• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będą światła. Także dzięki czytelnikom Trojmiasto.pl

Michał Sielski
16 lutego 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 700 tys. zł na tunel, który nikomu nie służy
Piesi już nie będą musieli umykać przed pędzącymi samochodami. Piesi już nie będą musieli umykać przed pędzącymi samochodami.

Wiceprezydent Gdyni znalazł pieniądze na budowę sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ul. Wielkopolskiej i Łowickiej zobacz na mapie Gdyni, gdzie doszło do kilku groźnych wypadków. To efekt naszego tekstu i... komentarzy czytelników, które wnikliwie przestudiował Bogusław Stasiak.



Wojciech Rosiński przy skrzyżowaniu, na którym potrącono jego córkę. Wojciech Rosiński przy skrzyżowaniu, na którym potrącono jego córkę.
- Komentarze bywają dosadne, ale można założyć, że pisze je aktywna grupa społeczna. A aktywność jest cenna - przyznaje wiceprezydent Gdyni Bogusław Stasiak. - Przyjęliśmy harmonogram prac, który zakłada, że w tym roku zakończymy nie tylko projektowanie, ale także zbudujemy instalację sygnalizacji świetlnej na tym skrzyżowaniu - dodaje.

Przypomnijmy: o tym jak niebezpiecznie jest na ul. Wielkopolskiej pisaliśmy wielokrotnie. Ostatnio w środę, gdy ojciec potrąconej na przejściu dla pieszych 21-latki zaproponował władzom Gdyni, że za darmo dostarczy projekt sygnalizacji świetlnej, która powinna się tam znaleźć.

Czy władze miasta słuchają mieszkańców w kwestii inwestycji w dzielnicach?

Na tym skrzyżowaniu dochodzi bowiem do wielu wypadków. W okolicy są trzy szkoły, a kierowcy rzadko przestrzegają ograniczenia prędkości na dwupasmowej jezdni. Zdarza się też wyprzedzanie na przejściu dla pieszych, i to nawet samochodów, które zatrzymały się, by przepuścić przechodzące osoby. Ofiarą takiego zdarzenia padła właśnie córka Wojciecha Rosińskiego, która przez osiem dni leżała w szpitalu z poważnymi obrażeniami.

Niebezpieczeństwo potwierdzają też policyjne statystyki, a opinia funkcjonariuszy jest jednoznaczna: sygnalizacja jest niezbędna. I wszystko wskazuje, że jeszcze w tym roku problem zostanie rozwiązany. Podczas ostatniego spotkania Wojciecha Rosińskiego z wiceprezydentem Bogusławem Stasiakiem oraz przedstawicielami Zarządu Dróg i Zieleni, zapadła wiążąca decyzja.

- Niezmiernie mnie to cieszy, tym bardziej, że już 14 marca mamy wybrać konkretny sposób zażegnania niebezpieczeństwa na tym skrzyżowaniu - podkreśla Wojciech Rosiński.

Zarząd Dróg i Zieleni już zajął się pracami, a w miejskim budżecie zarezerwowano środki na montaż sygnalizacji. W tym roku światła nie tylko będą działać, ale zostaną też dołączone do "inteligentnego" systemu sterowania ruchem drogowym Tristar, który obejmie m.in. ul. Wielkopolską.

Opinie (235)

  • Fajnie !

    Rysiu będzie miał robotę.

    • 0 0

  • myśl Prezydencie, myśl! (6)

    Panie Prezydencie, nie wysilasz Pan swoich szarych komórek. Wstawić światła i po kłopocie!!!! To myślenie dziecka, bo kłopot przesunie się na kierowców. Następne będą światła na Orańskiej itd..
    A może wystarczą kładki dla pieszych? Wielkopolska jest jak tętnica drogowa. Powinno dołożyć się wszelkich starań by była drożna. Czy ktoś zmierzył tu natężenie ruchu i wpływ kolejnych świateł na jego płynność. Płacę podatki jak kazdy kierowca i oczekuję od opłacanych z tych podatków urzędników działań logicznych i wspierających wszystkich uczestników ruchu. Więc proponuję Panu ocenić wariant kładki dla pieszych w tym miejscu zamiast kolejnych świateł. Jeśli się przyjrzeć to na Karwinach też można przynajmniej dwie kładki wstawić likwidując kolejne światła. Pzdr i życzę owocnego myślenia!

    • 8 3

    • Miasto jest dla ludzi a nie samochodów! (1)

      Robiąc tunele i kładki budujesz miejskie autostrady i eliminujesz dostęp dla ludzi o ograniczonej sprawności ruchowej. Tylko proszę nie pisz o wiecznie nie działających windach. W mieście jeździ się 50 km/h a pieszy na przejściu ma pierwszeństwo. Jeśli nie pasują Ci te zasady - wyprowadź się, zmień kraj, cokolwiek. Nikt Cię tu siłą nie trzyma.

      • 4 3

      • kierowcy to też ludzie przyjacielu

        moim zdaniem rondo tylko minus taki ze wyszloby 2 pasmowe i znowu moga byc kolizje bo jak 2 pasy na rondzie to juz kierowcy niedzielni sie gubia gdyby wszyscy uwazali to by nie bylo wypadkow tylko jedna sprawa jezeli jeden kierowca Cie puszcza to spojrz czy ten na drugim pasie tez sie zatrzymal a nie po prostu idz..

        • 0 0

    • "kłopot przesunie się na kierowców" (3)

      I to jest słuszna metoda postępowania. Co jest lepsze: żeby kierowca dotarł do domu 5 minut później, czy żeby pieszy nie wrócił do domu nigdy i zostawił po sobie osamotnioną rodzinę? Odpowiedź wydaje mi się oczywista.

      • 3 1

      • (2)

        jak pieszy jest debilem to może wpaść do otwartej studzienki i zginąć a dlaczego to odpowiedzialność za bezpieczeństwo ma ponosić kierowca?Ja jestem zdania że każdy odpowiada za siebie każdy ma instynkt samozachowawczy i sam powinien wiedzieć jak bezpiecznie przejść przez jezdnię światła czy ich brak nie zmieniają nic w tym temacie ba są one często ignorowane bo część szanownych pieszych i tak wie lepiej kiedy mogą przejść stare ledwo idące pierdziele przelatujące na dziko czy na czerwonych światłach przed samochodami czy tramwajami to obrazki niemal powszechne każdego dnia a skłonność do samobójczego ryzyka rośnie wraz ze spadającą sprawnością fizyczną dlaczego ja mam później o 5 minut być w domu?Bo ktoś jest bezmózgowcem i nie zna zasad poruszania się po drodze które ja poznałem mając mniej niż 10 lat?

        • 0 3

        • Kierowca często pieszy (1)

          zaiste jesteś bardzo ograniczonym umysłowo człowiekiem który nawet do biedronki oddalonej 100m od domu jedzie samochodem po mleko; może warto zrobić sobie spacer i zobaczyć jak "łatwo" przedostac się w tamtym miejscu przez drogę? coś mi się wydaje że po 2-3 minutach oczekiwania na okazję zrezygnowałbyś bo bez samochodu w d..ie rady dac sobie nie możesz. Twoje 5min nie ma żadnego znaczenia dla kogokolwiek, tyle samo zaoszczędzisz jak do kibla pójdziesz bez gazety. Kolejny egoista.

          • 0 1

          • Ależ tu ataków osobistych.

            Gdzie jest admin?

            • 0 1

  • Pożyczka od konkurencji? (2)

    Logo "naszej interwencji" jest łudząco podobne do logo portalu Naszemiasto.pl

    • 0 1

    • Prędzej na odwrót. (1)

      Pierwszy news z cyklu "Nasza interwencja" pojawił się w czerwcu 2008 r. Tymczasem Naszemiasto.pl z obecnej kolorystyki korzysta dopiero od 2010 r.

      • 1 0

      • W takim wypadku temat jest wyczerpany.

        • 1 0

  • Znalazł kasę na skrzyżowaniu Wielkopolskiej i Łowickiej ???!!! ;)))

    "Wiceprezydent Gdyni znalazł pieniądze na budowę sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ul. Wielkopolskiej i Łowickiej"

    • 5 0

  • WRESZCIE!!!!!!!!!!!

    z drugiej strony jest to skandal, że dopiero po interwencji Pana Rosińskiego Urząd Miasta podjął taką decyzje.

    • 3 4

  • Światła są niepotrzebne. Potrzebny jest rozsądek (1)

    Zachowanie szczególnej ostrożności oraz zasady ograniczonego zaufania. To wszystko. Ciekawe że jeszcze 20 lat temu świateł było nieporównywalnie mniej i dało się jeździć. Wiadomo, że jest więcej samochodów, ale kierowcy też mniej myślą.
    Dyrektywy unijne każą budować drogi wybaczające błędy, zwalniać kierowców z myślenia, bo dla wielu bezkolizyjny przejazd przez skrzyżowanie lub przejście jest niemożliwy.

    20 lat temu sie stało i czekało zanim sie przeszło. Teraz Europejczyk przechodzi bo ma przecież pierwszeństwo. To wie, mimo, że nie ma prawa jazdy. Wielu "wie", że kierujący widząc pieszego przed przejściem ma obowiązek się zatrzymać.
    Ale prawie nikt nie wie, że jest zasada ograniczonego zaufania.
    Wielu zapomina, ilu pieszych miało pierwszeństwo, ale na cmenarz.

    • 4 2

    • są potrzebne, bo kierowcy jeżdżą jeszcze gorzej niż 20l. temu

      mocniejsze szybsze samochody; brak wyobraźni; wielozadaniowość: tel kom, myślami w pracy a nie za kółkiem i do tego odruch stadni, w szwecji tez byście tak jeździli? Na pewno nie, bo albo słono by was to kosztowało, albo byście kogoś zabili na przejściu bo tam wystarczy się zbliżyć do przejścia, nawet jak jedzie tylko jeden samochód a nie cały sznur, to się zatrzyma. polski koszmar drogowy. dlatego bydło trzeba dyscyplinować światłami, fotoradarami i progami zwalniającymi. Gorzej jest tylko w rosji.

      • 0 0

  • Z całym szacunkiem dla córki Wojciecha, ale trochę wyobraźni (2)

    Niektórzy pieszy wierzą w magię pasów na przejściu dla pieszych, że gdy tylko dotkną ich stopą wszystkie samochody, które nadjeżdzają jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki zatrzymają się w miejscu w ułamku sekund. Nie dziwię się, że doszło do tego wypadku. Oczywiście głównym winowajcą jest kierowca, który wyprzedzał inny samochód, który zatrzymał się na przejściu, ale nie bez winy jest kobieta, która sobie po prostu idzie nie patrząc na to co się dzieje. Kim trzeba być, żeby sie tak zachowywać? Z pewnością ma lekcję pokory do końca życia.

    • 11 9

    • debile nie umieją chodzić więc skamlą o światła by potem przechodzić i tak na czerwonym lub wcisnąć przycisk zabrać d.. z przejścia a samochody niech potem stoją dwie minuty później przed pustym przejściem

      • 2 2

    • Jeżeli ktoś pisze z całym szacunkiem, to ma zamiar kogoś obrazić.

      • 2 0

  • Zróbcie eksperyment i chodźcie w kółko po pasach - ile razy uda sie przejść?

    Przejść, poczekać pół minuty, postawić noge i iść w sruga stronę, gwarantuje nie przeżycie ośmiu godzin. To eksperyment dla samobójcy, trzeba być kamikadze aby tak zrobić. Problem jest w tym, że wielu pieszych jest właśnie takimi kamikadze i się niczego nie boi.
    Winny jest tak samo kierowca jak i pieszy, po obu stronach leżą pewne obowiązki. Gdyby jedna ze stron je wypełniła, nikt by nikogo nie potrącił.

    • 0 0

  • Nadmierna uprzejmość, najczęstszą przyczyną wypadków! (5)

    Tak też było w przypadku córki Pana Wojciecha, lepiej nie przepuszczać pieszych na drogach dwupasmowych, niż narażać ich na niebezpieczeństwo. Poza tym jeżeli w tamtym miejscu powstanie sygnalizacja to tylko kamerę stawiać przy zjeździe z Karwin i nagrywać te wszystkie wypadki, ludzie jadę z tamtą jak szaleni, a na dole będą stały auta...

    • 4 7

    • A ja uważam, że można przepuszczać

      Zginie pod kołami wyprzedzającego na przejściu - jednego nieostrożnego pieszego mniej. Nie raz mnie puszczano, auta zatrzymały się na prawym pasie a ja spokojnie stoję i czekam, aż przejadą auta na sąsiednim pasie. I o dziwo zwykle ci z lewego pasa się nie zatzymują, choć powinni.
      Ale życie jest życiem, nie wszyscy kierowcy są europejczykami i wiadomo, kto powinien dbać o swoje 4 litery - ten, co ma na przejściu najwięcej do stracenia.

      • 3 1

    • głupi jestes czy tylko udajesz piracie drogowy

      guzik mnie obchoodzi co uwarasz masz przestrzegac przepisów drogowych a takich debilów jak ty to sie powinno chłostac publicznie!

      • 3 2

    • własnie przez takie myślenie (1)

      patlogia trwa dalej. W miescie jeździ się 50 km/h a pieszy na przejsciu ma pierwszeństwo. Od tego nie ma wyjątków i nie ma usprawiedliwienia! Kto tego nie rozumie powinien zrezygnować z własnych 4 kółek.

      • 2 1

      • A przed tramwajem to taki mądry nie będziesz?????

        LUDZIE ZACZNIJCIE MYŚLEĆ. Bo naprawdę jak się widzi tego typu komentarze to strach chodzić po ulicach. To jak z tekstem "nie podoba ci się to zmień pracę", "niedostosowana prędkość do warunków na drodze".
        Jeszcze jedno wczoraj na jakimś programie pokazywali przejazd rowerem zgodnie z przepisami po ścieżce rowerowej przez jakieś miasto i co Oczywiście ŹLE bo nie można rowerem jechać płynnie bo co skrzyżowanie sygnalizacja świetlna. TO DO WAFLA O CO WAM CHODZI TAK ŹLE I TAK NIE DOBRZE.

        • 0 3

    • samochody da się wychamować

      np działającym fotoradarem 200m przed przejściem ustawionym na 51kmh. Gwarantuję że każdy będzie zwalniał.

      • 1 0

  • brawo dla pana Wojciecha za skuteczne działanie ! (1)

    • 3 5

    • Brawo brawo

      miał zrobic plany za darmo a tu prosze U.M kase znalazl Jakaz ma moc sprawcza ow człowiek .Teraz czapke w dlon niech wezmie jeden z mieszkancow i obleci z kwesta na tablice pamiatkową dla P.Wojciecha, proponuje przyczepic ja w miejscu widocznym a nie zaslaniajacym to jest na slupie z mrygajacymi swiatlami a moze na wysepce rozdzielajacej ..pomnik ..dzialacza projektanta kto wie ,,co krzyzowka swiatla ..a barany i tak beda biegac na czerwonym Ciekawe kiedy kolejny wypadek i co wtedy powie P.W.Ma pecha ten człowiek bo to drugi sygnał od Boga czyzby z Nim zadarł .Auta z Karwin na łeb na szyje gnaja a na dole swiatlami P.Rosinski steruje ciekawe jak sobie poradzi ,juz slysze ten huk wpadajacych na siebie aut ..

      • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane