- 1 Nie będzie lepszej segregacji - będą kary (246 opinii)
- 2 Śmierć Adamowicza. Wyrok ws. finału WOŚP (108 opinii)
- 3 Pomorze za 36 lat: kobiece i... stare (83 opinie)
- 4 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (737 opinii)
- 5 Napad na bank czy głupi żart? (91 opinii)
- 6 8 godzin opóźnienia i lądowanie w Poznaniu (368 opinii)
Zwiedziliśmy długi na 2,7 km plac budowy Trasy Sucharskiego
Sprawdź, jak toczą się prace na Trasie Sucharskiego.
Specjalnie dla was wybraliśmy się na przejażdżkę po placu budowy środkowego odcinka Trasy Sucharskiego w Gdańsku. Zobaczcie i poczytajcie o tym, co zobaczyliśmy.
Na wyprawę zaprosili nas inwestor - Gdańskie Inwestycje Komunalne i wykonawca trasy - firma Skanska. Dostaliśmy kamizelki i kaski ochronne, bo w końcu zwiedzaliśmy plac budowy. Niemal wszyscy wsiedli do busa, ale my, z operatorem kamery, pojechaliśmy własnym autem. To na wypadek, gdyby naszą uwagę przykuło jakieś niecodzienne wydarzenie na budowie.
Ruszamy. Uśmiech na naszych twarzach wywołuje marka pojazdu, którym poruszają się po budowie pracownicy GIK. Ten samochód to hinduskiej produkcji Tata Safari. Część kierowców naśmiewa się z nazywania go autem terenowym, my natomiast doceniliśmy, że miejska spółka nie wydała fortuny na auta, które jeżdżą po budowie. Możemy zapewnić, Tata Safari pokonał bez kłopotu wszystkie dziury na ul.Sucharskiego .
Przebieg Trasy Sucharskiego.
Jedziemy też gotowym - portowym - odcinkiem Trasy Sucharskiego , który wiosną 2011 r. został przebudowany także przez firmę Skanska (koszt przebudowy wyniósł 9,4 mln zł). Droga jest świetna i aż korci, by wcisnąć gaz do dechy. Nową drogą jeżdżą teraz głównie ciężarówki z kruszywem w kierunku budowy Południowej Obwodnicy Gdańska.
Właśnie okolice ul. Ku Ujściu są naszym kolejnym przystankiem. Tam trudno jest przeoczyć ogromny żuraw marki Demag Ac 650. To jest sprzęt od ciężkiej roboty, który potrafi unieść nawet 650 tonowy ładunek. 18-metrowy kolos czeka na nas z podczepioną belką. Gdy dziennikarze, operatorzy i fotoreporterzy ustawiają się na swoich miejscach, maszyna zabiera się do pracy i stalowa belka o długości ok. 30 metrów rusza w górę. Po chwili dźwig obraca się i stalowy element znajduje się na przyczółkach budowanego właśnie wiaduktu. Akcja trwa niecałe pięć minut.
Wycieczka jest okazją do zadania pytań o postęp prac. Nie ma co liczyć, że inwestycja zakończy się szybciej, niż planowano. - W pewnych miejscach wyprzedzamy harmonogram robót, ale w innych mamy nieduże opóźnienia - opowiada Grzegorz Dąbrowski, kierownik budowy Trasy Sucharskiego z firmy Skanska.
Co się stanie z obecną, dziurawą jak ser szwajcarski, ul. Sucharskiego, po otwarciu Trasy Sucharskiego pod koniec roku? - Jezdnia przejdzie lifting. Jak to będzie wyglądało dokładnie, trudno teraz o tym mówić - tłumaczy Iwona Żygowska, wiceprezes spółki miejskiej GIK.
Ci, którzy chcieliby wybrać się szlakiem podobnym do naszego, powinni zarezerwować na to przynajmniej 1,5 godziny. Licząca 2,7 km dwujezdniowa droga ma być gotowa pod koniec tego roku.
Odcinek portowy od Terminalu Promowego Westerplatte do ul. Ku Ujściu .
Termin rozpoczęcia budowy: marzec 2011. Oddanie do ruchu: czerwiec 2011 r.
Koszt budowy: 9,4 mln zł. Długość: 2,9 km. Wykonawca: Skanska S.A.
Odcinek środkowy od ul. Ku Ujściu do ul. Wosia Budzysza .
Termin rozpoczęcia budowy: czerwiec 2011 r. Termin zakończenia robót: koniec 2012 r.
Koszt budowy: 184 mln zł. Długość: 2,7 km. Wykonawca: Skanska S.A.
Odcinek przez Olszynkę od Południowej Obwodnicy Gdańska do ul. Elbląskiej .
Termin rozpoczęcia budowy: czerwiec 2011 r. Termin zakończenia robót: koniec 2012 r.
Koszt budowy: 168 mln zł. Długość: 2,6 km. Wykonawca: Budimex S.A.
Miejsca
Opinie (82) 3 zablokowane
-
2012-01-26 21:52
teren budowy a gdzie
geodeci maja kaski? :)
- 2 5
-
2012-01-26 21:50
teren budowy a gdzie geodeci maja kaski?
:)
- 3 2
-
2012-01-26 21:45
dobrze że coś się dzieje lecz.....
nikt nie mówi ile kosztowało wykończenie końca mostu i połączenie go z wybudowanym nowym rondem na którym dochodziło średnio do jednego wypadku miesięcznie.......po upływie kilku lat dalsza inwestycja a pieniądze z unii i podatników w błocie jak z wybudowaniem nowej drogi a po kilku miesiącach ponowne rozkopy bo rury trzeba wymienić
- 1 3
-
2012-01-26 21:02
Material filmowy to tagedia. Widziałem już lepiej skręcone materialy na tym portalu.
- 21 19
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.