• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Cztery nowe skrzyżowania na Podwalu Przedmiejskim

Maciej Korolczuk
20 stycznia 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Po przebudowie Podwala Przedmiejskiego na jezdni do centrum pozostaną trzy pasy. W przeciwnym kierunku już tylko dwa. Po przebudowie Podwala Przedmiejskiego na jezdni do centrum pozostaną trzy pasy. W przeciwnym kierunku już tylko dwa.

W drugiej połowie roku ruszą prace przy przebudowie Podwala Przedmiejskiego w Gdańsku. Między Elbląską a Okopową powstaną cztery nowe skrzyżowania z sygnalizacją świetlną i naziemnymi przejściami dla pieszych. Ponadto zniknie jeden z pasów na jezdni z centrum w kierunku Stogów, a po obu stronach pojawią się ścieżki rowerowe. Prace rozpoczną się po otwarciu tunelu pod Martwą Wisłą, dzięki czemu utrudnienia w ruchu w południowo-wschodniej części miasta będą mniejsze.



Czy podobają ci się zapowiadane zmiany na Podwalu Przedmiejskim?

Za rok o tej porze kierowcy wjeżdżający do centrum Gdańska od strony Elbląga pojadą całkiem nowym odcinkiem Podwala Przedmiejskiego. Po minięciu skrzyżowania z ul. Siennicką zobacz na mapie Gdańska aż do węzła Unii Europejskiej zobacz na mapie Gdańska (skrzyżowania z ul. Okopową) pojedziemy wyremontowanym 2-km odcinkiem drogi, przeciętej w czterech miejscach nowymi skrzyżowaniami z sygnalizacją świetlną i przejściami dla pieszych. Nowy fragment drogi wraz z infrastrukturą będzie włączony do systemu Tristar. W kierunku centrum pozostaną trzy pasy (w tym buspas), w przeciwnym - już tylko dwa.

Nowe Podwale Przedmiejskie ma być gotowe do końca 2016 r. Nowe Podwale Przedmiejskie ma być gotowe do końca 2016 r.

- Nowe skrzyżowania pojawią się na wysokości ul. Żabi Kruk, ul. Chmielnej, ul. Łąkowej oraz ul. Elbląskiej - wyjaśnia Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, będącej inwestorem. - Przebudowa powyższych skrzyżowań ma na celu umożliwienie przejazdu przez znajdujące się w pasie drogowym torowisko. W okolicy skrzyżowań przewiduje się także udostępnienie naziemnych przejść dla pieszych, stanowiących alternatywę dla istniejących przejść podziemnych. W celu zapewnienia bezpieczeństwa i właściwej organizacji ruchu drogowego przewiduje się także montaż sygnalizacji świetlnej oraz włączenie jej do systemu Tristar.
Czy nowe skrzyżowania sprawią, że wydłużą się przejazdy komunikacją miejską? Niekoniecznie. Lewoskręty i miejsca do nawrotek powstaną w pobliżu istniejących przystanków tramwajowych, dzięki czemu będzie możliwość synchronizacji sygnalizacji świetlnej z ruchem tramwajów.

Nowe ścieżki rowerowe, stare przejścia podziemne

Z przebudowy Podwala Przedmiejskiego powinni ucieszyć się nie tylko piesi (droga stanie się dla nich bardziej przyjazna), ale i rowerzyści.

- Na całej długości projektowanego odcinka po obu stronach jezdni planowana jest ścieżka rowerowa umożliwiająca bezkolizyjny przejazd - dodaje Zakrzacka.
  • Budowa al. Leningradzkiej, obecnie Podwala Przedmiejskiego, 1966 r.
  • Ruch na Podwalu Przedmiejskim w połowie lat 80.


Zobacz także: Historia powstawania Podwala Przedmiejskiego na zdjęciach agencji KFP

Warto dodać, że zgodnie z założeniami modernizacja chodników oraz jezdni planowana jest jedynie na odcinkach wymagających wymiany nawierzchni, a istniejące przejścia podziemne nie wchodzą w zakres tej inwestycji. Nie dotyczy to przejścia podziemnego na wysokości ul. Słodowników i Żabi Kruk, które metamorfozę przejdzie jeszcze wiosną tego roku.

Czytaj także: Wizja zmian dla Podwala Przedmiejskiego

Przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej nowego Podwala Przedmiejskiego ma zostać ogłoszony do końca stycznia. Wykonawca na realizację projektu będzie miał czas do połowy lipca.

Prace ruszą w drugiej połowie roku, co - biorąc pod uwagę planowane na przełom kwietnia i maja otwarcie tunelu pod Martwą Wisłą - sprawi, że utrudnienia i korki na wlocie do centrum Gdańska od strony ul. Elbląskiej będą z pewnością mniejsze.

Remont potrwa kilka miesięcy, ale nie dłużej niż do końca 2016 r.

Opinie (383) 4 zablokowane

  • TAAAK ... (2)

    Deweloperzy chcący wybudować swoje nowe budynki na Podwalu tylko czekają na zwężenie, to zawsze min 3m więcej budynku.

    • 36 9

    • nie masz pojęcia o czym mówisz.

      • 5 6

    • Jak nie znasz przepisów prawa budowlanego i warunków technicznych dla dróg publicznych to się nie wypowiadaj bo piszesz bzdury i wprowadzasz jeszcze innych w błąd!

      • 2 0

  • Wreszcie po otwarciu tunelu pod Wisłą zmienjszy sie rych na Podwalu i połączymy Główne Miasto z Starym Przedmieściem!!! (3)

    • 24 24

    • (2)

      Nie zmniejszy się bo jak ktoś jedzie na Chełm czy na lotnisko to nie będzie jeździł dookoła.

      • 6 4

      • rozumiem, że przeprowadziłeś badania (1)

        • 3 5

        • Takie same jak ci co chcą zwężać Podwale.

          • 5 2

  • (9)

    Nie wiem komu to ma służyć? jestem tym planom przeciwna. Mieszkam w tej części miasta i uważam, że teraz jest dobrze, A po przebudowie będzie gorzej dla wszystkich: Dla pojazdów i pieszych. A ta ścieżka rowerowa to dla kogo, chyba po to aby w statystyce była kolejna kilometrówka.

    • 58 30

    • Ma pani rację (7)

      ale nikt mieszkańców nie pyta. Za to w komentarzach popierających pomysł, błyszczą osoby, które te rejony odwiedzają dwa razy do roku....
      Smutne

      • 9 10

      • a po co pytać mieszkańców Elbląga? (3)

        Widać że najwięksi przeciwnicy też tam nie mieszkają tylko korkują tą drogę dwa razy dziennie.

        • 10 3

        • Ale cie ten elbląg gryzie. (2)

          Szkoda, że to przy okazji dojazd do jednego z największych zakładów pracy w Gdańsku - do rafinerii.
          Korki są do Gdańska (w stronę centrum) po południu - raczej nie powodują ich mieszkańcy elbląga wracający do domu.

          • 3 5

          • teraz połowa pojedzie tunelem pod Wisłą. Pomyśl.

            • 3 3

          • A obwodnica południowa to co ? Nic ?

            • 0 1

      • oj znalazł się kierofca, co nie lubi świateł. A rozumek ma w d...

        • 1 2

      • mieszkańcy byli wielokrotnie pytani przy okazji wielu projektów w tym rejonie miasta

        • 1 1

      • Nie bądź złośliwy. Znasz wszystkich swoich sąsiadów ? Wielu tu piszących

        przyznaje się do zamieszkania tutaj i zmianę popiera.

        • 0 2

    • Pani jest głupiutka.

      W tunelach np. Brama Żuławska poruszanie się jest często niepotrzebna a wieczorami często niebezpieczne. Mój znajomy, nieduży facet idąc do pracy tunelem przy Łąkowej regularnie był napadany przez bandytów szukających pieniędzy. A ścieżka rowerowa jest dla rowerzystów pani głupiutka.

      • 3 6

  • Super! (5)

    Teraz jest szansa, że ta okolica stanie się miłym miejscem spędzania czasu i w ogóle dobrym miejscem do życia. Pewnie pojawi się tu jakaś fajna gastronomia, hostele itd. Główne Miasto rozleje się na południe :)

    • 28 37

    • Fantazja cię ponosi...!!!!!!!!!!!!!! (1)

      • 11 10

      • !!!!!!1111jedenjedenjeden

        Smarki Ci przykleiły shifta w pozycji wciśniętej ;)

        • 4 7

    • Skąd tyś się urwał człowieku. (2)

      Jednak w zamkniętych zakładach powinni banować dostęp do sieci.

      • 4 7

      • To pogadaliśmy sobie merytorycznie i na poziomie :)

        • 8 0

      • no to czemu jeszcze piszesz?

        • 2 1

  • Bardzo dobrze te tunele wyglądają jak w kopalni chodniki, czas to ucywilizować!

    • 14 24

  • Zaspa (2)

    Po otwarciu tunelu Zaspa zakorkuje się na amen. Czy ktoś o tym pomyślał?

    • 30 8

    • tak, mieszkańcy zaspy

      • 11 4

    • lol

      kto mieszka na zaspie? nie znam nikogo takiego.

      nie pasuje to przeprowadzka, zmiana pracy i kredyt!

      • 6 10

  • Bardzo mi się podobają te zmiany. Jestem za

    • 16 28

  • Zlikwidować te paranoiczne ścieżki rowerowe... (4)

    Zlikwidowanie jednego pasa jezdni na rzecz ścieżki rowerowej?, takiej paranoi jeszcze nie było, szaleństwo z tymi pedałami, weźcie się za edukacje tych kretynów na rowerach

    • 47 27

    • takie rzeczy się robi w wielu miastach świata (1)

      również w Polsce. Wiele pasów na jezdni jest przewymiarowanych (zbyt szerokich), co prowokuje do przekraczania limitów prędkości

      Mamusia nie nauczyła jeździć na rowerku?

      Neurozę się leczy

      • 2 8

      • Samochodofobia

        Niestety nieuleczalna

        • 1 0

    • bardzo dobrze

      bo pieszym chodnika przeca nie odbiorą wszak i tak jest tego mże 50 cm szerokości

      • 2 1

    • Precz to z tobą idioto ! Dwa pasy bo to jest wyjazd z centrum a nie na odwrót,

      gdzie zostaną trzy pasy. Wyjazd z centrum gdzie po drodze mijasz dzielnice z coraz to mniejszą liczbą mieszkańców. Jakoś nie słyszałem o korkach na Podwalu i Elbląskiej na jezdni w kierunku Warszawy, tylko na drugiej w stronę centrum przy nim.

      • 0 2

  • (1)

    No i nareszcie! Bardzo sie ciesze :) Przydaloby sie jeszcze ucywilizowac Okopowa ..

    • 15 22

    • Postawić tam posterunek !

      • 2 4

  • ...

    czekamy na otwarcie tunelu pod Wisłą...

    • 8 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane