• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Deweloper buduje parking na miejskich gruntach

Krzysztof Koprowski
10 lipca 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kompendium wiedzy o historii koszar we Wrzeszczu
Kilkanaście miejsc parkingowych powstaje w miejsce trawnika przy al. Grunwaldzkiej we Wrzeszczu. Kilkanaście miejsc parkingowych powstaje w miejsce trawnika przy al. Grunwaldzkiej we Wrzeszczu.

Trójmiejski deweloper Hossa buduje niewielki parking w bezpośrednim sąsiedztwie dawnych koszar wojskowych we Wrzeszczu. Nie byłoby w tym nic niezwykłego, gdyby nie fakt, że powstaje on na terenie miasta.



Najnowsza koncepcja zagospodarowania terenu Garnizonu w obrębie ul. Szymanowskiego. W dolnym lewym rogu widać pomysł wprowadzenia ruchu aut pod ziemię, zaś w prawym nowy wjazd z al. Grunwaldzkiej. Najnowsza koncepcja zagospodarowania terenu Garnizonu w obrębie ul. Szymanowskiego. W dolnym lewym rogu widać pomysł wprowadzenia ruchu aut pod ziemię, zaś w prawym nowy wjazd z al. Grunwaldzkiej.
Parking to właściwie niewielki placyk zdolny pomieścić ok. dwudziestu pojazdów. Powstaje w miejsce zaniedbanego trawnika, znajdującego się się przy blokach stojących wzdłuż al. Grunwaldzkiej zobacz na mapie Gdańska.

Cześć mieszkańców jest negatywnie zaskoczona decyzją o zamienieniu skrawka zieleni w parking.

- Jestem bardzo zdziwiony, że nikt nie raczył skonsultować tego z nami, ani nawet poinformować nas o takiej inwestycji - dziwi się pan Michał, czytelnik Trojmiasto.pl. - Tym bardziej, że w mojej ocenie ten parking jest niepotrzebny. Mieszkańcy parkują po drugiej stronie bloków, parkingi są na sąsiednim osiedlu Hossy, miejsca parkingowe mają też okoliczne biurowce oraz sklepy.

Ponieważ rzadko mieszkańcy protestują przeciwko miejscom parkingowym powstającym w ich otoczeniu, postanowiliśmy przyjrzeć się tej inwestycji bliżej. Udało nam się ustalić, że parking przy al. Grunwaldzkiej rzeczywiście jest na swój sposób wyjątkowy. Otóż powstaje on za prywatne pieniądze, ale na miejskim gruncie.

Czy deweloper powinien zapewnić ogólnodostępne miejsca parkingowe w takim miejscu?

- Budujemy ten parking, ponieważ chcemy nieco uporządkować kwestie parkowania na terenach przyległych do naszego osiedla. Okoliczne rozjeżdżone trawniki i zastawione chodniki niekorzystnie wpływają na odbiór naszej inwestycji - tłumaczy Dariusz Belczewski, wiceprezes Grupy Inwestycyjnej Hossa.

Decyzja o budowie publicznego parkingu może jednak nieco zaskakiwać, zwłaszcza w kontekście wprowadzonych niedawno opłat za parkowanie na terenie osiedla Garnizon. Także dzięki temu zabiegowi niemal nigdy nie brakuje tu miejsc parkingowych. Tym bardziej, że mieszkańcy osiedla wolą parkować wzdłuż ul. Szymanowskiego zobacz na mapie Gdańska, aby uniknąć opłat (póki co, nie ma tam strefy płatnego parkowania). Z kolei spory ruch aut generuje za to pobliski biurowiec zobacz na mapie Gdańska, który dysponuje tylko kilkoma stanowiskami do postoju aut.

- Nie zrezygnujemy z opłat na terenie Garnizonu, gdyż to m.in. z nich utrzymujemy odpowiedni porządek i stan miejsc parkingowych na naszym osiedlu. W przypadku nowo powstającego parkingu kwestia opłat za parkowanie zostanie uregulowana przez miasto, które przejmie od nas ten plac - dodaje Belczewski.

Deweloper przyznaje, że pomysł parkingu nie powstał na wniosek mieszkańców okolicznych bloków, którzy być może woleliby na przykład urządzoną zieleń.

- Zieleń urządziliśmy kilkanaście metrów od bloków - bliżej skrzyżowania z ul. Słowackiego zobacz na mapie Gdańska. Ponadto staramy się wykonywać różne projekty także dla lokalnej społeczności - zwraca uwagę wiceprezes GI Hossa.

Niewielki parking to jedynie preludium zmian, które docelowo czekają ten obszar. Pomiędzy budynkami stojącymi przy al. Grunwaldzkiej, a pośrednio także przez nowy parking, przebiegnie w przyszłości główna droga wjazdowa na teren osiedla budowanego na terenie dawnych koszar. Tędy wjechać będzie można też z jezdni al. Grunwaldzkiej w kierunku Oliwy (powstanie lewoskręt przez tory tramwajowe). Drogą będzie można przejechać m.in. do ul. Szymanowskiego. Co ciekawe, planuje się schować pod ziemię fragment tej drogi w kierunku ul. Chrzanowskiego.

Jak zastrzega deweloper, to jednak długofalowa wizja, przygotowana w oparciu o plan zagospodarowania, która będzie realizowana przez najbliższe kilkanaście lat. Obecnie Hossa skupia się na tworzeniu układu dróg wraz z nowymi budynkami zlokalizowanymi równolegle do ul. Szymanowskiego.

Miejsca

Opinie (101) 1 zablokowana

  • adamowicz się dogadał ze złodziejem (jak zwykle) no i budują.

    • 10 2

  • donaldzie,o co tu chodzi. wkrocz i rozstrzygni ten spór wraz ze swoim synem i jego nowymi kolegami.

    • 7 2

  • Deweloper dba o swój interes kosztem innych

    "Okoliczne rozjeżdżone trawniki i zastawione chodniki niekorzystnie wpływają na odbiór naszej inwestycji"
    Bezczelna i cyniczna motywacja.. Mieszkańcami domów w sąsiedztwie tej zieleni deweloper w ogóle nie jest zainteresowany.

    • 10 0

  • Zastanawiające jest brak reakcji "włodarzy"miasta. (2)

    Czyżby kolejny układ z deweloperem. A później kolejne mieszkanie budynia lub jego vicka !
    Jaki pan, taki kram !

    • 9 0

    • CBA powinno jeszcze sprawdzić (1)

      kto i za ile budyniowe mieszkania wynajmuje!!!

      • 2 0

      • stawiam na przyjezdnych "managerów"

        lokalnych spółek skarbu państwa...
        Choć oczywiście mogę się mylić

        • 0 0

  • A mnie to nie dziwi

    Deweloperyzm jest dziś wiodącą siłą w Polsce i to oni dyktują warunki, zmieniają akty prawne, budują się gdzie chcą, a władze samorządowe są ich sługami. Zdziwiłbym się gdyby deweloper nie budował na gruntach publicznych

    • 7 0

  • Co z blokami powojskowymi? Ktos wie? (2)

    Na projektach Hossy ich nie ma.

    • 0 0

    • to znaczy że ich nie ma (1)

      jako nielegalne zostaną wyburzone

      • 0 0

      • nielegalne?

        • 0 0

  • a kto będzie kasowal za parkowanie miasto czy Hossa?

    deweloper sprzedaje wielokrotnie każdy metr gruntu, ludzie kupują mieszkania ale parkują na sąsiednich ulicach bo na ich osiedlu jest parkowanie płatne a ponoć na jeden lokal ma przypadać 1,2 miejsca parkingowego,należy zapisać by były to miejsca ogólnodostępne.

    • 1 0

  • a postaw Czołgu i zaraz opłata karna

    kto wydał zgodę na likwidację zieleni? i zajęcie pasa drogowego, dlaczego trawnik był zaniedbany????
    Czy każdy może sobie wybudować parking?
    Czy Hossa zapłaci za zajęcie pasa drogowego??

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane