- 1 Pomnik twórcy Bitcoina stanie w Gdańsku? (141 opinii)
- 2 15 lat temu otwarto powiększoną galerię Klif (89 opinii)
- 3 Nowe ściany starej kawiarni na Aniołkach (60 opinii)
- 4 Zamiast Rębiechowa lotnisko na morzu (197 opinii)
- 5 108. urodziny najstarszej gdańszczanki (147 opinii)
- 6 Wieczny kłopot z dzielnicami: "na" czy "w" (456 opinii)
Zobacz pierwszą zmodernizowaną SKM-kę. W Trójmieście pojawi się w sierpniu
Gotowy jest pierwszy zmodernizowany elektryczny zespół trakcyjny dla SKM Trójmiasto. Dotarliśmy do zdjęć składu, który wyruszy na trójmiejskie tory w przyszłym miesiącu, czyli 10 miesięcy później niż planowano.
- Skład obecnie znajduje się w Instytucie Pojazdów Szynowych "Tabor" w Poznaniu, gdzie wykonywane są badania homologacyjne, niezbędne do uzyskania świadectwa dopuszczenia do ruchu. Pojazd będzie wykonywał jazdy testowe na kilku liniach w pobliżu Poznania - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i umów SKM.
W trakcie badań przeprowadzone zostaną pomiary parametrów takich jak skrajni taboru, sprawności hamowania, rozkładu mas w pojeździe, oddziaływania na urządzenia sterowania ruchem kolejowym, kompatybilności elektromagnetycznej, a także badanie emitowanego hałasu.
W ramach modernizacji zmieniono wystrój wnętrza wagonu, w tym siedzenia i laminaty, wymieniono drzwi, instalacje w toaletach i klimatyzację. Zamontowano nowy pulpit maszynisty i system napędowy. Zmodernizowana jednostka została przystosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach inwalidzkich (skorzystają z niej, jeśli uda im się pokonać przestrzeń między kolejką a peronami SKM).
Nowy tabor pojawi się w Trójmieście już w sierpniu. Kiedy jednak takich odnowionych składów będzie więcej? Na to pytanie niestety trudno odpowiedzieć.
Jednak firma z Górnego Śląska popadła w tarapaty finansowe - złożono wniosek o jej upadłość układową w sądzie. W wyniku trwających całą wiosnę rozmów władz SKM z przedstawicielami TS Opole ustalono, że ci ostatni zmodernizują tylko sześć składów.
Co z pozostałymi pojazdami szynowymi? PKP SKM ogłosiła w czerwcu przetarg na wykonanie modernizacji 15 elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57 z prawem opcji rozszerzenia modernizacji do 21 składów, gdyby TS Opole nie zmodernizował zmniejszonej liczby kolejek.
Oferty cenowe w tym przetargu poznamy najszybciej 2 sierpnia 2013 r. SKM chce, by potencjalny wykonawca przebudował składy w terminie nie dłuższym niż 13 miesięcy.
Przypomnijmy, że cały zmodernizowany tabor miał być gotowy dla podróżnych 10 lipca 2013 r. Natomiast pierwszy odnowiony skład miał wyruszyć na trójmiejskie tory w styczniu, ale żaden z nich do Trójmiasta jeszcze nie dotarł.
Miejsca
Opinie (250) 3 zablokowane
-
2013-07-18 15:22
kurka znów upał i sauna w obsrajemce
ma ssa kra. pot, smród. gdzie jest klimatyzacja do wafla!
- 0 0
-
2013-08-07 15:52
Jakośc za wartośc , a podróżni/?
Czy rama pojazdu wytrzyma następną przeróbkę ,bo pojazd to konstrukcja z roku 1957 (jak nazwa wskazuje EN57 wersja polska) bo pirwotna wersja Angielska jeszcze wcześniejsza. i tyle jeżdżą pojazdy szynowe na Świecie ale nie w Polsce,bo wiadomo jak lipnie serwisuje się u nas. Nie przystosowane do ruchu na SKM-e. bo przeznaczenie było do ruchu międzymiejskiego.
- 0 0
-
2013-08-13 13:29
najtrudniej powrócić do dobrego
czyli do mądrze pomyślanego systemu EW 90, inaczej mówiąc do SBahnu z Berlina. Czworo drzwi na jedną stronę wagonu, drzwi otwierane tylko te, które są potrzebne, podłoga wagonu na równym poziomie z peronem i minimalny odstęp między wejściem do wagonu i krawędzią peronu. Trzeba spojrzeć prawdzie w oczy, że takie składy mogłyby jeździć tylko tam, gdzie są wysokie perony, a więc bez sensu byłoby puszczanie ich do Lęborka czy Słupska, ale taki jest sens SKM!
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.