• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czy uda się rozbudować most wantowy o pomost dla pieszych i rowerzystów?

Maciej Naskręt
11 kwietnia 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Most wantowy nad Martwą Wisłą w Gdańsku być może zostanie przystosowany do ruchu pieszego i rowerowego. Most wantowy nad Martwą Wisłą w Gdańsku być może zostanie przystosowany do ruchu pieszego i rowerowego.

Urzędnicy będą analizować możliwość przystosowania mostu wantowego nad Martwą Wisłą do ruchu pieszego i rowerowego. Chodzi m.in. o dobudowanie lekkiego pomostu, który zapewni przejście i przejazd rowerzystom. Analiza będzie też obejmowała ewentualne wstępne koszty realizacji przedsięwzięcia, a jej treść poznamy w ciągu miesiąca.



Czy miasto powinno rozwiązać problem ruchu pieszego i rowerowego przez Martwą Wisłę?

Radni Gdańska z komisji zrównoważonego rozwoju złożyli w połowie marca wniosek o rozpatrzenie dostosowania mostu wantowego nad Martwą Wisłą zobacz na mapie Gdańska do ruchu pieszego i rowerowego. Po moście wybudowanym na początku minionej dekady mogą poruszać się od początku wyłącznie samochody.

- W odpowiedzi na wniosek komisji zastępca prezydenta Andrzej Bojanowski poinformował nas, że zostanie przeprowadzona przez DRMG analiza dostosowania mostu wantowego do ruchu rowerowego i pieszego - mówi Adam Nieroda, radny PO, przewodniczący komisji zrównoważonego rozwoju.

Radni złożyli wniosek po otrzymaniu informacji, że nie ma możliwości przebudowy starego mostu kolejowego między Rudnikami a Przeróbką zobacz na mapie Gdańska. Przypomnijmy, że m.in. mieszkańcy oczekują swobodnego przejścia nad Martwą Wisłą. Niedawno upadł pomysł adaptacji na kładkę pieszo-rowerową istniejącego mostu kolejowego, który docelowo przez kolejarzy został przeznaczony do rozbiórki. Pomysł nie miał szans na realizację głównie z powodu opinii kolejarzy, którzy przekonywali, że obiekt jest w fatalnym stanie technicznym.

- Ewentualne przystosowanie mostu wantowego to w tej sytuacji jedyne rozsądne rozwiązanie. Niestety, kilkanaście lat temu, gdy most wantowy powstawał, projektantów nie interesowały takie fanaberie jak ruch rowerowo-pieszy - twierdzi Nieroda.

Trzeba jednak zaznaczyć, że cały czas jest możliwość dotarcia przez pieszych na Stogi i Przeróbkę przez Most Siennicki. Niestety wymaga to dużego nadłożenia drogi.

- Spóźniliśmy się z ratowaniem zabytkowego mostu kolejowego. Jest jednak światełko w tunelu i w tym kierunku zdecydowanie trzeba iść. Gdy niebawem zabraknie mostu kolejowego, wydostanie się z Przeróbki i kolejnych dzielnic innym sposobem niż autem będzie niemożliwe - ostrzega Łukasz Hamadyk, radny PiS, członek komisji zrównoważonego rozwoju.

Analiza może być gotowa w maju.

- To jest świeża sprawa, niedawno skierowana do nas przez zastępcę prezydenta. W pierwszej kolejności, korzystając z własnych zasobów, sprawdzimy, czy poszerzenie funkcji mostu jest w ogóle możliwe. Jeśli tak, przygotujemy obszerną analizę w ciągu miesiąca - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, szef Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

Jakie rozwiązania budowlane wchodzą w grę? M.in. możliwy może być montaż lekkiej konstrukcji pomostu, który jest podwieszany do krawędzi mostu. Inny pomysł? Można zbudować schody na most od strony Przeróbki i zlikwidować zakaz ruchu pieszych po jego przęśle. A co z rowerzystami? Jazda powinna być tam umożliwiona po jezdni z uwagi na ograniczenie prędkości do 50 km/h.

Jeśli pomysł z przystosowaniem mostu wantowego do ruchu pieszych i rowerów się nie powiedzie, niewykluczone, że kolejnym pomysłem będzie utworzenie linii autobusowej, która ułatwi transport pieszych i rowerzystów przez most wantowy oraz jednocześnie tunelem pod Martwą Wisłą.

Miejsca

Opinie (188)

  • Wykonawca budowy mostu już na etapie budowy oferował dobudowę kładki (3)

    Jeżeli spytaliby wykonawcy mostu, to bez problemu podaliby jakie są możliwości dobudowy kładki i przedstawili ewentualną ofertę.
    To, że można o dobudować to wiem od kierownika tej budowy, rozmawiając z nim wiele lat temu o tym więc chyba wiedział co mówił.Nie pamiętam jakie rzędu to był koszt na etapie budowy, lecz były to bardzo małe pieniądze przy całym zadaniu

    • 7 3

    • Klamczuszek. Wykonawca robił wg projektu, niczego nie może zmieniać, ani dobudowac na etapie budowy. A już na pewno niczego wyceniac dodatkowo.

      • 5 1

    • Dziwna masz pamięć. Taka wybiorcza...

      • 2 1

    • Ty w ogóle trzeźwy byłeś jak to pisałeś?

      • 2 1

  • Nie uda sie.

    • 2 1

  • Toż to jeden z pierwszych ponmików Pawła o dźwięcznym nazwisku "A" (1)

    mostu nie buduje deweloper........ Niestety!

    • 3 1

    • Dokładnie tak było, o czym wielu nie pamięta lub nie chce pamiętać.

      • 1 0

  • popaprańcy w urzędzie

    jak widać mamy debili w całym tym rządzie pełnym nieudaczników urzędników i tak jest w Gdańsku

    • 2 0

  • Most wantowy im. Jana Pawła II w Gdańsku (6)

    Dlaczego na tym portalu nie podajecie patrona tego mostu, a kiedy jest artykuł o gdańskim lotnisku to ZAWSZE podkreślacie, że lotnisko to jest im Lecha Wałęsy, czyli potocznie "Bolka".

    Dlatego, bo jest to portal lewacki?

    • 9 16

    • (4)

      Więc zapieprzaj do kościoła a nie siedzisz przed kompem ! Przecież według Twojego prezesa Jarosława ,internauci to coś "odrażającego" .Tylko by pili piwsko i oglądali "niegrzeczne " filmiki .

      • 8 3

      • Kiedy lewak nie chce poruszać jakiegoś niewygodnego tematu to zawsze mówi o czymś innym (1)

        • 2 6

        • Ale z ciebie naiwny oszołom pisowski .Pozdrowienia dla Dudy byłego członka Unii Wolności !

          • 4 4

      • (1)

        Właśnie IPN umorzyła śledztwo w sprawie rzekomych "fałszywych teczek" TW Bolka oraz słynnej taśmy z bratem nagranej w Arłamowie, jakie miała sprokurować SB-cja.
        Umorzono z braku jakichkolwiek dowodów na to, że materiały zgromadzone w IPN a sporządzone przez SB i inne służby wobec Lecha Wałęsy po roku 1976, były kiedykolwiek sfałszowane.

        Zatem skoro lotnisko w Rębiechowie ma dalej mieć tego samego patrona co to tymy rencyma zatrzymał komune, to można bez problemu zwać je już Lotniskiem im. TW "Bolka".

        • 4 4

        • "Bolek" wszystkie dowody/teczki zniszczył będąc prezydentem - jest to bezsporny, historyczny już fakt. W Polsce takowych "na piśmie" pewnie już nie ma, ale są w Czechach, na Węgrzech i zwłaszcza w Rosji.

          • 2 4

    • Patron mostu, zawsze przychylny ludziom, przewraca się w grobie gdy słyszy,że przy setkach milionów wydanych na te inwestycję problemem było poszerzenie go o 2 metry i udostępnienie przejścia. Poza tym martwi się jako wielki patron zardzewiałej wieży, nota bene w Wieżycy, czy znajdą się pieniądze by ją zakonserwować zanim się zawali.

      • 2 2

  • Trzeba w końcu "ożywić" Przeróbkę,Stogi . Żeby to się stało potrzebna jest infrastruktura ! Bez niej nie ma rozwoju miast,dzielnic czy osiedli mieszkaniowych!

    • 5 0

  • Ile pasów (3)

    Nieszczęściem budowniczych dróg i mostów w 3-mieście jest kompletny brak myślenia perspektywicznego. Przykładem niech będzie odcinek między Grunwaldzką a Ergo-Areną, gdzie kosztem milionów zł zbudowano pojedyncze nitki zamiast podwójnych. Przecież jeśli myślimy o transporcie na dolnym tarasie i o tunelu pod Pachołkiem, to MUSIMY brać pod uwagę nie to, co będzie jutro, a to, co będzie za 20-30 lat, czyli o drodze szybkiego ruchu, albo wręcz autostradzie, prawda? W tym układzie również most wantowy został zbudowany krótkowzroczne, bezmyślnie i ktoś będzie musiał za to zapłacić. Pewnie wiecie kto...

    • 4 5

    • Gdzie ty masz tam pojedynczą nitkę?!

      Chyba jesteś niedoinformowany, gdyż ten fragment drogi zielonej ma dwie jednie a nie jedną. Jezdnie, a nie żadne nitki tak poza tym.

      • 4 0

    • Twoje myślenie jest niestety zbyt ... wyasfaltowane.

      • 3 0

    • za parę lat liczba osób jeżdżących rowerami wspomaganymi elektrycznie będzie tak duża

      że sieć drogowa i uliczna Trójmiasta okaże się mocno przewymiarowana. Przewymiarowane szerokości jezdni prowokują do szybszej jazdy, co z kolei zwiększa koszty utrzymania ulic. Tak nie musi być: liczba samochodów nie musi nadal rosnąć: obecnie w Trójmieście na 1000 mieszkańców jest więcej samochodów niż w Berlinie.

      • 0 1

  • Wystarczyłoby udostępnić gotowa ścieżkę po bokach obu dróg i problem z głowy

    • 0 0

  • a kładka przy nowo powstajacym moscie kolejowym ?

    • 1 0

  • Chodniki na wiaduktach.

    Takich bubli umysłowych u projektantów lub zlecających jest więcej.Brak jest na wielu wiaduktach w Gdańsku np. na wiadukcie nad obwodnicą w Osowej. Zbyt niski wiadukt w Sopocie na ul. Grunwaldzkiej gdzie nie mogą jeździć autobusy. itd.

    • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane