- 1 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (108 opinii)
- 2 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (17 opinii)
- 3 Neptun jak nowy. Zobacz, jak go myto (49 opinii)
- 4 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (314 opinii)
- 5 Z bastionu Żubr zniknęły lunety (49 opinii)
- 6 Pod prąd uciekał przed policją (276 opinii)
250 tys. pasażerów PKM w jeden miesiąc
Jeszcze nigdy pociągi kursujące po trasie Pomorskiej Kolei Metropolitalnej nie przewiozły tak dużej liczby pasażerów, jak w marcu. W minionym miesiącu w podróż SKM-ką na trasach PKM wybrało się 254,1 tys. osób. Jest to głównie zasługa nowego rozkładu i bezpośredniego połączenia Gdańsk - Kościerzyna.
Wzrost liczby pasażerów widać najwyraźniej na trasie Kartuzy - Gdańsk Główny i Kościerzyna - Gdynia (przez Osowę i Wrzeszcz). W pierwszym przypadku wyniósł on niemal 50 proc. z 40,7 tys. w grudniu 2016 do 60 tys. w marcu 2017. Z kolei na drugiej trasie udało się osiągnąć 30-procentowy wzrost, co w przełożeniu na liczby wygląda tak: grudzień 2016 - 41,3 tys., marzec 2017 - 54 tys.
Wzrost, chociaż już nie tak spektakularny, jest zauważalny także na aglomeracyjnym odcinku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej (Gdańsk Wrzeszcz - Gdańsk Osowa - Gdynia Główna), gdzie trójmiejska SKM przewiozła w marcu 140,1 tys. osób, czyli o ponad dwa tys. więcej niż w grudniu 2016, ale znacznie mniej niż w czerwcu zeszłego roku (151,6 tys.).
Należy jednak pamiętać, że oferta przewozowa na tej trasie została ograniczona w związku z budową dwóch dodatkowych przystanków Gdynia Karwiny i Gdynia Stadion i koniecznością zamknięcia jednego toru na całym odcinku pomiędzy Gdańskiem Osową i Gdynią Główną.
- Te dane jednoznacznie pokazują, że rozszerzenie w grudniu 2016 r. przez samorząd województwa pomorskiego oferty przewozowej na linii PKM o przyspieszone pociągi z Kościerzyny do Trójmiasta oraz atrakcyjniejszy nowy rozkład jazdy dla mieszkańców powiatu kartuskiego przyniosły bardzo dobre efekty - przyznaje Mieczysław Struk, marszałek województwa.
Przy okazji wejścia w życie, w grudniu 2016 roku, nowego rozkładu jazdy SKM dla linii PKM, większość pociągów jeżdżących z Kościerzyny do Gdyni Głównej przez Gdańsk Osowę, skierowano na nową trasę przez Gdańsk Wrzeszcz i Sopot. Aby dodatkowo uatrakcyjnić ofertę, pociągom nadano rangę przyspieszonych (zatrzymujących się na 19 z 25 przystanków), dzięki czemu czas przejazdu na tej trasie jeszcze się skrócił.
Z kolei pociągi z Kartuz do Gdańska Głównego zyskały bardziej wyrównany takt oraz zostały lepiej zsynchronizowanie w Gdańsku Rębiechowie z pociągami jadącymi z Gdańska Wrzeszcza do Gdyni przez Osowę - umożliwiając tym samym szybką i wygodną przesiadkę pasażerom z tych przystanków, na których nie zatrzymują się przyspieszone pociągi z Kościerzyny.
Miejsca
Opinie (187) 2 zablokowane
-
2017-04-14 16:50
A kiedy PKM do Północnej Gdyni?
- 12 2
-
2017-04-14 16:55
Ciekawe czy dobili by do 300 tysięcy gdyby nie odwoływania tylu kursów i gdyby nie częste opóźnienia?
- 12 2
-
2017-04-14 17:13
No i da się pisać pozytywnie o kompletnej klapie:)
- 10 6
-
2017-04-14 17:25
Jak będą mieli dodać nowych pociągów, to raczej w porze kiedy może skorzystać dużo pasażerów. Noc taką porą nie jest.
Dopóki w ciągu dnia nie będzie pociągów do Gdyni przynajmniej co 30 minut, to nie spodziewaj się nocnych.- 6 1
-
2017-04-14 19:11
Droga PKM: Wywalcie w koncu ludzi którzy odpowiadają za promocję marki, informację, siatkę połączeń
i zatrudnijcie jakichś kompetentnych ludzi od tego!
Wszystkie PKM-ki powinny jeździć z Pruszcza Gd.. albo z Gdańska Śródmieścia przynajmniej - w stronę lotniska, Kaszub i Gdyni.. a nie co druga z Wrzeszcza - co za bzdura!
Co 15 min w dzień i co 20 min w nocy.
O trakcji elektrycznej nie wspomnę bo nie chce się denerwować i kopać leżącego..- 16 6
-
2017-04-14 19:57
dla mnie bardzo ok
Kilka razy w tygodniu jezdze do pracy. Szybko komfortowo i punktualnie.
- 7 0
-
2017-04-14 22:54
Brawo
Oby tak dalej
- 3 0
-
2017-04-15 00:32
To nie PKM tylko zwykła kaszubska dowozówka.
- 5 9
-
2017-04-15 00:41
Podsumujmy (2)
1. Budowa PKM ( w tym wielu wielkich wiat i 80m rozpiętości wiaduktu nad Słowackiego - kosztowny drobiazg + pociągi zakupione do obsługi tej linii ) kosztowała ca. 1 mld PLN ( bo grunt pod nasypami też kosztuje i rozcięcie miasta nasypem to też koszt )
2. Koszt kapitału zaangażowanego w budowę ( ww. 1 mld PLN ) to rocznie ca. 30-40 mln PLN
3. Dotacja dla operatora linii PKM czyli dla SKM to rocznie ca. 50 mln PLN.
4. Pasażerów ca. 3 mln rocznie - czyli wpływy za bilety to jakieś 10-12 mln PLN
5. Załóżmy zwrot kapitału po np 50 latach - czyli 20 mln rocznie
Czyli rocznie ta zabawka ( PKM ) kosztuje ca. 100 mln PLN ( 30( 40 ) + 50 + 20 )
wpływy za bilety 10-12 mln PLN rocznie
Wniosek: to kompletnie nieopłacalne !!!- 10 13
-
2017-04-15 06:58
Budowa dróg tez jest nie oplacalna (1)
Buduja je, ludzie samochodami rozjezdzaja i nic z tego nie ma
- 8 0
-
2017-04-15 18:12
oj tępa babo...
bzdury - amber one nieopłacalna????buhahahahahaha!!!!
- 1 1
-
2017-04-15 06:59
Dziwne ze na wykresie nie ma piku w dół
Przeciez przez 2 miesiące po ulewach pkm nie kursowała
- 10 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.