• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Europrojekt Gdańsk zaprojektuje Nową Bulońską?

Maciej Naskręt
15 stycznia 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaj ważniejszy niż auta na Adamowicza

Znamy firmy, które są gotowe opracować projekt dla budowy 1,6-kilometrowej ul. Nowej Bulońskiej. Najkorzystniejszą ofertę złożyła firma rezydująca na Wyspie Sobieszewskiej - Europrojekt Gdańsk. Dokumentacja ma być gotowa w połowie 2014 r.



W Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska otwarto oferty w przetargu na opracowanie koncepcji i projektu budowlanego Nowej Bulońskiej. - Na rozstrzygnięcie przetargu będzie trzeba jeszcze trochę poczekać. Trwa analiza złożonych ofert - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor naczelny DRMG.

Najkorzystniejszą ofertę złożyła firma rezydująca na Wyspie Sobieszewskiej - Europrojekt Gdańsk, która swoją pracę wyceniła na kwotę 1,18 mln zł. Jest ona cztery razy tańsza od najdroższej propozycji złożonej przez firmę Egis.

O wyborze wykonawcy ma zadecydować w 95 proc. cena ofertowa i w 5 proc. wynagrodzenie za jeden pobyt w ramach nadzoru autorskiego, czyli uzgodnienia o możliwości wprowadzenia rozwiązań zamiennych w stosunku do tych w pierwotnym projekcie, zgłoszonych przez kierownika budowy.

Zwycięzca przetargu do połowy przyszłego roku będzie musiał dostarczyć zamawiającemu koncepcję przebiegu nowej ulicy - przedstawić jej najkorzystniejszy przebieg w wymiarze ekonomicznym i technicznym, przy założeniu realizacji przedsięwzięcia w ramach decyzji zezwalającej na realizację inwestycji drogowej (ZRiD). Najpóźniej w połowie 2014 r. ma być gotowy projekt budowlany całej drogi oraz kosztorys inwestorski. Pozostaje wtedy już tylko uzyskanie pozwolenia na budowę i ZRiD-u u wojewody.

Budowa której drogi jest najważniejsza?

Całość prac projektanta miasto wycenia na kwotę 2 mln zł. 75 proc. tej kwoty będzie pochodzić ze środków Unii Europejskiej. O dofinansowaniu przedsięwzięcia pisaliśmy we wrześniu.

Budowa ul. Nowej Bulońskiej obejmuje wykonanie dwóch jezdni między skrzyżowaniem ul. Bulońskiej i ul. Myśliwskiej zobacz na mapie Gdańskaul. Jabłoniową zobacz na mapie Gdańska. Droga będzie wiodła na odcinku 1,6 km dwiema jezdniami, częściowo też po estakadzie i moście nad Potokiem Siedlickim. Między obiema nitkami ul. Nowej Bulońskiej ma zostać poprowadzona linia tramwajowa, która zakończona będzie pętlą tramwajową u zbiegu ul. Warszawskiej i ul. Jabłoniowej zobacz na mapie Gdańska. Budowa tego przedsięwzięcia miałaby ruszyć po 2014 r.

W budżecie na budowę ul. Nowej Bulońskiej trzeba zapisać 197 mln zł. Jeśli w ciągu nowej trasy po torach ma jeździć dodatkowo tramwaj, miasto będzie musiało dołożyć 22 mln zł. Są to jednak wstępne szacunki. Bardziej szczegółowe wyliczenia poznamy pewnie, gdy projekt budowlany ujrzy światło dzienne.

Oferty złożone w przetargu na opracowanie dokumentacji ul. Nowej Bulońskiej.

1. URS Polska Sp. z o.o.
Opracowanie dokumentacji: 2 915 100,00 zł
Koszt jednej wizyty nadzoru autorskiego: 984,00 zł

2. Biuro Projektów Komunikacyjnych w Poznaniu Sp. z o.o.
Opracowanie dokumentacji: 2 992 500,00 zł
Koszt jednej wizyty nadzoru autorskiego: 1 599,00 zł

3. Egis Poland Sp. z o.o.
Opracowanie dokumentacji: 4 858 500,00 zł
Koszt jednej wizyty nadzoru autorskiego: 1 476,00 zł

4. Europrojekt Gdańsk S.A.
Opracowanie dokumentacji: 1 180 504,80 zł
Koszt jednej wizyty nadzoru autorskiego: 246,00 zł

5. Transprojekt Gdańsk Sp. z o.o.
Opracowanie dokumentacji: 2 586 690,00
Koszt jednej wizyty nadzoru autorskiego: 369,00 zł

6. KONTRAKT Sp. z o.o. i MOSTY Gdańsk Sp. z o.o
Opracowanie dokumentacji: 1 783 500,00 zł
Koszt jednej wizyty nadzoru autorskiego: 615,00 zł

7. Schuessler - Plan Inżynierzy Sp. z o.o.
Opracowanie dokumentacji: 4 297 620,00 zł
Koszt jednej wizyty nadzoru autorskiego: 492,00 zł

8. Konsorcjum: Mott MacDonald Polska Sp. z o.o. i Mott MacDonald Limited Sp. z o.o.
Opracowanie dokumentacji: 2 558 400,00 zł
Koszt jednej wizyty nadzoru autorskiego: 492,00 zł

9. Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego S.A.
Opracowanie dokumentacji: 1 783 500,00 zł
Koszt jednej wizyty nadzoru autorskiego: 123,00 zł

Miejsca

Opinie (90)

  • To będzie już 3 zbędna pętla tramwajowa :-) Niech zyje Adamowicz i jego pętle :-) (3)

    Takie pętle to musi być dobry deal ?
    10% w PZPNie średnio to z takiej pętli niezła kasa ?

    • 8 12

    • Likwiduj pętle...

      ... a potem narzekaj na sparaliżowane wszystkie linie tramwajowe przy awarii jednego składu albo remoncie ważnego torowiska. Pętle tak - muszą jakieś być, bo dzielą sieć na w miarę niezależne fragmenty, co pozwala na wydzielenie odcinków do remontu lub uruchomienie komunikacji na zmienionych trasach w przypadku dużej awarii.

      • 5 2

    • twoja opinia jest zbędna :).

      • 0 2

    • Obrońcy budyniogrodu się odezwali

      • 0 3

  • i co z tego ??? // znowu PAPLANIE O NICZYM czyli robienie pozytywnego PR z niczego - czarodzieje piora (2)

    coraz to lepiej , teraz widomoscia dnia jest ze ktoś może i chce coś zaprojektować zamiast ze kończą budowę i lada chwila inwestycja będzie oddana do użytku -PAPLANIE O NICZYM

    • 6 5

    • (1)

      Mało Ci było wiadomości o oddawaniu? Na jesieni 2012 co drugi tydzień coś oddawano do użytku.

      • 1 2

      • Na jesieni 2012 co drugi tydzień -byly wiadomoosci o upadlosci

        • 1 0

  • Chce wystartować w przetargu!

    Wybuduje Bolońska za 1 mln. Wody i piasku żałować nie będę. Będzie na bogato.

    • 6 8

  • a most

    na Wyspę Sobieszewską, czyli drogę do pracy, to oni już zaprojektowali? Pewnie nie bo nie ma priorytetu, taki most to dopiero za kilkadziesiąt lat. Najpierw trzeba zrobić tam wysypisko i odprowadzenie ścieków.

    • 3 6

  • Czy Rada miasta nie mogłaby od razu nazwać po ludzku planowanych nowych ulic? (3)

    Nowa Bulońska, Nowa Łódzka, Nowa warszawska, jednostka F prim to w Migowie. Chaos sie robi! Te planistayczne nazewnicze nowotwory później trafiają do obiegu i mamy Gdańsk Lotnisko zapiast Węzła Matarnia, Gdańsk Południe zamiast Straszyn, Morena zamiast Piecki i Lech Walesa Airport zamiast lotniska Rębiechowo.

    Szanujmy swój język!Ułatwiajmy sobie życie

    Nie mogą nazwać tej trasy od razu ul Jasieńską czy tam zabornieńską, nenkowską, jak zwał tak zwał jakoś normalnie?

    • 13 11

    • (2)

      Nie, bo może w międzyczasie ktoś znany umrze (np. prezydent się rozbije) i w sam raz będzie można nazwać.
      Pomyśl sobie: skrzyżowanie ul. Lecha Kaczyńskiego z al. Jana Pawła. Miodzio!

      • 4 0

      • a niech sobie będzie i Lecha Kaczyńskiego (1)

        prezydentem był w końcu Polski i w Trójmieście mieszkał pół życia i już nie żyje. Mi tam nie przeszkadza, tak jak nie przeszkadza mi rondo Jacka Kuronia. Po prstu niech nazwą normalnie, nazwą dla ludzi a nie trasa różowa, zielona bis prim.

        Potem jest bałagan, bo ludzie mówią Nowa Słowackiego a to jest naprawdę ul. Partyzantów.

        • 5 2

        • uwierz mi, że będzie z tą nazwą więcej ambarasu niż to jest warte

          • 1 0

  • Jakie znaczenie ma fakt, że firma z najkorzystniejszą ofertą "rezyduje (3)

    na Wyspie Sobieszewskiej" ??? Powtorzono to aż 2 razy w pierwszych kilku zdaniach , wiec to chyba strasznie ważne ??

    • 7 1

    • Może tu mieszkają

      i będą lepiej wiedzieć jak to zrobić czy co. Wg mnie dobrze się składa.

      • 1 0

    • To wytłuszczone to tekst wprowadzający, w którym często powtórzone są zdania z tekstu właściwego.

      W tym wypadku powtórzono informację o tym, że firma jest z Wyspy Sobieszewskiej. Nie szukałbym w tym sensacji.

      • 1 0

    • Wiedz, że coś się dzieje!!!

      • 0 0

  • Estakady a nie skrzyżowanie ze światłami ???

    Przecież to podobno nie jest potrzebne (tak wiele razy słyszałem od reprezentantów miasta o estakadzie nad skrzyżowaniem Armii Krajowej-Łostowicka)

    • 7 5

  • Hura! BPBK nie wygrało. Jest szansa na normalny projekt, a nie byle co.

    Mam nadzieję, że wykażą się nie tylko estetyką ale i miejską funkcjonalnością.

    • 7 3

  • 4xtaniej?!

    4xtaniej?! ludzie - coś tu nie gra; decydenci - zastanówcie się!

    • 3 0

  • Czy potrzebna nam kolejna autostrada w mieście? Lepiej zrobić w tym miejscu normalną ulicę bez ekranów.

    A za pozostałe, zaoszczędzone pieniądze będzie można zrobić jeszcze dwie inne ulice, ważne dla odciążenia zakorkowanych przelotówek.

    • 8 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane