• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Znowu problemy z szynami na nowej trasie z Chełmu na Łostowice

Krzysztof Koprowski
22 maja 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Tak wyglądają tory na linii tramwajowej, którą oddano do użytku 10 dni wcześniej. Tak wyglądają tory na linii tramwajowej, którą oddano do użytku 10 dni wcześniej.

Nową trasę wzdłuż al. Havla czeka już kolejny nocny remont torów. Obejmuje on ten sam fragment, na którym zaraz po otwarciu linii wprowadzono ograniczenie prędkości. Od wtorku tramwaje również jadą wolniej - nie szybciej, niż 15km/h. Wszystko przez to, że wykonawca nie wykonał tzw. rozprężania torów.



Jak oceniasz prędkość jazdy tramwajów w Gdańsku?

Pod wpływem panujących od kilku dni wyższych temperatur, rozciągają się szyny tramwajowe. Te na nowym odcinku, między pętlą na Chełmie zobacz na mapie Gdańska a pętlą przy ul. Świętokrzyskiej zobacz na mapie Gdańska, były układane zimą, gdy temperatura oscylowała wokół 0 stopni Celsjusza. Na łukach w rejonach ul. Warszawskiej scalano je poprzez spawanie, dlatego teraz szyny nie mają się jak rozprężyć. By im na to pozwolić, trzeba będzie je naciąć w kilku, prawdopodobnie czterech, miejscach.

To nie pierwszy problem z otwartą 10 dni temu trasą. Pierwsze usterki w nowym torowisku ujawniły się już dzień po otwarciu linii - 12 maja br. Wówczas przedstawiciele Gdańskich Inwestycji Komunalnych (odpowiedzialnych za realizację tego projektu) twierdzili, że prace zostały wykonane prawidłowo, a usterka wystąpiła wraz z uruchomieniem trasy i wpuszczeniem na trasę tramwajów w ruchu liniowym.

Prace naprawcze na łukach między przystankami Wilanowska - Przemyska oraz Przemyska - Płocka (czyli w rejonie skrzyżowania z tzw. ul. Nową Warszawską zobacz na mapie Gdańska) zostały wykonane w ostatni weekend.

Okazało się jednak, że ich zakres był niewystarczający i we wtorek ponownie wróciły ograniczenia prędkości - oficjalnie do 15km/h, choć motorniczym zaleca się jeszcze niższą prędkość.

- Dla zapewnienia bezpieczeństwa, staramy się również nie wjeżdżać na dwa felerne odcinki jednocześnie. Tramwajem buja we wszystkie strony, a nie chcemy wzajemnie w siebie uderzyć. Kontaktujemy się przez wewnętrzne radio, co przypomina właściwie organizację ruchu na torowiskach z mijankami - dodaje motorniczy, który we wtorek rano kierował jednym z tramwajów na trasie.

- W poprzedni weekend torowisko zostało wyłącznie wyregulowane. Wykonawca trasy tramwajowej tj. konsorcjum MTM - Trakcja Polska nie wykonał tzw. "rozprężania". Przez najbliższe cztery noce (do soboty) tory zostaną nacięte łącznie w czterech miejscach. Jeżeli to również nie pomoże, wykonawca wymieni szyny na odcinku około 22 metrów - tłumaczy Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik Gdańskich Inwestycji Komunalnych.

Wszystkie prace są wykonywane na koszt konsorcjum MTM - Trakcja Polska i nie będą wpływać na kursowanie tramwajów (poza ograniczeniami prędkości). Okres gwarancji na torowiska wynosi trzy lata.

Opinie (288) 10 zablokowanych

  • same porażki

    ciekawe, że co zbudowano za czasów PRL to zaczyna się sypać dopiero dziś - a co zbudowano dzisiaj nie wytrzymuje nawet do uroczystego otwarcia...

    • 7 0

  • "wygięte szyny"

    przyjrzyjcie się dokładnie, nie wygięte tylko trochę zniekształcone co nie ma znaczenia w eksploatacji, a co? lepiej gdyby wcale nie było ? "może tak musi być

    • 1 3

  • Kto na tym niezle zarobil,tansze materialy,a tu trzeba bedzie z czasem jeszcze doplacic

    • 1 0

  • dwa cieplejsze dni....

    dwa cieplejsze dni...współczuję pasażerom, starch pomyśleć jak przyjdzie prawdziwe lato, proponuję się dodatkowo ubezpieczyć od wypadków komunikacyjnych.

    Kto projektuje a raczej kto zatwierdza takie"buble" ? coraz gorsze szkoły, coraz gorsi absolwenci, coraz słabsza Polska...
    P.S. Po zimie zawsze jest wiosna a potem lato Panowie,klimat umiarkowany, pozdrawiam z emigracji wewnętrznej od 30 lat

    • 5 0

  • A jakie to niby upały mamy teraz w Polsce? 40 stopni w cieniu? (13)

    Lemingi jak zwykle to łykną. Jak te przelotowe autostrady.

    • 156 25

    • (7)

      Przejezdne, one są przejezdne:)

      • 7 5

      • Przejezdne, bo PO przepchnęła, a Władca Wszystkich Żyrandoli przyklepał specustawę:-) (3)

        Żeby oni tacy szybcy byli w sprawie tego smrodu w Gdańsku:-)

        • 10 8

        • Maciej,

          Ty jeszcze żyjesz chłopie?

          • 0 0

        • Chłopaki, czemu nie umówcie się w końcu na jakieś spotkanko? (1)

          zrobicie sobie dobrze nawzajem, ponarzekacie na Tuska, pomodlicie się do Yara...

          • 10 9

          • To żeś pojechał. Jedyna różnica pomiędzy Tuskiem a Prezesem jest taka, że ten drugi zupełnie sobie w mediach nie radzi. Zawsze kiedy ma dobry wynik pokazują jego mordę w TV i już jego słupki spadają.

            • 2 0

      • Nie łapiesz koleś, nie łapiesz (2)

        Tuskojad przeleciał się nad autostradami tuskokopterem i z tego leje cała inteligentna Polska, Tylko TVN i "Koszerna" pieją z zachwytu. Nawet ogłosili kolejny sukces - A2 otwarta (tyle tylko, że chodzi o parę km k/Wa-wy, a reszta w krzakach.

        • 27 13

        • moja opinia

          Polacy zrobili jak zawsze...

          • 4 2

        • Łapię, to ty nie załapałeś mojego cynizmu, cóz:)

          • 9 2

    • ooo ciemny lud

      sie odezwał :D

      • 1 1

    • zetjot zamknij się już.

      • 0 1

    • Nie ma jak Wolacy (2)

      ci nie łykają tylko słuchają prezia Jarka, dyrektora Tadka, Trwama i Maryśki.

      • 10 15

      • Hurra - niech żyje Jarosław I Bezzębny (1)

        Ogłasza rozejm - zara sie syny wyprostują
        Jarosław - miej nas w opiece ...
        a ja lece

        • 6 14

        • Leć i nie wracaj:)

          • 9 3

  • Normalne w Polsce

    Tory się nie rozprężają ,a poranny jednopasmowy korek ze starej Warszawskiej przesunął się wyżej,stoją teraz dwa pasy na Hawla ,bo na środku nowego skrzyżowania z Armii Krajowej jakiś idiota wymyślił przystanek autobusow.Paranoja

    • 10 0

  • Ale był sukces że było taniej . Sami sobie to zgotowaliśy skoro 100% wyboru to cena (4)

    to potem są protokoły konieczności, gorszej jakości materiały ale nic to ważne że jest tanio a że kto tanio robi dwa razy robi to już nie problem urzedników bo to i tak nie ich kasa

    • 150 17

    • Ktoś pilnował, odbierał? (1)

      A gdzie był nadzór??? Inspektor? Pewnie ma się dobrze.

      • 4 0

      • Dokładnie. Ludzie krytykujący kryterium najniższej ceny zapominają:
        - jak urzędnicy sami wybierali sobie firmy według własnego widzimisię przed jego wprowadzeniem
        - warunki przetargu powinny dokładnie opisywać wymagania wobec tego co powstaje, jeśli tak nie jest to takie same guano zbudowała by i droższa firma
        - ktoś tą fuszerkę odebrał od wykonawcy

        • 1 1

    • moja opinia

      W całym świecie wiedzą, co to jest "polska robota".

      • 2 4

    • Najlepiej i najtaniej to w BIEDRONCE, niestety.

      • 8 1

  • Tak się buduje za publiczne pieniądze. ZBYT ŁATWO.

    Dlatego kasy publicznej powinno być jak najmniej.

    • 1 0

  • A na fizyce nikt nie uważa

    Takie są odwieczne prawa natury , że jak jest ciepło to się metal poszerza.
    Ale dla niektórych "inżynierów" jest to novum.
    Nie wierzecie bezkrytycznie w dane z Internetu

    • 1 0

  • teraz tylko czekać kiedy tam wypadek będzie!!!

    wypadek tramwajowy jest nawet wielce prawdopodobny przy takim podejściu władz. Lepiej niech już cholera zamkną tę linie na tydzień i to naprawią niż ma się stać nieszczęście!!!

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane