• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zobacz Nową Łódzką: na żywo za dwa lata, u nas już dziś!

Maciej Naskręt
21 lipca 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 

Sprawdź przebieg Nowej Łódzkiej i tramwaju z Chełmu na Orunię Górną.


Zbliża się moment, gdy poznamy wykonawcę budowy ul. Nowej Łódzkiej wraz z linią i pętlą tramwajową. Inwestycja ma być gotowa w maju 2012 roku.



Po 2012 r. dotychczasowa ul. Łódzka będzie stanowić drogę wyłącznie dla ruchu osiedlowego. Po 2012 r. dotychczasowa ul. Łódzka będzie stanowić drogę wyłącznie dla ruchu osiedlowego.
Zakończył się pierwszy etap przetargu na budowę ul. Nowej Łódzkiej i linii tramwajową z Chełmu w kierunku ul. Świętokrzyskiej zobacz na mapie Gdańska. Miejska spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne Euro 2012 zaprosi teraz spełniające kryteria firmy do składania ofert.

- Zgłosiło się do nas osiem konsorcjów i przedsiębiorstw. Najkorzystniejszą ofertę wybierzemy we wrześniu, w październiku chcemy rozpocząć roboty budowlane - wyjaśnia Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy GIKE 2012.

Budowa linii tramwajowej na Ujeścisku realizowana jest w ramach Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej - etap IIIA, który nadzoruje GIKE 2012. Projekt przewiduje między innymi przebudowę torowisk w ciągu al. Rzeczypospolitej i ul. Chłopskiej. - W ramach projektu zostanie wymienionych ponad 700 ton szyn tramwajowych - opowiadają inżynierowie z GIKE 2012.

Z kolei za budowę dwujezdniowej ul. Nowej Łódzkiej odpowiada Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska.

Budowa ulicy Nowej Łódzkiej oraz linii tramwajowej i pętli na Oruni Górnej zakończy się w maju 2012 r. Całość pochłonie ok. 180 mln zł. 37 proc. tej kwoty dołoży Unia Europejska.

Opinie (240) 5 zablokowanych

  • Niby fajnie

    ale co z ul. Świętokrzyską - dalej będzie taka zatkana ?

    • 2 1

  • Nowa linia tramwajowa

    Jeżeli mogę prosić, to nie wybierajcie firmy, która spartoliła wszystkie budowane przejazdy torowisk tramwajowych z ulicami na trasie pętla Witosa - Gdańsk.
    Po remoncie gwarancyjnym skrzyżowania 3-go Maja z Armii Krajowej przez torowisko dalej trzeba jechać z niezwykłą ostrożnością, żeby nie urwać zawieszenia samochodu lub nie dachować. Podobno tego nie da się zrobić, tak tłumaczono przed rozpoczęciem remontu gwarancyjnego. A nasze władze to akceptują. Jako zwykły użytkownik tych skrzyżowań pytam się dlaczego tak postępują odpowiedzialni za odbiór prac, które przecież częściowo są finansowane z naszych podatków.

    • 4 0

  • Ja tam bym jeszcze przeniósł na Chełm jakieś jezioro .....Może Jasień?

    Czy ktoś mógłby zrobić wizualizację?

    • 2 1

  • ecs bzdura

    i pomyśleć że za centrum solidarności , tę potworną bzdurę można byłoby wybudować dwie takie drogi jak ta z tramwajem - ile ludzi codziennie by z tgo korzystało zamiast mordować się po autobusach i w korkach.

    • 4 0

  • Kasa na co innego powinna się znaleźć...

    Dzieci i młodzież w piłkę nie mają gdzie pograć!!!
    Może wreszcie o tym pomyślą "nasze władze", bo to te dzieciaki na "boczne tory uciekają"!!!

    • 0 3

  • wirtualnie to jestescie "majstrami" ale w realu to cienko oj cienko !!! korki zamiast 3 pasmowek!

    • 1 0

  • uzgodnienie w ZDiZ-cie trwa 2 lata

    dla inwestycji miejskich... a co się stanie jeśli po drodze ukaże się jakaś nieoznaczona sieć/sieci ? Kolejne miesiące opóźnienia, przez długie uzgodnienia...

    • 1 0

  • byłoby cudnie gdyby w 2 minuty została zbudowana cała inwestycja...

    lecz niestety to tylko wizualizacja :(

    • 1 0

  • a co ze szczątkami żołnierzy radzieckich, które po prawej stronie (patrząc do Warszawskiej) wciąż odkrywają swoja tożsamość. Czy prace archeologiczne zostały zaplanowane?

    • 0 0

  • nowe drogi powinny miec 3 pasy w jedna strone takie sa standarty w europie!!!!!!!!!

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane