- 1 Tajemnicza baszta zostanie otwarta (37 opinii)
- 2 Wieczny kłopot z dzielnicami: "na" czy "w" (264 opinie)
- 3 Zaginione dzieła na wiadukcie i budynku (30 opinii)
- 4 Znów były wyścigi na al. Grunwaldzkiej (317 opinii)
- 5 Jest reakcja na serię kolizji z tramwajami (117 opinii)
- 6 Pościg między autami na trzypasmówce (64 opinie)
250 tys. pasażerów PKM w jeden miesiąc
Jeszcze nigdy pociągi kursujące po trasie Pomorskiej Kolei Metropolitalnej nie przewiozły tak dużej liczby pasażerów, jak w marcu. W minionym miesiącu w podróż SKM-ką na trasach PKM wybrało się 254,1 tys. osób. Jest to głównie zasługa nowego rozkładu i bezpośredniego połączenia Gdańsk - Kościerzyna.
Wzrost liczby pasażerów widać najwyraźniej na trasie Kartuzy - Gdańsk Główny i Kościerzyna - Gdynia (przez Osowę i Wrzeszcz). W pierwszym przypadku wyniósł on niemal 50 proc. z 40,7 tys. w grudniu 2016 do 60 tys. w marcu 2017. Z kolei na drugiej trasie udało się osiągnąć 30-procentowy wzrost, co w przełożeniu na liczby wygląda tak: grudzień 2016 - 41,3 tys., marzec 2017 - 54 tys.
Wzrost, chociaż już nie tak spektakularny, jest zauważalny także na aglomeracyjnym odcinku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej (Gdańsk Wrzeszcz - Gdańsk Osowa - Gdynia Główna), gdzie trójmiejska SKM przewiozła w marcu 140,1 tys. osób, czyli o ponad dwa tys. więcej niż w grudniu 2016, ale znacznie mniej niż w czerwcu zeszłego roku (151,6 tys.).
Należy jednak pamiętać, że oferta przewozowa na tej trasie została ograniczona w związku z budową dwóch dodatkowych przystanków Gdynia Karwiny i Gdynia Stadion i koniecznością zamknięcia jednego toru na całym odcinku pomiędzy Gdańskiem Osową i Gdynią Główną.
- Te dane jednoznacznie pokazują, że rozszerzenie w grudniu 2016 r. przez samorząd województwa pomorskiego oferty przewozowej na linii PKM o przyspieszone pociągi z Kościerzyny do Trójmiasta oraz atrakcyjniejszy nowy rozkład jazdy dla mieszkańców powiatu kartuskiego przyniosły bardzo dobre efekty - przyznaje Mieczysław Struk, marszałek województwa.
Przy okazji wejścia w życie, w grudniu 2016 roku, nowego rozkładu jazdy SKM dla linii PKM, większość pociągów jeżdżących z Kościerzyny do Gdyni Głównej przez Gdańsk Osowę, skierowano na nową trasę przez Gdańsk Wrzeszcz i Sopot. Aby dodatkowo uatrakcyjnić ofertę, pociągom nadano rangę przyspieszonych (zatrzymujących się na 19 z 25 przystanków), dzięki czemu czas przejazdu na tej trasie jeszcze się skrócił.
Z kolei pociągi z Kartuz do Gdańska Głównego zyskały bardziej wyrównany takt oraz zostały lepiej zsynchronizowanie w Gdańsku Rębiechowie z pociągami jadącymi z Gdańska Wrzeszcza do Gdyni przez Osowę - umożliwiając tym samym szybką i wygodną przesiadkę pasażerom z tych przystanków, na których nie zatrzymują się przyspieszone pociągi z Kościerzyny.
Miejsca
Opinie (187) 2 zablokowane
-
2017-04-15 00:41
Podsumujmy (2)
1. Budowa PKM ( w tym wielu wielkich wiat i 80m rozpiętości wiaduktu nad Słowackiego - kosztowny drobiazg + pociągi zakupione do obsługi tej linii ) kosztowała ca. 1 mld PLN ( bo grunt pod nasypami też kosztuje i rozcięcie miasta nasypem to też koszt )
2. Koszt kapitału zaangażowanego w budowę ( ww. 1 mld PLN ) to rocznie ca. 30-40 mln PLN
3. Dotacja dla operatora linii PKM czyli dla SKM to rocznie ca. 50 mln PLN.
4. Pasażerów ca. 3 mln rocznie - czyli wpływy za bilety to jakieś 10-12 mln PLN
5. Załóżmy zwrot kapitału po np 50 latach - czyli 20 mln rocznie
Czyli rocznie ta zabawka ( PKM ) kosztuje ca. 100 mln PLN ( 30( 40 ) + 50 + 20 )
wpływy za bilety 10-12 mln PLN rocznie
Wniosek: to kompletnie nieopłacalne !!!- 10 13
-
2017-04-15 06:58
Budowa dróg tez jest nie oplacalna (1)
Buduja je, ludzie samochodami rozjezdzaja i nic z tego nie ma
- 8 0
-
2017-04-15 18:12
oj tępa babo...
bzdury - amber one nieopłacalna????buhahahahahaha!!!!
- 1 1
-
2017-04-14 12:22
(2)
Chyba każdą nogę liczyli osobno.
- 18 35
-
2017-04-15 01:00
(1)
łajejku ćwierć miliona ludzi??
chyba musieli tych samych wozić w te i spowrotem... rano wte a popołudniu spowrotem... i tak przez miesiąc...to jedyne wyjaśnienie dla takiej ilości pasażerów.- 1 5
-
2017-04-15 14:29
Sorry ale widać że nie jesteś w temacie
A pasażerów w samolocie tak się nie liczy co ty myślisz że prawie ponad 2,5 miliona ludzi z Gdańska w zeszłym roku wyleciało i nie wróciło?...
- 4 0
-
2017-04-14 12:11
Jeździło by więcej gdyby we Wrzeszczu udało im się rozwiesić rozkład jazdy! (6)
- 234 9
-
2017-04-14 12:46
Są tacy ludzie co nie umieją korzystać z rozkładu - może za głupi??? (3)
Więc nie wiadomo co by trzeba było powiesić żeby zrozumieli. Jest rozkład w każdym tunelu i na peronach w dwóch miejscach ale nie - on będzie hejtował, że rozkładu nie ma. Potem jeszcze napisze że nie wiadomo z którego peronu pociąg jedzie - no prawda - jak rozkładu nie czytał to nie wie. Jakoś inteligentni ludzie jak widzą żółtą tablicę podpisaną rozkład to podchodzą i czytają i już wszystko wiedzą. Potem jeszcze słuchają komunikatów (ostatnio dość wyraźnych) czynie ma jakiś zmian.
O tym że mogłyby być wyświetlacze ale ich nie ma można by pisać długo ale ich brak nie zwalnia z myślenia!!! To że rozkład oprócz zbiorczego mógłby być również dodatkowy specjalnie dla linii do lotniska to również fakt ale nie przesadzajmy - to co jest również pozwala na normalne korzystanie z pociągów.- 12 31
-
2017-04-14 14:50
Żartujesz, prawda? (2)
W komunikacji, miejskiej przy szybkiej przesiadce mam sprawdzać płachtę rozkładu I odnośniki dla odjazdu? Skąd u was takie dążenie do dziadowania?
- 37 4
-
2017-04-14 21:33
ano stąd (1)
Mieszkaniec Trójmiasta marzy o wspólnym bielecie od 20 lat - co na to urzędy głosami lokalnych mediów? FANABERIE. za drogi! nie stać nas! w tyłkach się poprzewracało (oczywiście największym problemem byłoby zlikwidowanie wielu gminnych związków komunikacyjnych i zwolnienie armii urzędasów).
Mieszkaniec Trójmiasta marzy o jasnej i czytelnej informacji skąd odjeżdża pociąg, bo wracając z torbą i siatami po 8 godzinach pracy ciężko za każdym razem się dowiadywać i biegać po peronach. Co na to urzędy i media? Macie tu PKM wybudowaną przez wspaniałomyślnego marszałka a wy jeszcze jakiś wyświetlaczy rządacie? Może będą ale za dwa lata.
Mieszkańcy Trójmiasta chcieliby podróżować taborem, który od dawna jest standardem w innych, nawet biedniejszych wojewódzwach, zamiast skupowanymi i remontownaymi EN57. Co na to marszałek? kilka razy w roku głośne konferencje jakie to zakupy taborowe zamierza poczynić Urząd Marszałkowski, i tak od 9 lat.
I usprawiedliwianie przez media zamiast rozliczanie (a bo krótkie przetargi, a bo takie prawo dziwne, a bo PIS zły i dyskryminuje pomorskie abo abo abo).
A mieszkaniec Trójmiasta - jak typowy leming - dziaduje, bo myśli że tak ma być. I chodzi na festyny z okazji konstytucji, na manifestacje KODu i inne budyniowe spędy.- 17 4
-
2017-04-15 12:50
Pięknie powiedziane
- 4 0
-
2017-04-14 12:14
Akurat rozkład wisi... (1)
- 11 11
-
2017-04-14 15:20
Tylko ciężko go znaleźć.
- 19 3
-
2017-04-14 14:56
gdyby częśc 'aglomeracyjna' była dostosowana do potrzeb - to tu byłyby rekordy (1)
ale pociagi jezdżą niezbyt czesto i dodatkowo w Gdyni nie ma przystanków
a to ta linia jest najwazniejsza dla całego Trójmiasta - z wiadomych przyczyn- 24 1
-
2017-04-15 09:37
i taka to kolej metropolitarna
- 0 0
-
2017-04-15 08:12
a czemu nie ma bezpośrednio Gdynia - Kocierzyna ? (2)
jw
- 5 2
-
2017-04-15 09:21
Bezposrednie
Sa trzy bezposrednie z Gdyni do Koscierzyny przez Kack. Reszta przez Wrzeszcz.
- 4 0
-
2017-04-15 09:10
...
nikt by nie jeździł... Gdynia zaciągnęła ręczny hamulec... tak od kilku lat...
- 2 2
-
2017-04-15 06:59
Dziwne ze na wykresie nie ma piku w dół
Przeciez przez 2 miesiące po ulewach pkm nie kursowała
- 10 0
-
2017-04-14 12:29
(8)
Pkm to dno
- 32 119
-
2017-04-15 01:02
dno to są sterowniki nVidii. Cała reszta to g_wno, a nie dno.
- 2 2
-
2017-04-14 23:55
weźcie usuwajcie durne komentarze
które nic nie wnoszą, po co to komu?
wywalać i jeszcze ban'a na ip na miesiąc za coś takiego.- 7 4
-
2017-04-14 15:19
(2)
Ja sobie chwalę, dojeżdżam sprawie i bez korów z Wrzeszcza na Osową.
- 18 1
-
2017-04-14 15:48
(1)
Tylko brakuje przystanku Gdańsk Osowa Północ(Kielnieńska)
- 10 1
-
2017-04-14 19:56
a dla mnie jest ok
Trzy razy w tygodniu dojezdzam do pracy do zukowa. Dobrze komfortowo i szybko
- 8 1
-
2017-04-14 15:17
Somo dno
- 5 4
-
2017-04-14 15:01
Sames dno !
- 16 3
-
2017-04-14 14:32
Sam jesteś dno.
- 25 4
-
2017-04-15 00:32
To nie PKM tylko zwykła kaszubska dowozówka.
- 5 9
-
2017-04-14 15:18
Wiosna (3)
Kaszubi ruszyli szukać roboty czy muzea zobaczyć ?
- 9 21
-
2017-04-14 23:51
Muzea to raczej nich ich target.
Raczej to pierwsze, choć wolą pordzewiałe T4 w tdi i zestaw harnasi na pokładzie... bo to w sumie "wirtuozi budowlanki".
Tak czy owak... jak możecie to unikajcie interesów z nimi.
Niesłowni, zawistni ludzie.- 1 5
-
2017-04-14 15:41
Jesteś perfidny dlaczego przyjechałeś z kresów na kaszuby? (1)
- 7 3
-
2017-04-14 18:12
Nie miałem nic złego na myśli to po pierwsze. Do Kaszubów nic nie mam.
Po drugie, ich bin Danziger, jestem Gdańszczaninem i znikąd nie przybyłem a tak na marginesie, Gdańsk chociaż jest stolicą i Kaszub, podobnie jak Kociewia, Powiśla czy Żuław to nigdy nie był Kaszubski JAKO TAKI.
Chociaż niektórzy tak sobie roją,ale to ich sprawa.
Nie jest tajemnicą, że PKM jest naturalnie i dla Kaszubów, moje pytanie sugerujące wzmożony ruch Kaszubów, który mógł spowodować wzrost przewozów PKM tylko w chorej lub zakompleksionej głowie, może spowodować uraz.
Na to nie mogę nic poradzić, ale na wszelki wypadek jeszcze raz napiszę, że nie miałem nic złego na myśli jeśli chodzi o Kaszubów pisząc mój post.
Jestem chrześcijaninem, który wie, że Bóg nie ma względu na osobę, ale jest mu miły każdy, który się go boi. / boi się Boga - w odpowiedni sposób rozumiane słowo boi./
Idź w Pokoju.- 3 3
-
2017-04-14 22:54
Brawo
Oby tak dalej
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.