- 1 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (253 opinie)
- 2 Lody Miś były serwowane na ruinach zamku (40 opinii)
- 3 Od soboty spore utrudnienia na A1 (52 opinie)
- 4 Siedem pchnięć, dziura w głowie od kuli i złamana ręka (9 opinii)
- 5 Wojsko oferuje 6 tys. zł za wspólne wakacje (306 opinii)
- 6 Z Sopotu na fotel wiceprezydenta Krakowa (81 opinii)
Czy w Oliwie potrzebna jest lepsza komunikacja miejska?
Czy nowe inwestycje biurowe, realizowane w Oliwie wzdłuż al. Grunwaldzkiej, wymagają lepszej obsługi komunikacyjnej? Nasz czytelnik sugeruje, by nawet uruchomić połączenie autobusowe ze Śródmieścia w ten rejon. ZTM podchodzi jednak do propozycji dość sceptycznie.
Oliwa w rejonie skrzyżowania al. Grunwaldzkiej z ul. Kołobrzeską to od kilku lat wielki plac budowy dwóch kompleksów biurowych - Olivia Business Centre oraz Alchemii. Dodatkowo istnieje tutaj kampus Uniwersytetu Gdańskiego oraz kilka sklepów wielkopowierzchniowych.
Mimo nowych obiektów, generujących duży ruch, komunikacja miejska nie jest tutaj zbytnio rozbudowana, na co uwagę zwraca nasz czytelnik, który proponuje uruchomienie linii autobusowej między Oliwą a Śródmieściem.
- Transport autobusowy głównym układem drogowym od Śródmieścia zapewne przyciągnie wielu podróżnych - rano pracowników biurowych, a w ciągu dnia osoby odwiedzające markety budowlane i z elektroniką. Miejsc parkingowych w Oliwie nie ma praktycznie wcale. Al. Grunwaldzką w tym rejonie jeżdżą wprawdzie autobusy, ale mają one długie trasy i nie jest ich zbyt wiele w godzinach szczytu. Kolej metropolitalna również nie rozwiąże problemów, gdyż przystanek PKM Strzyża jest znacznie oddalony od biurowców - pisze pan Tomasz.
Wspomniane linie autobusowe to całotygodniowa, wykonująca raz w ciągu godziny kurs 122 (port lotniczy - Sopot Kamienny Potok), funkcjonująca w dni powszednie 199 (Suchanino - Oliwa) oraz weekendowa i popołudniowa 315 (Oliwa - Targ Rakowy).
Sprawdź rozkład jazdy w serwisie komunikacja.trojmiasto.pl
W godzinach szczytu autobusy przez al. Grunwaldzką w Oliwie kursują co około 15-20 minut. W tzw. międzyszczycie częstotliwość spada do co ok. 25 minut. I taka oferta zdaniem Zarządu Transportu Miejskiego jest obecnie wystarczająca.
ZTM ponadto zwraca uwagę, że w każdej chwili pracodawca może we własnym zakresie ułatwić dojazd pracownikom, zamawiając odpowiednie połączenie prywatne u jednego z przewoźników.
- Połączenie autobusowe między centrum miasta a Oliwą nie ma raczej szans na realizację. Korki na al. Zwycięstwa i Grunwaldzkiej sprawiają, że byłoby bardzo trudno utrzymać punktualność pojazdów - dodaje Zomkowski.
Warto pamiętać, że problemem wokół nowych biurowców nie jest jednak wyłącznie częstotliwość kursowania autobusów, ale także lokalizacja przystanków. Autobusy linii 122 zatrzymują się na wysokości ul. Abrahama , a potem dopiero na wysokości Hali Olivia . Jeszcze gorzej wygląda sytuacja z 199 i 315, które po przystanku Abrahama skręcają w ul. Kołobrzeską i zatrzymują się dopiero w rejonie ul. Słupskiej .
- Czekamy wciąż na realizację obietnicy dewelopera, który ma zbudować przystanki autobusowe na wysokości Alchemii . Jeżeli będą gotowe, a inwestor zgłosi chęć, byśmy się tam zatrzymywali lub przekaże infrastrukturę w użytkowanie Zarządu Dróg i Zieleni, to my jesteśmy gotowi uwzględnić to w trasach autobusów - zapewnia zastępca dyrektora ZTM ds. przewozów.
Według najnowszego harmonogramu, cały układ komunikacyjny w tym rejonie wraz z przystankami, przejściem dla pieszych i skrzyżowaniem gotowy ma być w sierpniu br.
Czytaj też: Będzie nowe skrzyżowanie na Grunwaldzkiej
Miejsca
Opinie (198) 1 zablokowana
-
2015-02-27 11:34
Przymorze (1)
Na wysokości dawnego Marketu Media Markt jest zatoczka dla autobusów, czy to oznacza że bedzie tu nowy przystanek autobusowy, czy to tylko tak dla jaj jest zrobione?
- 4 1
-
2015-02-27 12:05
kiedyś tam stawał 101
dziś może nocny tamtędy jeździ?
dawniej to był start Polskiego Biusta, a teraz chyba PKS Elbląg na trasie Gdynia-Warszawa używa tego stopu.- 2 1
-
2015-02-27 11:56
Skoro Gdynia kupuje terozki trajtki z akumulatorami umożliwiającymi autonomiczną jazdę, może to nowe blokowisko jest w zasięgu z pętli Reja? Trajtki mogły by zawracać do swych kabli koło Oliwii, a nawet dalej, koło MediaMarktu.
Jak bym był VIPem tych firm, co mają te blokowiska, a są tam potęgi, jak Energa,
to może nawet usiłował bym skłonić dotacją lub łapówką by się tam te trolejbusy albo gdyńskie autobusy tam zalęgły. SKM jest niegodna zaufania. A przesiadka z ZTM na ZKM podwaja koszt biletu.- 5 1
-
2015-02-27 11:52
poudowac parkingi rowerowe i niech niewolnicy korpo jadą rowerami!!
zwiekszyc budowę drogi rowerowej
- 7 2
-
2015-02-27 11:37
W tym mieście urzędnicy zawsze wiedzą najlepiej. A w kwestiach komunikacji to już są specami, szczególnie ci, którzy z komunikacji publicznej nigdy nie korzystają.
- 4 4
-
2015-02-27 11:17
Naklejki wyeliminuja szroty z miasta i bedzie po problemie
- 3 1
-
2015-02-27 10:33
brak tramwaju z Zaspy, Przymorza (2)
sprawę rozwiąże tramwaj puszczony Kołobrzeską i dalej jadący Grunwaldzką do Wrzeszcza - rezerwa jest
- 12 7
-
2015-02-27 10:52
Całkiem dobry pomysł, ale
Z tego co wiem planowana jest nowa abrahama i tam jest więcej miejsca. Na Grunwaldzkiej koło Alchemi po przebudowie nie ma już miejsca. Jak do tego dodamy wiadukt PKM to nagle okaże się, że nie ma go w ogóle :(. Prędzej zastanowiłbym się nad pociągnięciem linii tramwajowej Kołobrzeską, Barzyńskiego i w Wita Stwosza, bo tam więcej miejsca i mniej ograniczeń.
- 0 3
-
2015-02-27 10:41
Kołobrzeską to bedzie ciagnieta droga rowerowa!!
- 5 1
-
2015-02-27 10:20
Nie jest potrzebna, lepiej wydać pieniądze na naprawę dróg oraz budowę nowych dróg.
- 10 5
-
2015-02-27 10:14
Dajcie mi słupek to sam go wkopię - szybciej i za darmo
Jeżeli macie jakieś problemy to dajcie mi słupek a sam go wkopię na Grunwaldzkiej i problem zniknie.
- 0 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.