• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zobacz nocny transport estakady z Gdyni do Gdańska

Jakub Gilewicz
22 października 2011 (artykuł sprzed 11 lat) 

Zobacz jak transportowano elementy estakady z Gdyni do Gdańska.


Półtorej godziny trwał nocny transport z Gdyni do Gdańska trzech potężnych elementów estakady budowanej w ramach Trasy Słowackiego. Ekipa telewizyjna naszego portalu w nocy z piątku na sobotę towarzyszyła konwojowi od momentu załadunku stalowych konstrukcji, aż do rozpoczęcia ich montażu.



- Dobra, zakręt mamy przerobiony - odetchnął z ulgą jeden z kierowców, kiedy ponad trzydziestometrowe naczepy wyjechały z ul. Hutniczej zobacz na mapie Gdańska w Gdyni i znalazły się na Trasie Kwiatkowskiego. zobacz na mapie Gdyni

Dalej, konwój eskortowany przez pilotów wjechał bez problemów na obwodnicę i zatrzymał się dopiero przy węźle Matarnia zobacz na mapie Gdańska. W tym miejscu kierowcy nie mieli wyjścia - musieli podjeżdżać na wiadukt używając wstecznego biegu. Sprawne cofanie ciągnikiem siodłowym z kilkudziesięciometrową naczepą było możliwe dzięki doświadczeniu kierowców, wskazówkom pilota oraz kilku tylnym osiom skrętnym pojazdów.

Po skomplikowanych manewrach konwojowi pozostał już tylko slalom w dół ulicą Słowackiego. Na wysokości Niedźwiednika zobacz na mapie Gdańska pojazdy musiały zwolnić z powodu remontów. Transport trzech stalowych konstrukcji z zakładu produkcyjnego w Gdyni dotarł na skrzyżowanie al. Grunwaldzkiej i ul. Słowackiego zobacz na mapie Gdańska niecałe pół godziny przed północą.

Na miejscu czekał już żuraw o nośności 400 ton, który w ciągu kilku godzin podniósł potężne konstrukcje i opuścił je kolejno pomiędzy zamontowane już sekcje estakady. Tym samym udało się połączyć sekcję E, umiejscowioną od strony ul. Kościuszki, z sekcją C znajdującą się nad al. Grunwaldzką.

Cała konstrukcja estakady, budowanej w ramach Trasy Słowackiego, ma być gotowa do końca roku.

Parametry estakady nad al. Grunwaldzką we Wrzeszczu.

To czteroprzęsłowy obiekt. Poszczególne przęsła mają 22, 41, 41 i 22 metry, co daje długość 126 m.

Estakada o szerokości 11,18 m zmieści jedną jezdnię o dwóch pasach ruchu w przeciwnych kierunkach. Nie będzie jednak na niej chodników, czy drogi rowerowej.

Ponadto na estakadzie zostaną zainstalowane ekrany akustyczne.

Prace przy budowie Trasy Słowackiego

Odcinek lotniskowy - od ul. Spadochroniarzy zobacz na mapie Gdańska do ul. Budowlanych zobacz na mapie Gdańska.
Długośc: 2,8 km. Termin oddania: koniec października 2011 r. Wykonawca: Wakoz. Budżet: 31 mln zł.

Odcinek miejski - od ronda de la Salle zobacz na mapie Gdańska do al. Rzeczypospolitej zobacz na mapie Gdańska.
Długość: 3,35 km. Termin oddania: koniec 2012 r., przejezdność: maj 2012 r. Wykonawca: Hydrobudowa Polska. Budżet: 159 mln zł.

Droga Zielona - od al. Hallera zobacz na mapie Gdańska do ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska.
Długość: 2,1 km. Termin oddania: koniec 2012 r. Wykonawca: Budimex. Budżet: 135 mln.

Odcinek tunelowy - od ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska do ul. Ku Ujściu zobacz na mapie Gdańska.
Długość: 2,4 km. Termin oddania: październik 2014 r. Wykonawca: Obrascon Huarte Lain. Budżet: 885 mln zł.

Dwa tygodnie temu zamontowano sekcję E w ramach budowy estakady na Trasie Słowackiego.


Tak wyglądał pierwszy etap montażu estakady na Trasie Słowackiego, pod koniec września.

Opinie (147) ponad 10 zablokowanych

  • (6)

    Czy Estakada Kwiatkowskiego nie jest zbyt wątła, żeby znosić przewożone konstrukcje innej estakady? Wszak kilka przeładowanych tirów, sprawiło, że trzeba ją remontować, a tu całą budowlę wożą...

    • 71 72

    • (5)

      Nie, nie jest zbyt wątła. Estakada Kwiatkowskiego jest zdegradowana na złączach z powodu zbyt dużych nacisków. Rozkład naprężeń pod przeładowanym tirem ma charakter podobny do wywołanego obciążeniem punktowym natomiast od transportu takiej konstrukcji ze względu na znacznie większą liczbę osi obciążenie przypomina równomiernie rozłożone i w efekcie naprężenia są znacznie mniejsze.

      • 71 0

      • taka bajka była o księżniczce na ziarnku grochu (3)

        a jam mam poduszkę wypełnioną grochem i tego nie czuję, fakir na gwoździach, narty na śniegu, leżeć na cienkim lodzie a nie stać... Moja córka te przykłady podała, ma 12 lat

        • 33 2

        • Druga sprawa (2)

          to oni słono płacą za każdy kilometr- wielkie gabaryty przeważnie jeżdżą z zezwoleniem GDDIKA za które się płaci i to idzie właśnie na drogi.

          • 10 1

          • Kolega wyżej (1)

            Chciał napisać: "...za które się płaci i to właśnie powinno iść na drogi."

            • 13 1

            • kolega wyzej

              chciał napisać powinno się płacić powinno się płacić.firmy nie występują o pozwolenia bo GDDKiA wystawia pozwolenia przez 2 tygodnie a zlecenie jak zwykle jest na wczoraj.

              • 2 0

      • Dzięki za odpowiedź :)

        • 0 0

  • Dobrze, że tym razem nie uszkodzili jakiegoś mostu. (2)

    tak jak ten od koparki

    • 55 24

    • A myślisz że tymi zestawami jeżdżą od pługa oderwani prymitywi

      jak ten od koparki ???

      • 11 1

    • most...

      most to jest nad rzeką głąbie...

      • 4 0

  • już się nie mogę doczekać (5)

    kiedy będzie można tramtędy śmigać :)

    • 141 3

    • (3)

      smigac 50km/h bo tyle pewnie tam bedzie :)

      • 9 4

      • (2)

        Biorąc pod uwagę z jaką prędkością aktualnie przejeżdża się przez Słowackiego to 50 km/h można nazwać prędkością zawrotną. A może pozwolą nawet na 70 km/h? :)

        • 22 1

        • Akurat (1)

          Będzie jak na Armii Krajowej 80, a i tak wszyscy jadą 140

          • 5 1

          • Hehe. Pewnie tak :)

            • 2 1

    • chyba raczej stać w korku

      skoro dwu pasmowa słowackiego skończy się jednopasmową estakadą. Brawo debile, brawo. Tylko się później nie dziwcie że jest korek.

      • 1 0

  • Fajny filmik i doceniam redakcje, ale w Europie takie newsy to nie do pomyslenia. (22)

    W Niemczech zwyczajnie buduje sie, buduje, naprawia i nikt nie robi z tego najmniejszej sensacji, bo to NORMALNE. A to nowy remont skrzyzowania, a to nowe tramwaje czy metro. Po prostu pewnego dnia jestes pozytywnie zaskoczony. U NAS W TROJMIESCIE normalnosc jest nienormalna i pokazuje sie budowe estakaty, za unijne pieniadze ( Niemiec i Francji), estakady, ktora powinna byc w tym miejscu od 20 lat.

    • 102 129

    • Estakady mialo byc.

      jw.

      • 1 6

    • a kto robi sensacje?

      przecież to normalne info - wiem, wiem, nie to co w twojej niemieckiej fabryce...

      • 38 4

    • Masz racje... (7)

      Widzę że jesteś bardzo obeznany z zachodem, jeżeli masz kanały typu Discovery itp. To może zauważyłeś że tworzone są tam specjalne programy w których pokazuje się właśnie przewożenie wielkogabarytowych przedmiotów przez miasta. Kiedy przewożone były ogromne gotowe podzespoły Airbusa z Niemiec i Anglii do Tuluzu, to nawet w CNN było to pokazywane, więc wielki znawco zachodu odrzuć te swoje kompleksy. Kwestie za czyje pieniądze był budowany wiadukt i kiedy on powinien być zrobiony, pozostawiam bez komentarza ponieważ kompletnie nie widzę związku ze sprawą, artykuł jest zupełnie o czym innym, więc polecam CZYTANIE ZE ZROZUMIENIEM! Artykuł nie jest dosłownie o nowym skrzyżowaniu tylko o przewożeniu niecodziennej wielkości części wiaduktu.

      • 60 1

      • zgadzam się, ale to nie jest wielkogabarytowe.

        • 1 19

      • Wydaje mi się, że mówi się raczej "do Tuluzy", a chyba nawet częściej używa się jednak francuskiej nazwy Toulouse, gdzie mieści się siedziba Airbusa:

        • 1 7

      • Ci ty porownujesz rakiety, airbusa, do przewozenia kawalka betonu do robienia drogi? (1)

        ????

        • 3 6

        • tu nie chodzi o to co jest przewozone ale o to jakie ma wymiaryale ty wielki obeznany z zachodem tego nie pojmujeszwroc lepiej do swojej fabryki

          • 6 1

      • Jestem obeznany, bo tam mieszkam... (2)

        w Niemczech

        • 1 12

        • wow

          jaki swiatowiec!!!!!!! mieszka gdzies na kupie z polakami raz w tygodniu jedzie do miasta na zakupy i mysli ze wielce obeznany, a powiedz mi losiu czytasz lokalne gazety? (lokalne czyli nie ogolnoniemieckie)portal trojmiasto to portal lokalny w zadnej ogolnpolskiej gazecie nie wspomnieli o tym przewoziewiec idz leczyc kompleksy gdzie indziej "wielki swiatowcu"gdybys znal niemiecki to bys wiedzial o jakich pitolach potrafia pisac male lokalne niemieckie gazetymieskzalem pare lat w holandii tamw malej lokalnej gazecie mogles znalesc artykul mowiacy ile osob zostalo ukaranych za nieposprzatanie po swoim psiei nikt nie mowil ze taki artykul jest "nie do pomyslenia"nastepnym razem tyle sie nie mądrz to nie wyjdizesz na kretyna

          • 13 1

        • obrzezany?

          • 2 0

    • oj gadasz bzdury

      chcesz dyskryminować kraj czy cieszyć się, że rośnie za pieniądze bądź co bądź partnerskie? kolega ma rację o Discovery i moim zdaniem film jest na tyle fajny, że tam mógłby się znaleźć bo kolesie z konia na wstecznym robili cuda nie gorsze, chwalić się trzeba bo w ostatnich kilku latach w Gdańsku stało się więcej niż w okresie od wybudowania obwodnicy. A o pieniądze się nie martw, po euro już nic się budować nie będzie...

      • 6 1

    • (5)

      co ty pieprzysz za głupoty! pamietam jak pare lat temu miedia w berlinie trąbiły do znudzenia o budowie stacji metra na aleksanderplatz, normalnie uszy opadały, badź np. most de milau we francjibyło podobnie i mysle że sporo by sie jeszcze innych przykładów uzbierało.

      • 11 1

      • moze i prawda (3)

        niestety to co sie buduje na swiecie i jest pokazywane w reportazach na pewno nie jest estakada o dlugosci okolo 150 mb. most we francji o ktorym piszesz jest jak dla mnie ekstremalna budowla i skala przedsiewziecia jest kilkaset razy wieksza, nie mowiac o stopniu skomplikowania obiektu. http://pl.wikipedia.org/wiki/Wiadukt_Millau (link tak dla porownania obydwu obiektow).poza tym popatrzy na czestotliwosc materialow odnosnie estakady nad grunwaldzka z czestotliwoscia najdluzej estakady w pl tj obwodnica poludniowa, most nad wisla w okolicy grudziadza (a1, najdluzsza przeprawa przez wisle). przyklady mozna mnozyc.reasumujac dobry pr nie jest zly, ale ja nie lykam. nie mozna pieknymi slowami przykrywac problemow wykonawcow (wszystkie przetargi gikowskie sa liczone ryczaltem czyli wykonawca kupuje kota w worku), tandetnie przygotowanych projektow i brak odpowiedzialnosci projektantow, brak wiedzy inspektorow gikowskich.

        • 2 7

        • gik sie ubudzil

          i minuje... prawda w oczy kole :)

          • 0 1

        • (1)

          Tak wiem ze skala porownania jest lekko ujmując mało zachowana. Tak tylko my gonimy kraje rozwinięte i może gdyby nie 40 lat komuny to budowano by estakade nad torami SKM między gdańskiem, a gdynią jak kiedyś ambitnie planowano i oglądalibyśmy to w BBC. Puki co trzeba cieszyć się z mniejszych rzeczy które nas bezpośrednio dotyczą. Właściwie porownania polski do niemiec to tez słabe porównanie zupełnie inne gospodarki, a nudny się staje ten wszechobecny zachwyt (często zazdrość) wszystkim co niemieckie. Fajde u nich drogi, rozwiązania techniczne itp. ale tu jest polska i trzeba dążyć do tego żeby było lepiej, a nie wiecznie nazekać na wszystko na co tylko sie da bo jak sie buduje to źle, jak sie nie buduje to też źle.

          • 5 1

          • przepraszam "póki"

            • 2 0

      • Jest roznica miedzy metrem pod Ziemia

        A kawalkiem drogi....

        • 1 1

    • co tam germany jedz do USA to zemdlejesz ! ja mialem okazje prowadzic lexusa GS 350 automat,skoea z NEW YORKU DO FILADELFII NA (1)

      16 PASMOWEJ AUTOSTRADZIE GDZIE 3 PASY BYLY ONLY DLA TRACKOW(tirow) KUMASZ ? to kosmos ! w PL 2 pasy w jedna strone nazywaja autostrada toc to KPINA I ZLODZIEJSTWO TO ZWYKLA DROGA !

      • 2 8

      • driver

        tak z ciekawosci zapytambyles kiedys na polskich autostradach?ja jezdizlem wiele razy i wiesz co?nigdy nie bylo korkow wiec moje pytanie:po cholere nam 16 pasow?moze od razu milion pasow?poza tym chcialbym zobaczyc owa autostrade na 16 pasow tylko zeby nie okazalo sie ze owe 16 pasow to tylko przy wjezdzie do miasta bo jakby nie patrzec to przy galerii baltyckiej grunwaldzka ma 8 pasow!!!! a to lokalna droga nie zadna tam autostradaplus tramwaje to jakby 10 pasow!!gdzie ja nie bylem i co ja zem nie widzial taki kosmos na tym zachodzie ale do tej pory ci wielcy swiatowcy wchodza na zapyzialy prowincjonalny polski portal trojmiasto.pl po co wchodzicie swiatowcy?malo macie kosmicznych portali u siebie?

        • 7 0

    • Snoby zawsze wypychaja sobie buzie frazesami .. bo w Europie , (1)

      na Zachodzie , na Swiecie itd. Ale to nie wnosi nic nowego poza SNOBOSTWEM

      • 5 1

      • kataryna

        jakim prawem tak sie odnosisz do wielkiego swiatowca?on jezdzil super hiper wypasem lexusem co mu daje plus 2 do rispektu i jezdzil kosmiczna autostrada ktora miala 1000 pasow (plus 3 do dlugosci penisa)jak ty zwykly szaraczek masz czelnosc tak sie odzywac a uklonilas sie przed nim?ja sie potem zastanaieam czemu amerykanie pytaja sie mnie czy w polsce jest prad albo ludize maja buty i jak sie mam dziwic takim pytaniom skoro tu jeden polaczek wielki swiatowiec ma kisiel w gaciach na widok autostrady?coz czlowiek ze wsi wyjdzie ale wiec z czlowieka nigdy

        • 4 0

    • A jak mieszkałem w Anglii to w lokalnych radiach i portalach info podawali cały czas gdzie są korki, gdzie remontują drogę lub tory które mają tylko kilka lat oraz gdzie ostatnio kogoś zabito w biały dzień. U nas piszą o postępach prac na trasie bardzo istotnej dla lokalnej społeczności. Takie tam lokalne niusy dla docelowego odbiorcy - mieszkasz w Niemcach to się odwal od trojmiasto.pl

      • 1 0

  • żuraw dobra rzecz (1)

    przydały by sie jakieś dni otwarte z możliwością pojeżdżenia sobie takim żurawiem. Ciekawe ile pójdzie obwodowej.

    • 18 9

    • żadna tajemnica 89 - 92 km/h na więcej ogranicznik nie pozwoli

      • 3 0

  • A budyń co tam robi?:) (18)

    • 88 27

    • Lansuje sie

      Parcie na szklo;)

      • 32 5

    • a to tak bez kasku ? (2)

      a pan od BHP stoi i i i cooo ? nie widzi że Adamowicz jest bez kasku - i co z tego że prezydent !nagana dla BHPowca

      • 23 5

      • malpiszon rowniez bez kasku....

        pozdro dla zorientowanych lub spostrzegawczych

        • 6 0

      • Pies też bez kasku

        Ale to widzowie. Na szczęście jeszcze na chodniku nie trzeba nosić kasków tylko dlatego, ze widzi się budowę.

        • 6 1

    • to nie gotycka katedra..

      niby nie gotycka katedra ale może rzuca podobny cień?

      • 2 1

    • zwyczajnie przeszkadza!

      • 8 2

    • twój stary budyń! (6)

      Prezydent był zobaczyć jak budują estakadę. to takie dziwne?

      • 8 11

      • hmm... (5)

        Pytałem się o budyń, nie o Prezydenta. Jak tak możesz kojarzyć Pana Adamowicze z bydyniem. Wstydź się!ps. mój stary budyń już zjedzony.

        • 9 3

        • przepraszam... (4)

          ... czy moge zapisać się do Ministerstwa Głupich Kroków? bardzo podoba mi się Przewodniczący i jego cięta riposta :)))

          • 4 0

          • hmmm... (3)

            ...bym musiał zobaczyć marchwiowy krok, jeśli jest odpowiednio głupi to nie będzie problemu. ps. tutaj krótki film instruktażowy

            • 1 0

            • ...film instruktażowy (2)

              youtube.com/watch?v=OgV4iBQVNyU

              • 0 0

              • ooo.. (1)

                ... marchwiowy krok jest bardzo głupi, więc się nadaje :) z góry dzięki! ps. a ile się zarabia w Ministerstwie? (hahaha)

                • 0 0

              • 2 kartony Kisielu,...

                ...bagażnik wody mineralnej,2 kilo ziemniaków, kilogram ogórków, kilogram pomidorów, 4 jabłka, 2 gruszki, i jeden budyń.ps. czasami są premie - dodatkowy budyń

                • 1 0

    • robi

      zdjęcia robi...

      • 1 2

    • żona do domu nie puściła bo za późno z imprezy ...

      wrócił to musiał się przez noc gdzieś odnaleźć ;-)

      • 6 0

    • strzela foty!

      chwali się służbową komórką ;) :P

      • 7 0

    • jak co?

      lansuje się ;]]]]

      • 1 0

    • Ten Budyn to wyglada

      jak niedorobiony

      • 0 0

  • hehehe (2)

    tata do dziecka przy montowaniu estakady wskazuje na adamowicza i mowi"tak wyglada baleron" a dziecko "aha"taka scena tez w misu byla :)

    • 52 11

    • jaki znów baleron? (1)

      • 2 0

      • budyn

        • 3 0

  • Mieszkam przy obwodnicy i takich gabarytów rzeczy sa przewożone prawie codziennie późną nocą, więc troszkę nie rozumiem (1)

    sensacji.

    • 31 15

    • a gdzie widzisz sensacje?portal informuje zainteresowanych o transporcie i montażu i ot cały newspomyśl czasem

      • 13 0

  • wyjątkowo dobrze zrobiony i zmontowany materiałgratulacje

    • 42 2

  • zuraw? (7)

    Może ktoś mi wyjaśni po co taki wielki żuraw? przecież te konstrukcje maja po max 50 ton, znów ktoś chce się dorobić na zbędnych wydatkach

    • 2 63

    • zapominasz o udźwigu mniejsze mają mniejszy udźwig po za tym żuraw jest wynajmowany od firmy która wygrała przetarg a czy wynajmą mały czy duży to nikogo nie obchodzi

      • 4 0

    • 400 ton ma przy ramieniu niewiele odchylonym od pionu

      im dalej jest ono wysunięte, tym udźwig mniejszy. Zajrzyj do swojej książki z fizyki do działu "Maszyny proste" i zapoznaj się z hasłem "dźwignia".

      • 34 0

    • do szkoły się zgłoś

      • 14 0

    • (1)

      Nośność ramienia żurawia jest zależna od jego wysunięcia i kąta między normalną do płaszczyzny pojazdu a osią ramienia oraz odległością ładunku od osi obrotu żurawia. Tutaj przykłady różnych żurawi (akurat innego producenta):

      • 7 0

      • żuraw 400 t

        Żuraw o nośności 400t ma udźwig 50t na około 22m. Tak więc bardzo nieiwele.

        • 2 0

    • no i oczywiscie wszechmadry sie odezwal, taki typowy polski wsiuk

      wszystko, no ale to wszystko wie i jest ekspertem od wszystkiego. Dlatego ten kraj musi zniknac z mapy swiata, wam jest potrzebna twarda reka i BAT

      • 0 4

    • Odpowiedź

      Kolego im dłuższe ramie dźwigu tym mniejszy ciężar uniesie a po drugie musiał dźwig ten ładunek musiał podnieść na sporą wysokość więc odpowiedziałem na pytanie dlaczego taki dźwig

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane