• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

250 tys. pasażerów PKM w jeden miesiąc

bra
14 kwietnia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Z pociągów na trasie PKM korzysta coraz więcej pasażerów. W marcu udało się przekroczyć granicę 250 tys. Z pociągów na trasie PKM korzysta coraz więcej pasażerów. W marcu udało się przekroczyć granicę 250 tys.

Jeszcze nigdy pociągi kursujące po trasie Pomorskiej Kolei Metropolitalnej nie przewiozły tak dużej liczby pasażerów, jak w marcu. W minionym miesiącu w podróż SKM-ką na trasach PKM wybrało się 254,1 tys. osób. Jest to głównie zasługa nowego rozkładu i bezpośredniego połączenia Gdańsk - Kościerzyna.



Jak często jeździsz na trasach PKM?

Gdy we wrześniu 2015 uruchamiano PKM, oczywiście w niepełnym wymiarze, w ciągu pierwszego pełnego miesiąca (październik) skorzystało z niej blisko 152,5 tys. osób. W marcu ten wynik był lepszy o ponad 100 tys. (254,1 tys.).

Wzrost liczby pasażerów widać najwyraźniej na trasie Kartuzy - Gdańsk Główny i Kościerzyna - Gdynia (przez Osowę i Wrzeszcz). W pierwszym przypadku wyniósł on niemal 50 proc. z 40,7 tys. w grudniu 2016 do 60 tys. w marcu 2017. Z kolei na drugiej trasie udało się osiągnąć 30-procentowy wzrost, co w przełożeniu na liczby wygląda tak: grudzień 2016 - 41,3 tys., marzec 2017 - 54 tys.

Wzrost, chociaż już nie tak spektakularny, jest zauważalny także na aglomeracyjnym odcinku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej (Gdańsk Wrzeszcz - Gdańsk Osowa - Gdynia Główna), gdzie trójmiejska SKM przewiozła w marcu 140,1 tys. osób, czyli o ponad dwa tys. więcej niż w grudniu 2016, ale znacznie mniej niż w czerwcu zeszłego roku (151,6 tys.).

Należy jednak pamiętać, że oferta przewozowa na tej trasie została ograniczona w związku z budową dwóch dodatkowych przystanków Gdynia Karwiny i Gdynia Stadion i koniecznością zamknięcia jednego toru na całym odcinku pomiędzy Gdańskiem Osową i Gdynią Główną.

- Te dane jednoznacznie pokazują, że rozszerzenie w grudniu 2016 r. przez samorząd województwa pomorskiego oferty przewozowej na linii PKM o przyspieszone pociągi z Kościerzyny do Trójmiasta oraz atrakcyjniejszy nowy rozkład jazdy dla mieszkańców powiatu kartuskiego przyniosły bardzo dobre efekty - przyznaje Mieczysław Struk, marszałek województwa.
Przy okazji wejścia w życie, w grudniu 2016 roku, nowego rozkładu jazdy SKM dla linii PKM, większość pociągów jeżdżących z Kościerzyny do Gdyni Głównej przez Gdańsk Osowę, skierowano na nową trasę przez Gdańsk Wrzeszcz i Sopot. Aby dodatkowo uatrakcyjnić ofertę, pociągom nadano rangę przyspieszonych (zatrzymujących się na 19 z 25 przystanków), dzięki czemu czas przejazdu na tej trasie jeszcze się skrócił.

Z kolei pociągi z Kartuz do Gdańska Głównego zyskały bardziej wyrównany takt oraz zostały lepiej zsynchronizowanie w Gdańsku Rębiechowie z pociągami jadącymi z Gdańska Wrzeszcza do Gdyni przez Osowę - umożliwiając tym samym szybką i wygodną przesiadkę pasażerom z tych przystanków, na których nie zatrzymują się przyspieszone pociągi z Kościerzyny.
bra

Miejsca

Opinie (187) 2 zablokowane

  • Podsumujmy (2)

    1. Budowa PKM ( w tym wielu wielkich wiat i 80m rozpiętości wiaduktu nad Słowackiego - kosztowny drobiazg + pociągi zakupione do obsługi tej linii ) kosztowała ca. 1 mld PLN ( bo grunt pod nasypami też kosztuje i rozcięcie miasta nasypem to też koszt )
    2. Koszt kapitału zaangażowanego w budowę ( ww. 1 mld PLN ) to rocznie ca. 30-40 mln PLN
    3. Dotacja dla operatora linii PKM czyli dla SKM to rocznie ca. 50 mln PLN.
    4. Pasażerów ca. 3 mln rocznie - czyli wpływy za bilety to jakieś 10-12 mln PLN
    5. Załóżmy zwrot kapitału po np 50 latach - czyli 20 mln rocznie

    Czyli rocznie ta zabawka ( PKM ) kosztuje ca. 100 mln PLN ( 30( 40 ) + 50 + 20 )
    wpływy za bilety 10-12 mln PLN rocznie
    Wniosek: to kompletnie nieopłacalne !!!

    • 10 13

    • Budowa dróg tez jest nie oplacalna (1)

      Buduja je, ludzie samochodami rozjezdzaja i nic z tego nie ma

      • 8 0

      • oj tępa babo...

        bzdury - amber one nieopłacalna????buhahahahahaha!!!!

        • 1 1

  • (2)

    Chyba każdą nogę liczyli osobno.

    • 18 35

    • (1)

      łajejku ćwierć miliona ludzi??

      chyba musieli tych samych wozić w te i spowrotem... rano wte a popołudniu spowrotem... i tak przez miesiąc...to jedyne wyjaśnienie dla takiej ilości pasażerów.

      • 1 5

      • Sorry ale widać że nie jesteś w temacie

        A pasażerów w samolocie tak się nie liczy co ty myślisz że prawie ponad 2,5 miliona ludzi z Gdańska w zeszłym roku wyleciało i nie wróciło?...

        • 4 0

  • Jeździło by więcej gdyby we Wrzeszczu udało im się rozwiesić rozkład jazdy! (6)

    • 234 9

    • Są tacy ludzie co nie umieją korzystać z rozkładu - może za głupi??? (3)

      Więc nie wiadomo co by trzeba było powiesić żeby zrozumieli. Jest rozkład w każdym tunelu i na peronach w dwóch miejscach ale nie - on będzie hejtował, że rozkładu nie ma. Potem jeszcze napisze że nie wiadomo z którego peronu pociąg jedzie - no prawda - jak rozkładu nie czytał to nie wie. Jakoś inteligentni ludzie jak widzą żółtą tablicę podpisaną rozkład to podchodzą i czytają i już wszystko wiedzą. Potem jeszcze słuchają komunikatów (ostatnio dość wyraźnych) czynie ma jakiś zmian.

      O tym że mogłyby być wyświetlacze ale ich nie ma można by pisać długo ale ich brak nie zwalnia z myślenia!!! To że rozkład oprócz zbiorczego mógłby być również dodatkowy specjalnie dla linii do lotniska to również fakt ale nie przesadzajmy - to co jest również pozwala na normalne korzystanie z pociągów.

      • 12 31

      • Żartujesz, prawda? (2)

        W komunikacji, miejskiej przy szybkiej przesiadce mam sprawdzać płachtę rozkładu I odnośniki dla odjazdu? Skąd u was takie dążenie do dziadowania?

        • 37 4

        • ano stąd (1)

          Mieszkaniec Trójmiasta marzy o wspólnym bielecie od 20 lat - co na to urzędy głosami lokalnych mediów? FANABERIE. za drogi! nie stać nas! w tyłkach się poprzewracało (oczywiście największym problemem byłoby zlikwidowanie wielu gminnych związków komunikacyjnych i zwolnienie armii urzędasów).
          Mieszkaniec Trójmiasta marzy o jasnej i czytelnej informacji skąd odjeżdża pociąg, bo wracając z torbą i siatami po 8 godzinach pracy ciężko za każdym razem się dowiadywać i biegać po peronach. Co na to urzędy i media? Macie tu PKM wybudowaną przez wspaniałomyślnego marszałka a wy jeszcze jakiś wyświetlaczy rządacie? Może będą ale za dwa lata.
          Mieszkańcy Trójmiasta chcieliby podróżować taborem, który od dawna jest standardem w innych, nawet biedniejszych wojewódzwach, zamiast skupowanymi i remontownaymi EN57. Co na to marszałek? kilka razy w roku głośne konferencje jakie to zakupy taborowe zamierza poczynić Urząd Marszałkowski, i tak od 9 lat.
          I usprawiedliwianie przez media zamiast rozliczanie (a bo krótkie przetargi, a bo takie prawo dziwne, a bo PIS zły i dyskryminuje pomorskie abo abo abo).
          A mieszkaniec Trójmiasta - jak typowy leming - dziaduje, bo myśli że tak ma być. I chodzi na festyny z okazji konstytucji, na manifestacje KODu i inne budyniowe spędy.

          • 17 4

          • Pięknie powiedziane

            • 4 0

    • Akurat rozkład wisi... (1)

      • 11 11

      • Tylko ciężko go znaleźć.

        • 19 3

  • gdyby częśc 'aglomeracyjna' była dostosowana do potrzeb - to tu byłyby rekordy (1)

    ale pociagi jezdżą niezbyt czesto i dodatkowo w Gdyni nie ma przystanków

    a to ta linia jest najwazniejsza dla całego Trójmiasta - z wiadomych przyczyn

    • 24 1

    • i taka to kolej metropolitarna

      • 0 0

  • a czemu nie ma bezpośrednio Gdynia - Kocierzyna ? (2)

    jw

    • 5 2

    • Bezposrednie

      Sa trzy bezposrednie z Gdyni do Koscierzyny przez Kack. Reszta przez Wrzeszcz.

      • 4 0

    • ...

      nikt by nie jeździł... Gdynia zaciągnęła ręczny hamulec... tak od kilku lat...

      • 2 2

  • Dziwne ze na wykresie nie ma piku w dół

    Przeciez przez 2 miesiące po ulewach pkm nie kursowała

    • 10 0

  • (8)

    Pkm to dno

    • 32 119

    • dno to są sterowniki nVidii. Cała reszta to g_wno, a nie dno.

      • 2 2

    • weźcie usuwajcie durne komentarze

      które nic nie wnoszą, po co to komu?

      wywalać i jeszcze ban'a na ip na miesiąc za coś takiego.

      • 7 4

    • (2)

      Ja sobie chwalę, dojeżdżam sprawie i bez korów z Wrzeszcza na Osową.

      • 18 1

      • (1)

        Tylko brakuje przystanku Gdańsk Osowa Północ(Kielnieńska)

        • 10 1

        • a dla mnie jest ok

          Trzy razy w tygodniu dojezdzam do pracy do zukowa. Dobrze komfortowo i szybko

          • 8 1

    • Somo dno

      • 5 4

    • Sames dno !

      • 16 3

    • Sam jesteś dno.

      • 25 4

  • To nie PKM tylko zwykła kaszubska dowozówka.

    • 5 9

  • Wiosna (3)

    Kaszubi ruszyli szukać roboty czy muzea zobaczyć ?

    • 9 21

    • Muzea to raczej nich ich target.
      Raczej to pierwsze, choć wolą pordzewiałe T4 w tdi i zestaw harnasi na pokładzie... bo to w sumie "wirtuozi budowlanki".
      Tak czy owak... jak możecie to unikajcie interesów z nimi.
      Niesłowni, zawistni ludzie.

      • 1 5

    • Jesteś perfidny dlaczego przyjechałeś z kresów na kaszuby? (1)

      • 7 3

      • Nie miałem nic złego na myśli to po pierwsze. Do Kaszubów nic nie mam.

        Po drugie, ich bin Danziger, jestem Gdańszczaninem i znikąd nie przybyłem a tak na marginesie, Gdańsk chociaż jest stolicą i Kaszub, podobnie jak Kociewia, Powiśla czy Żuław to nigdy nie był Kaszubski JAKO TAKI.

        Chociaż niektórzy tak sobie roją,ale to ich sprawa.

        Nie jest tajemnicą, że PKM jest naturalnie i dla Kaszubów, moje pytanie sugerujące wzmożony ruch Kaszubów, który mógł spowodować wzrost przewozów PKM tylko w chorej lub zakompleksionej głowie, może spowodować uraz.

        Na to nie mogę nic poradzić, ale na wszelki wypadek jeszcze raz napiszę, że nie miałem nic złego na myśli jeśli chodzi o Kaszubów pisząc mój post.

        Jestem chrześcijaninem, który wie, że Bóg nie ma względu na osobę, ale jest mu miły każdy, który się go boi. / boi się Boga - w odpowiedni sposób rozumiane słowo boi./

        Idź w Pokoju.

        • 3 3

  • Brawo

    Oby tak dalej

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane