- 1 W Gdyni odłowią 80 dzików (121 opinii)
- 2 Chwarznieńska do obwodnicy już gotowa (105 opinii)
- 3 Wrak nie do usunięcia przez biurokrację (191 opinii)
- 4 Rozwód Koalicji Obywatelskiej z Dulkiewicz? (374 opinie)
- 5 Jak zaprojektować centrum Południa? (278 opinii)
- 6 Szykują się do Jarmarku św. Dominika (55 opinii)
Drewniany przystanek SKM przy PGE Arena?
Przy stadionie PGE Arena mógłby powstać tymczasowy przystanek SKM z drewna. Prowizoryczny peron byłby sporo tańszy niż remont istniejących przystanków: Kolonia i Zaspa Towarowa.
Gdy rozpoczynano budowę stadionu, okazało się, że by przywieźć kibiców do Letnicy trzeba by użyć połowy wszystkich gdańskich tramwajów. Komunikacyjny paraliż ogarnąłby więc całe miasto, a trzeba pamiętać, że mecze będą odbywały się także w dni powszednie. Dlatego remont zamkniętej przed sześcioma laty linii SKM do Brzeźna jest niezbędny.
Przedstawiciele miasta, kolei i koordynującej przygotowania do mistrzostw rządowej spółki PL2012 mają już analizę wariantów przebudowy.
Dwie pierwsze (za 16 i 25 mln zł) zakładają remont torów do przystanku Kolonia oraz peronu i ruch pociągów tylko podczas imprez masowych. Pozostałe dodatkowo remont torów od Zaspy Towarowej aż do Brzeźna (za 31 mln) lub nawet Nowego Portu (za 45 mln zł) i codzienny ruch kolejek SKM na trasie.
Dlatego powstał nowy pomysł. Miasto może zbudować całkiem nowy przystanek. Drewniany peron mógłby stanąć przy torach towarowych Zaspy Towarowej. Koszt budowy to raptem kilka mln zł.
- Przy takim rozwiązaniu kibice wyjdą bezpośrednio z kolejki na teren przy stadionie. Unikniemy większości problemów związanych z użyciem przystanku Kolonia - przekonuje Bojanowski na łamach "Gazety".
Peron mógłby służyć także podczas koncertów czy meczów Lechii Gdańsk na PGE Arena, a nawet targów w powstającej obok stadionu siedzibie Międzynarodowych Targów Gdańskich.
Miejsca
Opinie (220) ponad 10 zablokowanych
-
2011-04-04 11:06
BUDOWAĆ I TO DO NOWEGO PORTU!!! (1)
Mamy rewitalizować Letnicę i Nowy Port, w związku z czym dzielnice te staną sie atrakcyjniejsze do inwestowania. Można przypuszczać, i to z dużym prawdopodobieństwem, że zamieszka tam więcej, znacząco więcej, ludzi oraz, że powstaną nowe miejsca pracy. Ludzi trzeba będzie przewieźć. Reasumując linia Gdańsk Główny - Nowy Port, za kilka lat i tak musiała by być uruchomiona. Można to zrobić teraz, póki mamy rozpęd i okazję, bo potem znowu będziemy odkładać, a korki staną się niemiłosierne.
- 31 1
-
2011-04-05 09:30
rewitalizacja to ściema ,lLetnice się wysiedli zburzy ,sprzeda nowi beda mieli samochody i do kolejki nie wsiądą
- 0 1
-
2011-04-04 11:07
Prowizoryczny?
A po Euro to co?
Jak miasto wyobraża sobie dojazd komunikacją miejską na imprezy na PGE Arena po Euro? Istnieją tylko połączenia jadące od Gdańska Głównego, a co z szeroko rozumianym Wrzeszczem, Oliwą, Przymorzem, Zaspą.
Konieczne dojście od Hallera, a peron prowizoryczny tego nie załatwia.
Na kładkę jak w Gdyni nie liczę.
Sam peron prowizoryczny nie byłbym złym rozwiązaniem gdyby nie fakt, że po Euro będą tam imprezy na PGE Arenie i Targach. Targi w Oliwie wymagały zbudowania bocznic, a tu nie będzie ich potrzeba?- 16 0
-
2011-04-04 11:17
Moze wyciagnac linię za PGE w lewo az pod ERGO Arene włączając tereny bliskie morzu (8)
i takim sposobem z Gda mozna pojechac do Brzezna i na Zabianke odciazajac JEDYNA linie GD-Sopot-Gdynia
LINIA SKM na wysokosci hipodromu by skrecała na ERGO i prosto wzdluz plaz i wieżowców na Przymorzu dalej do PGE i na główny
Czas zapewne góra 25min..
JAKAS alternatywa przy zerwaniu trakcji i innych niespodziankach SKM i połaczenie bliskich morzu tarasow z GDA i Sopotem- 23 1
-
2011-04-04 11:41
Mogliby wyciągnąc linie pod Ergo Arene w lewo dobry pomysl kolegi moze ktos podłapie
ZA
- 4 0
-
2011-04-04 11:55
Też jestem ZA wyciągnieciem tego w lewo pod Arene drugą, nie głupie
ZA
- 7 0
-
2011-04-04 16:33
dobry pomysl
;)
- 2 0
-
2011-04-04 17:26
Którędy? (1)
A mógłbyś wrzucić na przykładzie mapy nawet tej z trojmiasto.pl jak KONKRETNIE byś taką linię poprowadził? Pytam serio i życzliwie bo mieszkam w Brzeźnie i ciekawi mnie zwłaszcza to przepchnięcie przez Przymorze. Którędy DOKŁADNIE? Pozdrawiam
- 0 0
-
2011-04-04 18:18
Wzdluz Trasy Zielonej ktora jest w planach kolo Ergo Areny
Droga Zielona 2 pasmowa jest we planie z Ergo do PGE
- 0 0
-
2011-04-04 21:15
ciekawe ile by kosztowalo takie przedluzenie skm pod Ergo Arene liczac na oko (1)
moze ktos by sie pokusil o wyliczenie skoro 700mln za SKM II na Lotnisko czyli 18km daje nam ok 40mln za km a z PGE na ERGO jest 7km i do linii SKM na wysokosci Hipodromu daje nam 7x40=280mln LICZAC BEZ PRZETARGU czyli mniej !! patrzac na ost przetargi po 50-60% wyliczen wyjsciowych.
SKM PGE-ERGO-do Sopotu 25minut koszt max 200 mln a zysk nieprzeliczony- 0 0
-
2011-04-04 22:19
lepiej wydac 150-200mln na wydluzenie skm z pge na ergo i dalej do sopotu trasa zielona niz na ESC
ESC miliony w bloto a skm? 150-200mln z czego 85% moze dofinansuja toby nie bylo placzu nad rozlanym budyniem
- 1 0
-
2011-04-05 10:39
za wydluzeniem do pge i dalej do sopotu
za za za
- 0 0
-
2011-04-04 11:18
a tory z pcv
i gitara :)
- 20 0
-
2011-04-04 11:20
pytanie
ecs - 300mln zł. dla paru osób z budyniem na czele to tak , linia do nowego portu za 45 mln. zł. dla paru tysięcy to nie . gdzie tu logika . może ecs zrobić z drewna ?
- 29 1
-
2011-04-04 11:28
"Gdy rozpoczynano budowę stadionu, okazało się, że by przywieźć..."
rzeczywiście wczesniej nie dalo sie tego przewidziec i wybudowac stadion gdzie indziej
- 16 2
-
2011-04-04 11:28
Prima Aprilis już był.
Obudźcie się ze snu zimowego panowie włodarze miasta Gdańska. Na pierdoły pieniądze macie a jak coś ludziom trzeba dać to najlepiej najtańszym kosztem. ŻENADA.
- 15 1
-
2011-04-04 11:37
przystanek (1)
Jest sposob,zeby wybudowac nowy,ekskluzywny przystanek.Znowu "obciac"MOPS pieniazki na biednych(tak,jak robia to ostatnio-ludzie zamarzali we wlasnych domach i starsi umierali smiercia glodowa),ale stadion pieknieje,rosnie!!!Kto na tym korzysta?Napewno nie biedniejsza czesc spoleczenstwa.
- 6 5
-
2011-04-04 19:55
za robotę uczciwą się brać a nie do MOPSu po darmową kaskę leniwe polaki
- 0 0
-
2011-04-04 11:39
o ja .......... kompromitacja
wyremontowac i uruchomic linie na stałę . a nie jakies baraki tymczasowe
- 13 2
-
2011-04-04 11:46
Bedzie co spalić po przegranym meczu :) takze same plusy
betonowy sie nie pali tak łatwo
- 13 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.