• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia chce oddać Trasę Kwiatkowskiego

Michał Sielski
22 czerwca 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Estakada Kwiatkowskiego potrzebuje remontu
Trasa Kwiatkowskiego to wielkie ułatwienie dla kierowców, ale też duże obciążenie dla gdyńskiego budżetu. Trasa Kwiatkowskiego to wielkie ułatwienie dla kierowców, ale też duże obciążenie dla gdyńskiego budżetu.

Komu? Choćby państwu, a najlepiej, by koszty remontów pokrywała Unia Europejska. Wbrew pozorom nie jest to szalony pomysł, jeśli uda się przekonać unijnych urzędników, że korytarz transportowy Bałtyk-Adriatyk ma się dobrze.



Czy Trójmiasto może być atrakcyjne dla turystów w naszym rejonie Europy?

Gdynia podpisze bowiem umowę o współpracy z marszałkami wszystkich województw, leżących na trasie tzw. korytarza Bałtyk-Adriatyk. Ma to pozwolić na wspólną pracę nad wieloma projektami.

- Do tej pory nawet przy dużych programach inwestycyjnych, dofinansowywanych ze środków europejskich, nie było minimum porozumienia pomiędzy województwami np. pomorskim i warmińsko-mazurskim. Często osłabiało to duże projekty. Ta umowa ma to zmienić - przekonuje Ryszard Toczek, naczelnik Biura Rozwoju Gdyni.

Co umowa może zmienić w Trójmieście? Gdynia chce np. "pozbyć się"... Trasy Kwiatkowskiego, którą miasto zbudowało. Dlaczego? Jej remonty są niezwykle kosztowne.

- Nowy odcinek posłuży jeszcze bez problemu wiele lat, ale zbudowany wcześniej już trzeba fragmentami remontować. Wydajemy na to miliony- przyznaje Stefan Benkowski z gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

Właśnie stąd wziął się pomysł, by drogę przekwalifikować. - Odcinek od obwodnicy do terminalu jest w świetle prawa drogą powiatową, a de facto ma znaczenie europejskie - przekonuje Ryszard Toczek. Chodzi o to, że jest fragmentem drogi, łączącej porty w Gdańsku i Gdyni z portami w Trieście, Koprze i Wenecji.

Nie wiadomo jednak, kiedy trasa będzie miała nowego właściciela. Na razie podobne prace przygotowawcze trwają m.in. w Szwecji, a projekt ma być wspólny. Podobnie jak realizowany już wraz z Niemcami, Szwecją, Danią i Rosją program Interface.

- W ramach Interface chcemy przekonać turystów do podróżowania wokół Bałtyku bez samochodów. Głównie statkami, a w miejscach docelowych transportem publicznym - mówi Jakub Urbaniak, który pilotuje program z ramienia Gdyni.

W ramach projektu uruchomiony ma zostać m.in. autobus, który z terminalu promowego będzie woził turystów do centrum Gdyni, Sopotu i Gdańska. - Raczej nie uda się to jeszcze w tym sezonie - przyznaje rzecznik prasowy Steny Line, Agnieszka Zembrzycka.

- Na przełomie września i października będą gotowe ekspertyzy. Wtedy zdecydujemy, co zrobić w pierwszej kolejności. Już dziś jednak wiadomo, że przy terminalu Steny Line przydałaby się np. wizualizacja z mapką połączeń komunikacji publicznej. Chcemy też wprowadzić wspólny bilet na prom i autobusy oraz trolejbusy i dopasować rozkłady jazdy komunikacji publicznej do zawinięć promów - wylicza Jakub Urbaniak.

Projekt potrwa do kwietnia 2012 roku. Całkowity budżet we wszystkich krajach wynosi ponad 1,57 mln euro. Gdynia zainwestuje w niego ponad 600 tys. zł.

Miejsca

Opinie (184) ponad 10 zablokowanych

  • Lotnisko Babie Doły (1)

    No ale co będzie z trasą , kiedy ambitne władze naszego miasta uruchomią lotnisko cywilne na Babich Dołach ? Jak "podciągnąc" ją pod połaczenie z Adriatykiem ?

    • 9 1

    • lotnisko babie doly

      co tam polaczenie z adriatykiem, lepiej z Hawajami !!! TO JEST POLACZENIE Z GDYNI 1

      • 2 0

  • TRZEBA ODDAĆ MOST NIEMCOM I SZWEDOM. i bardzo dobrze,wysprzedać wszystko bo inaczej sie zmarnuje jak stocznie. (1)

    kiedyś byłem temu przeciwny natomiast teraz uważam że to jest jedyne wyjście.polska powinna cała się sprzedać niemcom,po co się męczyć,i tak już ciężko stwierdzić co jest polski co jest innego kraju.

    • 4 2

    • masz racje,by było lepiej,by ludzie dobrze zarabiali i dobrze pracowali by godnie żyć.

      • 0 0

  • Gdynia zawsze wie co robi.

    • 3 7

  • Nie Gdynia podpisuje, a Województwo Pomorskie! (2)

    "Gdynia podpisze bowiem umowę o współpracy z marszałkami wszystkich województw"????
    Panie Michale to bzdura!

    Samorząd Województwa Pomorskiego podpisuje taką umowę - dokładnie jutro.
    Jedyne co się zgadza, to fakt, że marszalkowie 7 wojewodztw złożą podpisy na liście intencyjnym... w Gdyni...

    PR Gdyni zaczyna coraz mocniej irytować ze swoimi przekłamaniami.

    • 7 4

    • jeszcze się nie śniło Województwu Pomorskiemu

      o całym przedsięwzięciu gdy powstała idea SMAB i konferencja "Trzymajmy się morza"?

      Trzymajmy się faktów, a nie życzeń PO.

      Oczywiści nikt nie zabrania wpisać się w rozwój korytarza transportowego, a nie go utrudniać tylko dlatego że podpisik jest w mniej znaczącym miejscu i mało polityczny.

      Pan Michał bardzo dobrze temat ujął. Jeśli mam mieć zastrzeżenia to trochę umniejszył role Pana prezydenta Gdyni w tym ogromnym przedsięwzięciu. Ważne aby PO nie przeszkadzało a POmagało dla naszej gospodarki.

      • 3 1

    • GNIOT

      Cała ta umowa to jeden wielki , nic nieznaczący kawałek papieru. Kto słyszał że UNIA utrzymuje koszty funkcjonowania jakiejś drogi ???? Poza smiesznym PR zero efektu.

      • 0 0

  • znowu remont??

    ...przeciez generalny remont tej estakady byl prowadzony na przlomie lat 99/2000 i juz to trzeba remontowac????...to znaczy ze, jak zwykle ktos spierd... robote a teraz miasto narzeka, ze remonty drogie!??

    • 3 1

  • Powinny być ścieżki rowerowe od terminalu promowego do Centrum (1)

    Wielu turystów, zabiera ze sobą rowery, a dojechać od terminalu Steny do Centrum rowerem to nie jest wcale taka prosta sprawa.

    • 2 2

    • Człowieku, to jest GDynia- MIASTO NIE DLA ROWERÓW!

      • 0 0

  • ja moge trase przyjąć w swoje panowanie,pod warunkiem że Arka bedzie gratis!!!

    wtedy sobie zrobimy piknik

    • 2 0

  • Trasa Kwiatkowskiego (4)

    Wczorajsza informacja na konferencji prasowej była bardzo wyraźna: W Gdyni, 23 czerwca będą podpisane 3 deklracje: 7 marszałków województw, przez które biegnie korytarz transportowy bałtyk-Adriatyk,
    4 prezesów związków miast, leżących w strefie Korytarza Bałtyk-Adriatyk, aby Rząd opracował elementarny harmonogram (plan działania) ważnych inwestycji
    transportowych, porozumienie Karlskrony i Gdyni aby podnieść status prawny dróg dojazdowych do terminali promowych w Karlskronie i Gdyni. dzisiaj sa to drogi powiatowe, a powinny być krajowe.
    Była tez przekazana "czwarta" informacja - o realizacji projektu "promowego" Interface. Komunikat prasowy to "cztery w jednym" - nieco nieścisły.

    • 3 2

    • Brawo Prezesie BURSZTYNOWEJ autostrady

      dziękujemy

      • 2 0

    • Przecież Estakada Kwiatkowskiego (2)

      to był wielki sukces Szczurka i ekipy. Niemalże cud. A teraz już nie jest? Już nie promuje Gdyni?
      Pewnie okazało się, że ten "remoncik" co się teraz robi, to tylko początek i tak naprawdę należało to zbudować od nowa. Jak zwykle szybko i byle jak. A może by tak zakryć to wszystko obrazkiem, jak pewną ruinę na wjeździe do Orłowa. Nie będzie widać, to i problemu nie będzie.

      • 1 1

      • głupich nie sieją a jednak aav-sy się rodzą (1)

        idź się pomódl o rozum

        • 1 2

        • prawda w oczy kole :)

          • 0 0

  • Gdyńska Trasa Kwiatkowskiego ZSOTAŁA ZBUDOWANA DLA PRYWATNEGO CWANIAKA!!!

    WŁAŚCICIELA `BCT` Z AZJI!!! ZA POLSKIE PIENIĄDZE PRYWATNY CWANIAK MA KANAŁ TRANSPORTOWY!!!
    KOMUNIKACJA DZIELNIC OBŁUŻE, POGÓRZE ITP JEST UTRUDNIONA!!! OPTYMALIZACJA RUCHU NA WĘŹLE JEST SKIEROWANA TYLKO I WYŁĄCZNIE DO TERMINALA!!!
    TO NIE JEDYNY PRZYKŁAD FINANSOWANIA POTWORNIE BOGATYCH I TAK CWANIAKÓW Z POLSKICH !!! PIENIĘDZY!!!
    POLSKA TO JEDYNY, TAK BYDLACKO OKRADANY KRAJ NA ŚWIECIE!!!

    • 4 3

  • może ktoś weźmie prezydenta?

    • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane