• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk poprawia rowerową infrastrukturę

Krzysztof Koprowski
2 września 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zniknie 26 drzew znad Kanału Raduni
Jednym z przebudowanych przejazdów będzie ten na przecięciu z ul. Podmiejską. Rowerzyści w tym miejscu przejeżdżają prosto przez jezdnię lub wybierają pobliskie przejście dla pieszych, nadkładając tym samym ponad 80 metrów drogi. Jednym z przebudowanych przejazdów będzie ten na przecięciu z ul. Podmiejską. Rowerzyści w tym miejscu przejeżdżają prosto przez jezdnię lub wybierają pobliskie przejście dla pieszych, nadkładając tym samym ponad 80 metrów drogi.

Jeszcze w tym roku rowerzyści w Gdańsku doczekają się poprawek w infrastrukturze rowerowej. Pojawią się długo wyczekiwane wygodne przejazdy na popularnej drodze wzdłuż Kanału Raduni zobacz na mapie Gdańska, zaś na al. Hallera zobacz na mapie Gdańska wybudowany zostanie brakujący odcinek drogi rowerowej po wschodniej stronie.



Jak często podróżujesz na rowerze?

Rowerzyści, korzystający z drogi technologicznej, poprowadzonej wzdłuż Kanału Raduni, od dawna skarżą się przejazdy przez poprzeczne ulice. Ułożona na części z nich kostka brukowa jest niewygodna, a ponadto brakuje odpowiedniej informacji dla kierowców o tym, że w poprzek jezdni przejeżdżać mogą rowerzyści.

Teraz ma się to zmienić. Istniejąca nawierzchnia zostanie wymieniona na nową, z żółtej kostki betonowej, czyli materiału użytego do wykonania istniejącej drogi technologicznej.

- Realizacja nowych przejazdów rowerowych jest konieczna w celu spełnienia standardów trasy rowerowej - dodaje Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańsk, która koordynuję tę inwestycję.
Inwestycja będzie obejmowała: skrzyżowanie ul. Zaroślak i Traktu św. Wojciecha, łącznik ul. Zaroślak i Traktu Św. Wojciecha, łącznik ul. Brzegi i Traktu św. Wojciecha, przejazd przez ul. Podmiejską, łącznik ul. Raduńskiej i Traktu św. Wojciecha, przejazd przez ul. Nowiny, przejazd przez ul. Starogardzką, przejazd przez ul. Nowiny, przejazd przez ul. Borkowską, przejazd przez ul. Tomczaka, przejazd przez Trakt św. Wojciecha w rejonie nr 395, przejazd przez ul. Stromą, łącznik drogi technologicznej z chodnikiem przy Trakcie św. Wojciecha w rejonie nr 46.

Zwycięzca przetargu na wykonanie tych robót będzie miał czas do 25 listopada br.
Nieco wcześniej, do 30 października, wykonany zostanie fragment drogi rowerowej wzdłuż al. Hallera od ul. Gdańskiej zobacz na mapie Gdańska do ul. Wczasy zobacz na mapie Gdańska po wschodniej stronie (czyli po stronie głównego skupiska zabudowy Brzeźna). Inwestycja jest elementem projektu "Pomorskie Trasy Rowerowe o znaczeniu międzynarodowym R10".

- Obecnie na wysokości ul. Gdańskiej rowerzyści muszą skręcić w kierunku Zaspy i Parku Reagana [tj. przejechać na drugą stronę alei - dop. red.]. Nowy odcinek umożliwi im bezpieczny przejazd dalej na wprost aż do Brzeźna - objaśnia Piotr Grzelak, zastępca prezydenta Gdańska ds. polityki komunalnej.
Po wschodniej stronie al. Hallera, oprócz drogi rowerowej, przewiduje się też korektę skrzyżowań, przebudowę sygnalizacji świetlnej oraz ułożenie nowego chodnika.

Dodatkowo w ramach tej inwestycji, wykonany zostanie brakujący krótki fragment drogi rowerowej zobacz na mapie Gdańska między ul. Nadmorski Dwór a przystankiem autobusowym Dworska.

Przypomnijmy, że obecnie trwa także wymiana chodników wzdłuż al. Grunwaldzkiej we Wrzeszczu, gdzie dopuszczony zostanie ruch rowerowy. W końcowej fazie prac budowlanych jest również remont al. Jana Pawła II z wyznaczeniem pasów rowerowych.

Miejsca

Opinie (388) 7 zablokowanych

  • (1)

    Czemu nikt nie monitoruje istniejacych drog rowerowych? Co kawalek ktos cos rozkopie i zamiast asfaltu klada byle jak byle jaka kostke i pozamiatane. Tak jest na Elblaskiej Kartuskiej i w wielu innych miejscach.

    • 19 5

    • I dobrze

      • 0 5

  • a dojazd z kokoszek do PKM na tyłach Auchan

    Teraz trzęba jechać dookoła Auchan dodając jakieś 1.5 km nie mówiąc o pieszych...

    • 3 7

  • Brakujący odcinek ścieżki rowerowej. (6)

    Proszę uzupełnić ścieżkę rowerową 100 metrowym lewostronnym odcinkiem wzdłuż ul. Uczniowskiej w kierunku ul. Hallera - po zjeżdzie z "Czerwonego Mostu".
    Zwiększy to bezpieczeństwo przejazdu, uprości przebieg ścieżki w tym rejonie.

    • 10 5

    • Jestem przeciw. Wolę jechać prosto droga niż jakimiś pokręconymi ścieżkami.

      • 1 1

    • (4)

      Nic tam nie brakuje. Stara Uczniowska jest pusta i można po niej spokojnie jechać.

      • 5 0

      • (3)

        Brakuje tylko zjazdu/wjazdu na droge rowerowa prowadzaca na most. Wypadaloby to zrobic

        • 2 0

        • (1)

          Wjazd jest, a zjazd - wjeżdżasz an ulicę i skręcasz w lewo. Co to za problem?

          • 2 0

          • Moge tez zeskoczyc z kraweznika. Tak wiem. Mi chodzi o taki zgodnymi z normami. Jedziesz plynnie prosto i wlaczasz sie w ddr

            • 3 1

        • z której strony?

          jadąc rowerem od strony Hallera nie masz znaku C-13(ani C-13/16, ani C-16/T22) więc NIE WOLNO Ci jechać inaczej, niż jezdnią. Natomiast jadąc w drugą stronę - wjeżdżasz na PdR i z niego włączasz się do ruchu.

          • 1 0

  • Moja skromna propozycja !!! (4)

    Przytnijcie krzaciory i drzewa bo są miejsca
    np. z Przymorza w stronę Wrzeszcza gdzie rowerzyści wjeżdżają na chodnik-tak tam zarosło.

    • 18 7

    • (1)

      Dziekujemy za sygnał i obywatelską postawę.
      NAtychmiast wysyłamy nasze służby.
      Pozdrawiamy

      • 4 2

      • kiepska ironia

        • 3 0

    • przetarg trzeba zrobic

      • 4 0

    • Święta prawda

      naczelny ogrodnik proszony miasta o interwencje

      • 2 1

  • Tomas (2)

    Ciekawe czy w sopocie sie wkoncu cos zmieni! Calkowity zakaz na aleji zwyciestwa i brak sciezki w kierunku gdyni to jakis zart. Codziennie jezdze do pracy lamiac przepisy bo jakos nie mam ochoty na wycieczki krajoznawcze w drodze do pracy. Ale urzedasy wiedza lepiej jak mi krucej czy wygodniej jechac.....

    • 13 2

    • Oby policja wlepiła ci taki mandat, że bedziesz musiał się zadłużyć ja jego spłate!!

      • 3 6

    • Sopot-tragedia

      Najgorsze ścieżki rowerowe są w Sopocie ,monity do miasta i ZDiZ nic nie dają.A najlepsza przy dworcu w Kamiennym Potoku- 15 m ścieżki ,wypasionej ,kończącej się w krzakach

      • 1 0

  • Co wy z tymi rowerami

    To jest jakis obled...

    • 9 23

  • Już, (4)

    sam podpis pod zdjęciem rozpoczynającym artykuł świadczy o tym jak wielki dramat spotka rowerzystę nadkładającego 80 m drogi. Zajmijcie się lepiej sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu Havla i Armii Krajowej i Łostowickiej. Aaaaaa, P. Grzelak i polityka komunalna, Matko i Córko Niebieska!!!

    • 7 13

    • (1)

      A co jest zlego z sygnalizacją? Trzeba dłużej poczekać siedząc na ttyłku? To jest dopiero problem!

      • 2 4

      • Nie o siedzenie chodzi

        a o synchronizację tej sygnalizacji, lecz po [przeczytaniu komentarza już wiem czemu masz z tym problem aby to zrozumieć.

        • 3 1

    • Te 80m to kilka minut zmarnowane. Jak ktos codziennie jezdzi do roboty tak, to jest to uciazliwe... Nie kazdy rower uzywa tylko do wycieczek

      • 2 1

    • no zajmijcie się !!!!

      bo PAN KIERWOCA ma problem z włączeniem się do ruchu

      • 1 0

  • Rower to najlepsze co może być (1)

    Wszędzie szybko dojadę. A kierowcy samochodów niech się gniotą w korkach

    • 18 7

    • W korkach to się gniotą uliczne lebiegi co jadą 40 na godz. a gdy masz zielone światło to na wszelki wypadek zatrzymują się i upewniając czy mogą wjechać na skrzyżowanie.

      • 1 0

  • Rowerzyści drodzy. (13)

    Na ścieżkach rowerowych są "przejścia dla pieszych", przed którymi należy zwolnić, aby ew. przepuścić pieszego. Zap*lacie jak nienormalni. Jeżdżę dość dużo a do tej pory widziałam tylko jedną kobietę, która przepuściła inną kobietę na w/w pasach. Oprócz siebie samej, oczywiście. Co z Wami nie tak?!
    To jest miasto a nie jakiś downhill!

    • 42 10

    • rozumiem, ze minusy (1)

      od rowerzystow, ktorzy pieszych chetnie posylaja do szpitala?

      • 9 2

      • minusy od rowerzystów, którym głusi piesi włażą na drogę bez rozejrzenia się

        i to nie na pasach, a w każdym innym miejscu bez płotu

        • 4 2

    • (3)

      Ja tam prawie zawsze przepuszczam, mimo ze przepisy polskie nie zobowiazuja mnie do tego.

      • 4 2

      • (2)

        Pieszy na przejściu dla pieszych ma zawsze pierwszeństwo, bez względu na to czy to ulica, czy ścieżka rowerowa.

        • 8 1

        • na przejściu - tak. Przed przejściem - nie (1)

          a do tego nie wolno wejść na przejście prosto pod pojazd.

          • 4 1

          • Przejścia na ścieżce rowerowej nie dają Ci komfortu obserwowania jak pieszy zbliża się do krawężnika itd. Piesi też inaczej traktują ścieżki, dla wielu to chodnik. Pieszy po prostu w każdej chwili może na to przejście wejść i nie zdążysz zareagować (zresztą widziałam to pierdyliard razy na żywo). I czyja wtedy wina? Toć był już na przejściu.

            • 2 0

    • (4)

      pytanie czy ruch na tych drogach jest naprawdę taki duży że trzeba wymuszać na kimś zatrzymywanie się?Egoizm pieszego matolstwa jest porażający 10 sekund nie można poczekać?

      • 6 6

      • (3)

        A rowerzysta nie może poświęcić 10 sekund więcej żeby przeprowadzić rower przez PRZEJŚCIE DLA PIESZYCH?!? Tylko musi lecieć jak wariat łamiąc pezepisy?

        • 7 2

        • Chyba łatwiej zatrzymać jeden krok niż dawać po hamulcach? (2)

          Zawsze ustępuje się silniejszemu, zwyczajna logika i prawa fizyki.
          Pieszy rowerzyście, rowerzysta samochodowi, samochód osobowy tirowi, tir pociągowi.

          • 3 4

          • Do czasu gdy jakiś silniejszy też tak będzie sądził a Ty go nie zauważysz bo coś tam... Powodzenia.

            • 4 0

          • Ja uwazam ze powinno byc wrecz odwrotnie ( jak jest w calej europie). Bezwgledne pierwszenstwo od najslabszego. To nie Bangladesz i jakies prawo dzungli

            • 3 1

    • To moze mnie widziałes? A prawda jets taka, ze tam gdzie są pasy to sie przpeuszcza, tylko z rzadka sa pasy.

      • 3 0

    • Cóż, rower w miejscu nie staje, ale piesi i tak wiedzą lepiej i włażą nie bacząc na nic. Albo stoją takie święte krowy (płci obojętnej) na ścieżce i mamroczą coś przez telefonik.

      • 6 4

  • nie jestem przekonany (1)

    Co do przejazdu przez Podmiejska. Nie dosc ze ciezko jest sie wlaczyc do ruchu samochodom jadacym od strony Pruszcza, to stromy podjazd oraz ograniczona widocznosc maja rowiez auta jadace od strony Srodmiescia. Sami wiemy jak jezdza niektorzy rowerzysci, jak jeszcze bedzie tam przejazd ....oby nie skonczylo sie to tragedia. Sam jestem rowerzysta I wole podejsc te kilka metrow niz ryzykowac zdrowie.

    • 12 4

    • Lustra wielkie postawią.czesciowo to rozwiaze problem

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane