• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będą światła. Także dzięki czytelnikom Trojmiasto.pl

Michał Sielski
16 lutego 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 700 tys. zł na tunel, który nikomu nie służy
Piesi już nie będą musieli umykać przed pędzącymi samochodami. Piesi już nie będą musieli umykać przed pędzącymi samochodami.

Wiceprezydent Gdyni znalazł pieniądze na budowę sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ul. Wielkopolskiej i Łowickiej zobacz na mapie Gdyni, gdzie doszło do kilku groźnych wypadków. To efekt naszego tekstu i... komentarzy czytelników, które wnikliwie przestudiował Bogusław Stasiak.



Wojciech Rosiński przy skrzyżowaniu, na którym potrącono jego córkę. Wojciech Rosiński przy skrzyżowaniu, na którym potrącono jego córkę.
- Komentarze bywają dosadne, ale można założyć, że pisze je aktywna grupa społeczna. A aktywność jest cenna - przyznaje wiceprezydent Gdyni Bogusław Stasiak. - Przyjęliśmy harmonogram prac, który zakłada, że w tym roku zakończymy nie tylko projektowanie, ale także zbudujemy instalację sygnalizacji świetlnej na tym skrzyżowaniu - dodaje.

Przypomnijmy: o tym jak niebezpiecznie jest na ul. Wielkopolskiej pisaliśmy wielokrotnie. Ostatnio w środę, gdy ojciec potrąconej na przejściu dla pieszych 21-latki zaproponował władzom Gdyni, że za darmo dostarczy projekt sygnalizacji świetlnej, która powinna się tam znaleźć.

Czy władze miasta słuchają mieszkańców w kwestii inwestycji w dzielnicach?

Na tym skrzyżowaniu dochodzi bowiem do wielu wypadków. W okolicy są trzy szkoły, a kierowcy rzadko przestrzegają ograniczenia prędkości na dwupasmowej jezdni. Zdarza się też wyprzedzanie na przejściu dla pieszych, i to nawet samochodów, które zatrzymały się, by przepuścić przechodzące osoby. Ofiarą takiego zdarzenia padła właśnie córka Wojciecha Rosińskiego, która przez osiem dni leżała w szpitalu z poważnymi obrażeniami.

Niebezpieczeństwo potwierdzają też policyjne statystyki, a opinia funkcjonariuszy jest jednoznaczna: sygnalizacja jest niezbędna. I wszystko wskazuje, że jeszcze w tym roku problem zostanie rozwiązany. Podczas ostatniego spotkania Wojciecha Rosińskiego z wiceprezydentem Bogusławem Stasiakiem oraz przedstawicielami Zarządu Dróg i Zieleni, zapadła wiążąca decyzja.

- Niezmiernie mnie to cieszy, tym bardziej, że już 14 marca mamy wybrać konkretny sposób zażegnania niebezpieczeństwa na tym skrzyżowaniu - podkreśla Wojciech Rosiński.

Zarząd Dróg i Zieleni już zajął się pracami, a w miejskim budżecie zarezerwowano środki na montaż sygnalizacji. W tym roku światła nie tylko będą działać, ale zostaną też dołączone do "inteligentnego" systemu sterowania ruchem drogowym Tristar, który obejmie m.in. ul. Wielkopolską.

Opinie (235)

  • godzina 2:00

    Ruch śladowy, a światełka w nocy hulają na Wielkopolskiej. Głupota czy polipoprawność ?

    • 0 0

  • Moim zdaniem (1)

    Prawda jest taka, że samochodem, możemy kogoś zabić i to zalicza nas do tego, że nigdy nie mamy prowadząc pierwszeństwa nawet jak ktoś idzie na czerwonym albo w miejscu nie przeznaczonym do tego . Jak będziesz jechał 130 km/h i walniesz w człowieka przebiegającego nie na pasach i go zabijesz to kogo jest wina ? Facet nie przeżyje bo był głupi ale na swojej drodze spotkał jeszcze większego kretyna . Korki ? wow korki to są ewentualnie w Warszawie . W Gdyni nie ma korków .

    • 2 2

    • Facet nie przeżyje a mi wlos z głowy nie spadnie

      Gorzej, gdy pojadę motocyklem. Kto mi wówczas odszkodowanie wypłaci?

      • 0 1

  • A Ty ile chciałbyś płacić (2)

    A Ty kierowco ile chciałbyś płacić za leczenie i dożywotnią rentę dla każdej potrąconej osoby ???
    to ludzkie życie nie gra komputerowa, jeśli te światła maja uratować nawet jedną osobę jestem za, 5 min dłużej w trasie nie zbawi mnie, wolę to niż żyć w świadomości że ktoś po nocach płacze że zbiłem jego dziecko.

    • 2 2

    • Winien jest każdy przechodzień, któremu nie chciało się rozejrzeć. (1)

      I który wparadował metr od maski. Dokonuje zbrodni takowy sam na sobie.

      Znalazłeś se kozła ofiarnego.

      • 2 0

      • Nie przechodzeń jest winny, ale konkretnie przechodzeń europejczyk

        Który wie, że ma pierwszeństwo i jakaś magiczna siła ma zatrzymać każde auto, również karetkę na sygnale a także gdy jest policyjny pościg.
        Wyprzedzanie na przejściu choć niedopuszczalne, jest częste. Przechodzeń Polak o tym wie, pieszy europejczyk uważa, że to się nie zdarza i padaja jak muchy ofiarami takich jakże częstych manewrów.

        Wniosek - trzeba patrzeć i uważać a nie liczyć na zmiane zachowań kierowców z dnia na dzień. Potrzeba na to zmiany pokolenia.

        • 0 0

  • A Ty ile chciałbyś płacić

    0 (zero) ból niesie ból

    • 0 0

  • SWIATLA NA SWIETOKRZYSKIEJ W GDANSKU (1)

    APEL O ŚWIATŁA NA SKRZYŻOWANIU ŚWIĘTOKRZYSKIEJ Z GUDERSKIEGO !!! doszło tam w ciągu 3 miesiecy do 2 potracen pieszych na przejsciu czy musi ktos zginac zeby ktos sie tym zainteresowal !!!!!!!!

    • 0 0

    • Typowe potrącenie europejczyka który ma pierwszeństwo na przejściu

      Może europejczykowi brakowało kasy i po to wtargnął pod samochód aby dostać kilka groszy z OC kierowcy? Sam też jestem pieszym, nie raz byłem świadkiem wyprzedzania i omijania pojazdu który sie zatrzymał aby mnie przepuścić. I co z tego? Żyję i nikt mnie nie potrącił bo patrzę. Pasy i zatrzymanie aut ma ułatwić przejście a nie wyłączyć myślenie i ostrożność.

      Czy trzeba montować światła, bo piesi nie umieją myśleć i patrzeć? Czyżbyśmy się cofali w rozwoju?

      • 0 0

  • Obawiam się tylko o korki

    Myślicie,że da się to jakoś sprytnie rozwiązać?

    • 0 0

  • Tristar to lipa - powinny być światła na czujnik rychu .

    Tak jak w Anglii jak auta jada zgodnie z przepisami świeci się zielone jak jadą nie zgodnie z przepisami to stoją. Takie rozwiązanie nauczyłoby wszystkich prawidłowej jazdy a nie takie beznadziejne utrudniające ruch rozwiązanie . za kilka milionów . zwariowali chyba .;-) jak nie trafisz w zielone to stoisz i wszyscy będziemy pędzić zgodnie z falą . załamka. co innego światła na Wielkopolskiej . Mieszkam w Orłowie i już troje moich znajomych miało tam wypadek.

    • 0 0

  • same światła nie rozwiążą problemu z bezpieczeństwem w tym miejscu. Po ich zainstalowaniu niektórzy kierowcy mogą przyspieszać na żółtym, a jest tam wybrzuszenie, przez które doszło już do wielu wypadków, także śmiertelnych. Moim zdaniem bardziej niż światła, pomógłby w tym miejscu działający fotoradar, dobrze oznaczony i z małym zakresem tolerancji.

    • 1 0

  • Czy trzeba montować światła bo nie umiemy patrzeć i uważać?

    Czy naprawdę z nami jest coraz gorzej? Czy społeczeństwo cofa się w rozwoju do tego stopnia, że nie potrafi patrzeć? Umie tylko poczekać na światło zamiast popatrzeć i wybrać bezpieczny moment na przejście gdy NIKT nie jedzie? Zwykle szybciej takiego momentu się doczeka niż zmiany świateł.

    Efekt - auta stoją a pieszego nie ma, bo dawno na czerwonym przeszedł. Po co miał stać skoro nikt nie jechał.

    Dla tych, co są za mandatami dla kierowców ustawiłbym kamerę i wysyłał mandaty po 500 zł plus egzamin jeśli mają prawo jazdy za przechodzenie na czerwonym.

    • 2 0

  • Dodatkowe swiatla na Wielkopolskiej (1)

    Najlepiej zamknac Wielkopolska dla pojazdow !! Przynajmniej pracownicy Urzedu Miasta beda mogli spac spokojnie . Po co ich denerwowac ! Kolejne swiatla na tej ulicy zupelnie ja zakorkuja . Czas najwyzszy zaczac budowac przejscia podziemne lub naziemne . Niech wreszcie jezdnie beda dla samochodow , a chodniki dla pieszych .

    • 2 0

    • Wyjaśnij proszę wszystkim - skoro Wielkopolska korkuje się na dole przy skręcie w lewo w Drogę Różową, to co zmienią światła ustawione dużo wcześniej? Warto dodać że światła na których ruch po Wielkopolskiej będzie miał priorytet bo nie chodzi o przepuszczanie większej ilości pieszych tylko o ich bezpieczeństwo).

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane