• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Drogowcy grodzą Trasę W-Z. Koniec z zawracaniem

Maciej Naskręt
7 maja 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Najdłuższa ulica w Trójmieście widziana z góry

Zobacz nowe bariery na Trasie W-Z.


Wzdłuż Trasy W-Z na Jasieniu stanęły bariery rozdzielające oba pasy ruchu. Oprócz tego, że chronią kierowców przed wypadnięciem z jezdni i przejechaniem na przeciwległą nitkę, uniemożliwiają zawracanie.



Czy bariery na Trasie W-Z poprawią bezpieczeństwo ruchu?

Drogowcy z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku postanowili rozprawić się z kierowcami, którzy nagminnie zawracają na górnym odcinku Trasy W-Z zobacz na mapie Gdańska - między ul. Łostowicką zobacz na mapie Gdańska a Obwodnicą Trójmiasta zobacz na mapie Gdańska. Stanął tam pierwszy - ok. 100-metrowy odcinek barier energochłonnych.

Oprócz tego, że chronią one kierowców przed wypadnięciem z jezdni i przejechaniem na przeciwległą nitkę, uniemożliwiają zawracanie kierowcom przecinającym pas zieleni. Kierowcy nagminnie wykonywali tam manewr, gdy tylko samochody na al. Armii Krajowej utykały w korku do ul. Łostowickiej.

Drogowcy postanowili chronić prawidłowo jadących kierowców.

Przypomnijmy, że od kilku miesięcy kierowcy mogą jechać Trasą W-Z na górnym odcinku z dopuszczalną prędkością nie przekraczającą 100 km/h. A zatem ryzyko wypadku jest spore.

Montowane elementy drogowe nie są nowe.

- Bariery energochłonne, które są umieszczane w ciągu al. Armii Krajowej pochodzą z odzysku z innych odcinków dróg. Gromadzimy obecnie kolejną ich partię, by uniemożliwić zawracanie na wysokości budynków Banku BPH zobacz na mapie Gdańska - mówi Mieczysław Kotłowski, dyrektor gdańskiego ZDiZ.

- Wiemy, że wielu kierowców ma ułańską fantazję, dlatego jeśli pojawią się kolejne miejsca na Trasie W-Z, w których będą zawracać, również i tam dostawimy bariery - dodaje.

Rozwiązanie zaproponowane przez drogowców ma swoich przeciwników. Uważają oni, że bariery nie tylko spotęgują korki na najbliższych węzłach, bowiem kierowcy będą musieli tam zawracać potęgując ruch, ale też mogą utrudnić akcje ratowniczą służb.

Już niebawem przekonamy się, kto ma rację w tym sporze.

Miejsca

Opinie (159) 7 zablokowanych

  • Typowe budyniowe podejście: utrudniać życie ludziom

    Zamiast zaprojektować i zbudować miejsca przeznaczone do zawracania, tak aby można było dojechać do budynków BPH bez konieczności zawracania na skrzyżowaniu Havla i Armii Krajowej, budują kolejne utrudnienia wymierzone przeciwko ludziom. Tymczasem źle zaprojektowany pas skrętu na Havla powoduje notoryczne zatory na lewym pasie Havla, w kierunku skrętu w Armii Krajowej do obwodnicy. Tak antyobywatelskich i aspołecznych władz to nawet za komuny nie było. Wrogość Budynia wobec ludzi bije kolejne rekordy.

    • 2 2

  • ha

    Kretynskie wypowiedzi moderator zostawia a jak pojawia się dobry pomysł to od razu jest kasowany żeby później z tego zrobić własny artykuł. Brawo wp

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane