• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Cztery nowe skrzyżowania na Podwalu Przedmiejskim

Maciej Korolczuk
20 stycznia 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Po przebudowie Podwala Przedmiejskiego na jezdni do centrum pozostaną trzy pasy. W przeciwnym kierunku już tylko dwa. Po przebudowie Podwala Przedmiejskiego na jezdni do centrum pozostaną trzy pasy. W przeciwnym kierunku już tylko dwa.

W drugiej połowie roku ruszą prace przy przebudowie Podwala Przedmiejskiego w Gdańsku. Między Elbląską a Okopową powstaną cztery nowe skrzyżowania z sygnalizacją świetlną i naziemnymi przejściami dla pieszych. Ponadto zniknie jeden z pasów na jezdni z centrum w kierunku Stogów, a po obu stronach pojawią się ścieżki rowerowe. Prace rozpoczną się po otwarciu tunelu pod Martwą Wisłą, dzięki czemu utrudnienia w ruchu w południowo-wschodniej części miasta będą mniejsze.



Czy podobają ci się zapowiadane zmiany na Podwalu Przedmiejskim?

Za rok o tej porze kierowcy wjeżdżający do centrum Gdańska od strony Elbląga pojadą całkiem nowym odcinkiem Podwala Przedmiejskiego. Po minięciu skrzyżowania z ul. Siennicką zobacz na mapie Gdańska aż do węzła Unii Europejskiej zobacz na mapie Gdańska (skrzyżowania z ul. Okopową) pojedziemy wyremontowanym 2-km odcinkiem drogi, przeciętej w czterech miejscach nowymi skrzyżowaniami z sygnalizacją świetlną i przejściami dla pieszych. Nowy fragment drogi wraz z infrastrukturą będzie włączony do systemu Tristar. W kierunku centrum pozostaną trzy pasy (w tym buspas), w przeciwnym - już tylko dwa.

Nowe Podwale Przedmiejskie ma być gotowe do końca 2016 r. Nowe Podwale Przedmiejskie ma być gotowe do końca 2016 r.

- Nowe skrzyżowania pojawią się na wysokości ul. Żabi Kruk, ul. Chmielnej, ul. Łąkowej oraz ul. Elbląskiej - wyjaśnia Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, będącej inwestorem. - Przebudowa powyższych skrzyżowań ma na celu umożliwienie przejazdu przez znajdujące się w pasie drogowym torowisko. W okolicy skrzyżowań przewiduje się także udostępnienie naziemnych przejść dla pieszych, stanowiących alternatywę dla istniejących przejść podziemnych. W celu zapewnienia bezpieczeństwa i właściwej organizacji ruchu drogowego przewiduje się także montaż sygnalizacji świetlnej oraz włączenie jej do systemu Tristar.
Czy nowe skrzyżowania sprawią, że wydłużą się przejazdy komunikacją miejską? Niekoniecznie. Lewoskręty i miejsca do nawrotek powstaną w pobliżu istniejących przystanków tramwajowych, dzięki czemu będzie możliwość synchronizacji sygnalizacji świetlnej z ruchem tramwajów.

Nowe ścieżki rowerowe, stare przejścia podziemne

Z przebudowy Podwala Przedmiejskiego powinni ucieszyć się nie tylko piesi (droga stanie się dla nich bardziej przyjazna), ale i rowerzyści.

- Na całej długości projektowanego odcinka po obu stronach jezdni planowana jest ścieżka rowerowa umożliwiająca bezkolizyjny przejazd - dodaje Zakrzacka.
  • Budowa al. Leningradzkiej, obecnie Podwala Przedmiejskiego, 1966 r.
  • Ruch na Podwalu Przedmiejskim w połowie lat 80.


Zobacz także: Historia powstawania Podwala Przedmiejskiego na zdjęciach agencji KFP

Warto dodać, że zgodnie z założeniami modernizacja chodników oraz jezdni planowana jest jedynie na odcinkach wymagających wymiany nawierzchni, a istniejące przejścia podziemne nie wchodzą w zakres tej inwestycji. Nie dotyczy to przejścia podziemnego na wysokości ul. Słodowników i Żabi Kruk, które metamorfozę przejdzie jeszcze wiosną tego roku.

Czytaj także: Wizja zmian dla Podwala Przedmiejskiego

Przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej nowego Podwala Przedmiejskiego ma zostać ogłoszony do końca stycznia. Wykonawca na realizację projektu będzie miał czas do połowy lipca.

Prace ruszą w drugiej połowie roku, co - biorąc pod uwagę planowane na przełom kwietnia i maja otwarcie tunelu pod Martwą Wisłą - sprawi, że utrudnienia i korki na wlocie do centrum Gdańska od strony ul. Elbląskiej będą z pewnością mniejsze.

Remont potrwa kilka miesięcy, ale nie dłużej niż do końca 2016 r.

Opinie (383) 4 zablokowane

  • Super. W końcu! (32)

    Zasypcie jeszcze te obrzydliwe tunele i wreszcie ta okolica miasta zacznie jakoś wyglądać i może nawet żyć.
    Trzymam kciuki!

    • 271 347

    • (9)

      Oczywiscie i wszystko ku chwale pedalarzy. Juz widze ta synchronizacje swietlna. Bedzie dzialac jak na morenie. Mieszkancy Stogow juz wspolczuje dosc ze jezdzicie tramwajowymi najgorszymi szrotami to jeszcze dluzej bedziecie do domu jechac.

      • 111 87

      • jesteś pedałem? (8)

        masz kogoś takiego w rodzinie? może lubisz takie filmy? ten co jeździ rowerem nazywa się rowerzystą. Więskzość z wyboru, bo to wielka frajda mieć świadomość że nie truje się środowiska, nie stoi w korkach, porusza się troszkę fizycznie. spróbuj, polecam, może wtedy zejdzie z ciebie to coś dziwnego co opanowało tą różową papkę, zwaną mózgiem. chyba że to geny.
        Pozdrowienia od rowerowej gawiedzi.

        • 79 85

        • dziewczyny przestańcie się gryźć... (6)

          jeden dostał na komunie kablem po nerach od ojca pijaka zamiast roweru...
          a drugi zakompleksiony biedak którego nie stać na samochód i wykręca się jakimiś bredniami o środowisku...

          rofl....

          prawda jest taka, ze baranki jak Wy tylko eskalują spór O NICZYM...
          bo inna prawda jest taka, że fajnie czasem pojeździć na rowerze...
          inna prawda jest taka, że nikt nie robi sygnalizacji świetlnej pod rowerzystów...
          jeszcze inna jest taka, że rowerzyści najczęściej też jeżdżą samochodami...
          a kolejna: jak buduje się ulicę, a obok chodnik, to koszt machnięcia przy okazji ddr jest praktycznie marginalny...

          to śmieszne i żałosne, bo żaden z Waszych argumentów w tym dziecinnym 'sporze' nie jest prawdziwy... nie potraficie nawet udowodnić swoich racji... de facto kłócicie się o nic... bo nic z tego co piszecie nie jest prawdą, a pisząc "wy" mam na myśli oczywiście grono pedalarze & blachosmrodziarze (używam jedynej terminologii, która do Was dotrze)

          w cywilizowanych krajach już od dawna przepisy jasno mówią:
          pieszy > rowerzysta > auto

          jak ktoś nie rozumie dlaczego, powinni mu z miejsca zabrać prawo jazdy

          • 64 28

          • Nie stać na samochód ? Mam auto za 100tys (4)

            I jezdżę rowerem za 7000, zarabiam tyle miesięcznie, czasem troszkę mniej, więc chyba nie masz wątpliwości czy stać mnie na paliwo, opony, OC.
            Tylko wolę frajdę śmigania rowerem niż tkwienie w korku w skórzanym fotelu i zabawianie się 7" ekranem navi w moim aucie.
            Wstaję sobie o 6:30, wychodzę o 7:00, 7:30 jestem w biurze, prysznic, kawusia i siadam do komputera. O 16:00 wychodzę, znowu pół godzinki wolności na rowerku i w domku o 16:30. Prysznic i od 17:00 do 22:00 czas wolny.
            Uwielbiam takie życie. Gdy jeździłem tym autem cholernym to w domu byłem grubo po 17:00. Acha, i nie mam już nadwagi. :-)

            • 11 25

            • dokladnie (2)

              Myslenie, ze jazda rowerem wynika z biedy jest glupie I zasciankowe. Wystarczy spojrzec na zawody tych zlych i 'biednych' tzw. 'pedalarzy'. Rower w wielu wypadkach jest szybszym srodkiem lokomocji.

              Tyle, ze trzeba jeszcze mieszkac w cywilizowanej czesci miasta (a tam tez mieszkania za drozsze, co jedynie potwierdza idiotyzm twierdzenia o biedzie rowerzystow).

              • 7 13

              • nie jesteś programistą ;) (1)

                nie jesteś programistą ;)

                żeby być programistą trzeba mieć na tyle oleju w głowie, żeby zrozumieć tak oczywisty sarkazm jakiego użyłem w pierwszym poście
                chwała Panu, że istnieje sarkazm, najlepsza metoda walki z idiotami

                ponad to IQ jakie musiał byś mieć żeby być programistą i zarabiać ponad 5000 skutecznie powstrzymało by Cię przed pisaniem tego typu samo-pochwalnych komentarzy :D

                skoro jednak twierdzisz, że jesteś, i twierdzisz że masz tyle fajnych rzeczy - znaczy to tylko tyle że masz więcej kompleksów niż typowy gimbus pryszczy ;)

                zarówno tekst z "kablem", jak i motyw z "biedą" był wyłącznie moim wyolbrzymieniem - bo panowie powyżej dokładnie tak się zachowują... wiem, i każdy inteligentny człowiek wie, że to nie prawda, i że wcale tak nie uważam :D

                każdy, poza najwyraźniej Tobą - 'programisto' ;)))))))))

                ps.
                ja też mam rower - zwykły rower - i samochód - zwykły samochód
                i niezależnie od mojej pracy, wykształcenia i zarobków - a g*wno Ci do tego - wiem, że rowerzyści w niczym nie przeszkadzają autom na ulicach ;) bo mijam ich praktycznie codziennie...
                a fakt, że jeden czy drugi frustrat musi dojechać do następnych świateł 30s szybciej, i wyprzedza na żyletę żeby zaraz stać 3 min na czerwonym - świadczy tylko o tym, jak smutne musi być ich życie... żona krzyczy, dzieci głodne, dach przecieka.... ;)
                polecam kanał na youtube "perypetie trójmiejskiego rowerzysty" - nikt nikogo nie obraża, obiektywnie są wytykane błędy wszystkich - łącznie z rowerzystami

                ps2. to nie mój kanał, ale lubię oglądać

                • 8 2

              • Sarkazm jak inne podlegają prawu krytyki. Słaby masz ten sarkazm.

                • 1 3

            • Tylko biedny jestes

              Intelektualnie tak jakoś. Ale cóż, nie każdy programista musi być rozgarniety.
              Nawiasem mówiąc za 7000 nie chciałbym sobie wzroku niszczyć nudną robota klepaku, biedę po prostu masz.

              • 0 1

          • Won cebulaku
            No

            • 1 4

        • Twoja zona w sobote mi mowila ze jednak nie jestem. Chociaz twoj syn mowi co innego

          • 6 0

    • (11)

      A niby dlaczego ma zacząć żyć? Czy tam jest coś ciekawego do oglądania? Muzeum i dwa kościoły. Jeśli ktoś chce, to w tej chwili też tam dotrze, a odtwarzanie naziemnych przejść dla pieszych i ustawianie sygnalizacji świetlnej zakorkuje tylko jeszcze bardziej tą część miasta.

      • 66 62

      • (6)

        Przesiadz sie do komunikacji to odkorkujesz :) czy duma i dorobek zycia, szrot po niemcu, nie pozwala?

        • 36 51

        • Słoik ma się przesiąść do komunikacji? Żartujesz? (1)

          • 24 26

          • a dlaczego nie?

            statystyki pokazują jednak, że mieszkańcy dobrze zarządzanych miast częściej są skłonni do przesiadania się z samochodu na rower (ewentualnie rower wspomagany elektrycznie) niż na komunikację publiczną.

            Codzienne dojazdy samochodem do pracy źle wpływają na zdrowie psychiczne i fizyczne- to, że źle wpływają na emocje, to widać na tym portalu jak na dłoni

            • 14 10

        • Nie oceniaj po sobie (3)

          Nie każdy tak jak Ty musi kupować szrota po niemcu gdyż na nic innego go nie stać...

          • 27 11

          • (2)

            O przepraszam, wiec dieselek, oczywiscie na firme? :) do wykonywania czynnosci zwiazanych z dzialalnoscia jak odwoz dzieci do szkoly? (Pewnie uposledzone, bo autobusem ani pieszo same nie dadza rady)

            Nie mam auta, bo sa lepsze sposoby na wydawanie pieniedzy :) zyjesz w miescie to korzystaj ze zbiorkomu.

            • 13 35

            • Zbiorkom?

              Jesteś z Rosji?

              • 16 10

            • Lol, nie wszyscy mają ochotę marnować życie na dojazdy komunikacją miejską.

              • 9 7

      • (2)

        No widzisz jak słabo znasz ten rejon ? Jeszcze dwa kolejne kościoły masz do zwiedzenia. Wpadnij też na piwo do "Zejmana", to zaraz poprawi Ci się humor :)

        • 16 18

        • (1)

          Znam ten rejon bardzo dobrze. Tam się wychowałem, chodziłem do szkoły, dorastałem. Oglądałem jak budowano Gdańsk, jak ucywilizowano al. Leningradzką, obecnie ul. Podwale Przedmiejskie. Obecnie mieszkam prawie w tym samym miejscu. Przeprowadziłem się bliżej Ratusza Głównego Miasta, ale w dalszym ciągu mieszkam właściwie w tym samym miejscu, czyli całe życie oglądam jak wygląda ten rejon miasta. Jeśli nie wiesz, to nie pisz bzdur. Ponownie stwierdzam, że ta zmiana nie zwiększy ruchu zwiedzających. A "Zejman" w tym miejscu jest porażką.

          • 32 9

          • a jednak...

            i zejman jakoś działa, i niedługo się okolice dworca Kłodno zaczną zabudowywać, Dolne miasto się juz zabudowuje, Szpital kieturakisa jest szansa że zostanie niedługo ogarnięty, brama nizina (z Zejmanem) już się rewitalizuje. Jest szansa że TBS się ruszy, LPP się zabuduje,przystań na żabim kruku, fabryka karabinów podkręci, zajezdnia tramwajowa może zacznie się z nią coś dziać, i wisienka na torcie bastiony, które już w weekendy i w sezonie żyją trochę innym życiem - dużo więcej ludzi je odwiedza i spaceruje.

            Więc dużo się zaczyna dobrze dziać i oby tak dalej. Ja się z tej dzielnicy nie ruszam!

            • 14 4

      • dla ciebie tu faktycznie nie ma nic ciekawego.

        Bo oglądasz głownie swoj telewizor. A tu od starego centrum najbliżej jest do pieknych niezniszczonych wojną Łąkowej i okolic. Tu jest Sluza Kamienna sprzed 400 lat, piękny opływ Motławy z bastionami i wiele innych atrakcji. Ale włącz sobie YouTube i udaj się w swój świat.

        • 13 5

    • Bardzo dobrze żeby połączyć Stare Przedmieście z Głównym miastem świetna koncepcja!! (2)

      • 39 24

      • (1)

        Nazwy dzielnic to ci się popie...liły, biedaku.

        • 4 9

        • Mylisz się porąbie. Poprzednik dobrze nazwał dwie oddziele PODJEDNOSTKI ADMINISTRACYJNE Stare Przedmieście i Główne Miasto, które rozdziela ulica Podwale Przedmiejskie JEDNOSTKĘ ADMINISTRACYJNĄ o nazwie Śródmieście.

          • 4 0

    • Estakada powinna zostać rozebrana jako dewastacja architektoniczno-krajobrazowa (3)

      Trzeba to rozebrać, samochodziki sobie poradzą. Kto może niech wsiada do komunikacji miejskiej a nie samochodzikiem na rynek jak na wsi.

      • 36 49

      • Dałem łapkę w górę (2)

        Jednak przyznam, że jazda samochodem pozwala mi zaoszczędzić przynajmniej godzinę dziennie, dzięki temu mogę tę dodatkową godzinę więcej poświęcić dziecku. Dla kogoś może to nie jest dużo, dla mnie to jednak bardzo dużo...

        • 41 6

        • Haha, dobre bo... ja też jeżdżę głównie autem - ale to dlatego że właśnie nie ma dużych korków - autem szybciej (1)

          Włodarze nie wpadli na to że udrożniając drogi zwiększają ruch. Inaczej mówiąc korki są dość stałe - gdyby była katastrofa wiele osób przesiadałoby się na komunikację miejską.
          W MIEŚCIE priorytet powinna mieć komunikacja MIEJSKA i ludziki a nie estakady dla samochodzików a dla pieszych rowy (czy tam tunele, jak zwał tak zwał)

          • 18 13

          • wow

            Jaka zwrownowazona opinia. Brawo:)

            • 2 3

    • dobrze się czujesz?

      • 10 8

    • (1)

      moja babcia w bardzo podeszłym wieku mieszka przy tej ulicy i dlatego jestem przeciwna likwidacji podziemnych przejść, z którego ona codziennie korzysta - ich likwidacja spowoduje, że osoby takie jak moja babcia nie będą mogły bezpiecznie przejść przez ulice, bo niestety w naszym społeczeństwie jest wielu piratów drogowych, którzy za nic mają czerwone światło przy przejściu dla pieszych...

      • 13 18

      • właśnie starszym trudno pokonywać tyle schodów!!!!

        • 14 10

  • (33)

    I spoko. To akurat taki odcinek, że bez problemu da się zsynchronizować światła na wszystkich czterech skrzyżowaniach.

    • 118 157

    • Spytaj budynia czemu nie ma zielonej fali.... (6)

      Jedna z glupszych odpowiedzi ....uspokajamy ruch

      • 43 16

      • ruch uspokojony da się łatwiej synchronizować (5)

        to, że ruch uspokojony poprawia przepustowość wymaga trochę wyobraźni, ale da się potwierdzić empirycznie.

        • 7 10

        • zwłaszcza na rozsynchronizowanych światłach ...

          • 7 2

        • Gratulacje z wygranej na najgłupszą wypowiedź dziś (3)

          >> to, że ruch uspokojony poprawia przepustowość wymaga trochę wyobraźni, ale da się potwierdzić empirycznie.

          • 6 1

          • istnieja konkretnej opracowania naukowe (2)

            Potwierdzajace te teze. Aby moc he zrozumiec trzeba najpierw przyjac, ze samochod nie jest jedynym wyznacznikiem statusu spolecznego

            • 1 1

            • Może odstaw już to co bierzesz... Szkodzi ci.

              • 0 0

            • A rower ma być?

              Był w Chinach, a u nas służy ludziom głównie do rekreacji.

              • 0 0

    • (7)

      W wersji gdańskiej będzie to wyglądać tak, że tramwaje i samochody będą stawać na każdych światłach. Płynne przejechanie przez wszystkie skrzyżowania możliwe będzie tylko przy prędkości ponad 80km/h. W języku gdańskich urzędników zestaw słów takich jak "Tristar", "synchronizacja" i "priorytet dla tramwajów" oznaczają tyle samo co dodatkowe korki. Oczywiście jak by się ktoś czepiał to zawsze można wytłumaczyć "uspokajaniem ruchu" bo przecież z "bezpieczeństwem" nikt nie odważy się polemizować.

      • 64 4

      • (2)

        Dokładnie jak na Al. Havla. Gdy jadę 50-60 km/h, to łapią mnie czerwone światła na każdym skrzyżowaniu po kolei. A gdy, chcąc nie chcąc, zap...talam 100-110 km/h, udaje mi się przejechać wszędzie na zielonym. Różnica to niecałe dwie minuty zamiast sześciu. Brawo Gdańsk.

        • 48 6

        • Kiedy stracisz prawko? Czy juz straciles?

          • 7 34

        • 'Chcac nie chcac'. A kto kaze? Zenujace wyjasnienie. zasuwanie po miescie i stwarzanie nieproporcjonalnego ryzyka na drodze dla 4 minut. Ocena i analiza ryzyka godna polskiego przedsiebiorcy.

          • 9 30

      • dodatkowe korki wynikają ze wzrostu liczby samochodów (3)

        oraz wysokiej skłonności do korzystania z nich wtedy, gdy miasto nie rozwija alternatyw - choćby systemu flot samochodów na wynajem (por. np. zip car) czy systemu rowerów publicznych

        • 3 11

        • (1)

          Systemu samochodów na wynajem? Chyba totalnie odjechałeś.

          • 7 1

          • rozumiesz dokladnie, co mial na mysli?

            Czy twoje XX-wieczne myslenie zabrania probowac to zrozumiec?

            • 0 4

        • To wynika ze miasto sie rozlazło . Wszystko nowe budowane przy obwodnicy . Tu zostały rudery i emeryci i każdy jeździ samochodem wszedźie po wszystko .teraz dopiero zabudowują trochę i rewitalizujące ale nieużytków i zaniedbanych budynków ciagle pełno .

          • 5 0

    • (5)

      Jeszcze niedawno urzędnicy miejscy twierdzili, że dopiero po uruchomieniu tunelu pod Martwą Wisłą przyjrzą się ruchowi na tej ulicy i dopiero po jego ocenie będą podejmowane decyzje. Pytam się w związku z tym, co się zmieniło od tego czasu? Czy tunel już działa? Czy ktoś ocenił rzeczywisty, a nie planowany ruch po jego otwarciu? Nasuwa się jeszcze jedno pytanie. Kto pracuje w Urzędzie Miasta zainteresowany takimi zmianami? Przecież FRAG, który to zaproponował nie jest instytucją miejską. Chyba że się mylę.

      • 51 12

      • tunel jeszcze nie działa (4)

        prognozy ruchu są robione przez wiele instytucji

        w mieście jest wielu mieszkańców zainteresowanych takimi zmianami

        dawali temu wyraz na wielu spotkaniach dotyczących strategii miasta 2030+

        • 3 13

        • (3)

          To miasto liczy prawie 500 tyś mieszkańców. Na spotkaniach było kilkadziesiąt, w porywach kilkaset osób. I ty to uważasz za opiniotwórcze?
          Tunel nie działa, ruch tylko się prognozuje, ale nie wiemy jak faktycznie będzie wyglądał po jego uruchomieniu. Może wcale się nie zmniejszy. Biorąc pod uwagę, że mówi się o tym, że powstaną tutaj nowe osiedla (nawet dziś podano informację o budowie nowych budynków i rewitalizacji starych przy Placu Wałowym) i w tym rejonie ma mieszkać o połowę więcej ludzi, to ruch powodowany przez samych mieszkańców się powiększy. A gdzie osoby, które będą udawać się do urzędów, które powstają w tej okolicy jak grzyby po deszczu?

          • 10 4

          • twój wywód ma sens jedynie wtedy (1)

            gdy uznasz, że samochód jest jedynym sposobem poruszania się po mieście.

            Jeśli to założenie zakwestionujesz w ramach swojego wewnętrznego monologu, to jego logika straci baardzo dużo.

            • 3 7

            • To założenie jest oczywiście słuszne

              • 2 4

          • Mieszkańcy tej okolicy maja wszędzie blisko wiec nie musza ciagle siedzieć w samochodzie ...

            • 4 2

    • (1)

      Problem w tym, że również tramwaj czy autobus będzie stać na światłach. O ile przejścia jeszcze można przeboleć, o tyle sygnalizacja świetlna jest zbyteczna. Na zmianach zyska garstka ludzi, a stracą ci, którzy jeżdżą komunikacją miejską.

      • 37 4

      • chyba, ze tramwaj zyskuje bezwzgledne pierwszenstwo

        Mozna i taki model sprawdzic. Przejscie dwuetapowe, bez konkretnych swiatel dla tramwajow (jak to kiedys bylo na Hallera).

        • 1 3

    • (5)

      już teraz nie da się normalnie jechać. Przykład :
      Skrzyżowanie Elbląska z Sztutowska 5:40 nie ma żywej duszy- czerwone światło dla jadacych po elbląskiej. Jedziemy dalej, skrzyżowanie na elbląskiej przy Orlenie, zapala się czerwone światło na 5 Sekund, NIKT od strony orlenu nie wyjeżdża. Jedziemy dalej,, 50km/h- niestety dopada Cię następne czerwone światło na skrzyżowaniu za Fordem. Teraz jeszcze zrobią kolejne skrzyżowania dalej...

      • 41 3

      • Boze, straconych pare minut. Jak zyc?!

        • 5 40

      • co proponujesz, grzejniku? (3)

        jak na razie przegrzewasz sobie podbrzusze siedząc przed kompem lub za kierownicą.

        Pomyśl, że samochód nie jest jedynym sposobem poruszania się po mieście

        • 2 12

        • Chyba po centrum miasta, bo jak masz sprawy do załatwienia w kilku dzielnicach, to spokojnie możesz poświęcić cały dzień na jeżdżenie komunikacją miejską.

          • 5 1

        • o przed 5:30 przy minus 20 to wielu opcji nie ma

          Rower - iglo

          Pierwsze autobusy lodówki

          TAXI ;-)
          Własne 4-koła

          • 7 0

        • Proponuję wyłączyć światła o 5:40, albo założyć gdzie trzeba indukcję. Mówię tutaj o wczesnych godzinach porannych czy też późnych wieczornych. Poza tym często jeżdżę też tą trasą rowerem, więc nic sobie nie przegrzewam bynajmniej. Po prostu bez sensu są zsynchronizowane światłą na tej drodze i tyle.

          • 0 1

    • Taaaaaaa

      Jeżdżę po Gdańsku i widzę codziennie ta "synchronizację". Przykład pierwszy z brzegu. Ulica, noc, przejście dla pieszych, przyciski na słupkach, ludzi 0, czasem tylko jakiś samochód ale to też żadne...jadę sobie, zielone elegancko, dojeżdżam do świateł a tu nagle czerwone. Ludzi 0, samochodów 0, tylko ja debil z niewiadomych przyczyn stoję na czerwonym. Pierwsze pytanie to po jaką cholerne są te przyciski dla pieszych w dzień skoro zielone i tak zapala się normalnie bez przyciskami. Albo po jaką cholerne dawać w nocy światła dla pieszych? O Tristarze za 200mln.dla którego nie ma aplikacji na telefon i gdzie kamery robią poglądowe ZDJECIE raz na 10 min nawet nie wspomnę... I jeszcze obsr*ne światła co 100m na głównych ulicach...itd itd

      • 35 3

    • W Gdańsku się nie da. Wszędzie gdzie jest TriStar jest czerwoną dała nawet w nocy

      • 10 1

    • Nie w Polsce, nie w Gdańsku.

      • 2 2

    • Powodzenia życzę. Bo przecież mamy tak świetne doświadczenia np. z synchronizacją świateł na Grunwaldzkiej, prawda?

      • 1 0

  • przejścia dla pieszych (19)

    powinny być tylko naziemne bo w te straszne tunele to my boimy się wchodzić ! co z tego że w nowych przejściach podziemnych na nowej słowackiego są kamery jak tam zasikane śmierdzi no po prostu człowiek nadrabia kawał drogi żeby tam nie wchodzić

    • 170 207

    • mieszkańcy Elbląga i Nowego Dworu nie zgadzają się na naziemne przejścia dla pieszych (15)

      Przejścia dla pieszych powodują korki, a tam i tak są duże korki.

      • 35 28

      • (2)

        "Przejścia dla pieszych powodują korki" - BUAHAHAHAHHAHAH

        gościu... nie... nie bede tego nawet komentował ;) hahahahahhahhahahahha

        • 15 39

        • gimbaza nie w szkole? (1)

          • 3 3

          • "Przejścia dla pieszych powodują korki" - to tak jak powiedzieć, że kiedyś nie było głodu bo ludzi było mniej ;)))) hahahaha, mistrz

            a 33 osoby i tak zdisowały :D co za kretyni :D

            • 1 8

      • Golfa dwójkę zostaw na obrzeżach miasta i wsiadaj w tramwaj (2)

        To nie wieś żeby na rynek samochodzikiem zaiwaniać.

        • 22 20

        • na których obrzeżach miasta można wsiąść w tramwaj? (1)

          • 12 7

          • na tych w centrum ;)

            • 4 0

      • mieszkańcy Elbląga i Nowego Dworu mogą się nie zgadzać

        ale nie mają nic do gadania na temat tego, jak prowadzona jest polityka przestrzenna w innym mieście. Ja się mogę np. nie zgadzać z kolorem tulipanów przed domem wójta Elbląga, ale nic mi do tego.

        • 17 9

      • przez korek dobrze się przechodzi naziemnie

        • 7 0

      • Mieszkańco Nowego Dworu (4)

        uzmysłów sobie, że chcąc dojechać samochodem na Przymorze, Zaspę, Sopotu i nawet Wrzeszcza będziesz mógł skorzystać z tunelu pod Martwa Wisłą, który skróci wydatnie dojazd do tych punktów. Na dojazd do Gdyni . Rumi, redy Wejherowa możesz skorzystać z obwodnicy południowej i obwodnicy zachodniej. Korzystanie ze starego wjazdu pozostanie dla chcących dojechać jedynie do centrum Gdańska. Myślę, że po wz-tce po otwarciu tunelu pod Martwą Wisłą będzie hulał wiatr, co zresztą ma miejsce i już teraz poza godzinami szczytu. Wazniejsze jednak chyba jest zlikwidowanie bariery, która oddziela Główne miasto jako tako wyglądające od Dolnego Miasta, które nadal jest przybytkiem menelstwa. Trzeba je znowu połączyć z Głównym miastem . Tereny zaś są do zabudowy fatastyczne. Poza tym proponuję przywrócenie pierzejowej zabudowy ulicy Długie Ogrody jak ulicę Nowe Ogrody. Poszedłbym dalej i zasypałbym zapyziałe przejści epodziemne przy ul. Żabi Kruk oraz zburzyłbym estakadę przy Okopowej. po pierwsze szpeci ona karjobraz. W centrum starego miasta mamy krajobrazy węzłów drogowych. Po drugie ta estakada jedynie odprowadza ruch centrum -Elbląg. Po otwarciu tunelu będzie niepotrzebna, gdyż natężenie ruchu nie będzie już tak duże . Po trzecie najwięcej korków powoduje prawoskręt w drodze powrotnej , który zostanie ta k jak jest. Ile uzyskało by się terenów budowlanych. Projekt remontu idzie w dorbym kierunku chociaż jest zbyt ostrożny.

        • 7 11

        • (3)

          Zobaczymy po otwarciu galerii handlowej, tzw. Forum Gdańsk. A to już niedługo. Wtedy się zacznie. I nie pomoże zaklinanie rzeczywistości przez miejskich klakierów, w tym FRAG.

          • 8 1

          • platny wjazd do miasta i po problemie (2)

            • 0 5

            • proponuję podatek od życia - i poproblemie (1)

              nie pasi to się zabij...

              • 4 1

              • Fizycznie ograniczona przestrzen nabiera konkretnej wartosci. Ta eartosc powinna bus wyrazona w konkretnej kwocie, np. 2 zl za wjazd. Efekt gwarantowany

                • 0 1

      • Salem plusa, bo vylem pewien, ze to sarkazm

        Tak, jakby mieszkancy Gdanska mieli obowiazek dbania o ludzi spoza Gdanska bardziej niz o damych siebie...

        Od razu mowie - wlasnie w Gdansku buduje sie wiele nowych mieszkan - zapraszamy!

        • 1 1

      • Bzdury prawisz. W Norwegii to właśnie samochody jeżdżą w tunelach pod

        centrami miast, przez co te centra są normalne.

        • 1 1

    • Jak się boisz

      to nie wychodz z domu.

      • 24 10

    • przestań sikać to będzie czysto hipokryto :)

      • 10 6

    • chyba nigdy pieszo nie chodziłeś

      Lepsze przejście podziemne, niże czekanie 5 minut na zmianę światła na przejściu dwuetapowym.

      • 2 0

  • po co to. to nie jest takie pilne. zalatać dziury poprawić chodniki w mieście bo się zabić można! (3)

    Potem kosmetyka i drogi ..dla rowerów

    • 182 96

    • przeciez tu bedzie I remont drogi I chodnika i ddr (1)

      • 2 2

      • Tak jak na Abrahama?

        To ja podziekuje

        • 0 0

    • a

      Po co robili nowa Słowackiego w taki głupi sposób? Staw retencyjny oddzielili ekranami debi...
      No i za 20 lat będą rozmontowywać jeśli który zmądrzeje

      • 7 0

  • (12)

    Czy aby na pewno otwarcie tunelu odciazy ten odcinek na tyle żeby można było likwidować pas ruchu. Tam i tak są korki, nawet bez świateł. Ją bym poczekał na otwarcie tunelu a później planował przebudowę na podstawie rzeczywistego natężenia ruchu.
    W ankiecie brakuje pytania. Jestem przeciwny zmianom.

    • 293 66

    • (2)

      korkow w strone stogow nie ma ma

      • 30 14

      • to będą

        • 26 14

      • Mogą być.
        Światła przy Żabim Kruku, zatrzymają kolumny pojazdów jadących od strony Armii Krajowej oraz zjeżdżające z wiaduktu. Czasem jest tu naraz ok. 60-70 pojazdów. Tu będą musiały stanąć, potem ruszyć, być może nie wszystkie zjadą na jednym zielonym, potem znów kolejna fala nadjedzie , no i zacznie narastać korek.
        Oczywiście wszystko zależy od regulacji świateł ale obawiam się, że zatory będą nie na d. Leningradzkjiej ale już na wysokości Bramy Wyżynnej, tym bardziej że wszak mocowana tam jest kretyńskie Forum radunia, któe rozwali układ komunikacyhb t w tym rejonie na łopatki.

        • 35 9

    • (1)

      Na pewno. W zasadzie prawie wszyscy, którzy teraz jadą w prawo będą woleli tunel.

      • 7 5

      • Oczywiście

        Tylko że po wyjeździe z tunelu na skrzyżowaniu z Hallera natrafimy na spory korek w kierunku Przymorza i Zaspy. Moim zdaniem zmodyfikować Podwale powinno się dopiero po ukończeniu Drogi Zielonej.

        • 35 6

    • oczywiście masz rację, ale nie o to chodzi (1)

      Nie ma pytania w ankiecie bo trojmiasto.pl od lat forsuje zmiany na podwalu. Nie wykluczam że osoby powiązane z portalem mają interesy związane z nieruchomościami położonymi na południe od podwala i forsują takie zmiany, żeby te nieruchomości dzięki skomunikowaniu ze starym miastem stały się bardziej atrakcyjne. Proceder ten toczy się od wielu lat i ewidentnie dopięli swego. Jasne, że będą korki a przyczyna jest prosta - budowa tunelu nie wpłynie na ruch pojazdów w stronę Armii Krajowej, Moreny, Siedlec czy też Śródmieścia właśnie. Nadal podwale będzie pełniło główną trasę dojazdu dla wielu kierowców i zmiany kompletnie zakorkują tę część miasta.

      • 35 5

      • Gdansk tylko skorzysta na tym ze będzie miał większe żyjące centrum ...a jak ktoś chce mieszkać na wsi i jezdżic wszędzie samochodem to twój problem...

        • 3 15

    • Otwarcie obwodnicy południowej miało sprawić, że opustoszeje Armii Krajowej. (2)

      Nie opustoszała. Wciąż jadą nią wielkie ciężarówki tranzytem. Tunel też nie zlikwiduje ruchu na Podwalu. Zobaczcie, ile osób jedzie rano i po południu w relacji Armii Krajowej - Podwale Przedmiejskie. To są setki samochodów, o ile nie tysiące. Dla nich tunel nie jest żadną alternatywą. Będą korki na pół miasta.

      • 28 6

      • czyjes osobiste wybory (mieszkanie poza miastem) nie powinny rujnowac miasta (1)

        Nareszcie podwale zostanie ucywilizowane. W okoliach podwala w najblizszym czasie moze zamieszkac nawet 5tys ludzi. Tam powinno kreowac sie miasto dla ludzi, szczegolnie tych, ktorzy tam mieszkaja.

        Miasto w dalszej kolejnosci powinno dbac o potrzeby ludzi wybierajacych zycie poza jego granicami

        • 4 12

        • czyli Gdansk z pieniedzy Gdanszczan ma utrzymywac dovre samopoczucie wszystkich dookola

          Ale Gdanszczan ma miec w poszanowaniu!?

          Kto tak uwaza jest pasazytem spolecznym

          • 1 1

    • (1)

      Dokładnie tak. Ankieta zje..nie przygotowana. Brakuje wielu odpowiedzi. A ten pomysł porąb wymyślił. Zamiast robić jak najwięcej bezkolizyjnych dróg, skrzyżowań i przejść dla pieszych. To jakieś kije chcą utrudnić życie w mieście mieszkańcom jak również kierowcom tranzytowym, kierowcy jadą przez wnętrze miasta, aby ominąć bramki ViaToll. Bo za tym zwiększy się ilość wypadków z udziałem pieszych jak również samych pojazdów mimo zmniejszone ruchu po otwarciu tunelu. Po za tym zwiększy się czas przejazdu jak również przejście pieszego na drugą stronę. W tunelu nie trzeba czekać, aż zmieni się światło. Pozdrawiam serdecznie tych, którzy potrafią sami wnioskować a nie przyjmować to co im podadzą.

      • 9 3

      • kierowcy tranzytowi wynocha z miasta

        Po to budowalo sie za ponad 2.5mld zl drogi wokol Gdanska, aby tranzytu przez miasto nie bylo.

        I nie interesuje mnie czy zaplaca gdzies czy nie. Od kiedy sa alternatywne drogi - wlasnie po to budowane - nie powinno byc dla nich tu wstepu.

        • 2 0

  • postawa to ścieżki rowerowe (21)

    Rowerek w mieście to podstawa.

    • 97 174

    • (2)

      I całe szczęście, że w końcu buduje się je po obu stronach ulicy, a nie jak na schrzanionej nowej Słowackiego.

      • 31 21

      • jedna jaskółka wiosny nie czyni (1)

        Morena to też porażka totalna....

        • 9 4

        • Gdańsk też

          • 1 0

    • (8)

      a OC na rower masz?

      • 37 19

      • (7)

        A będziesz się pocil za mnie ? A o ubezpieczenie pytaj ustawodawcę. Z chęcią bym zapłacił nawet cos w stylu AC aby jakiś dwudziestoletni golfik w tedeiku mi roweru nie uszkodził za 32tys.

        • 14 34

        • Gdybys miał rower choćby za 5 tys (4)

          To byś wiedział, ze funkcjonuje OC i AC.
          Ale widocznie rajtuzy za mocno uciskają Ci ja_ja, żebyś pomyslal

          • 40 15

          • hehe, wskaż przepisy o OC dla rowerzystów. chętnie poczytam. (3)

            masz audi w dizlu czy volksdojcza czyli "wiesz co masz" ;))) paliwo masz rolnicze czy na opałowym śmigasz? Masz zniżki na szrocie? w Kartuzach?

            • 13 24

            • (2)

              OC roweru masz w 95% polis ubezpieczających Twój dom/mieszkanie ;)

              przepisów dot. tego nie ma, ale OC masz... tylko jeszcze trzeba czytać co się podpisuje ;)
              no chyba, ze nie masz ubezpieczonej chaty, to gratuluje :D

              • 14 4

              • (1)

                Są takie ubezpieczenia i też je w końcu wykupiłem. Tylko, dlaczego kierowcy samochodów tak się oburzają, że wszyscy rowerzyści powinni je mieć. Jeśli rowerzysta coś podczas stłuczki uszkodzi, to odpowiada za całą szkodę.

                • 4 4

              • oczywiście że tak, nawet jak nie masz ubezpieczenia OC, to odpowiadasz za uszkodzenie mienia ;)
                ale NIEKTÓRZY kierowcy do łba mają za daleko ;) (niektórzy rowerzyści też)

                • 0 0

        • to taki za 32 tys. sam nie jeździ ? (1)

          szok.

          • 21 6

          • Są takie co jeżdżą same, zerknij na firmę Trek i modele ze wspomaganiem elektrycznym. Nawet ze 2x tańsze są...

            • 9 2

    • Podstawa kolego... (6)

      ... to komunikacja zbiorowa. Mogą z niej korzystać wszyscy łącznie z niepełnosprawnymi. Potem mamy trakty piesze (chodniki) na 3 miejscu ścieżki rowerowe. Na czwartym powinny być ustalane drogi publiczne, ale z pewnym zastrzeżeniem. Jeśli nie ma możliwości poprowadzenia traktu kolejowego lub tramwajowego komunikacja miejska opiera się wtedy na autobusach i na ulicach. Wtedy to musi zostać postawione na miejscu pierwszym.
      Samochód osobowy zawsze powinien być na miejscu ostatnim, ale pamiętajmy, że komunikacja opiera się w większości na autobusach, a transport chociażby bułek do sklepu rowerem ani tramwajem wykonywany nie jest. Dlatego przykro mi bardzo ale rower nie jest i nigdy nie będzie priorytetowym środkiem transportu, a ścieżki rowerowe nigdy nie będą najważniejszą inwestycją infrastruktury transportu.

      • 18 3

      • wyjaśnij co rozumiesz pod hasłem: priorytetowy środek transportu (5)

        znam miasta, w którym rower jest częściej wykorzystywany niż ruch pieszy lub przejazdy samochodem, te miasta zajmują bardzo wysokie miejsce w rankingach jakości życia.

        Na dalsze odległości wygodny układ rower + kolej

        Teraz coraz więcej osób korzysta z rowerów wspomaganych elektrycznie - dojazd do pracy z odległości 15 km to żaden problem.

        • 4 10

        • priorytetowy środek transportu ... (3)

          ... - środek komunikacji który spełnia kryterium ogólnodostępnego oraz uniwersalnego.
          ogólnodostępny - każdy bez wyjątku na wiek czy stan zdrowia może z niego skorzystać dodatkowo usługa transportowa świadczona jest przez niezależnego podwykonawcę (rower nie spełnia tego warunku bo starsza osoba o lasce chcąca dostać się do lekarza w naszym kraju nie może liczyć na transport medyczny karetką, ani tramwaju nie musisz sobie wynajmować czy trzymać w piwnicy)
          uniwersalny - każdy bez względu na stan fizyczny oraz odległość jaką ma do pokonania będzie w stanie się przemieścić (powiedz kobiecie wiozącej dziecko na zajęcia z pływania oddalone od miejsca zamieszkania o 20km że ma do dyspozycji rower bo on jest priorytetowym środkiem transportu)

          • 8 2

          • to, że rower nie musi być uznany za priorytetowy, to nie znaczy, że musi być dyskryminowany (2)

            znam wiele osób chodzących o lasce, które jeżdżą rowerem.

            W Wielkiej Brytanii więcej osób niepełnosprawnych jeździ rowerem niż na wózkach inwalidzkich

            Podawanie wydumanych przykładów typu "dziecko na zajęcia na pływalni dowożone na odległość 20 km" jest przejawem jedynie twojej antyrowerowej fobii a nie rozsądnego rozważania opcji kierunków rozwoju miasta.

            • 4 6

            • Ja nie dyskryminuje...

              ... ja tylko wyznaczam jego należne miejsce po komunikacji miejskiej i ruchu pieszych, a przed transportem samochodowym (osobowym /indywidualnym)

              • 4 0

            • W Polsce też sami niepełnosprawni rowerem jeżdżą

              Głównie umysłowo

              • 8 4

        • teraz tam będzie kalifat i pustynia więc nawet nie pytamy o te miasta ;-)

          • 4 0

    • (1)

      ma baran ścieżkę rowerową a jedzie jezdnią - to po co budować nowe i wydawać kasę ?

      • 7 3

      • Żeby miał wybór. Samochody mają. Jedne parkują na chodnikach, inne na trawnikach.

        • 2 4

  • (5)

    Jak chcecie żeby zaczęło żyć miasto w tej części to zróbcie jak na zachodzie drogę w tunelu. Zamiast cofać się powinniśmy rozwijać sieć dróg.

    • 165 65

    • Wolisz stać w korku w tunelu czy na otwartym powietrzu bo ja to drugie

      • 15 21

    • Tunel z korkiem za miliard?

      Koszt wynika z tego, ze byłby budowany w mule, poniżej poziomu wód gruntowych.

      • 15 3

    • no to przecież robią tunel, i to pod wodą nawet

      • 15 1

    • Na jakim zachodzie?

      Na zachodzie ogranicza sie liczbe drog, miejsc parkingowych, przywilejow dla aut (ktorych trojmiasto jest pelne).

      • 12 10

    • w ciemnogrodzie to nie przejdzie

      bo polactwo myśli skrajne - albo same ulice albo same ścieżki rowerowe

      dla polactwa nie istnieje złoty środek tylko naparzanka jeden na drugiego

      • 3 2

  • Stronnicza ankieta - gdzie opcja: Nie, takie zmiany to zlo (15)

    • 246 41

    • ankieta z d*py...

      • 76 12

    • Gdybyś dostał kasę

      to byś jeszcze gorszą ankietę zrobił.

      • 15 9

    • Tak Takie zmiany to dobra przyszłość!!!!! (1)

      • 11 21

      • Zamiast sie rozwijać się cofamy. Pora rozpocząć staystyki ile osób zginie lub będzie rannych na tych przejściach

        • 18 9

    • nie ma i nie będzie (9)

      Nie ma i nie będzie takiej opcji bo wg. trojmiasto.pl takie zmiany to "dobro". Jest to dobro tylko dla osób które zainwestowały w nieruchomości na południe od podwala i szlag je trafia, że nie mogą ich sprzedawać za takie ceny, jakie uzyskuje się za nieruchomości na terenie starego miasta. Wykombinowali więc, że jak "połączą" stare przedmieście ze starym miastem usuwając drogę, ceny nieruchomości wzrosną. A że kosztem życia mieszkańców Gdańska - a kogo to obchodzi?

      • 16 4

      • mieszkańcy Gdańska zyskają na oszczędnościach nakładów na budowę i utrzymanie dróg (7)

        i wielopoziomowych parkingów.

        Zyskają też dzięki skróceniu odległości - wielu z nich zrezygnuje z samochodu udając się po zakupy, wielu z nich zmieni nawyki komunikacyjne.

        samochód naprawdę nie jest jedynym sposobem poruszania się po mieście mieszkańców Gdańska i jego okolic.

        • 6 8

        • jakie oszczędności? (6)

          O jakich oszczędnościach mówisz? Przecież jak będą większe korki to będzie jeszcze większe zużycie dróg i konieczność ich częstszego remontowania. Nikt nie rezygnuje z samochodu jeżdżąc po zakupy - zauważ jakie są liczby samochodów w centrach handlowych czy przy sklepach typu lidl czy biedronka. Dawniej mniej osób korzystało z samochodów do zakupów bo dużo mniej kupowaliśmy. Dziś przeciętna rodzina wrzuca do bagażnika wózek zakupów - już widzę tych ludzi jak ten sam wózek zakupów targają ze sobą do tramwaju czy autobusu. Twoje pomysły to mrzonki. Ludzie przestają korzystać z samochodów tylko wówczas gdy utrzymanie samochodu jest dla nich nieopłacalne. Póki co, przeciętnego Polaka na samochód stać i tak długo jak będzie go stać, będzie z tego samochodu korzystał.

          • 12 6

          • kolejny internauta, który nie może sobie wyobrazić, że samochód nie jest jedynym (4)

            sposobem poruszania się po mieście. Myśl o warunkach ruchu ludzi, a nie pojazdów, może coś skumasz.

            • 6 6

            • Makary Tacka (3)

              Póki co nie mogę "skumać" Twojej wypowiedzi. Co masz na myśli pisząc "warunkach ruchu ludzi"? Ludzie podróżują w takich "warunkach" w jakim jest im najdogodniej i czy Ci się to podoba czy nie dla ogromnej rzeszy ludzi najdogodniejsze warunki do ruchu stanowi ich własny samochód.

              • 4 3

              • (2)

                Jadac w godzinasz szczytu z gdanska glownego do gdyni wole wsiasc w pociag PR I za 4zl byc tam w 20 minut.

                Zatem nie kazdy uwaza, ze akurat tylko samochod. Nie zawsze, czasem jak najbardziej. Nalezy byc rozsadnym i pragmatycznym

                • 4 3

              • Mówimy o tych pociągach pr

                Co jeżdżą raz na godzinę? Chyba, że poza godzinami szczytu, to co dwie...

                • 0 0

              • A może coś nie tak

                Kup sobie wpierw zegarek czy stoper i zmierz czas. Pendolino za taka kasę nie jedzie.

                • 0 0

          • Biedronka Gdynia Redłowo, między Al. Zwycięstwa a Legionów - parking tak

            duży, że zapomnij o samochodzie. Niektórzy kierowcy powinni się cieszyć iż część ludzi przyjeżdża na rowerach zamiast auta (jak ja - jak nie rowerem to samochodem), bo wtedy nie muszą dłużej czekać na wolne miejsce na parkingu.

            • 0 2

      • A mieszkańcy tych dwóch dzielnic to nie mieszkańcy Gdańska ? Co ty sobie

        myślisz, że oni mają ci ustąpić ? Ich interes ma być gorszy od twojego ?

        • 0 0

    • Stronniczy portal

      Od zawsze popierający urojenia oszołomów z Fraga. To jaka ma być ankieta?

      • 0 0

  • Przejścia naziemne (10)

    Jak będą przejścia naziemne i światła to jak zwykle ludzie będą przechodzić na czerwonym. Trzy pasy, duży ruch i prędkości - po co prowokować wypadki. Bezpieczniejsze są podziemne przejścia.

    • 192 83

    • To doskonały pomysł aby połączyć Żabi Kruk z Głównym miastem!!!

      • 17 20

    • To idz, pozjezdzaj na schodach w taki sniegowy dzien jak ten. I jeszcze sprobuj wjechac tam z wozkiem. Powodzenia.

      A samochody jezdzace na czerwonym ci nie przeszkadzaja??

      • 35 12

    • wyluzuj

      kierowcy w gdańsku są odpowiedzialni i nie przekraczają prędkości, w ten sposób zauważają każdego pieszego, nawet daltonistę

      • 17 3

    • przejscia (3)

      Na całym świecie dąży się do przejść niekolizyjnych ( tunele, kładki) tylko u nas buduje się po staremu. Po co nowe przejścia naziemne, światła. Będą tylko korki i nowe miejsca potencjalnie niebezpieczne.

      • 17 22

      • Co ty bredzisz? Zachód już od dawna wycofuje się z tuneli dla pieszych

        Zachowanie tuneli to byłaby dobra wiadomość dla sex-terrorystów, importu z muslimskich krajów

        • 16 16

      • Byłeś na zachodzie ???

        • 6 2

      • bredzisz jak potluczony

        Podaj konkretne kraje i miasta

        • 4 4

    • Od kiedy w miescie mozna jechac 50+? (1)

      A jesli nie mozba to dlaczego chcesz karac pieszych za bledy kierowncow.

      Na grunwaldzkiej ile jest potracen pieszych rocznie?

      • 1 5

      • Od wtedy kiedy stoją znaki 70 na wielu odcinkach?

        No ale teraz już nie wymagają karty rowerowej więc jak tu oczekiwać wiedzy?

        • 0 0

    • Po co prowokować wypadki?

      Po co prowokować wypadki? A po to, żeby potem pod pretekstem zapewniania bezpieczeństwa wprowadzić ograniczenie prędkości do 30 km/h.

      • 1 0

  • ... (19)

    Zróbmy po jednym pasie dla samochodów w każdą stronę. Na drugim bus pas i trzecim - rowery. Skrzyżowań niestety nie da się gęściej rozmieścić. Niech wszystko stoi na sztywno. Będzie bezpieczniej. I koniecznie fotorejestratory, gdy przekroczę o 10.

    • 145 18

    • (4)

      Ale po co ścieżka rowerowa, skoro rowerzyści spokojnie jadąc w tych kierunkach korzystają z Długiej czy Ogarnej.

      Jedyną korzyść budowy ścieżki w pasie Podwala Przedmiejskiego, osiągnąłby wykonawca.

      P.S. Jeśli już miałaby jednak powstać ta ścieżka, to wg uwag jak wyżej, jedynie przy południowej krawędzi ulicy (od strony Przedmieścia), bo rzeczywiście tam byłoby to uzasadnione nawet, natomiast od strony Głównego Miasta byłby to wydatek nieracjonalny.

      • 7 15

      • korzystają z długiej bo podwale jest w takim stanie ze... szybciej jest długą ......... (2)

        Jak podwale podłączą z istniejącą siecią i wyłożą asfalt to cały ruch się tam skieruje ... będzie szybciej i wygodniej

        • 9 3

        • (1)

          Przecież jest asfaltowa ścieżka wzdłuż północnej nitki Podwala, po której w zasadzie nikt nie chodzi a rowerzystów tam niemal wcale się nie spotyka.

          • 4 0

          • to nie ścieżka a chodnik

            • 0 2

      • co za idiota proponuje jeździć ulicą Długą po której trudno się nieraz pieszo przecisnąć

        • 8 2

    • (12)

      Ale wiesz, że dokładnie tak jak opisałes wyglądają niektóre drogi pod Kopenhagą?
      3 pasy, z tego 1 dla aut, 1 buspas i 1 tej samej szerokości dla rowerów. I w drugą stronę to samo.
      Byłem w lekkim szoku jak to zobaczyłem, ale to jest super rozwiązanie. A wiesz dlaczego? Bo tylko samochody stoją w korku.

      • 21 14

      • Ale tu Gdańsk nie Kopenhaga. (5)

        A w Nowym Jorku, jest są ulice gdzie nie ma pasów dla rowerów. Wyobrażasz to sobie?

        • 12 13

        • (2)

          raczej w Nowym Jorku nie byłeś...

          • 5 7

          • Byłem. (1)

            Za to ty go widziałeś pewnie jedynie podczas oglądania ulubionych seriali

            • 5 2

            • to były Nowe Jurki pod Suwałkami tam gdzie byłes a nie nowy york, cos pomieszałes

              • 4 5

        • tu nie Kopenhaga, ale może być Amsterdam

          W Nowym Jorku coraz więcej ulic jest przekształcanych w ulice przyjazne dla pieszych i rowerzystów.

          Obejrzyj sobie Times Square na YouTube - może coś skumasz (http://www.streetfilms.org

          • 6 3

        • Nowy Jork się bardzo zmienia...

          "Można założyć, że ok. 1000 osób nie poniosło śmierci na ulicach Nowego Jorku, dzięki wprowadzonym zmianom. Mogę być dumna z tego, że ulice są najbezpieczniejsze od dekad mówi w rozmowie z serwisem bicycling.com Janette SadikKahn. Była szefowa (w latach 200713) nowojorskiego Department of Transportation zaczęła na szeroką skalę budować w tym mieście drogi rowerowe, uruchomiła z sukcesem rower miejski CitiBike, a Times Square za jej kadencji stał się jednym z 60 utworzonych wtedy placów miejskich"

          • 0 1

      • Ale (2)

        my mieszkamy na wschodzie czemu na górsze przebudować ulice gdzie można spokojnie zasuwać 90-100!? My na wschodzie slynniejmy z tego z mamy Mamy szerokie prospekty/aleje gdzie sprawnie sie da przyjechać

        • 7 7

        • (1)

          sprawnie przejechac czy postac w korku? A ci ktorzy nie chca jezdzic samochodem to i tak nie maja zadnej alternatywy a dodatkowo musza sie truc spalinami?

          • 3 4

          • Cóż, aby nie truć się spalinami, musisz się przenieść w leśną głuszę.

            • 4 2

      • A poweidz, kolego, któryś tyle na świecie widział, (2)

        co jest pozytywnego w tym, że samochody stoją w korku?

        • 4 3

        • (1)

          Ja ci powiem. Pozytywne jest to, 1. że samochodów jest mniej gdyż korki je obrzydzają.2. Autobusy jeżdzą szybciej. 3. Rowerzysci mają wygodniej.

          • 3 5

          • piesi też mają wygodniej

            jak wybierasz samochód tzn. wybierasz opcję szansy stania w korku.

            Na małe odległości (do 5 km) taki wybór nie ma dużego sensu.

            • 2 2

    • 18

      piszesz z sarkazmem a głąby z infrastruktury gdańskiej podchwycą to i będzie kicha

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane