• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ośmiolatka przytrzaśnięta przez drzwi w autobusie

Ewelina Oleksy
24 września 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Drzwi w miejskim autobusie przytrzasnęły 8-łatkę, gdy chciała wysiąść. Drzwi w miejskim autobusie przytrzasnęły 8-łatkę, gdy chciała wysiąść.

Kierowca autobusu linii 295 miał przytrzasnąć drzwiami 8-latkę, która chciała wysiąść z pojazdu. Przedstawiciele spółki Gdańskie Autobusy i Tramwaje przekonują, że drzwi zamykają się automatycznie i mają system otwierania się, gdy napotkają na przeszkodę. Jednak po naszym sygnale wszczęta zostanie procedura wyjaśniająca całą sprawę.



Czy byłeś kiedyś świadkiem podobnej sytuacji w komunikacji miejskiej?

- Nawet nie chcę myśleć, jak mogłoby się to skończyć, gdyby nie szybka reakcja współpasażerów - mówi pani Anna, matka 8-latki, która nie wspomina miło jednej z ostatnich podróży miejskim autobusem.
Pani Anna z córką jechała w piątek do szkoły gdańską linią numer 295 o godz. 12:30.

- Wysiadałyśmy na ul. Niepołomickiej. Córce, podczas wysiadania, zaczepił się o siedzenie worek na WF. Przestraszyła się, ponieważ kierowca zamykał już drzwi. Zostawiła worek i chciała wysiąść, ale w tym momencie kierowca przytrzasnął ją drzwiami - opowiada pani Anna. - Na szczęście pasażerowie zareagowali w porę i odblokowali drzwi. Nawet nie chcę myśleć, jak mogłoby się to skończyć, gdyby nie oni, bo kierowca pozostał niewzruszony i nie poczuwał się do winy. Córka bardzo płakała i była przestraszona, ma stłuczone ramię. Rozumiem, że obecny remont ul. Świętokrzyskiej i korki, które trwają tam wiecznie, są frustrujące także dla kierowców, ale proszę, żeby autobusami kierowali ludzie o elementarnej empatii.


Rozkład jazdy ZTM



Pani Anna twierdzi, że tego typu sytuacje, jak ta, która spotkała jej córkę, są teraz notoryczne w autobusach kursujących przez remontowaną ul. Świętokrzyską. O sprawie poinformowaliśmy przedstawicieli spółki Gdańskie Autobusy i Tramwaje.

GAiT: drzwi w autobusach zamykają się automatycznie



- W przypadku każdej skargi GAiT uruchamia po takim zgłoszeniu procedurę wyjaśniającą, tak uczynimy również tym razem - zapewnia Anna Dobrowolska, rzeczniczka GAiT. - Jednocześnie informujemy, że w pojazdach komunikacji miejskiej uruchomiony jest system samodzielnego otwierania drzwi przez pasażerów, za pomocą przycisku. Rozwiązanie to pozwala na otwieranie drzwi, gdy jest to potrzebne.

Motorniczy wyprosił z tramwaju matkę z wózkiem i dziećmi



Anna Dobrowolska tłumaczy, że kierowca po zatrzymaniu na przystanku uruchamia jedynie przyzwolenie na samodzielne otwieranie drzwi przez pasażerów, a bezpośrednio przed odjazdem, dla bezpieczeństwa pasażerów, blokuje tę możliwość.

- Drzwi zamykają się automatycznie, gdy nikt nie znajduje się w ich przekroju - nie wchodzi i nie wychodzi z pojazdu. Co ważne, przed rozpoczęciem zamykania drzwi, gdy nikt nie wchodzi i nie wychodzi, w pojazdach każdorazowo włącza się sygnalizacja dźwiękowa informująca, uprzedzająca o tym, że rozpocznie się zamykanie drzwi - mówi Anna Dobrowolska. - Po tym sygnale, zgodnie z przepisami porządkowymi, wejście i wyjście z pojazdu jest zabronione. Nie można tego sygnału ignorować. W sytuacji, kiedy rozlegnie się sygnał, a pasażer musi jeszcze opuścić lub wsiąść do pojazdu, powinien odczekać aż drzwi się zamkną, uruchomić otwieranie drzwi poprzez przycisk i bezpiecznie przejść przez drzwi pojazdu.

Drzwi się otwierają, gdy napotkają przeszkodę



Przedstawiciele spółki GAiT informują, że niezależnie od bezwzględnego zakazu opuszczania czy wsiadania do pojazdu po sygnale, dla bezpieczeństwa pasażerów, mechanizm automatycznego zamykania drzwi wyposażony jest w autorewers. Polega to na tym, że w sytuacji, gdy drzwi w czasie zamykania napotykają przeszkodę, system ten niezwłocznie przełącza je na funkcję otwierania, a dotyk gumowej krawędzi, jak podkreśla Dobrowolska, jest delikatny i nie powoduje bólu lub urazów.

- Zdarzają się sytuacje, że pasażerowie usiłują wejść czy wysiąść po sygnale dźwiękowym, za każdym razem przypominamy wówczas o zasadach bezpieczeństwa w komunikacji miejskiej - mówi rzeczniczka.

Miejsca

Opinie (477) ponad 20 zablokowanych

  • Kierowca pozostał niewzruszony (1)

    Kierowca nie miał pojęcia o tej sytuacji ! Jak można pisać takie rzeczy o braku empatii . Siedząc za kierownicą ma ograniczoną widoczność nie widzi małego dziecka które wysiada po sygnale ! na końcu autobusu . Gdzie w tym czasie była Pani ? Zabrakło empatii i troski o własne dziecko ? Od kiedy dziecko wysiada za matką ? Zawsze pierwsza wypuszczam dziecko i na końcu wychodzę sama . Jak łatwo jest skrzywdzić niewinną osobę , żeby wytłumaczyć własne niedbalstwo ... przykre.

    • 27 4

    • Właśnie- jak łatwo

      • 2 1

  • Nie ma winnych (1)

    Dla mnie osobiście jest to typowy przykład tzw. zdarzenia losowego, wypadku, przypadku, jakkolwiek to nazwać, gdzie nie ma osób winnych. Worek się zahaczył- to się zdarza. Sygnał dźwiękowy w autobusie -mało czasu na podjęcie racjonalnej decyzji "co dalej" i szybka, instynktowna reakcja dziewczynki- wysiadam w ostatniej chwili z autobusu. Trudno na spokojnie w takim momencie rozważnie się zachować. Uważam, że ani kierowca, ani dziewczynka nie są winni w tym przypadku. Mimo to, dla dziecka było to zapewne spore przeżycie i stres. Jest to na pewno lekcja na przyszłość i temat do przegadania z dzieckiem jak się następnym razem zachować w zaistniałej sytuacji. Mimo wszystko współczuję Pani dziecku- nie chciałabym, żeby to któreś z moich pociech spotkała taka "przygoda".

    • 10 2

    • Matka winna !

      • 1 0

  • Fotokomórka

    Winy kierowcy w tym nie ma. Co prawda mógł z własnej woli zapytać czy wszystko w porządku i tyle.

    • 9 4

  • Ale bzdury wysiadałem z tramwaju i przytrzasnał mi noge i ruszył na szczescie tylko same palce udało sie szybko wyrwac a

    Napisałem skargę na motorniczego ale odpisali ze nie maja pojęcia oco chodzi ,a motorniczy się nie przyznaje i czy mogę to udowodnić!! Kolejny przykład patologii w komunikacji miejskiej jak te dziecko !!Miała szczęście podobnie jak ja!

    I jeszcze jedno w każdym temacie komunikacji widać ze te same osoby opluwają każdy temat związany z patologia w komunikacji .Czyżby farma trolli kierowców ?

    • 5 13

  • Widziałam niedawno jak w aut.199 drzwi prawie zamknęły się na młodej osobie będącej jedną z kilku w trakcie wysiadania,

    żadnego sygnału nie było, a było o krok od tragedii.

    • 6 6

  • Już tyle razy przytrzasnęło mi wózek dziecięcy podczas wysiadania i wsiadania, że nie policzę. I zawsze odpowiedź, że fotokomórka znajduje się wyżej.

    • 5 3

  • Pani Anna twierdzi, że tego typu sytuacje, jak ta, która spotkała jej córkę, są teraz notoryczne w autobusach kursujących przez

    Oczywiście sytuacja była pewnie niebezpieczna i stresująca, pewnie nie zadziałało zabezpieczenie z powodu szybkiego ruchu i może niewielkich rozmiarów pasażera. Ale wymyślanie, że teraz to jest notoryczne? Jakoś nie widać przytrzaśniętych ludzi masowo. A już powiązanie tego z remontem drogi, jakby to był powód, to kompletny kosmos. Może odszkodowanie 15000 zł - ostatnio wystąpił jeden taki z takim żądaniem...

    • 15 3

  • Rozumiem, że pani Dobrowolska z GAiT twierdzi, (1)

    że mama dziewczynki kłamie i insynuuje ? Arogancja niczym jej szefa, Lisickiego jest u nich na porządku dziennym.

    • 6 16

    • GAIT dziś punktuje zza biurek

      • 1 2

  • Niech się cieszy, że nie był to Ikarus. Tam nie było zabezpieczeń, a drzwi zamykały się z hukiem.

    Wtedy, to by pani miała dwie córki, jak taka delikatna.

    • 11 3

  • (2)

    Kiedyś była sytuacją w której tramwaj zamykając drzwi przytrzasną kobietę po czym ruszył z przystanku. Rezultst taki że to co zostało z kobiety zeskrobywano pół dnia z ziemi. Tak więc babka ma rację, mogło dojść do tragedii. Większość tutaj ledwo przekroczyła 15 rok życia jak widać z wypowiedzi.

    • 4 18

    • Widzialam to- styczeń, Wreszcz, rok chyba 2005 (1)

      • 1 2

      • może się tak stać, a po komentarzach widać że ludzie są zbyt głupi by to zrozumieć, a potem będzie kwik

        • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane