• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Burzliwa dyskusja o rozszerzeniu strefy parkowania w Gdyni

Patryk Szczerba
30 czerwca 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Problem z parkowaniem na Wzgórzu i Działkach Leśnych można rozwiązać przez wprowadzenie płatnego parkowania, ale taka ewentualność budzi emocje. Problem z parkowaniem na Wzgórzu i Działkach Leśnych można rozwiązać przez wprowadzenie płatnego parkowania, ale taka ewentualność budzi emocje.

Ponieważ dyskusję o rozszerzeniu strefy płatnego parkowania o Działki Leśne i Wzgórze św. Maksymiliana w Gdyni zorganizowano w piątek o godz. 13, uczestniczyło w niej tyle samo mieszkańców, co urzędników. Większość z dyskutantów była przeciwna zmianom.



Czy rozszerzenie strefy płatnego parkowania o Działki Leśne i Wzgórze ma sens?

O branym coraz poważniej pod uwagę rozszerzeniu strefy płatnego parkowania o Działki Leśne i Wzgórze św. Maksymiliana mówi się w Gdyni od kilku miesięcy. Coraz więcej kierowców traktuje bowiem ulice i chodniki tych dzielnic jak darmowe parkingi. To w połączeniu z parkującymi mieszkańcami i klientami zlokalizowanych tu instytucji powoduje drogowy chaos, nad którym nikt nie potrafi zapanować.

Czytaj też: Mieszkańcy chcą większej strefy płatnego parkowania

Zmiany w obu dzielnicach

W zeszłym roku na Wzgórzu św. Maksymiliana zaczęła pojawiać się częściej straż miejska, zakładająca blokady zastawiającym chodniki. To spowodowało wzburzenie mieszkańców, którzy tłumaczyli, że nie mają gdzie parkować. W efekcie protestów zniesiono zakaz zatrzymywania po lewej stronie ul. Bp. Dominika. Miasto obiecuje, że w najbliższych dwóch latach miejsc parkingowych przybędzie, ale inwestycje i tak nie zaspokoją wszystkich potrzeb.

Na Działkach Leśnych próby uporządkowania sytuacji trwają od blisko 10 lat, kiedy to wprowadzono tu pierwsze ulice jednokierunkowe. Ten proces trwa: 5 lipca zostanie wprowadzony ruch jednokierunkowy na części ul. Pomorskiej oraz ul. Słupeckiej, ograniczając przy tym częściowo możliwość postoju.

Dyskusja nie o strefie, lecz o innych problemach

Piątkowa dyskusja miała być rozmową o rozszerzeniu strefy płatnego parkowania o obie dzielnice. Skończyła się jednak awanturą o brak miejsc postojowych w okolicy. Obecni na sali mieszkańcy skupili się na prezentowaniu własnych problemów, dyskutując głównie o ostatnich zmianach na Działkach Leśnych.

W trakcie dyskusji nie brakowało emocji.

- Prawo nie może być ponad potrzebami kierowców. Nie mamy gdzie parkować, więc przepisy nas nie interesują. W Gdyni wszyscy parkują jak chcą, nie pozostawiając 1,5 metra na chodniku, więc dlaczego my mamy robić inaczej? - grzmiał jeden z nich, poparty przez wielu obecnych na sali.
Rolę moderatorów dyskusji od przedstawicieli organizującego spotkanie Zarządu Dróg i Zieleni i prowadzących je przedstawicieli Laboratorium Innowacji Społecznych właściwie już na początku przejęli członkowie stowarzyszenia Miasto Wspólne, na których w głównej mierze skrupiła się złość mieszkańców. Przypomnijmy: to właśnie społecznicy wraz z Radą Dzielnicy Działki Leśne jako pierwsi wyszli z oficjalną propozycją rozszerzenia strefy, rozpoczynając na ten temat debatę.

- Nie sądziliśmy, że będziemy rozmawiali o wprowadzeniu ruchu jednokierunkowego na Działkach Leśnych, ale o problemie braku miejsc do parkowania. Kodeksu Drogowego w Gdyni nie zmienimy. Przez rozszerzenie strefy mamy szansę na łatwiejsze znalezienie miejsca parkingowego - tłumaczyli Łukasz PiesiewiczPaweł Różyński ze stowarzyszenia Miasto Wspólne.
Mieszkańcy: Jakie propozycje, oprócz rozszerzenia strefy?

Spotykali się jednak z negatywną reakcją mieszkańców.

- Czy miasto ma w planach przebudowę miejsc i jakiekolwiek inwestycje w miejsca do parkowania? Mamy do czynienia z latami zaniedbań i teraz próbuje się to zmienić za pomocą farby i pędzla. Kiedyś zabrakło działań, teraz nie ma pieniędzy i mamy tego efekty - odpowiadał jeden z mieszkańców.
Uczestniczący w dyskusji radni dzielnicy i urzędnicy przekonywali, że nic nie zostało postanowione, a spotkanie jest punktem wyjścia do dyskusji. Dodawali, że to ostateczne rozwiązanie, by uporządkować sytuację.

Radnych miasta na spotkaniu nie było

- Nie będziemy nic zmieniać na siłę, wbrew mieszkańcom. Wiedziałem, że nasza petycja o rozszerzeniu SPP będzie włożeniem kija w mrowisko, ale trzeba o tym rozmawiać, bo nie zanosi się na to, że miejsc parkingowych w dzielnicy przybędzie - opowiadał Wojciech Jankowski, przewodniczący Rady Dzielnicy Działki Leśne.
Ewentualne decyzje o rozszerzeniu strefy płatnego parkowania zostaną podjęte przez radnych miasta, których jednak na sali w piątkowe popołudnie nie było.

Miejsca

Opinie (228) 3 zablokowane

  • brawo tak trzymać ! wiecej opłat się zawsze przyda !

    • 5 9

  • Roszczeniowa mafia samochodowa znów w akcji (5)

    Jak nie mają swojego prywatnego miejsca do parkowania i parkują na miejscach należących do miasta to o co płacz?

    Niszczą ulice i chodniki, utrudniają poruszanie się pieszym i zatruwają środowisko swoimi rzęchami z wyciętymi filtrami cząstek stałych to niech płacą. Miasto przed jaśnie panami kierowcami niech nie mięknie tylko niech wali duże opłaty.

    • 26 26

    • Nie chciałbyś żyć w mieście bez tej mafii, bo ona płaci najwięcej podatków na twoje chodniki i autobusiki. (3)

      • 6 10

      • mafia samochodowa generuje dużo większe koszty niż wnosi do kasy miasta w postaci podatków (1)

        w USA podatki ze sprzedaży samochodów i akcyzy za paliwo nie są w stanie pokryć ułamka kosztów przewymiarowanej infrastruktury drogowej.

        80% powierzchni takiego miasta jak Los Angeles to infrastruktura dla samochodów, a i tak przeciętny mieszkaniec od 1 do 2 godzin stoi w korkach sięgających horyzontu.

        tak nie musi być w Gdyni.

        • 6 7

        • przeciez kierowcy nie placą żadnych podatkow na rzecz miasta!!!

          Podatki w paliwie idą co najwyżej na drogi krajowe w tym obwodnice czy ekspresówki.

          • 4 2

      • Moze jak by wprowadzono podatek od samochodu na rzecz miasta to tak.

        Niestety takiego nie ma.

        Tak dla przypomnienia miasto buduje i utrzymuje drogi, chodniki z pitów, citów i podatków od noeruchomosci, a nie z zadnych podatkow w paliwie.

        • 4 4

    • A czym tym jeździsz ? Chyba ze od rana stoisz pod żabką i ciagniesz browary.

      • 5 2

  • Drogowy chaos? Czyżby (1)

    Parkowanie przez uprawnione do tego osoby, nie łamiące prawo, kierowców korzystających ze swoci uprawnień nazywać chaosem to nadużycie. Chaotyczna jet argumentacja w tym artykule.

    • 9 3

    • "Prawo nie może być ponad potrzebami kierowców."

      • 0 2

  • parking na Działkach Leśnycxh (1)

    Przy ul Śląskiej po prawej str są msc parkingowe. Jest też JEDNO MSC dla osób niepełnosprawnych.
    Jaki z przeproszeniem d**eń umieścił je tak,że żeby wjechać trzeba pokonać BARDZO WYSOKI KRAWĘŻNIK!!! WSZYSTKIE INNE MSC MAJĄ NORMALNY WJAZD Tam jest apteka i biblioteka
    Może tym się zajmie stowarzyszenie "Miasto Wspólne" !!! Gdynia ma minimalną ilość msc parkowania dla niepełnospr. a na dodatek umieszczone są w zupełnie debilnych msc np. zlikwido wano takie msc przy CYGANERII i przeniesiono pod kościół . ALI

    • 6 3

    • Słusznie. NIech się Miasto Wspólne tym zajmie, skoro miasto Gdynia nie może

      • 1 0

  • (3)

    Proponuję przeciwnikom samochodów w mieście przeprowadzke do Wenecji. Nie ma samochodów i nie ma problemu. Wolny wybór. A w Gdyni to oplaty z parkometrów miały byc zrodlem finansowania
    nowych miejsc parkingowych i w koncu rozwiazaniem tych problemów. i co. I nic. Uklony dla pana prezydenta i jego kolegów i kolezanek z UM.

    • 24 7

    • To źródło funkcjonuje już od paru ładnych lat, a miejsc nie przybywa, problemów coraz więcej

      • 4 1

    • zieew, nie potrafisz inaczej przeginać?

      może napiszesz jeszcze, że jak się mieszkańcy zgodzą za opłaty za parkowanie samochodów, to miasto niedługo będzie pobierać opłaty za parkowanie rowerów i hulajnóg?

      • 3 2

    • "Prawo nie może być ponad potrzebami kierowców."

      • 0 4

  • w Gdyni jest 2 razy więcej samochodów na 1000 mieszkańców niż w Berlinie (5)

    między innymi dlatego, że włodarze miasta nie mają żadnej spójnej polityki zarządzania popytem na transport a zwłaszcza popytem na parkowanie.

    Boją się wprowadzić rozwiązania obciążające posiadaczy i użytkowników samochodów kosztami zewnętrznymi, które ich zachowania generują.

    Samochód jest najbardziej przestrzeniożernym sposobem zaspokajania potrzeb codziennej mobilności.

    MIeszkańcy Działek Leśnych zachowują się jak władca, który każe zabijać posłańców przynoszących złe wieści.

    NIektórzy internauci nawet próbę zorganizowania dyskusji na istotny temat uważają za zamach na ich "święte prawo" do parkowania za darmo w dowolnym miejscu.

    • 17 18

    • ""Prawo nie może być ponad potrzebami kierowców" (1)

      • 1 7

      • Prawo jest to samo od wielu lat.

        To Janusze muszą mieć czym zady wozić, bo przecież do brudnego busa nie wejdzie i z brudasami jeździć nie będzie. I nawet jakby miał stać w korkach, że spacerem byłby szybciej, to on i tak musi swoim passeratti.
        To są z reguły buce, przekonane o swojej wyższości nad innymi.

        • 1 0

    • i co z tego, w Berlinie jest 6 razy więcej miejsc postojowych na 1000 mieszkańców niż w Gdyni (2)

      a 90 % budynków mieszkalnych ma ma garaże i miejsca postojowe dla WSZYSTKICH swoich mieszkańców.

      • 4 4

      • odważna teza. Nieprawdziwa jednak

        • 4 0

      • dlaczego nie podajesz informacji, ile w Berlinie kosztuje parkowanie samochodu ?

        to można wygooglać.

        • 1 1

  • Ja mam kuchnie do remontu (1)

    żądam aby miasto mi wyremontowało.
    miasto jest od tego by rozwiazywac problemy mieszkańców ( to mój właśnie problem).
    Kupiłem na ALI (sprowadziłem z chin) eletronike za 200zł i zapłaciłem cło (podatek) wiec moge wymagac aby mi miasto tą kuchnie odremontowało.

    • 14 5

    • oto obraz roszczeniowego kierowcy

      • 5 2

  • (1)

    Zróbcie wszystkie płatne, łącznie z moim garażem.

    • 13 2

    • ,goda!

      Twój opodatkujemy najbardziej.

      • 2 0

  • panie Piesiewicz, oby tak dalej

    Nikomu wcześniej nie udało się wkurzyć tylu ludzi tak szybko. Niech pan wystartuje z tym Miastem Wspólnym do wyborów to zobaczy pan jakie poparcie mają te wasze pomysły. 0,001%

    • 21 7

  • skoro Piesiewicz... (2)

    chce coś wprowadzić, to bądźcie pewni, że nic dobrego z tego nie wyniknie, zakompleksiony koleś w rowerowych leginsach. Tak roszczeniowego rowerzysty chyba nie ma w innym mieście

    • 21 7

    • to nie ta bajka, to nie rowerzysta (1)

      To "obrońca" pieszych

      • 3 3

      • dlaczego stosujesz cudzysłów?

        Od kiedy parkowanie na chodnikach sprzyja interesom pieszych w mieście?

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane