- 1 Tony kokainy w Gdyni. Mówili, że to kreda (84 opinie)
- 2 Zuchwała kradzież w sklepie budowlanym (96 opinii)
- 3 Rozwód Koalicji Obywatelskiej z Dulkiewicz? (288 opinii)
- 4 Wrak nie do usunięcia przez biurokrację (58 opinii)
- 5 Gdynia ma dwóch nowych wiceprezydentów (411 opinii)
- 6 Kolejny pożar aut w Gdańsku. Podpalenie? (113 opinii)
Zwiedziliśmy długi na 2,7 km plac budowy Trasy Sucharskiego
Sprawdź, jak toczą się prace na Trasie Sucharskiego.
Specjalnie dla was wybraliśmy się na przejażdżkę po placu budowy środkowego odcinka Trasy Sucharskiego w Gdańsku. Zobaczcie i poczytajcie o tym, co zobaczyliśmy.
Na wyprawę zaprosili nas inwestor - Gdańskie Inwestycje Komunalne i wykonawca trasy - firma Skanska. Dostaliśmy kamizelki i kaski ochronne, bo w końcu zwiedzaliśmy plac budowy. Niemal wszyscy wsiedli do busa, ale my, z operatorem kamery, pojechaliśmy własnym autem. To na wypadek, gdyby naszą uwagę przykuło jakieś niecodzienne wydarzenie na budowie.
Ruszamy. Uśmiech na naszych twarzach wywołuje marka pojazdu, którym poruszają się po budowie pracownicy GIK. Ten samochód to hinduskiej produkcji Tata Safari. Część kierowców naśmiewa się z nazywania go autem terenowym, my natomiast doceniliśmy, że miejska spółka nie wydała fortuny na auta, które jeżdżą po budowie. Możemy zapewnić, Tata Safari pokonał bez kłopotu wszystkie dziury na ul.Sucharskiego .
Przebieg Trasy Sucharskiego.
Jedziemy też gotowym - portowym - odcinkiem Trasy Sucharskiego , który wiosną 2011 r. został przebudowany także przez firmę Skanska (koszt przebudowy wyniósł 9,4 mln zł). Droga jest świetna i aż korci, by wcisnąć gaz do dechy. Nową drogą jeżdżą teraz głównie ciężarówki z kruszywem w kierunku budowy Południowej Obwodnicy Gdańska.
Właśnie okolice ul. Ku Ujściu są naszym kolejnym przystankiem. Tam trudno jest przeoczyć ogromny żuraw marki Demag Ac 650. To jest sprzęt od ciężkiej roboty, który potrafi unieść nawet 650 tonowy ładunek. 18-metrowy kolos czeka na nas z podczepioną belką. Gdy dziennikarze, operatorzy i fotoreporterzy ustawiają się na swoich miejscach, maszyna zabiera się do pracy i stalowa belka o długości ok. 30 metrów rusza w górę. Po chwili dźwig obraca się i stalowy element znajduje się na przyczółkach budowanego właśnie wiaduktu. Akcja trwa niecałe pięć minut.
Wycieczka jest okazją do zadania pytań o postęp prac. Nie ma co liczyć, że inwestycja zakończy się szybciej, niż planowano. - W pewnych miejscach wyprzedzamy harmonogram robót, ale w innych mamy nieduże opóźnienia - opowiada Grzegorz Dąbrowski, kierownik budowy Trasy Sucharskiego z firmy Skanska.
Co się stanie z obecną, dziurawą jak ser szwajcarski, ul. Sucharskiego, po otwarciu Trasy Sucharskiego pod koniec roku? - Jezdnia przejdzie lifting. Jak to będzie wyglądało dokładnie, trudno teraz o tym mówić - tłumaczy Iwona Żygowska, wiceprezes spółki miejskiej GIK.
Ci, którzy chcieliby wybrać się szlakiem podobnym do naszego, powinni zarezerwować na to przynajmniej 1,5 godziny. Licząca 2,7 km dwujezdniowa droga ma być gotowa pod koniec tego roku.
Odcinek portowy od Terminalu Promowego Westerplatte do ul. Ku Ujściu .
Termin rozpoczęcia budowy: marzec 2011. Oddanie do ruchu: czerwiec 2011 r.
Koszt budowy: 9,4 mln zł. Długość: 2,9 km. Wykonawca: Skanska S.A.
Odcinek środkowy od ul. Ku Ujściu do ul. Wosia Budzysza .
Termin rozpoczęcia budowy: czerwiec 2011 r. Termin zakończenia robót: koniec 2012 r.
Koszt budowy: 184 mln zł. Długość: 2,7 km. Wykonawca: Skanska S.A.
Odcinek przez Olszynkę od Południowej Obwodnicy Gdańska do ul. Elbląskiej .
Termin rozpoczęcia budowy: czerwiec 2011 r. Termin zakończenia robót: koniec 2012 r.
Koszt budowy: 168 mln zł. Długość: 2,6 km. Wykonawca: Budimex S.A.
Miejsca
Opinie (82) 3 zablokowane
-
2012-01-27 10:02
TOFFY GÓRĄ...
- 0 1
-
2012-01-27 09:45
kto za to płaci ?
kto płaci za te filmiki z muzyczką ?
czy ta muzyczka jest legalna ?- 3 1
-
2012-01-26 21:04
U nas stadion i drogi. W Sopocie Hipodrom i Przystań Żeglarska (2)
W gryzoniogrodzie - kontenery i kurtyna za 1,8mln
Oceńcie sami.....- 51 15
-
2012-01-27 09:44
Co za Bałwan
Kiedy skończycie z tą napinką. Każde z trzech miast naszej aglomeracji na swoje wady i zalety. Żenada
- 2 0
-
2012-01-26 21:58
Co tu oceniać??
Chyba tylko Twój durny wpis.
Jestem z Gdańska, ale przykro się robi jak czyta się takie wpisy.- 13 12
-
2012-01-27 09:05
a defilada na otwarcie będzie? (1)
kiedy będą filtry smrodu z super nowoczesnych Szadółek
- 0 3
-
2012-01-27 09:24
Zmień płytę
wymień filtry, bo od tzw. problemu Szadółek mózg ci twardnieje.
- 2 0
-
2012-01-27 09:06
no to od dziś zima wstrzyma budowę
- 3 2
-
2012-01-26 21:01
To cieszy (1)
Brawo Gdańsk!!!
- 64 6
-
2012-01-27 09:03
brawo brawo brawo do portu będzie może można dojechać cud cud cud ,niechżyja nasz ukochany PRZYwódka
- 1 2
-
2012-01-26 21:03
2,7 km w rok..... (5)
to tylko w naszym pięknym kraju.A znając życie jezdnia po 5 latach do kapitalnego remontu będzie
- 25 59
-
2012-01-26 21:21
Nie masz bladego pojęcia o inżynierii lądowej (4)
- 18 5
-
2012-01-26 21:29
Nooooo (1)
Niemcy mieli w 1936 : )4500km autostrad w 2 lata.
- 10 8
-
2012-01-27 08:49
Dane od dziadka z wermachtu
Chyba ci sie coś pomyliło koleżko
- 5 2
-
2012-01-26 23:51
u nas wyleją trociny
bo asfalt pojedzie do Rosji, i powiedzą że "rząd zdał egzamin" bo drogi są. Itd itd.
- 1 6
-
2012-01-26 21:43
OK. masz rację. remont kapitalny zaraz po odbiorze.
- 5 4
-
2012-01-26 21:06
Gdańsk (1)
Co dzień mocno do przodu
- 42 7
-
2012-01-27 08:01
noo , zadziwiające , że nadal do przodu mimo nieporadnej pracy włodarzy
- 2 1
-
2012-01-26 22:02
"Jedziemy też gotowym - portowym - odcinkiem Trasy Sucharskiego zobacz na mapie Gdańska, który za 9,4 mln zł został (1)
przebudowany wiosną 2011 r. także przez firmę Skanska. Droga jest świetna i aż korci, by wcisnąć gaz do dechy" Nie radzę z tym gazem, oba zakręty w lewo bliżej Westerplatte wyprofilowane są tak, że wyrzuca z drogi! Czy tak powinno być?
- 7 3
-
2012-01-27 06:41
Nie powinno
Nie powinno tak być, ale spowodowane jest to tym ze po prawej stronie jezdni w kierunku Westerplatte jest drenaż aby woda spływała.
- 1 2
-
2012-01-27 03:05
porazka
film porazka
- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.