- 1 Jak zniszczono Rady Dzielnic w Gdyni (68 opinii)
- 2 Lądowanie w Poznaniu przez nocny Duathlon (89 opinii)
- 3 PKP chce oddać Gdyni tunel. Szansa na zmiany w centrum (115 opinii)
- 4 Wybudują chodnik w miejscu prowizorki (48 opinii)
- 5 Pozostałości baterii mającej bronić portu (66 opinii)
- 6 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (135 opinii)
Burzliwa dyskusja o rozszerzeniu strefy parkowania w Gdyni
Ponieważ dyskusję o rozszerzeniu strefy płatnego parkowania o Działki Leśne i Wzgórze św. Maksymiliana w Gdyni zorganizowano w piątek o godz. 13, uczestniczyło w niej tyle samo mieszkańców, co urzędników. Większość z dyskutantów była przeciwna zmianom.
Czytaj też: Mieszkańcy chcą większej strefy płatnego parkowania
Zmiany w obu dzielnicach
W zeszłym roku na Wzgórzu św. Maksymiliana zaczęła pojawiać się częściej straż miejska, zakładająca blokady zastawiającym chodniki. To spowodowało wzburzenie mieszkańców, którzy tłumaczyli, że nie mają gdzie parkować. W efekcie protestów zniesiono zakaz zatrzymywania po lewej stronie ul. Bp. Dominika. Miasto obiecuje, że w najbliższych dwóch latach miejsc parkingowych przybędzie, ale inwestycje i tak nie zaspokoją wszystkich potrzeb.
Na Działkach Leśnych próby uporządkowania sytuacji trwają od blisko 10 lat, kiedy to wprowadzono tu pierwsze ulice jednokierunkowe. Ten proces trwa: 5 lipca zostanie wprowadzony ruch jednokierunkowy na części ul. Pomorskiej oraz ul. Słupeckiej, ograniczając przy tym częściowo możliwość postoju.
Dyskusja nie o strefie, lecz o innych problemach
Piątkowa dyskusja miała być rozmową o rozszerzeniu strefy płatnego parkowania o obie dzielnice. Skończyła się jednak awanturą o brak miejsc postojowych w okolicy. Obecni na sali mieszkańcy skupili się na prezentowaniu własnych problemów, dyskutując głównie o ostatnich zmianach na Działkach Leśnych.
W trakcie dyskusji nie brakowało emocji.
- Prawo nie może być ponad potrzebami kierowców. Nie mamy gdzie parkować, więc przepisy nas nie interesują. W Gdyni wszyscy parkują jak chcą, nie pozostawiając 1,5 metra na chodniku, więc dlaczego my mamy robić inaczej? - grzmiał jeden z nich, poparty przez wielu obecnych na sali.
Rolę moderatorów dyskusji od przedstawicieli organizującego spotkanie Zarządu Dróg i Zieleni i prowadzących je przedstawicieli Laboratorium Innowacji Społecznych właściwie już na początku przejęli członkowie stowarzyszenia Miasto Wspólne, na których w głównej mierze skrupiła się złość mieszkańców. Przypomnijmy: to właśnie społecznicy wraz z Radą Dzielnicy Działki Leśne jako pierwsi wyszli z oficjalną propozycją rozszerzenia strefy, rozpoczynając na ten temat debatę.
- Nie sądziliśmy, że będziemy rozmawiali o wprowadzeniu ruchu jednokierunkowego na Działkach Leśnych, ale o problemie braku miejsc do parkowania. Kodeksu Drogowego w Gdyni nie zmienimy. Przez rozszerzenie strefy mamy szansę na łatwiejsze znalezienie miejsca parkingowego - tłumaczyli Łukasz Piesiewicz i Paweł Różyński ze stowarzyszenia Miasto Wspólne.
Mieszkańcy: Jakie propozycje, oprócz rozszerzenia strefy?
Spotykali się jednak z negatywną reakcją mieszkańców.
- Czy miasto ma w planach przebudowę miejsc i jakiekolwiek inwestycje w miejsca do parkowania? Mamy do czynienia z latami zaniedbań i teraz próbuje się to zmienić za pomocą farby i pędzla. Kiedyś zabrakło działań, teraz nie ma pieniędzy i mamy tego efekty - odpowiadał jeden z mieszkańców.
Uczestniczący w dyskusji radni dzielnicy i urzędnicy przekonywali, że nic nie zostało postanowione, a spotkanie jest punktem wyjścia do dyskusji. Dodawali, że to ostateczne rozwiązanie, by uporządkować sytuację.
Radnych miasta na spotkaniu nie było
- Nie będziemy nic zmieniać na siłę, wbrew mieszkańcom. Wiedziałem, że nasza petycja o rozszerzeniu SPP będzie włożeniem kija w mrowisko, ale trzeba o tym rozmawiać, bo nie zanosi się na to, że miejsc parkingowych w dzielnicy przybędzie - opowiadał Wojciech Jankowski, przewodniczący Rady Dzielnicy Działki Leśne.
Ewentualne decyzje o rozszerzeniu strefy płatnego parkowania zostaną podjęte przez radnych miasta, których jednak na sali w piątkowe popołudnie nie było.
Miejsca
Opinie (228) 3 zablokowane
-
2017-06-30 15:35
te społeczne błazny zaczynają mi działać na na nerwy (2)
kilku dziwnych panów co sie nudzą układa życie całemu miastu
- 30 11
-
2017-06-30 17:11
Ty się módl, żeby społecznicy byli, jak ci jakiś deweloper pod domem zacznie budować (1)
- 5 2
-
2017-06-30 20:39
Gdzie byli jak w orlowie starszej pani zabrano w "imię prawa" kawałek ziemi na podjazd dla samochodów???
- 3 1
-
2017-06-30 15:36
To sobie pogadali
Mieszkancy z radnymi dzielnicy. Super
- 13 1
-
2017-06-30 15:39
(3)
Zróbmy płatne miejsca dla rowerów : przed sklepami , przychodniami , kinami itp. .Zaraz podniósłby się raban. Pomyślcie trochę że gdy już miasto połozy łapę na wszystkich możliwych ulicach zabierze się za rowery . Nie wpychajmy się sami w kłopoty bo będzie za późno , domagajmy się logicznego zwiększenia miejsc do parkowania ich rozmieszczenia a nie udowadniania że głośniej krzyczą jedni lub drudzy z swoimi argumentami . Bo jak miasto wprowadzi parkometry to wprowadzi i co z tego będą kasę ściągać i pozostanie po staremu.
- 31 17
-
2017-06-30 17:01
(2)
budowa i utrzymanie infrastruktury rowerowej to ponad 100x niższy koszt dla miasta. Tak wiec, nie licz ze twoje postulaty zostaną spełnione
- 7 4
-
2017-06-30 20:42
Tjaaa, w przypadku wymalowania kilku pasów na 3 maja (1)
Ale ścieżkę rowerową w orlowie budują tyle czasu, ze i ulica zablokowana i rozkopana... a estakada rowerowa? Kto tym jeździ? A ile to kosztowało?
Przemyślane decyzje, a nie na hurra!- 3 1
-
2017-06-30 20:50
Parking dla 50 rowerów = 100m^2
Parking dla 50 aut = 2200m^2 ( z drogą manewrową)
Chętnie zapłacę za parkowanie roweru, ale opłata musi być proporcjonalna do zajmowanej przestrzeni :D- 3 1
-
2017-06-30 15:41
Szczur kończ już ! (2)
- 19 9
-
2017-06-30 17:35
Ju,z dochodzę!
- 1 0
-
2017-06-30 20:43
Horala, Belbot - wypad z baru
- 0 1
-
2017-06-30 15:42
Ja tutaj tylko tak zostawię... (1)
Prawo nie może być ponad potrzebami kierowców.
Ktoś jeszcze pyta o to kto jest roszczeniowy?- 19 6
-
2017-06-30 16:54
roszczeniowi są wszyscy mieszkańcy, którzy twierdzą, że posiadanie samochodu automatycznie stwarza prawdo do parkowania nim za
darmo.
Jeżeli ktoś rezygnuje z posiadania samochodu, miasto mogłoby rozważyć kompensowanie mu zaoszczędzonych w ten sposób kosztów.- 9 2
-
2017-06-30 15:43
Wprowadzenie na Działkach Leśnych strefy płatnego parkowania niewiele praktycznie zmieni ,
jeśli towarzyszyć temu będzie ograniczenie parkowania po jednej stronie ulicy.
Takie nowe przepisy mają obowiązywać od 05.07.17. Co to oznacza dla mieszkańców dzielnicy ?
To ,że będą płacić mając ograniczoną o połowę ilość miejsc parkingowych.
Kolejny pytanie do inicjatorów tych zmian , gdzie mieszkańcy mają w tej sytuacji parkować
swoje pojazdy , jeśli większość dzielnicy straci miejsca parkingowe z których dotychczas korzystali.?
Do tej pory zachowany był niepisany kompromis miedzy posiadaczami samochodów a pieszymi ( ( chodzi o przepis mówiący o zachowaniu 1,5 m na chodniku)teraz chce się przenieść samochody
mieszkańców do praktycznie sąsiednich dzielnic.Zmotoryzowani to również piesi.
Kto zapewni bezpieczeństwo mojego pojazdu parkowanego np. 500 -1000 metrów dalej ?
Czy ktoś się nad tym zastanawiał? Mówi się o zmianach korzystnych dla mieszkańców , te jednak zmierzają do znacznego utrudnienia im życia. Czy ktoś zaproponował mieszkańcom dzielnicy alternatywne miejsca parkowania? Itd. itp.. Jak się mówi lepsze jest wrogiem dobrego .
Sądzę ,że powinien być jeszcze czas aby to przemyśleć i nie karać nas za posiadanie samochodów.- 39 12
-
2017-06-30 15:44
Jacy urzędnicy? Dawać ich nazwiska! (3)
- 21 5
-
2017-06-30 17:27
Czego sie drzesz, spotkanie bylo otwarte, wiec trzeba bylo wziac swoje 4y litery i przyjsc, to bys je poznal (1)
- 1 6
-
2017-06-30 21:42
O tej godzinie to ludzie pracują, a chętnie bym się wybrała posłuchać co za durne pomysły na jeszcze przyjazny urząd
- 3 0
-
2017-06-30 17:37
Szczurek
- 2 0
-
2017-06-30 15:48
Każde cywilizowane miasto na zachodzie Europy ma płatne miejsca postojowe w centrum. (7)
Tu nie ma nic dziwnego i zmotoryzowani przyjezdni nie powinni się dziwić że są parkomaty w centrum.
- 25 9
-
2017-06-30 15:49
Tak, Stanisławie, w centrum to działa. (1)
Spotkanie dotyczyło Działek Leśnych i Wzgórza. To już nie jest centrum.
- 13 7
-
2017-06-30 15:52
To niech potworzą miejsca parkingowe na swoim prywatnym terenie, a nie żerują na innych
- 5 6
-
2017-06-30 15:52
A kto stwierdził, że rozwiązania z zachodu są jedynymi dobrymi? (3)
Może tak samo chcesz, jak kraje zachodnie, przyjmować nielegalnych imigrantów i za 10 lat mieć rozjeżdżanie ludzi na ulicach?
- 11 10
-
2017-06-30 17:03
(2)
bo oni juz mode na samochody maja za sobą. Doszli do wniosku ze się tak nie da i trzeba poszukac innych rozwiazan. Dlatego stawiaja na rowery i komunikacje publiczna
- 4 5
-
2017-06-30 17:38
I ściągają muzułmanów (1)
- 4 1
-
2017-07-01 21:32
muzułmanie sami przyjeżdżają
wielu z nich przestaje być muzułmanami po przyjeździe
- 0 1
-
2017-07-02 07:49
Mieszkańcy
Ale ci co mieszkają w centrum parkują za darmo .. tak jest na zachodzie
- 0 0
-
2017-06-30 15:57
(3)
Piękne wypowiedzi mieszkańców. W całej Gdyni nikt nie przestrzega przepisów więc czemu u nas ma być inaczej hahahahah. I jeszcze- kierowców nie interesują przepisy, on ma mieć swiete, dożywotnie prawo do dewastacji chodnika. Bo tak. Bo tak było 20 lat temu, pan starszy się przyzwyczaił i tak ma zostać. Tylko data inna, czasy inne, ilość samochodów inna. Miejsce do parkowania to luksus. Niestety wina urzędu miasta, które latami przymykalo oko na anarchie i dewastacje trawników i chodników. Teraz nie ma na co czekać, dzialajcie lenie!!
- 35 11
-
2017-06-30 16:15
100% prawdy (1)
tak było i tak ma zostać hehe.
"Prawo nie może być ponad potrzebami kierowców" heheheh
To była pewnie wypowiedź dziadka byłego SBka.- 9 0
-
2017-06-30 17:33
A ja mysle,ze zaden starszy mieszkaniec dzielnicy sie tam nie pojawil, a ww argumentow uzywali przyjezdni..
- 0 0
-
2017-07-01 11:27
Stare komuchy i tyle.
- 0 0
-
2017-06-30 16:03
strefę parkowania proponuję rozszerzyć o chodnik przed urzędem miasta, tam często (1)
stoją samochody sprawujących najwyższe funkcje w mieście, niech przykład idzie z góry
- 45 3
-
2017-07-01 07:24
Trzy minusy = trzy samochody, które tam stoją
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.