• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czy uda się rozbudować most wantowy o pomost dla pieszych i rowerzystów?

Maciej Naskręt
11 kwietnia 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Most wantowy nad Martwą Wisłą w Gdańsku być może zostanie przystosowany do ruchu pieszego i rowerowego. Most wantowy nad Martwą Wisłą w Gdańsku być może zostanie przystosowany do ruchu pieszego i rowerowego.

Urzędnicy będą analizować możliwość przystosowania mostu wantowego nad Martwą Wisłą do ruchu pieszego i rowerowego. Chodzi m.in. o dobudowanie lekkiego pomostu, który zapewni przejście i przejazd rowerzystom. Analiza będzie też obejmowała ewentualne wstępne koszty realizacji przedsięwzięcia, a jej treść poznamy w ciągu miesiąca.



Czy miasto powinno rozwiązać problem ruchu pieszego i rowerowego przez Martwą Wisłę?

Radni Gdańska z komisji zrównoważonego rozwoju złożyli w połowie marca wniosek o rozpatrzenie dostosowania mostu wantowego nad Martwą Wisłą zobacz na mapie Gdańska do ruchu pieszego i rowerowego. Po moście wybudowanym na początku minionej dekady mogą poruszać się od początku wyłącznie samochody.

- W odpowiedzi na wniosek komisji zastępca prezydenta Andrzej Bojanowski poinformował nas, że zostanie przeprowadzona przez DRMG analiza dostosowania mostu wantowego do ruchu rowerowego i pieszego - mówi Adam Nieroda, radny PO, przewodniczący komisji zrównoważonego rozwoju.

Radni złożyli wniosek po otrzymaniu informacji, że nie ma możliwości przebudowy starego mostu kolejowego między Rudnikami a Przeróbką zobacz na mapie Gdańska. Przypomnijmy, że m.in. mieszkańcy oczekują swobodnego przejścia nad Martwą Wisłą. Niedawno upadł pomysł adaptacji na kładkę pieszo-rowerową istniejącego mostu kolejowego, który docelowo przez kolejarzy został przeznaczony do rozbiórki. Pomysł nie miał szans na realizację głównie z powodu opinii kolejarzy, którzy przekonywali, że obiekt jest w fatalnym stanie technicznym.

- Ewentualne przystosowanie mostu wantowego to w tej sytuacji jedyne rozsądne rozwiązanie. Niestety, kilkanaście lat temu, gdy most wantowy powstawał, projektantów nie interesowały takie fanaberie jak ruch rowerowo-pieszy - twierdzi Nieroda.

Trzeba jednak zaznaczyć, że cały czas jest możliwość dotarcia przez pieszych na Stogi i Przeróbkę przez Most Siennicki. Niestety wymaga to dużego nadłożenia drogi.

- Spóźniliśmy się z ratowaniem zabytkowego mostu kolejowego. Jest jednak światełko w tunelu i w tym kierunku zdecydowanie trzeba iść. Gdy niebawem zabraknie mostu kolejowego, wydostanie się z Przeróbki i kolejnych dzielnic innym sposobem niż autem będzie niemożliwe - ostrzega Łukasz Hamadyk, radny PiS, członek komisji zrównoważonego rozwoju.

Analiza może być gotowa w maju.

- To jest świeża sprawa, niedawno skierowana do nas przez zastępcę prezydenta. W pierwszej kolejności, korzystając z własnych zasobów, sprawdzimy, czy poszerzenie funkcji mostu jest w ogóle możliwe. Jeśli tak, przygotujemy obszerną analizę w ciągu miesiąca - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, szef Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

Jakie rozwiązania budowlane wchodzą w grę? M.in. możliwy może być montaż lekkiej konstrukcji pomostu, który jest podwieszany do krawędzi mostu. Inny pomysł? Można zbudować schody na most od strony Przeróbki i zlikwidować zakaz ruchu pieszych po jego przęśle. A co z rowerzystami? Jazda powinna być tam umożliwiona po jezdni z uwagi na ograniczenie prędkości do 50 km/h.

Jeśli pomysł z przystosowaniem mostu wantowego do ruchu pieszych i rowerów się nie powiedzie, niewykluczone, że kolejnym pomysłem będzie utworzenie linii autobusowej, która ułatwi transport pieszych i rowerzystów przez most wantowy oraz jednocześnie tunelem pod Martwą Wisłą.

Miejsca

Opinie (188)

  • czemu ??? (4)

    czemu nikt nie potrafił o tym pomyśleć kiedy most był budowany???

    • 14 4

    • Wszyscy mieszkańcy myśleli, że będzie chodnik ale dla urzędników było to wtedy za trudne.

      • 10 2

    • (1)

      Bo nikt tamtędy nie chodzi.

      • 3 2

      • proponuje zburzyć ten most
        a potem mowic że byl niepotrzebny
        bo teraz po zburzeniu nikt nim nie jezdzi

        • 2 1

    • wielu myślało, ale nie było woli słuchania

      konsultacje społeczne dopiero teraz nabierają rumieńców. Gdy prezydent nie wygrywa w pierwszej turze, zwykle zaczyna myśleć, jeśli drugi (druga) kandydat (kandydatka) potrafi zrozumieć oczekiwania mieszkańców i opinie nowatorsko myślących ekspertów.

      • 2 0

  • 1. Zdjąć znak "zakaz ruchu pieszego".
    2. Piesi mogą chodzić po moście wantowym.
    3. Profit.

    • 9 3

  • Ja już wiem jaki będzie wynik pracy urzędników. Podzielą się premiami za te badania, w których stwierdzą, że wychodzi za drogo i w najbliższych latach nie będzie na to pieniędzy.
    A wystarczyło myśleć przy budowie mostu.

    • 9 3

  • (6)

    Jak nie będzie dokąd jechać. Miasto planuje w tym roku budowę drogi rowerowej na ul. Elbląskiej która będzie fragmentem rowerowej trasy R10 i WTR poza tym byłoby to przedłużenie istniejącej ddr na Sucharskiego

    • 12 3

    • (5)

      No i dokąd dalej, do rafinerii?
      Bo jak do centrum, to przecież jak do tej pory najkrócej jest przez Most Siennicki.

      • 7 1

      • (4)

        Można będzie tędy jechać właśnie z Westerplatte do Sobieszewa ale można by było dalej gdyby był pozostawiony po otwarciu tunelu prom skróciłaby się podróż na trasie Sopot - Sobieszewo

        • 6 2

        • To ilu pojedzie na tej trasie? Liczyles razem z tobą?

          • 4 2

        • (2)

          Argument chorego idioty.
          Trzeba tak zrobić, bo a nóż. widelec, jedna czy dwie osoby na taką traskę się zdecydują.

          • 2 2

          • (1)

            Sam jesteś pisowskim idiotą

            • 0 3

            • Z to ty POwskim złodziejem kasy samorządowej.

              • 0 3

  • Szkoda kasy na analizy czegoś, czego w efekcie i tak "nie da się zrobić" ;) (1)

    Było myśleć przy budowie mostu, zabrakło wyobraźni, a teraz musztarda po obiedzie. Miejmy nadzieję, że chociaż na Siennickim pomyślą i puszczą pieszych jedną, a rowerzystów drugą stroną.

    • 4 3

    • To jest możliwe

      Zwłaszcza, że na tym moście jest już chodnik. Wystarczy go tylko trochę poszerzyć.

      • 3 3

  • Lubię tą gdańską władzę

    Widać, że dbają o miasto w przeciwieństwie do innych polskich metropolii.

    • 4 5

  • (2)

    Brak chodnika i ścieżki rowerowej świadczy o wyobraźni i kompetencjach tych którzy o tym decydowali.

    • 11 1

    • (1)

      Ale czy ktoś policzył czy będzie tam potrzeba? Bo budowa dla 15 osób dziennie na spacerek chyba nie teges?

      • 3 2

      • pytanie na ile ten most został zbudowany lat?To że jakiemuś debilowi nie kalkulowało się w 2001 roku nie oznacza że w 2020 nie będzie potrzebne przy takich budowach trzeba patrzeć na 20-30 lat w przyszłość albo nawet więcej a nie na dzień po zbudowaniu

        • 5 3

  • A nie można puścić rąban.ch rowerów pod prąd? Są po dwa pasy w kazda stronę. rąb.ńce sie zmieszczą. Zabrać po pasie i po kłopocue.

    • 2 2

  • To samo z Nową Walowa. Po 15 latach nadal oszczędza się na 1,5 metrowym chodniku, budując pasy po 3,5 m (dla ruchu autobusów i tirow wystarczą 3 m).

    • 9 4

  • Celowe działanie

    Przecież to celowe działanie, zbudowało się most było dofinansowanie z unii, teraz będzie kładka będzie następne dofinansowanie i następna możliwość skubnięcia czegoś do prywatnych portweli rządzących decydentów

    • 5 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane