- 1 Szukał na targu sadzonek, znalazł amunicję (126 opinii)
- 2 Oślepiał śmigłowiec podczas derbów (227 opinii)
- 3 Kradli klocki LEGO. Hurtowo (33 opinie)
- 4 We wrześniu koniec prac na Chwarznieńskiej (52 opinie)
- 5 Coraz więcej domów pływających na wodzie (64 opinie)
- 6 Prawie 50 miejsc parkingowych przy Parku Oruńskim (70 opinii)
Europrojekt Gdańsk zaprojektuje Nową Bulońską?
Znamy firmy, które są gotowe opracować projekt dla budowy 1,6-kilometrowej ul. Nowej Bulońskiej. Najkorzystniejszą ofertę złożyła firma rezydująca na Wyspie Sobieszewskiej - Europrojekt Gdańsk. Dokumentacja ma być gotowa w połowie 2014 r.
W Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska otwarto oferty w przetargu na opracowanie koncepcji i projektu budowlanego Nowej Bulońskiej. - Na rozstrzygnięcie przetargu będzie trzeba jeszcze trochę poczekać. Trwa analiza złożonych ofert - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor naczelny DRMG.
Najkorzystniejszą ofertę złożyła firma rezydująca na Wyspie Sobieszewskiej - Europrojekt Gdańsk, która swoją pracę wyceniła na kwotę 1,18 mln zł. Jest ona cztery razy tańsza od najdroższej propozycji złożonej przez firmę Egis.
O wyborze wykonawcy ma zadecydować w 95 proc. cena ofertowa i w 5 proc. wynagrodzenie za jeden pobyt w ramach nadzoru autorskiego, czyli uzgodnienia o możliwości wprowadzenia rozwiązań zamiennych w stosunku do tych w pierwotnym projekcie, zgłoszonych przez kierownika budowy.
Zwycięzca przetargu do połowy przyszłego roku będzie musiał dostarczyć zamawiającemu koncepcję przebiegu nowej ulicy - przedstawić jej najkorzystniejszy przebieg w wymiarze ekonomicznym i technicznym, przy założeniu realizacji przedsięwzięcia w ramach decyzji zezwalającej na realizację inwestycji drogowej (ZRiD). Najpóźniej w połowie 2014 r. ma być gotowy projekt budowlany całej drogi oraz kosztorys inwestorski. Pozostaje wtedy już tylko uzyskanie pozwolenia na budowę i ZRiD-u u wojewody.
Budowa ul. Nowej Bulońskiej obejmuje wykonanie dwóch jezdni między skrzyżowaniem ul. Bulońskiej i ul. Myśliwskiej a ul. Jabłoniową . Droga będzie wiodła na odcinku 1,6 km dwiema jezdniami, częściowo też po estakadzie i moście nad Potokiem Siedlickim. Między obiema nitkami ul. Nowej Bulońskiej ma zostać poprowadzona linia tramwajowa, która zakończona będzie pętlą tramwajową u zbiegu ul. Warszawskiej i ul. Jabłoniowej . Budowa tego przedsięwzięcia miałaby ruszyć po 2014 r.
W budżecie na budowę ul. Nowej Bulońskiej trzeba zapisać 197 mln zł. Jeśli w ciągu nowej trasy po torach ma jeździć dodatkowo tramwaj, miasto będzie musiało dołożyć 22 mln zł. Są to jednak wstępne szacunki. Bardziej szczegółowe wyliczenia poznamy pewnie, gdy projekt budowlany ujrzy światło dzienne.
1. URS Polska Sp. z o.o.
Opracowanie dokumentacji: 2 915 100,00 zł
Koszt jednej wizyty nadzoru autorskiego: 984,00 zł
2. Biuro Projektów Komunikacyjnych w Poznaniu Sp. z o.o.
Opracowanie dokumentacji: 2 992 500,00 zł
Koszt jednej wizyty nadzoru autorskiego: 1 599,00 zł
3. Egis Poland Sp. z o.o.
Opracowanie dokumentacji: 4 858 500,00 zł
Koszt jednej wizyty nadzoru autorskiego: 1 476,00 zł
4. Europrojekt Gdańsk S.A.
Opracowanie dokumentacji: 1 180 504,80 zł
Koszt jednej wizyty nadzoru autorskiego: 246,00 zł
5. Transprojekt Gdańsk Sp. z o.o.
Opracowanie dokumentacji: 2 586 690,00
Koszt jednej wizyty nadzoru autorskiego: 369,00 zł
6. KONTRAKT Sp. z o.o. i MOSTY Gdańsk Sp. z o.o
Opracowanie dokumentacji: 1 783 500,00 zł
Koszt jednej wizyty nadzoru autorskiego: 615,00 zł
7. Schuessler - Plan Inżynierzy Sp. z o.o.
Opracowanie dokumentacji: 4 297 620,00 zł
Koszt jednej wizyty nadzoru autorskiego: 492,00 zł
8. Konsorcjum: Mott MacDonald Polska Sp. z o.o. i Mott MacDonald Limited Sp. z o.o.
Opracowanie dokumentacji: 2 558 400,00 zł
Koszt jednej wizyty nadzoru autorskiego: 492,00 zł
9. Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego S.A.
Opracowanie dokumentacji: 1 783 500,00 zł
Koszt jednej wizyty nadzoru autorskiego: 123,00 zł
Miejsca
Opinie (90)
-
2013-01-15 11:19
W normalnym świecie...
W normalnym świecie na przetargach odrzuca się zawsze najtańszą i najdroższą ofertę. Bo takie najtańsze to kończą się potem na wiecznym naprawianiu albo kilkuletniej budowie przez podpodwykonawców zatrudnionych przez podwykonawców głównego wykonawcy, który zazwyczaj deleguje 1 inżyniera do nadzoru. A podpodwykonawcy to najczęściej dysponują pracownikami ściągniętymi z urzędu pracy, którzy łopaty nigdy w życiu nie trzymali. Tak będzie i tutaj.
- 2 1
-
2013-01-15 11:20
Drogi
Budowa wszystkich jest bardzo ważna. Ja o swoich przemyśleniach dotyczących ruchu przy ul. Słowackiego i Kościuszki:
1) otworzyć możliwie szybko przejścia podziemne,
2) pomimo dostosowywania świateł przy Rondzie de la Sale ruch jest nadal utrudniony- lewoskręt w kierunku ul. Potokowej powinien mieć dwa pasy, co znacznie poprawiłoby płynność ruchu w kierunku Piecek i Migowa oraz do Matarni.- 3 0
-
2013-01-15 11:21
Ulicę czteropasmową, dużą miejską arterię zbudujcie, nie kolejną obwdnicę w środku miasta
Oflankowaną ekranami jak jakieś metro naziemne. jesteśmy w końcu wewnątrz miasta a nie na obrzeżach.
- 7 1
-
2013-01-15 12:25
czy naprawdę tak ciężko o nowe nazwy ulic? musi być NOWA BULOŃSKA, NOWA KOŚCIUSZKI, NOWA ŁÓDZKA, którą chwała zamienili na aleję W. Havla! NO LUDZIE!
- 4 1
-
2013-01-15 12:47
fajnie, ale szersze te drogi budujcie ! no i basen w koncu wybudujcie !
- 3 4
-
2013-01-15 13:08
skoro BULOŃSKA - to czy przewidziano miejsce na lasek z panienkami?
skoro miasto chce być takie jewropejskie, to czemu by nie?
- 5 4
-
2013-01-15 13:33
A tramwaj
A tramwaj niech wraca z skrzyżowania z Warszawską w Armii Krajowej do Chełmu.
- 0 1
-
2013-01-15 13:42
Ludzie przestac gdac tylko robic
Ludzie w koncu wezcie sie do rob oty bo z tego waszego gadania to nic nie ma i nic nie wynika.
- 2 0
-
2013-01-15 13:43
Ciekawe, czy firmom w punktach 6 i 9
ofertę przygotowała ta sama osoba? Przy grubych milionach wstrzelili się co do złotówki.
- 1 1
-
2013-01-15 13:47
Wybuduja 1,6 km drogi za 5 lat na otwartym terenie to kpina
1,5 roku trzeba czekac na dokumentacje a 3,5 roky na wybudowanie tej drogi w sumie 5 lat to tyko w Polsce jest berak pieniedzy i opieszalosc
- 4 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.