- 1 Zapomniany minister i jego gdyńska historia (20 opinii)
- 2 Jeden z pierwszych w Polsce "bliźniaków" (49 opinii)
- 3 Upiorne syreny i największe pożary w Sopocie (19 opinii)
- 4 Chcemy żyć w miastach 15-minutowych? (496 opinii)
- 5 Z dworca na Jasień 80 zł (493 opinie)
- 6 Auto wjechało w pieszych i w budynek (294 opinie)
Czy w Oliwie potrzebna jest lepsza komunikacja miejska?
Czy nowe inwestycje biurowe, realizowane w Oliwie wzdłuż al. Grunwaldzkiej, wymagają lepszej obsługi komunikacyjnej? Nasz czytelnik sugeruje, by nawet uruchomić połączenie autobusowe ze Śródmieścia w ten rejon. ZTM podchodzi jednak do propozycji dość sceptycznie.
Oliwa w rejonie skrzyżowania al. Grunwaldzkiej z ul. Kołobrzeską to od kilku lat wielki plac budowy dwóch kompleksów biurowych - Olivia Business Centre oraz Alchemii. Dodatkowo istnieje tutaj kampus Uniwersytetu Gdańskiego oraz kilka sklepów wielkopowierzchniowych.
Mimo nowych obiektów, generujących duży ruch, komunikacja miejska nie jest tutaj zbytnio rozbudowana, na co uwagę zwraca nasz czytelnik, który proponuje uruchomienie linii autobusowej między Oliwą a Śródmieściem.
- Transport autobusowy głównym układem drogowym od Śródmieścia zapewne przyciągnie wielu podróżnych - rano pracowników biurowych, a w ciągu dnia osoby odwiedzające markety budowlane i z elektroniką. Miejsc parkingowych w Oliwie nie ma praktycznie wcale. Al. Grunwaldzką w tym rejonie jeżdżą wprawdzie autobusy, ale mają one długie trasy i nie jest ich zbyt wiele w godzinach szczytu. Kolej metropolitalna również nie rozwiąże problemów, gdyż przystanek PKM Strzyża jest znacznie oddalony od biurowców - pisze pan Tomasz.
Wspomniane linie autobusowe to całotygodniowa, wykonująca raz w ciągu godziny kurs 122 (port lotniczy - Sopot Kamienny Potok), funkcjonująca w dni powszednie 199 (Suchanino - Oliwa) oraz weekendowa i popołudniowa 315 (Oliwa - Targ Rakowy).
Sprawdź rozkład jazdy w serwisie komunikacja.trojmiasto.pl
W godzinach szczytu autobusy przez al. Grunwaldzką w Oliwie kursują co około 15-20 minut. W tzw. międzyszczycie częstotliwość spada do co ok. 25 minut. I taka oferta zdaniem Zarządu Transportu Miejskiego jest obecnie wystarczająca.
ZTM ponadto zwraca uwagę, że w każdej chwili pracodawca może we własnym zakresie ułatwić dojazd pracownikom, zamawiając odpowiednie połączenie prywatne u jednego z przewoźników.
- Połączenie autobusowe między centrum miasta a Oliwą nie ma raczej szans na realizację. Korki na al. Zwycięstwa i Grunwaldzkiej sprawiają, że byłoby bardzo trudno utrzymać punktualność pojazdów - dodaje Zomkowski.
Warto pamiętać, że problemem wokół nowych biurowców nie jest jednak wyłącznie częstotliwość kursowania autobusów, ale także lokalizacja przystanków. Autobusy linii 122 zatrzymują się na wysokości ul. Abrahama , a potem dopiero na wysokości Hali Olivia . Jeszcze gorzej wygląda sytuacja z 199 i 315, które po przystanku Abrahama skręcają w ul. Kołobrzeską i zatrzymują się dopiero w rejonie ul. Słupskiej .
- Czekamy wciąż na realizację obietnicy dewelopera, który ma zbudować przystanki autobusowe na wysokości Alchemii . Jeżeli będą gotowe, a inwestor zgłosi chęć, byśmy się tam zatrzymywali lub przekaże infrastrukturę w użytkowanie Zarządu Dróg i Zieleni, to my jesteśmy gotowi uwzględnić to w trasach autobusów - zapewnia zastępca dyrektora ZTM ds. przewozów.
Według najnowszego harmonogramu, cały układ komunikacyjny w tym rejonie wraz z przystankami, przejściem dla pieszych i skrzyżowaniem gotowy ma być w sierpniu br.
Czytaj też: Będzie nowe skrzyżowanie na Grunwaldzkiej
Miejsca
Opinie (198) 1 zablokowana
-
2015-02-27 20:26
Grunwaldzka (1)
Czy nie warto od skrzyżowania z Wojska Polskiego do pętli w Oliwie zbudować linie tramwajową./miejsce jest dosyć/W zakorkowanej Grunwaldzkiej byłaby to super sprawa dojazdu do nowych biur i autobus byłby zbędny.
- 2 4
-
2015-03-01 12:32
O rany. Przejście od Wita Stwosza do Grunwaldzkiej zajmuje minutę, czy to naprawdę taki problem, że pomiędzy istniejącą linię tramwajową i linię SKM chcesz budować kolejną linię tramwajową biegnącą równolegle do ww. i dublującą ich trasę? Może jeszcze mają tramwaj wpuścić pod ziemię abyś mógł wysiąść przy windzie w swoim biurowcu i przypadkiem nie musiał przejść piechotą 200 metrów?
- 0 0
-
2015-02-27 21:14
nowa linia autobusowa (1)
kiedy doczekamy sie bezposredniej linii autobusowej relacji Gdansk-Gdynia?juz przed wojna taka istniala.
- 4 2
-
2015-02-28 08:51
przed wojną nie było często jeżdżących pociągów SKM
po wojnie bywały okresy, gdy SKM między Gdańskiem a Gdynią pociągi SKM jeździły co 6 minut. Zamiast dopłacać do autobusów, lepiej przeznaczyć środki na poprawę dostępu do peronów SKM z obu stron: na przykład właśnie na stacji Gdańsk Oliwa.
- 0 2
-
2015-02-28 06:26
Dodatkowe kursy w dni powszednie lub linia
ZKM powinien wreszcie wyjsc do ludzi i zrobic ankiety co do funkcjonowania i dalszego rozwoju komunikacji. Pracowalem w jednym z biur mieszczacych sie przy grunwaldzkiej na wysokości obecnie budujacej sie alchemii. Klienci caly czas narzekali ma dojazd do firmy. Mowili ze autobus 199 jezdzi za rzadko w godzinach urzedowania. Przypominam ze w biurach pracuje sie od 8-9 do 16-17. Tramwajem nie chcieli jezdzic bo daleko od przystanku trzeba bylo isc a przez teren uniwerku nie da sie przejsc na skroty.
Juz nie mowie o tym ze udalo nam sie utrzymac klientow z Sopotu ktorzy narzekali na zmiane trasy 122 jaka zrobil ZKM.
Mysle ze linia np 222 w dni robocze z Sopot Reja przez 3maja Ergo Arenę, Grunwaldzka, petle Oliwa, dalej Gruwaldzka, Abrahama, Wita Stwosza, PKM Strzyza i do Wrzeszcza PKP.- 1 3
-
2015-02-28 07:05
A wededług mnie brakuje conajmniej jednej lini
Gdyby autobus z Pętli Oliwa przejechał dwa razy w poprzek lini tramwajowej i pojechał przez Kołobrzeską przynajmniej pod Szpital na Zaspie.
- 1 1
-
2015-02-28 09:03
Nie wiem czy oliwa ale napewno Sopot potrzebuje. np
autobus z Sopotu do Brzezna albo Nowego portu.- 5 0
-
2015-02-28 11:46
komunikacja autobusowa na długich odcinkach się nie sprawdza
powilanie tras tramwajowych i SKM nie ma sensu, Zatyka tylko ruch. Lokalne busy dojazdowe do węzłów to co innego i ewentualne dostosowania miejsc przystanków.Dziwacznie umiejscowiony jest przystanek 143 - wiedzą o nim tylko miejscowi.
- 2 0
-
2015-02-28 12:42
Oliwa potrzebuje porządnego dworca kolejowego (1)
jako miejsce centralne dla aglomeracji potrzebny jest dworzec kolejowy.
prosze spojrzec na sopoty bedace w stosunku do Oliwy zwykłą wioską. niby maja 36 k mieszkancow a dworzec na 6 k obsługi dziennek.
A Oliwa po obu stronach torów do 3 kilometrów zamieszkuje 100 k mieszkanców- 1 2
-
2015-02-28 15:11
i nawet nie działają tam windy
a jak działają, to spróbuj do nich się wtelepać z dużym wózkiem inwalidzkim, dziecięcym, albo z normalnym rowerem - są za krótkie i najczęściej nieczynne
a można było zrobić zwykły betonowy podjazd, miejsca jest cały park
nieudaczniki i złodzieje- 0 0
-
2015-02-28 12:43
KOLEŚ GIT
CO ZA GOŚĆ.MOŻE NAJLEPIEJ NA KAŻDEJ ULICY W GDAŃSKU NIECH MYKA AUTOBUS.NIECH NA KAZDEJ ULICY POSTAWIA TORY TRAMWAJOWE ORAZ PKM BO PAN TOMEK MA POMYSLY NAD KTORYMI CHYBA LATAMI MYSLAL.PROPONUJE SPACEREK LUB ROWEREK DLA ZDROWIA.
- 3 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.