzysta jeździ tak wolno, po drugie ci, ktorzy tak jeżdzą nie mają ochoty być na jezdni, a tym bardziej jej środku.
Przepis jest potrzebny, żeby chronić większość rowerzystów jadących z prędkością 20-35km/h przed furiatami, którzy po prostu muszą wyprzedzić, nawet jeśli nie można tego zrobić bezpiecznie.- 6 0
-
2022-04-07 13:38
I popatrz, większość i**otów jest przeciwna (1)
bo przecież 2x przekroczenie prędkości to nic takiego
- 11 15
-
2022-04-10 22:06
popatrz, a obrażamy się jak mówią że Polska jest krajem wschodnioeuropejskim
tymczasem nam bliźej do Rosji niż do Ukrainy- 0 0
-
2022-04-07 13:12
jestes zywym przykladem tego, ze normalni ludzie nie jezdza rowerami (4)
- 23 11
-
2022-04-07 16:07
a ty jesteś żywym przykładem osoby nienormalnej
- 0 1
-
2022-04-07 15:26
(2)
po co wyznaczać ciągi pieszo rowerowe no słucham?Dla dzieci? To się znakuje droga dla pieszych z tabliczką nie dotyczy roweru
- 1 1
-
2022-04-07 16:09
(1)
to to samo
- 1 0
-
2022-04-07 16:58
dla rowerzysty nie ponieważ w osr..nym polksim g..wnie jakiś czub i bezmózg dopisał sobie w rozporządzeniu do znaku C13-C16 z kreską poziomą że rowerzysta ma się poruszać drogą rowerowo pieszą tak oznaczoną co jest absurdem i jest niezgodne z art 33 ustawy czy rozumiesz słowo ruch dopuszczony od słowa zobowiązany?
- 2 1
-
2022-04-07 13:21
Tam nie ma żadnej drogi rowerowej! nie ma znaku pionowego można jechać jezdnią! (8)
nie remontować tylko zlikwidować do końca.
w cywilizowanym mieście po strefie 30 jeździ się jezdnią!- 37 34
-
2022-04-07 19:34
ty cywizlizacji na oczy nie widziałes dzbanku i nie poto rowerem jade by truc sie spalinami (4)
- 1 2
-
2022-04-08 20:15
bezmózgowcu kazdy metr od spalin im dalej tym lepiej no ale by to wiedziec musiał bys miec mózg
jak widac rowerzysci w przeciwienstwie do ciebie maja i dlatego 50% w ankiecie głosów tego chce
- 0 1
-
2022-04-08 07:32
Czyli metr dalej stężenie spalin jest zauważalnie niższe? Serio? (2)
- 2 1
-
2022-04-08 11:48
tam już jest górskie świeże powietrze :D (1)
- 0 2
-
2022-04-08 12:16
w każdym razie jest to powietrze mniej zanieczyszczone spalinami niż to, które znajduje się wewnątrz samochodu
mało który kierowca wie, że w środku samochodu powietrze jest bardziej zanieczyszczone niż na zewnątrz tego pojazdu.
- 0 0
-
2022-04-07 13:45
(2)
Won z jezdni rowerzyści
- 8 24
-
2022-04-07 18:06
Można sobie uważać różne rzeczy ale jeśli znaki na to nie pozwalają to jazda rowerem po chodniku zakazana z mało znaczącymi wyjątkami.
- 2 0
-
2022-04-07 17:20
precz z samochodami parkującymi na chodnikach!
- 9 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.