• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będą światła. Także dzięki czytelnikom Trojmiasto.pl

Michał Sielski
16 lutego 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 700 tys. zł na tunel, który nikomu nie służy
Piesi już nie będą musieli umykać przed pędzącymi samochodami. Piesi już nie będą musieli umykać przed pędzącymi samochodami.

Wiceprezydent Gdyni znalazł pieniądze na budowę sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ul. Wielkopolskiej i Łowickiej zobacz na mapie Gdyni, gdzie doszło do kilku groźnych wypadków. To efekt naszego tekstu i... komentarzy czytelników, które wnikliwie przestudiował Bogusław Stasiak.



Wojciech Rosiński przy skrzyżowaniu, na którym potrącono jego córkę. Wojciech Rosiński przy skrzyżowaniu, na którym potrącono jego córkę.
- Komentarze bywają dosadne, ale można założyć, że pisze je aktywna grupa społeczna. A aktywność jest cenna - przyznaje wiceprezydent Gdyni Bogusław Stasiak. - Przyjęliśmy harmonogram prac, który zakłada, że w tym roku zakończymy nie tylko projektowanie, ale także zbudujemy instalację sygnalizacji świetlnej na tym skrzyżowaniu - dodaje.

Przypomnijmy: o tym jak niebezpiecznie jest na ul. Wielkopolskiej pisaliśmy wielokrotnie. Ostatnio w środę, gdy ojciec potrąconej na przejściu dla pieszych 21-latki zaproponował władzom Gdyni, że za darmo dostarczy projekt sygnalizacji świetlnej, która powinna się tam znaleźć.

Czy władze miasta słuchają mieszkańców w kwestii inwestycji w dzielnicach?

Na tym skrzyżowaniu dochodzi bowiem do wielu wypadków. W okolicy są trzy szkoły, a kierowcy rzadko przestrzegają ograniczenia prędkości na dwupasmowej jezdni. Zdarza się też wyprzedzanie na przejściu dla pieszych, i to nawet samochodów, które zatrzymały się, by przepuścić przechodzące osoby. Ofiarą takiego zdarzenia padła właśnie córka Wojciecha Rosińskiego, która przez osiem dni leżała w szpitalu z poważnymi obrażeniami.

Niebezpieczeństwo potwierdzają też policyjne statystyki, a opinia funkcjonariuszy jest jednoznaczna: sygnalizacja jest niezbędna. I wszystko wskazuje, że jeszcze w tym roku problem zostanie rozwiązany. Podczas ostatniego spotkania Wojciecha Rosińskiego z wiceprezydentem Bogusławem Stasiakiem oraz przedstawicielami Zarządu Dróg i Zieleni, zapadła wiążąca decyzja.

- Niezmiernie mnie to cieszy, tym bardziej, że już 14 marca mamy wybrać konkretny sposób zażegnania niebezpieczeństwa na tym skrzyżowaniu - podkreśla Wojciech Rosiński.

Zarząd Dróg i Zieleni już zajął się pracami, a w miejskim budżecie zarezerwowano środki na montaż sygnalizacji. W tym roku światła nie tylko będą działać, ale zostaną też dołączone do "inteligentnego" systemu sterowania ruchem drogowym Tristar, który obejmie m.in. ul. Wielkopolską.

Opinie (235)

  • Fotoradar

    No i gitara. Z tym, ze fotoradar nie bedzie juz tam potrzebny skoro kilkanascie metrow dalej beda swiatla. Lepiej przeniesc go przed skrzyzowanie z Raclawicka i Parkowa (jadac do centum). Przynajmniej dopoki nie zmienia geometrii tej krzyzowki i nie postawia swiatel.

    • 3 4

  • Głupota z tymi światłami. (3)

    Ale na głupotę przechodzacych przez ulicę bez chocby pobieżnej oceny sytuacji chyba nie ma innej rady. A tuneli czy kładek nie chcą. I tak będą się pakować na jezdnię na czerwonym świetle,

    • 6 3

    • wolę światła niż tunel czy kładki (2)

      tuenel sa usprawiedliwione na dużych węzłach, jak wzgórze gdzie zastępuja kilka przejść, w dodatku dla osób starszych czy kobiet z wózkami trzeba pomyśleć o windach czy podjazdach; kładki jeszcze głupszy pomysł, też potrzebne windy itp kładka ma sens przy pokonywaniu szlaku który jest znacznie niżej od naturalnego poziomu, np w redłowie w kier łużyckiej. Inteligentne światła są najrozsądniejszym rozwiązaniem.

      • 0 1

      • Tunel na Wzgórzu to taki majstersztyk, że winda jest niepotrzebna.

        Wszelkie wózki radzą sobie bez niej doskonale.

        Kładka jest korzystna dla 90%. Wystarczy.

        • 0 1

      • "Inteligentne światła są najrozsądniejszym rozwiązaniem."

        Lepsi byliby inteligentni piesi i kierowcy. Ale takich ze świecą szukać.

        • 0 1

  • (3)

    Wiecie co, jak tak czytam wypowiedzi "kierowców" to mimo iż sam jeżdżę Wielkopolską to nie dość że popieram ustawienie świateł, to jeszcze bym tam postawił progi zwalniające z prawdziwego zdarzenia (żeby "jadący szaleńczo z góry nie wpadali w stojących na światłach") i fotoradary. Coś się musi zmienić bo kierowcy zachowują się jak bydło już nawet w mieście.

    • 8 6

    • A ja bym Ciebie wysłał na nowy egzamin kat. A (1)

      Ciekawe, czy zapanowałbyś nad nowym nabytkiem PORD ;)

      • 1 2

      • Kategoria A? A po co mu/jej motór?

        • 1 0

    • To się nazywa traktowanie z góry.

      A czemu w miejscach, gdzie przejście jest niedozwole nie ustawić zasieków?

      O!

      • 0 0

  • sygnalizacja

    Od kiedy Oni słuchają społeczność ?????? Poprostu był Wypadek i mogło skończyć się inaczej ..... A mało było tam wypadków ???????? Dzieki P. Rosiński . Pozdrowienia dla Madzi Dagmara z Gdyni

    • 1 4

  • I tak to jest punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.

    Wsiada w samochód - mknie przez miasto łamiąc przepisy i narzekając na policję i foto radary no i, że niedojda za wolno jedzie 45km/h, wysiada idzie do sklepu to wszędzie powinni mu światła postawić bo piraci jeżdżą po ulicach a dziecko sąsiada potrącili na pasach i najważniejsze, że dziecko. Ludzie przechodząc przez ulicę zachowują się czasami jak dorosły wkładający palce do kontaktu - kopnęło mnie a nie powinno. A UWAŻAŁEŚ, SPRAWDZIŁEŚ????? nie bo przecież nie powinno. Najlepsi to jeszcze na rower wsiadają a wtedy to pełna dowolność od braku ścieżki rowerowej po pałętających się ludzi pod kołami i nie wspomnę o kierowcach samochodów.
    Z pamięci mi wyleciało jak się takie zachowanie nazywa a może wtedy się obudziłem bo się okno zamknęło.

    • 2 0

  • hahaha

    kierowcaGKA naucz się pisać. Chodziłeś do szkoły? Jak można robić takie błędy. Żenada.

    • 0 0

  • jeszcze na wysokosci orlenu niech zrobią i na wielkopolskiej beda swiatła co sto metrów. Brak jakiejkolwiek synchronizacji swiateł i powodzenia zycze jechac w gdzinach szczytu

    • 3 1

  • Może być gorzej (3)

    W tym miejscu to właśnie światła mogą być zbędnym ryzykiem. Duży spadek ul. Wielkopolskiej utrudnia zatrzymanie pojazdu. Szczególnie zimą. Natomiast pieszy wpuszczony na zielonym świetle zapomina o ostrożności i brak upewnienia może doprowadzić do wypadku. Ktoś zadba o kierowców ? Pomysł ten można sprawdzić stawiając światła Małyszowi w połowie skoczni...

    • 6 3

    • Jedź 50 (2)

      miej sprawny samochód i dobre zimówki to się zatrzymasz.
      Jedziesz zdezelowanym BMW na łysych letnich 150 to zabijesz kogoś i najlepiej przy okazji siebie.

      • 1 5

      • Wiara w opony i samochód niejednego doprowadziła do grobu lub szpitala.

        • 1 0

      • Pieszemu wymuszającemu przypominam, że potrafię ominąć przeszkodę

        jaką jest pieszy, nawet przy 50 km/h swoim motocyklem. Zapewniam, że wrażenia pieszego będą bezcenne, tak więc zachęcam do wymuszania. Nie ma potrzeby, aby się zatrzymać. W razie potrącenia ja pójdę na egzamin, a pieszy na Pierwoszyno.
        A może kiedyś ktoś pieszego wymuszającego nie zauważy czego oczywiście niekomu nie życzę, ale życie uczy, że zwykle do tego dochodzi.

        • 1 1

  • Sygnalizacje świetlne są bez sensu!!! TYLKO RONDA!!!

    Obsługa i serwis sygnalizacji kosztuje, poza tym czasem sygnalizacja zawodzi w przypadku awarii. Rondo jest bezobsługowe, bezpieczniejsze i bezawaryjne.Poza tym na rondzie ruch reguluje się sam i nikt nie musi stać na czerwonym świetle jak idiota gdy skrzyżowanie jest puste. Dlaczego jest tak mało rond w naszych miastach?

    • 3 0

  • Zlikwidowac fotoradary!

    Zamiast patrzeć na jezdnię i otoczenie często kierowcy zerkają na fotoradar, który odwraca ich uwagę. Natomiast przejścia dla pieszych w miarę możliwości trzeba budować podziemne lub jako kładki nad jezdnią, wtedy nie będzie kolizji samochodu z pieszym. Na stawianie świateł i serwis WAS stać a na budowę kładki nie? Dlaczego nikt nie pomyśli o skrzyżowaniach bezkolizyjnych? Chętnie bym pomógł jako wolontariusz przy budowie takich skrzyżowań.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane