- 1 Wojskowa flota aut wyprzedała się na pniu (53 opinie)
- 2 Wyprosił z autobusu dzieci z hulajnogami (772 opinie)
- 3 Pierwsze spotkanie trzech prezydentek (307 opinii)
- 4 Protest na ul. Boh. Getta Warszawskiego (434 opinie)
- 5 15-latek autem na minuty uciekał policji (116 opinii)
- 6 Zwężenie na Estakadzie Kwiatkowskiego (25 opinii)
Żółwik i Classic - SKM nadała nazwy pociągom
Żółwik oraz Classic - to nazwy nadane przez SKM pociągom, które poddane zostały w ostatnim czasie modernizacji. Nadane nazwy wynikają ze specyfikacji konkretnych pojazdów oraz... przezwiska jednego z maszynistów. W przeciwieństwie do tramwajów, kolejarze na razie nie planują przygotowania listy patronów dla wszystkich pociągów.
Nadanie nazw odbyło się bez żadnych oficjalnych uroczystości, jak robił to kilkukrotnie Gdańsk w przypadku odsłaniania patronów dla nowych lub modernizowanych tramwajów.
Czytaj też: Księża zamordowani przez Niemców patronami tramwajów w malowaniu WMG
Classic dla pociągu z klasycznym wystrojem wnętrz
Nazwę Classic na burcie jednostki (w rejonie kabin maszynisty) wykonano przy okazji tegorocznej gruntownej naprawy tzw. P4 (jest to czwarty w pięciostopniowej skali Poziom Utrzymania Pojazdu Kolejowego, zakładający regularny przegląd podzespołów i wymianę lub naprawę).
- Nazwa ta wynika z faktu, że pojazd ten jest najbardziej podobny do tych, które kilkadziesiąt lat temu wyjeżdżały przez bramy wrocławskiego Pafawagu [największy producent taboru kolejowego w PRL, w tym pociągów eksploatowanych przez SKM - dop. red.]. We wnętrzu najłatwiej poznać go po siedzeniach pokrytych bordową dermą i okleinach ścian w kolorze dębu - wyjaśnia Tomasz Złotoś, rzecznik PKP SKM w Trójmieście.
Aktualny rozkład jazdy pociągów SKM w Trójmieście
Żółwik dla pierwszego pociągu z wydajnym systemem napędu
Zupełnie inaczej sytuacja przedstawia się z nazwą "Żółwik", która została nadana dla pociągu zmodernizowanego we współczesnej stylistyce w 2009 r., kiedy zyskał też napęd asynchroniczny, w efekcie czego była to wówczas najszybsza i posiadająca największe przyspieszenie jednostka w taborze SKM.
- Nazwa ta została nazwana nieco na przekór osiągom technicznym tego pociągu. Ale jest jeszcze jeden powód - ze wspomnianej modernizacji do naszego zakładu prowadził go maszynista, nazywany przez kolegów "Żółwiem". Co ciekawe, gdy w 2012 r. maszynista ten złamał nogę, niemal w tym samym czasie pojazd doznał poważnych uszkodzeń - wykoleił się na uszkodzonym torze dalekobieżnym w Gdyni-Chyloni (pociąg został naprawiony na koszt PKP PLK, które są właścicielem tego toru) - opowiada rzecznik trójmiejskiej SKM.
Na ten moment kolejarze nie planują nadawania nowych nazw, choć możliwe, że pojawi się jeszcze jeden "Classic" w ramach modernizacji kolejnego pociągu z wystrojem wnętrz zbliżonym do pierwowzoru.
Czytaj też:
Pociąg-pomnik na terenie bazy SKM
Noc w elektrowozowni SKM Gdynia Cisowa
Opinie (120) ponad 20 zablokowanych
-
2020-10-14 08:09
W tej spółce jeszcze pracują normalni ludzie ? Zamiast kupować nowy tabór, to oni nazywają złomy jakimiś śmiesznymi nazwami. Ten tabór powinien być w muzeum albo na złomie. Ludzie, opanujcie się, Proszę Was...
- 11 7
-
2020-10-14 08:09
całe moje życie EN-57
aż się boję jakiejkolwiek zmiany
- 12 2
-
2020-10-14 08:10
Żółwik
Żółwik idealnie dla skm
- 5 4
-
2020-10-14 08:12
A całe SKM (1)
To spółdzielnia pracy Daremny Trud
- 14 4
-
2020-10-14 10:37
Daremny, ale nie darmowy misiu - a to się liczy.
- 1 0
-
2020-10-14 08:26
Hehe
Turbo Kibel został Żółwikiem, dobre
- 13 1
-
2020-10-14 08:40
Tabor SKM to wciąż tragedia.
- 10 3
-
2020-10-14 08:46
Przez moment myślałem, że to 1 kwietnia. Nazwy dla składów kolejek? Ale po jaką cholerę? W 2020 roku po 3mieście jeździ złom z lat siedemdziesiątych, a oni się bawią w nadawanie nazw składom kolejek.
- 14 3
-
2020-10-14 08:57
EN71 045 czyli żółwik był niezawodny do czasu wspomnianego wypadku w Chylonii.
Po naprawach już nigdy nie odzyskał dawnego blasku. Obecnie po wykonaniu P4 jedynie co się zmieniło to fotel w kabinie. Pozostałe podzespoły zostały bez zmian. Dalej jest brud, a farba naniesiona na tzw budę to jakiś dramat. Po ciemku i pędzlem chyba było malowane.
Impuls - duma i chluba SKM jest obecnie odstawiony bo się zepsuł Prędko na tory nie wróci. Zamiast bawić się w zakupy pociągów które nie są przystosowane do warunków linii SKM nie lepiej było wszystkie kible zmodernizować na EN57 AKM? Obecnie są to w miarę wyglądające sklady które rzadko się psują.- 9 3
-
2020-10-14 08:58
SKM - Skansen Kolei Miejskiej (1)
- 15 4
-
2020-10-14 10:46
aleś wymyślił
- 1 0
-
2020-10-14 08:59
Klasycznie jak żółw
Idealnie trafili...
- 8 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.