• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zwiedź budowę Południowej Obwodnicy Gdańska

Maciej Naskręt
10 listopada 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 

Przejedź się z nami Południową Obwodnicą Gdańska.


Sprawdziliśmy postęp prac na budowie Południowej Obwodnicy Gdańska. Zakończono wykonywanie konstrukcji betonowej estakady w Lipcach. Trwa układanie nawierzchni bitumicznych.



Na estakadzie w Lipcach gotowa jest m.in. część krawężników. Na estakadzie w Lipcach gotowa jest m.in. część krawężników.
Listopad, mimo coraz większego chłodu, to gorący miesiąc dla drogowców budujących Południową Obwodnicę Gdańska. Spieszą się, bowiem chcą wyprzedzić harmonogram prac przed nadchodzącą zimą.

Czego udało się im do tej pory dokonać? Zakończono m.in. budowę konstrukcji nośnej, największej w Polsce - 2,8-kilometrowej estakady w Lipcach. Teraz osadzane są krawężniki, a niebawem rozpocznie się układanie nawierzchni bitumicznych. Gotowa jest też konstrukcja wiaduktu w Borkowie nad obwodnicą, a także na przyszłym Węźle Koszwały.

Wciąż jednak trwa nasuwanie płyty żelbetowej mostu zlokalizowanego nad Motławą i betonowanie konstrukcji wiaduktów w ciągu ul. Starogardzkiej i nad zamkniętym dla ruchu odcinkiem drogi krajowej nr 7 w Przejazdowie.

Południowa Obwodnica Gdańska będzie wiodła od Koszwał zobacz na mapie Gdańska przez gdańską Olszynkę, Lipce i Maćkowy do Obwodnicy Trójmiasta zobacz na mapie Gdańska. Trasa będzie liczyła ok. 17 km. Pochłonie 1,133 mld zł. Łączna wartość projektu to 1,6 mld zł. To największa inwestycja na Pomorzu, realizowana przy udziale środków Programu Infrastruktura i Środowisko.

Przejezdność drogi ma być zapewniona w maju 2012 r. Cała inwestycja będzie oddana do użytku dwa miesiące później.

Miejsca

Opinie (79) 7 zablokowanych

  • SPACEROWA!!!

    Spacerowa to jest problem, którym nalezy się zająć p. prezydencie tego miasta!

    • 0 0

  • Jakość.

    Wszyscy są zadowoleni że powstaje. Ja też jestem zadowolony, ale też wiem, że zeszłej zimy prace szły pełną parą i przy niezłych mrozach. Betonowania odbywały się nawet przy -20 st. C a to już jest niepokojące. Betonowania i jakość betonu na pewno są kiepski i czy zwiększona będzie gwarancja na te elementy. Inspektorzy są nieprzygotowani do nadzorowania takich prac bo sami się na tym nie znają. Podczas samego wbudowywania normy MOŻE i były zachowane, ale przy produkcji i przy transporcie mieszanki betonowej to 100 % NIE. Nie widziałem by betonowozy były ogrzewane i też nie widziałem węzłów z okrytymi zasiekami na kruszywo i odsłoniętymi od warunków atmosferycznych. Inspektorzy to jedna ściema a pracownicy GDDKiA to niby wykształceni drogowcy ale chyba z dużą wadą wzroku, bo nie widzą co się dzieje.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane