• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

250 tys. pasażerów PKM w jeden miesiąc

bra
14 kwietnia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Z pociągów na trasie PKM korzysta coraz więcej pasażerów. W marcu udało się przekroczyć granicę 250 tys. Z pociągów na trasie PKM korzysta coraz więcej pasażerów. W marcu udało się przekroczyć granicę 250 tys.

Jeszcze nigdy pociągi kursujące po trasie Pomorskiej Kolei Metropolitalnej nie przewiozły tak dużej liczby pasażerów, jak w marcu. W minionym miesiącu w podróż SKM-ką na trasach PKM wybrało się 254,1 tys. osób. Jest to głównie zasługa nowego rozkładu i bezpośredniego połączenia Gdańsk - Kościerzyna.



Jak często jeździsz na trasach PKM?

Gdy we wrześniu 2015 uruchamiano PKM, oczywiście w niepełnym wymiarze, w ciągu pierwszego pełnego miesiąca (październik) skorzystało z niej blisko 152,5 tys. osób. W marcu ten wynik był lepszy o ponad 100 tys. (254,1 tys.).

Wzrost liczby pasażerów widać najwyraźniej na trasie Kartuzy - Gdańsk Główny i Kościerzyna - Gdynia (przez Osowę i Wrzeszcz). W pierwszym przypadku wyniósł on niemal 50 proc. z 40,7 tys. w grudniu 2016 do 60 tys. w marcu 2017. Z kolei na drugiej trasie udało się osiągnąć 30-procentowy wzrost, co w przełożeniu na liczby wygląda tak: grudzień 2016 - 41,3 tys., marzec 2017 - 54 tys.

Wzrost, chociaż już nie tak spektakularny, jest zauważalny także na aglomeracyjnym odcinku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej (Gdańsk Wrzeszcz - Gdańsk Osowa - Gdynia Główna), gdzie trójmiejska SKM przewiozła w marcu 140,1 tys. osób, czyli o ponad dwa tys. więcej niż w grudniu 2016, ale znacznie mniej niż w czerwcu zeszłego roku (151,6 tys.).

Należy jednak pamiętać, że oferta przewozowa na tej trasie została ograniczona w związku z budową dwóch dodatkowych przystanków Gdynia Karwiny i Gdynia Stadion i koniecznością zamknięcia jednego toru na całym odcinku pomiędzy Gdańskiem Osową i Gdynią Główną.

- Te dane jednoznacznie pokazują, że rozszerzenie w grudniu 2016 r. przez samorząd województwa pomorskiego oferty przewozowej na linii PKM o przyspieszone pociągi z Kościerzyny do Trójmiasta oraz atrakcyjniejszy nowy rozkład jazdy dla mieszkańców powiatu kartuskiego przyniosły bardzo dobre efekty - przyznaje Mieczysław Struk, marszałek województwa.
Przy okazji wejścia w życie, w grudniu 2016 roku, nowego rozkładu jazdy SKM dla linii PKM, większość pociągów jeżdżących z Kościerzyny do Gdyni Głównej przez Gdańsk Osowę, skierowano na nową trasę przez Gdańsk Wrzeszcz i Sopot. Aby dodatkowo uatrakcyjnić ofertę, pociągom nadano rangę przyspieszonych (zatrzymujących się na 19 z 25 przystanków), dzięki czemu czas przejazdu na tej trasie jeszcze się skrócił.

Z kolei pociągi z Kartuz do Gdańska Głównego zyskały bardziej wyrównany takt oraz zostały lepiej zsynchronizowanie w Gdańsku Rębiechowie z pociągami jadącymi z Gdańska Wrzeszcza do Gdyni przez Osowę - umożliwiając tym samym szybką i wygodną przesiadkę pasażerom z tych przystanków, na których nie zatrzymują się przyspieszone pociągi z Kościerzyny.
bra

Miejsca

Opinie (187) 2 zablokowane

  • A kiedy PKM do Północnej Gdyni?

    • 12 2

  • Ciekawe czy dobili by do 300 tysięcy gdyby nie odwoływania tylu kursów i gdyby nie częste opóźnienia?

    • 12 2

  • No i da się pisać pozytywnie o kompletnej klapie:)

    • 10 6

  • Jak będą mieli dodać nowych pociągów, to raczej w porze kiedy może skorzystać dużo pasażerów. Noc taką porą nie jest.

    Dopóki w ciągu dnia nie będzie pociągów do Gdyni przynajmniej co 30 minut, to nie spodziewaj się nocnych.

    • 6 1

  • Droga PKM: Wywalcie w koncu ludzi którzy odpowiadają za promocję marki, informację, siatkę połączeń

    i zatrudnijcie jakichś kompetentnych ludzi od tego!

    Wszystkie PKM-ki powinny jeździć z Pruszcza Gd.. albo z Gdańska Śródmieścia przynajmniej - w stronę lotniska, Kaszub i Gdyni.. a nie co druga z Wrzeszcza - co za bzdura!
    Co 15 min w dzień i co 20 min w nocy.
    O trakcji elektrycznej nie wspomnę bo nie chce się denerwować i kopać leżącego..

    • 16 6

  • dla mnie bardzo ok

    Kilka razy w tygodniu jezdze do pracy. Szybko komfortowo i punktualnie.

    • 7 0

  • Brawo

    Oby tak dalej

    • 3 0

  • To nie PKM tylko zwykła kaszubska dowozówka.

    • 5 9

  • Podsumujmy (2)

    1. Budowa PKM ( w tym wielu wielkich wiat i 80m rozpiętości wiaduktu nad Słowackiego - kosztowny drobiazg + pociągi zakupione do obsługi tej linii ) kosztowała ca. 1 mld PLN ( bo grunt pod nasypami też kosztuje i rozcięcie miasta nasypem to też koszt )
    2. Koszt kapitału zaangażowanego w budowę ( ww. 1 mld PLN ) to rocznie ca. 30-40 mln PLN
    3. Dotacja dla operatora linii PKM czyli dla SKM to rocznie ca. 50 mln PLN.
    4. Pasażerów ca. 3 mln rocznie - czyli wpływy za bilety to jakieś 10-12 mln PLN
    5. Załóżmy zwrot kapitału po np 50 latach - czyli 20 mln rocznie

    Czyli rocznie ta zabawka ( PKM ) kosztuje ca. 100 mln PLN ( 30( 40 ) + 50 + 20 )
    wpływy za bilety 10-12 mln PLN rocznie
    Wniosek: to kompletnie nieopłacalne !!!

    • 10 13

    • Budowa dróg tez jest nie oplacalna (1)

      Buduja je, ludzie samochodami rozjezdzaja i nic z tego nie ma

      • 8 0

      • oj tępa babo...

        bzdury - amber one nieopłacalna????buhahahahahaha!!!!

        • 1 1

  • Dziwne ze na wykresie nie ma piku w dół

    Przeciez przez 2 miesiące po ulewach pkm nie kursowała

    • 10 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane