• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

1,4 mln zł za projekty remontów stoczniowych przystanków SKM

Michał Brancewicz
11 kwietnia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Za dwa lata oba perony SKM stocznia będą jak nowe
Stare schody, wiekowa wiata i zniszczona nawierzchnia - tak obecnie prezentuje się przystanek SKM Gdynia Stocznia. Nie ma wątpliwości, że remont jest mu potrzebny. Stare schody, wiekowa wiata i zniszczona nawierzchnia - tak obecnie prezentuje się przystanek SKM Gdynia Stocznia. Nie ma wątpliwości, że remont jest mu potrzebny.

Trzy firmy są chętne zaprojektować nowe przystanki SKM Gdańsk StoczniaGdynia Stocznia. Najkorzystniejsza oferta na opracowanie dokumentacji i obsługę projektu wynosi ponad 1,4 mln zł, a  SKM zamierzała przeznaczyć na ten cel niespełna 1 mln zł. Sam remont peronów planowany jest na lata 2021-2022.



AKTUALIZACJA, 20.04.2020


SKM unieważniła przetarg na zaprojektowanie remontu peronów SKM Gdańsk Stocznia i Gdynia Stocznia.


Często zdarza ci się korzystać z przystanków stoczniowych SKM?

Przystanki stoczniowe powstały w latach 50. XX wieku i są już mocno nadgryzione zębem czasu. Nic zatem dziwnego, że Szybka Kolej Miejska planuje je wyremontować. Tym bardziej, że od lat sukcesywnie odnawia perony na całej trasie, a te są jednymi z nielicznych, które czekają w kolejce.

Przetarg podzielony został na dwa zadania: nr 1 to modernizacja przystanku SKM Gdynia Stocznia, a nr 2 to modernizacja przystanku SKM Gdańsk Stocznia.

  • Tak obecnie prezentuje się przystanek SKM Gdynia Stocznia.
  • Tak obecnie prezentuje się przystanek SKM Gdynia Stocznia.
  • Tak obecnie prezentuje się przystanek SKM Gdynia Stocznia.
  • Tak obecnie prezentuje się przystanek SKM Gdynia Stocznia.
  • Tak obecnie prezentuje się przystanek SKM Gdynia Stocznia.
  • Tak obecnie prezentuje się przystanek SKM Gdynia Stocznia.
  • Tak obecnie prezentuje się przystanek SKM Gdynia Stocznia.
  • Tak obecnie prezentuje się przystanek SKM Gdynia Stocznia.
Oferty na opracowanie dokumentacji i nadzór nad projektem złożyły trzy firmy:




    • Highway z Gdańska - ok. 1,386 mln zł


    • Zadanie nr 1: 578,1 tys. zł plus 115,6 tys zł, 10 miesięcy na realizację /


    • Zadanie nr 2: 578,1 tys. zł plus 115,6 tys zł, 10 miesięcy na realizację


    • Transprojekt Gdański - ok. 1,450 mln zł


    • Zadanie nr 1: 580,6 tys zł plus 145,1 tys zł, 11 miesięcy na realizację /


    • Zadanie nr 2: 580,6 tys zł plus 145,1 tys zł, 11 miesięcy na realizację


    • Biuro Projektów Komunikacyjnych - ok. 2,933 mln zł


    • Zadanie nr 1: 1,112 mln zł plus 278 tys. zł, 11 miesięcy na realizację /


    • Zadanie nr 2: 1,235 mln zł plus 308,9 tys. zł, 11 miesięcy na realizację


O wyborze zadecyduje cena dokumentacji - 80 proc.,cena obsługi projektowej - 15 proc.,
termin wykonania projektu - 5 proc. (nie dłuższy niż 11 miesięcy i nie krótszy niż 10 miesięcy)

Modernizacja peronów SKM Gdańsk i Gdynia stocznia zaplanowana jest na lata 2021-2022.

  • Tak dzisiaj wygląda przystanek SKM Gdańsk Stocznia.
  • Tak dzisiaj wygląda przystanek SKM Gdańsk Stocznia.
  • Tak dzisiaj wygląda przystanek SKM Gdańsk Stocznia. Wiata pamiętająca jeszcze czasy PRL-u, zniszczona nawierzchnia peronu i stary zegar, przekonują, że remont w tym miejscu jest niezbędny.
  • Tak dzisiaj wygląda przystanek SKM Gdańsk Stocznia.
  • Tak dzisiaj wygląda przystanek SKM Gdańsk Stocznia.
  • Tak dzisiaj wygląda przystanek SKM Gdańsk Stocznia.
  • Tak dzisiaj wygląda przystanek SKM Gdańsk Stocznia.
Zakres prac projektowych jest podobny i obejmuje:

  • budowę nowych peronów o długości co najmniej 200 m i 96 cm wysokości
  • montaż nowych wiat niemal na całej długości peronów
  • wymianę szyn wzdłuż peronów
  • montaż wind przy kładkach prowadzących na perony
  • elementy małej architektury:
  • wiatrołapy - min. 2 szt. o powierzchni około 15 m kw. każdy
  • ławki w wiatrołapach - ławka jednostronna, mogąca pomieścić minimum cztery osoby,
  • ławki - min. 5 szt. na peronie, każda ławka dwustronna, mogąca łącznie pomieścić min. 6 osób
  • kosze - min. 9 szt. na peronie, kosz do selekcji odpadów - jeden zestaw
  • zasilanie urządzeń, które są przewidziane do zabudowy w późniejszych działaniach: głośniki, zegary, wyświetlacze LCD, CCTV, słupek INFO/SOS
  • zasilanie do automatów biletowych (przewidzianych do zabudowy w późniejszych działaniach)

W najbliższym czasie planowane są również remonty:

  • SKM Leszczynki i Grabówek - ma się zakończyć do sierpnia 2021
  • SKM Orłowo - do września 2022
  • SKM Przymorze (o ile uda się znaleźć środki)

Opinie (109) 3 zablokowane

  • A po co to remontować skoro stocznia się zwija?

    Zwijają też tory SKM do Nowego Portu, nikt nie mówi o reaktywacji linii, więc po co ten remont?

    • 0 1

  • Odkąd zamknęli linię do Nowego Portu, nie ma już po co wsiadać na Gdańsk Stocznia... (22)

    a mógłby być wykorzystany choćby przy przesiadkach w trakcie dojazdu na Stadion / targi z kierunku Wrzeszcz / Oliwa / Sopot / Gdynia :-( zresztą drugi peron już chyba nie funkcjonuje, a nawet prawie nie istnieje...

    • 62 17

    • nawet na zdjęciach widać, że na Gdańsk Stocznia nikogo nie ma ;-) Remontujcie drugi peron ! (15)

      • 6 3

      • faktycznie, na Gdańsk Stocznia ni żywego ducha, w Gdyni to chociaż parę osób... (13)

        można by lepiej wykorzystać ten przystanek :-) zwłaszcza, że w Letnicy powstaje wielka sypialnia Gdańska, tuż obok torów !

        • 9 3

        • zdjęcie z czasów zarazy (12)

          normalnie wsiadaja wysiadaja do pracy, kluby też działają na terenach postoczniowych

          • 9 0

          • Dodatkowo zaczynają być budowane biurowce wzdłuż Jana z Kolna (6)

            Ale oczywiscie "madrzy" piszą tu, że remont peronu niepotrzebny.
            A jak wybują te biurowce to pisaliby, dlaczego nikt nie pomyślał wcześniej o remoncie peronu SKM. Taki mamy klimat, każdy ekspertem.

            • 11 0

            • (4)

              Owe biurowce powstają przy przystanku Gdańsk Nowe Szkoty. Tam zaś nie planuje się powrotu SKM. Tym samym linia tramwajowa w zupełności wystarczy,

              • 0 2

              • chyba nie wiesz co piszesz (3)

                Młode Miasto bedzie zabudowane biurowcami, na Młyniskach to co najwyżej C300 i C200, gdzie na Nowych Szkotach biurowce ?

                • 2 0

              • (2)

                Przy Stoczni Północnej naprzeciw dawnego przystanku Gdańsk Nowe Szkoty

                • 0 0

              • biurowce beda przy Jana z Kolna (1)

                a ty piszesz o Marynarki Polskiej

                • 0 0

              • jasne będzie też podobno linia tramwajowa, podobno nowa droga, podobno biurowce(niby gdzie)... coś za dużo tych podobno

                • 0 0

            • Na razie to konserwator zabytków torpeduje inwestycje więc zanim coś tam wybudują minie sporo lat

              • 0 1

          • (4)

            gdyby był przystanek Gdańsk Św Wojciech też by wsiadali i wysiadali. To jest powód aby utrzymywać coś na siłę?

            • 1 3

            • Na siłę to działano tak, żeby mniej ludzi jezdziło (2)

              Kiepski rozkład, ograniczanie kursów, podwojne liczenie kilometrów przy trasie przesiadkowej do Gdyni (czyli do Głównego i wtedy dalej w górę, za sam odcinek Stocznia - Główny wychodziły 4 km!) a co do św. Wojciech - skoro był, to mogł zostać nawet na awaryjne sytuacje. Poza tym w Niemczech i Czechach są kolejowe przystanki na żądanie i jakoś można? Można. Od niedawna takie rozwiązanie testują Koleje Dolnośląskie :-)

              • 2 1

              • Na bocznych liniach.

                Na głównych liniach nie mają przystanków na żądanie.

                • 0 1

              • I do tego trase skrócili, zanim zamknęli. Bo niby przejazd drogi międzynarodowej był...

                której też już nie ma, bo nie ma Bazy Promowej przy Latarni Morskiej... A że kolej po skróceniu dojeżdżała tylko na skraj dzielnicy Nowy Port, to i mniej ludzi jeździło.

                • 2 0

            • panie a kto tam miałby wsiadać na tym Św. Wojciechu

              Stocznia była jest i będzie potrzeba

              • 1 0

      • Zostali

        w domu. Tylko fotograf bezdomny jakiś.

        • 2 0

    • (2)

      Przy przesiadkach sensowniej byłoby zmieniać peron na Politechnice, ale większość peronów SKM do Nowego Portu została "zaorana" i nie można z nich korzystać.

      • 2 0

      • Trwa (1)

        remont szlaku. Stąd taka demolka. Może Trójmiasto.pl naskrobie jakiś artykuł o tym?

        • 1 1

        • To nie ten szlak

          Co innego linia SKM do N.Portu, a co innego dojazd do portu.

          • 0 0

    • (1)

      No chyba że ktoś spoza Gdańska wybiera się na imprezę organizowaną na postoczniowych terenach (np. koncert w B90).

      • 15 1

      • zawsze można tam zrobić #przystanek na żądanie#

        w końcu po coś ta rączka hamulcowa w SKMkach jest... co nie?

        • 0 0

    • wracaja z pracy albo z imprez na terenach postoczniowych b90 protokultura plac Zebran - choc akurat wtedy miasto kladke zamyka

      • 2 0

  • Ankieta

    a gdzie opcja "praktycznie codziennie, bo mieszkam w okolicy tego przystanku"?

    • 1 0

  • moi drodzy drodzy układowcy z SKM (15)

    Czy nie taniej jest zatrudnić ludzi z uprawnieniami na rok i oni zrobią wszystkie projekty. KOSZT ? 300.000 zamiast 1,2ml za wybrane. Dziekuje pozdrawiam. schowajcie kieszenie - bo koledzy z dawnej PO wpadli na pomysl jak zwinąć bańke.

    • 76 34

    • A może zlecić Politechnice Gdańskiej!? (3)

      Studenci architektury i budownictwa zrobią projekty w ramach zajęć a polibuda zarobi! Za połowę ceny pewnie... No ale jak widać nikt nie myśli za prezydente, a ona żyje szyciem maseczek, bo widać tylko do tego się nadaje.

      • 3 10

      • Ale (2)

        bredzisz! Aż kacze pióra dępa stają!!! Zdrowych Świąt mimo wszystko!

        • 6 1

        • A tobie jadek pokowski (1)

          z mordki się wylewa. To wy obchodzicie święta? Na pewno te same, czy może tęczowe ?

          • 0 2

          • PiSia sekta obchodzi, tylko pod innymi hasłami

            śmierć przeciwnikom politycznym!

            • 0 0

    • mój drogi spoza układu

      Widać żyłkę do biznesu... Ilu projektantów ogarnie ten temat? Ile branż jest do zaprojektowania? Czy masz już wyposażoną pracownię dla tych, których chcesz na rok zatrudnić? Masz pojęcie, ile kosztują mapy DCP, uzgodnienia itp? Zwinąć bańkę? Typowy pisowiec...

      • 5 0

    • Zapraszamy Pana sprytnego. (3)

      Złóż ofertę za 600 tys. Wszyscy będą szczęśliwi.

      • 11 2

      • Tak sie sklada ze bylem pracownikiem (2)

        Skm i dobrze wiem co napisalem

        • 6 7

        • Oliwiłeś zwrotnice na kolei czy czyściłeś przytorze? (1)

          Bo z tego co widzę jesteś wybitnym ekspertem od przetargów kolejowych.

          • 6 2

          • Jak już to rozjazdy, znawco.

            • 1 3

    • A znajdź takiego, co przyjdzie pracować na 11 miesięcy za takie marne grosze.

      Zaznaczam, że koszt stanowiska pracy to nie tylko wynagrodzenie brutto. Stworzyć miejsca pracy, kupić sprzęt, licencję na oprogramowanie projektowe, ponosić pozostałe koszty, stworzyć zespół itd. Jak jesteś taki cwaniak, to weź te 300tyś i to zorganizuj. No ico po tych 11 miesiącach? Koniec kontraktu i zielona trawka?

      • 7 1

    • Po co zatrudniać kogokolwiek (1)

      Można jeszcze taniej. Nie robić projektu tylko wykorzystać stary sprawdzony projekt i przystanek wytrzyma kolejne 50 lat.

      • 15 1

      • Dobre

        • 5 0

    • zatrudnij 2 ludzi, złóż ofertę na 400 tys i masz 100 tys w kieszeni (1)

      • 15 1

      • to czemu tego nie robisz ?

        100 tysięcy cię nie interesuje ?

        • 6 2

    • No geniusz. Ale więcej nie pij. Zaczynasz się jąkać.

      • 13 6

  • Niezwykle kosztowne te projekty, a potem cisza, nic sie nie dzieje!

    • 1 0

  • A nie można rozpocząć współpracy z PG i w ramach prac (12)

    dyplomowych studenci robili by projekt ? Za darmo ....

    • 55 20

    • nie wiesz (3)

      że za pracę się płaci?
      Daj przykład co zrobiłeś za darmo

      • 10 3

      • Ja zrobiłem za darmo bramę!!

        Do jednej ze szkół w Gdańsku. W ramach praktyk w tej szkole. Można?! Można. Skoro myśleć potrafią nauczyciele zawodówki to czemu nie Rada Miasta? Odpowiedź prosta-nauczyciel myślał bo nie miał do wydania dużych pieniędzy. Miasto ma do wydania kupę kasy to rozdaje tym co mają układy. System wasalny nie powstał w Trójmieście pół roku temu, tylko jeszcze w PRL i nadal trwa. Kolejni figuranci na fotelu prezydenta tego tak prędko nie zmienią.

        • 0 0

      • (1)

        Żyje za darmo i mi wystarczy

        • 0 1

        • Oddychasz moim powietrzem

          • 1 0

    • (4)

      studenci nie maja uprawnień - może jeszcze niech leczą nas studenci. Obecna władza hołubi górników czy wojskowych to niech im projektują za friko.

      • 13 3

      • Wystarczy dać projekt do weryfikacji (2)

        Projektantowi z uprawnieniami - sprawdzi i podpisze

        • 10 8

        • Masz racje

          Ja sprawdze i podpisze po profesorku za 2mln bo to wiecej pracy niz zrobic samemu, w zespole, a dobrze.

          • 2 0

        • i ta sama

          osoba zajmie się nadzorem autorskim za free... Pewnie tak, bo wszystkich nas w kamasze i po 20h/ dobę do pracy zagoni jarozbaw

          • 4 2

      • Przed wojną

        studenci niemieckich uczelni technicznych robili projekty węzłów drogowych i autostradowych jako prace dyplomowe. I co? Węzły w większości istnieją do dziś.
        U nas na wszystko potrzebne zgody urzędasów. szkoda tylko, że nie ma w tym ani krzty zdrowego rozsądku.

        • 3 2

    • Nic by nie zrobili

      A pod czyim kierunkiem? Teoretykow bez praktyki w zyciu?

      • 2 1

    • A może ty też od jutra będziesz pracował za darmo, cwaniaczku?

      • 3 0

    • A może twoją branże..

      Też rozwalimy psując rynek. Tu się studentowi zleci, tam za wpis do Cv ktoś coś zrobi. Wspaniale będzie.

      • 6 0

  • Przy okazji remontu warto zbudować kładkę od "północnej" strony peronu SKM (4)

    i zmienić nazwę stacji na Gdańsk Stocznia - Gdański Uniwersytet Medyczny lub po prostu Gdańsk Stocznia GUMed. Odległość między tym przystankiem a budynkami Gumedu (dawnej Akademii Medycznej) jest porównywalna z odległością między stacją Gdańsk Politechnika a gmachem głównym Politechniki Gdańskiej. Mielibyśmy wtedy komplet przystanków: Gdańsk Stocznia GUMed, Gdańsk Politechnika, Gdańsk Przymorze Uniwersytet i Gdańsk Żabianka AWFiS. Do poważnego rozważenia.

    • 9 6

    • Sopot kamienny potok lidl (1)

      • 0 1

      • Sopot Kamienny Potok Aquapark Dzika Rzeka ;-)

        W skrocie Sopot KPADR :-)

        • 1 0

    • Gdańsk Stocznia Młode Miasto

      z Uniwersytetem Medycznym to niewiele wspólnego ma chyba, żebyś peron przesunął

      • 0 0

    • To nawet sensowne :-)

      Gdańsk Politechnika Energa

      • 0 1

  • Co za wstyd!!

    Ta stacja to kpina. Jak w ogóle można nazywać to stacją.

    • 0 1

  • Nie lepiej poczekać na nowy przystanek Gdynia Stocznia-Uniwersytet Morski? ;-) Po co remontować stary? ;-)

    • 2 0

  • Ja bym jeszcze poczekał, za 3 miesiące cena spadnie o połowę...

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane