• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Znowu problemy z szynami na nowej trasie z Chełmu na Łostowice

Krzysztof Koprowski
22 maja 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Tak wyglądają tory na linii tramwajowej, którą oddano do użytku 10 dni wcześniej. Tak wyglądają tory na linii tramwajowej, którą oddano do użytku 10 dni wcześniej.

Nową trasę wzdłuż al. Havla czeka już kolejny nocny remont torów. Obejmuje on ten sam fragment, na którym zaraz po otwarciu linii wprowadzono ograniczenie prędkości. Od wtorku tramwaje również jadą wolniej - nie szybciej, niż 15km/h. Wszystko przez to, że wykonawca nie wykonał tzw. rozprężania torów.



Jak oceniasz prędkość jazdy tramwajów w Gdańsku?

Pod wpływem panujących od kilku dni wyższych temperatur, rozciągają się szyny tramwajowe. Te na nowym odcinku, między pętlą na Chełmie zobacz na mapie Gdańska a pętlą przy ul. Świętokrzyskiej zobacz na mapie Gdańska, były układane zimą, gdy temperatura oscylowała wokół 0 stopni Celsjusza. Na łukach w rejonach ul. Warszawskiej scalano je poprzez spawanie, dlatego teraz szyny nie mają się jak rozprężyć. By im na to pozwolić, trzeba będzie je naciąć w kilku, prawdopodobnie czterech, miejscach.

To nie pierwszy problem z otwartą 10 dni temu trasą. Pierwsze usterki w nowym torowisku ujawniły się już dzień po otwarciu linii - 12 maja br. Wówczas przedstawiciele Gdańskich Inwestycji Komunalnych (odpowiedzialnych za realizację tego projektu) twierdzili, że prace zostały wykonane prawidłowo, a usterka wystąpiła wraz z uruchomieniem trasy i wpuszczeniem na trasę tramwajów w ruchu liniowym.

Prace naprawcze na łukach między przystankami Wilanowska - Przemyska oraz Przemyska - Płocka (czyli w rejonie skrzyżowania z tzw. ul. Nową Warszawską zobacz na mapie Gdańska) zostały wykonane w ostatni weekend.

Okazało się jednak, że ich zakres był niewystarczający i we wtorek ponownie wróciły ograniczenia prędkości - oficjalnie do 15km/h, choć motorniczym zaleca się jeszcze niższą prędkość.

- Dla zapewnienia bezpieczeństwa, staramy się również nie wjeżdżać na dwa felerne odcinki jednocześnie. Tramwajem buja we wszystkie strony, a nie chcemy wzajemnie w siebie uderzyć. Kontaktujemy się przez wewnętrzne radio, co przypomina właściwie organizację ruchu na torowiskach z mijankami - dodaje motorniczy, który we wtorek rano kierował jednym z tramwajów na trasie.

- W poprzedni weekend torowisko zostało wyłącznie wyregulowane. Wykonawca trasy tramwajowej tj. konsorcjum MTM - Trakcja Polska nie wykonał tzw. "rozprężania". Przez najbliższe cztery noce (do soboty) tory zostaną nacięte łącznie w czterech miejscach. Jeżeli to również nie pomoże, wykonawca wymieni szyny na odcinku około 22 metrów - tłumaczy Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik Gdańskich Inwestycji Komunalnych.

Wszystkie prace są wykonywane na koszt konsorcjum MTM - Trakcja Polska i nie będą wpływać na kursowanie tramwajów (poza ograniczeniami prędkości). Okres gwarancji na torowiska wynosi trzy lata.

Opinie (288) 10 zablokowanych

  • Kara finansowa / zagrożenie życia

    Według mnie wykonawca z miejsca powinien zostać oskarżony o spowodowanie zagrożenia życia, 3 lata więzienia, pokryć koszty naprawy i wpłacić karę finansową dla miasta za niszczenie infrastruktury. Od tego zdaje się mamy sądy 24-godzinne.
    Ale tu jest Polska, więc pewnie dostanie dodatkowe dofinansowanie na naprawy.

    • 3 0

  • Dlaczego perony na nowej linii sa polerowane niczym plyty nagrobne?

    Sa tak gladkie, ze tylko czekac az ktos sie poslizgnie na mokrym albo zasniezonym peronie i wpadnie pod tramwaj lub sie polamie.

    • 4 0

  • Wykonawca nie wykonał.... (1)

    .... ale jakiś inspektor nadzoru odebrał..... ot nasza Polska rzeczywistośc

    • 5 0

    • odebrał też pewnie nagrodę za odebranie

      • 3 0

  • W tej Polsce wszystko jest nieudane,nawet nie umieją zbudować torowiska (11)

    • 331 32

    • czy to oznacza ze podrozeja bilety na tej linii?

      w koncu droga jest dluzsza

      • 3 0

    • A ty umiesz? Naucz się lepiej niż oni i zacznij to robić lub ich szkolić zamiast narzekać.

      • 1 3

    • w gdańsku nawet tory są dziurawe :))

      • 5 1

    • Poczekaj jak wybudują elektrownię atomową. Wtedy problem Korei Północnej będzie małym pikusiem.

      • 2 2

    • w Polsce nawet kryzys się nie udał...

      • 7 1

    • trefne torowisko i jeszcze bardziej trefna zmiana swiateł...

      ...przy odrobinie szczęścia jadąc od świętokrzyskiej w kierunku łostowickiej czy też Armi Krajowej jesteśmy obdarowani całą serią czerwonych świateł ostatnio naliczyłem 5 czyli prawie na każdym skrzyżowaniu.

      Nie liczę na zieloną falę... ale domagam się szacunku dla kierowcy.

      PS: do kierowców - ruszajcie proszę zwinniej spod swiateł, może uda się wtedy ciut na paliwie zaoszczędzić nie stojąc na skrzyżowaniu

      PS2: czy mnie oczy nie mylą i nadal na pętli wiata dla rowerów jest zamknięta?

      • 7 3

    • Taaa (1)

      Ludzi też inteligentnych nie potrafią zrobić...

      • 15 4

      • moja opinia

        Zrobiono "po polsku"...

        • 5 7

    • .. tusk i nowak potrafia, wszystko co zaplanowali zbudowali w 100%

      .. tusk i nowak potrafia, wszystko co zaplanowali zbudowali

      • 6 8

    • Polska jakośc? Jakoś to będzie!

      A będzie drogo to już inna sprawa.

      • 12 4

    • nawet nie chodzi o umiejętność...szybciej ,taniej taka dewiza.kto za to zapłaci wkrótce?

      • 9 4

  • jeszcze ścieżki rowerowe są całe? trzeba rozkopać i podziurawić ...he! tyle..

    • 1 0

  • Poczekajmu do zimy i samo się naprostuje !

    Bendzie sukces!

    • 6 0

  • SKRZYŻOWANIE TOROWISKA PRZED NOWĄ PĘTLĄ

    Czy zauważyliście ,że na tej pętli tramwaje jeżdżą w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara ??? ,a nie odwrotnie jak wszędzie np.na pętli Chełm.Aby to uzyskać projektant "zrobił" krzyżówkę torowiska przy wjeżdzie na pętlę (tzn.PRAWY TOR PRZECHODZI NA LEWO,A LEWY NA PRAWO)!!!!.Zgodnie z zasadą,która mówi ,że "co się może przydażyć to się przydaży"--CZEKAMY NA WIELKIE BUUUUM.

    • 6 0

  • A my za to płacimy...

    ...czy te tory układała klasa gimnazjalistek czy inżynierowie? Pociągnąć do odpowiedzialności zespół i kierownika robót i niech z własnej kasy płacą za naprawę i za ewentualne uszkodzenia pojazdów i opóźnienia!

    • 2 0

  • Lepiej na chwilę zwolnić (15)

    Niż żeby doszło do jakiegoś wypadku. Naprawią w nocy i po krzyku. Świat jest zbyt piękny , żeby takimi pierdołami się przejmować. Pozdro

    • 83 132

    • (8)

      Nie rozumiesz problemu wiec albo nie czytales artykulu albo jestes tempym gimnazjalista ktorego jeszcze nie dotykaja te problemy.
      Nie uogolniam,bywaja bystrzachy wsrod gawiedzi gimnazjalnej...zeby nie bylo spiny ze strony niepelnoletnich ;)

      • 17 21

      • No i tu się mylisz, bo artykuł czytałem, gimnazjalistą też nie jestem. (7)

        A Ty internauto, weź do ręki słownik ortografii i interpunkcji. I nie obrażaj innych.
        Jestem ciekawy, czy na ulicy prosto w twarz też powiedziałbyś komuś takie słowa. Kultury troszkę.

        • 23 20

        • (6)

          Wybacz za tego gimnazialiste,zwracam honor.

          A teraz jeszcze raz przeczytaj co napisalem wyzej,miedzy wierszami tez :)
          Slownika nie potrzebuje,nie baw sie w Miodka,wazne ze jest przekaz i to ze czesciowo zrozumiales co napisalem :)

          • 13 10

          • W takim razie powiedz jaka stała Ci się krzywda (5)

            jeżeli musisz jechać tym tramwajem minutę dłużej? Nie rozumiem takiego podejścia. Komentowanie wszystkiego, co jest w tym kraju robione, staje się poprostu nudne. Wszystko wszystkim nie pasuje. To, że dużo inwestycji jest wykonywanych jak najtańszym kosztem - wszyscy wiemy. Więc po co to komentować? Według mnie to jest pierdoła, bo lepiej żeby teraz naprawiali detale niż kiedyś coś większego.

            • 14 13

            • No jest po prostu super :) Ale...

              Pomyślmy chwilę nad całą sprawą. Jest inwestor, są pieniądze. Inwestor zleca wykonanie projektu, wybiera w przetargu wykonawcę. Oczywiście wygrywa najniższa cena.
              Pojawiają się informacje o wadach. Trzeba odpowiedzieć na pytanie, dlaczego one wystąpiły? Upraszczając są dwie możliwości - wadliwy projekt lub wadliwe wykonanie. Mamy do czynienia raczej z drugą sytuacją, bo MTM poprawi wady na własny koszt.
              Dochodzimy do sedna. Inwestor MUSI nadzorować budowę. Nie ma zmiłuj. To, że wykonawca kombinuje, nikogo nie dziwi. Ale inwestor musi być czujny. W końcu to wszystko jest na wierzchu. Dlaczego nie zauważono złych rozwiązań? Niekompetentna osoba czy ... układy towarzyskie? Dalej odbiór inwestycji. Znowu nie zauważono wad ... I pytanie - dlaczego?
              Rzecz nie w tym, że wymienią szyny i będzie gites. Problem z nadzorem inwestycji i jej odbiorem. Ktoś za to jest odpowiedzialny, ktoś bierze pieniądze i to na pewno nie małe pieniądze. Jak jest gwarancja, że "nie zauwazono" innych wad i może nastąpić katastrofa komunikacyjna. A to już nie jest zabawne.

              • 3 0

            • (3)

              To jest wlasnie Forum Opinii :) :) :)
              Jesli jestes tu pierwszy raz,zrozumiem Twoje oburzenie,ciagle riposty.

              Swoja droga zmiazdzyla mnie Twoja wypowiedz.Pass.
              Pozdrawiam

              • 8 5

              • Miłego popołudnia (2)

                • 9 8

              • (1)

                volksdojcz

                • 2 12

              • Sprawny inaczej.

                Jak twój idol.

                • 1 0

    • Lepiej na chwile zwolnic (3)

      Ty sie chlopczyku w glowke poknij zanim napiszesz cos takiego. Tam motorniczy postoju nie ma i jezdzi na okretke a Ty BARANIE mowisz 'zwolnij'?A ci motorniczowie to niby sikac do butelki maja a Panie do sloikow?! Troche wyobrazni jelopie Danzinger

      • 6 11

      • Jesteś genialny!

        Pierwszy raz ktoś użył moczu jako argumentu. Brawo. Należysz do Polskiego Towarzystwa Miłośników Prostaty? Tutaj idzie o 1 minutę dłuższej jazdy:-). No to co - lejemy?

        • 0 1

      • Czytając Twoją wypowiedź to utwierdzam się w przekonaniu, że

        "Głupich nie sieją - durni są wszędzie"

        • 5 5

      • Hehe

        Na okrętke to pozszywali Twoja kobietę jak Ci bachory urodziła. I nie "Danzinger" a "Danziger"

        • 2 6

    • Danziger

      Może faktycznie Obserwator przegiął w agresywności odpowiedzi, ale on ma racje. Pytasz o krzywdę ?

      Ja ci to wyjaśnię. Jak kupujesz NOWY samochód to nie zwracasz uwagi, ze jest wyklepany i polakierowany ? Przecież to nic nie znaczy dla jazdy - prawda ? Tak i z tym torowiskiem. Już raz spieprzone nigdy nie będzie dobre. I na pewno krzywda mnie spotkała przez leni, obiboków i ignorantów. Czas na prace zmarnowali na wyciąganiu naszych pieniędzy, twoich, moich i innych danzigerów.

      • 10 4

    • To chyba jednak nie pierdoła

      Skoro teraz chcą się rozprężyć (bo cieplej) i rozwiązaniem ma być skrócenie to nie będą chciały zimą się sprężyć? Się 4 kawałki wspawa? 3 X nacięcia + 3 razy wspawania i po gwarancji?

      • 3 4

  • ... (1)

    Wszystko wszystkim mozna nie ktore rzeczy zrozumiec niby mialo byc tak pieknie przesiadki dopasowane drzwi w drzwi ale to raczej odbiega od rzeczywistosci autobusy jezdza jak chca nie zatrzymuja sie na nie ktorych przystankach trasa do gdanska jest dluzsza niz wczesniej i sa wieksze korki wiec narazie nie widze zeby bylo duzo lepiej niz bylo...

    • 3 0

    • ale na innych forach joorgen twierdzi, że jest lepiej !!!

      czyli jest i koniec :-P

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane