• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: największe remonty jesienią, bo taki był plan

Patryk Szczerba
5 listopada 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Remont ul. Jaskółczej według planów powinien się w połowie listopada zakończyć. Remont ul. Jaskółczej według planów powinien się w połowie listopada zakończyć.

Remonty drogowe powodujące spore zatory w Gdyni są zaplanowane do końca roku. Kierowcy pytają, czy jesienne spiętrzenie prac było konieczne. Urzędnicy odpowiadają, że ich terminy były zaplanowane celowo.



Kiedy powinny być przeprowadzane remonty najważniejszych dróg w mieście?

Tegoroczna jesień obfituje w Gdyni w remonty dróg. Przed kilkoma dniami zakończyły się prowadzone przez firmę MTM prace na ul. Morskiej, gdzie konieczne było zwężenie drogi na nitce w kierunku Rumi.

W efekcie do końca października zablokowana była praktycznie cała arteria. W połączeniu z montażem ekranów akustycznych na węźle Chwarzno przeprowadzanych przez gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, obie inwestycje spowodowały spore zamieszanie nie tylko na Morskiej, ale na wszystkich drogach dojazdowych do obwodnicy.

Niełatwe życie mają też w ostatnich dniach mieszkańcy Pustek Cisowskich i to bez względu na to, czy jeżdżą samochodami, czy są pasażerami komunikacji miejskiej. Według planów jeszcze ok. 2 tygodni trwać ma remont ul. Jaskółczej, gdzie 19 października drogowcy wprowadzili ruch wahadłowy sterowany sygnalizacją świetlną. Korki musiały się pojawić, bowiem ulica stanowi jedyny łącznik między Pustkami, Chylonią i dalej obwodnicą Trójmiasta.

2 listopada, a więc zaraz po tym, jak zakończył się szczyt komunikacyjny związany z dniem Wszystkich Świętych, drogowcy z firmy MTM weszli na aleję Zwycięstwa, gdzie na odcinku od Węzła Wzgórze do ul. Redłowskiej zwęzili jezdnię do jednego pasa. Powodem jest remont kanalizacji deszczowej powiązany z remontem nawierzchni.

Na szczęście dużych zatorów nie ma, bowiem kierowców na tym fragmencie odciąża ul. Legionów i Droga Gdyńska, jednak w godzinach szczytu, co potwierdzają kierowcy, jeździ się ciężko.

Niektórzy przekonują, że mogłoby być lepiej, gdyby ograniczyć na czas remontu na arterii liczbę działających sygnalizatorów, ale póki co, odzewu ze strony urzędników brak.

To nie wszystkie utrudnienia zaplanowane na ten rok. Ruszyły już prace na 100-metrowym odcinku ul. Hutniczej. W najbliższych dniach powinna rozpocząć się też inwestycja związana z utworzeniem kontrapasa rowerowego na ul. 3 Maja, która z pewnością stworzy kierowcom spore problemy. Na jesień zaplanowano także prace na ul. Wiczlińskiej.

Prace na al. Zwycięstwa rozpoczęły się 2 listopada i potrwają nieco ponad miesiąc. Prace na al. Zwycięstwa rozpoczęły się 2 listopada i potrwają nieco ponad miesiąc.
- Czy to nie za dużo remontów jak na tak krótki czas? Cieszę się, że inwestuje się w drogi, choć można mieć wątpliwości, czy wybrano odpowiednie miejsca, ale nie rozumiem, dlaczego robi się to wszystko razem, zamiast rozsądnie określić harmonogram. Przecież remontować można już od marca, a nie tylko jesienią - dopytuje się nasz czytelnik, pan Zbigniew.
Podobnych głosów jest więcej, zwłaszcza w dni, kiedy korki są najbardziej dokuczliwe. Tymczasem urzędnicy z ZDiZ odpowiadają, że skumulowanie największych remontów jesienią jest zgodne z założonym harmonogramem.

- Na koniec każdego roku tworzony jest budżet na rok następny. Zaakceptowane propozycje trafiają do realizacji. W przypadku tych największych inwestycji, cała procedura trwa dość długo. Najpierw wybieramy projektanta, który wykonuje dokumentację. Później przychodzi czas na uzgodnienia i dopiero potem możemy wybrać wykonawcę, który przystępuje do prac. Czas ich realizacji przypada właśnie na ostatni kwartał roku. Przy okazji warto pamiętać, że nie wszystkie przetargi udaje się w terminie rozstrzygać - wyjaśnia Maciej Karmoliński, zastępca dyrektora Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.
Dodaje jednocześnie, że ze względu na turystów, prowadzenie prac na głównych arteriach latem nie jest brane pod uwagę.

- Bywa, że prowadzimy wtedy remonty, ale staramy się je robić tam, gdzie nie utrudnia to zbytnio ruchu. Czasem zdarza się, że musimy wstrzymać się z pracami. Tak było chociażby w przypadku ul. Jaskółczej. Pierwszeństwo miały prace na ul. Kartuskiej, nadzorowane przez wydział inwestycji. Równoczesne prowadzenie prac w obu tych miejscach spowodowałoby prawdziwy paraliż, a tego chcieliśmy uniknąć - dodaje Karmoliński.
Zastrzega, że decyzje o terminach remontów nie mają związku z ograniczeniami finansowymi (największe remonty kosztowały blisko 6 mln zł), jak często uważają kierowcy.

- Środki finansowe są zabezpieczone na cały kalendarzowy rok, podczas którego musimy wykonać zaplanowane zadania. Z pieniędzy, które udaje się zaoszczędzić lub trafiają do nas, wykonujemy mniejsze prace, mniej spektakularne, co nie znaczy, że nieistotne - kończy Karmoliński.

Tak wyglądał przejazd podczas październikowego remontu ul. Morskiej.

Miejsca

Opinie (73) 2 zablokowane

  • ankieta jak zwykle na poziomie (1)

    • 1 0

    • ANKIETA

      Kolega dziennikarz powiedział mi kiedyś, że w jego redakcji karą za spóźnienie do pracy bywa obowiązek ułożenia horoskopu na kolejny tydzień. (!) Czasem mam wrażenie, że u Państwa spóźnialscy tworzą ankiety. :)

      • 0 0

  • Korki Gdyni

    A czy ZDiZ ma jakieś plany co do usprawnienie dojazdów do dzielnic z obrzeży Gdyni. Bo jedynie co widzę w tych rejonach to tylko zwiększające się korki i żadnej reakcji ze strony miasta. A chyba nikt nie zaprzeczy że jest coraz gorzej i żadnej reakcji ( chyba że mówimy o Bus pasie na estakadzie którego wymalowanie zwiększyło korki)

    • 8 0

  • Turyści ważniejsi niż mieszkańcy... (1)

    • 4 0

    • Niech oni gniją w korkach a nie my

      • 0 0

  • .

    Wazniejsi są mieszkańcy, nie turyści

    • 3 0

  • (1)

    Planowałem ślub z księżną Kate ale nie wyszło .

    • 0 0

    • jeszcze wszystko przed Tobą

      nie trać wiary

      • 0 0

  • ANKIETA

    Remonty najważniejszych dróg w mieście

    powinny być prowadzone z i m ą.

    Może Mikołaj by się dorzucił...

    :)))

    Pozdrówka dla stojących w korkach.

    • 1 0

  • czysta Ameryka na Kartuskiej (3)

    Niech mi ktos wyjadni po jakiego diabla w Chyloni na Kartuskiej zrobili po obu stronach jezdni pas rowerowy na chodnikach???czemu nie poszerzyli ulicy,zjazdu na Morska ?nawet Morska nie ma pasu dla rowerow po obu stronach !!!kto to wymyslil??korki co ranek na Karuskiej,parkowac nie ma gdzie a rowerzysci maja teraz Ameryke !!!!strata kasy!!!lepiej na Morskiej od Domu towarowego w kierunku Gdyni zrobili by pas bo w tej chwilina chodniku trzeba uwarzac zeby rowerzysta nie wjechal ci w 4 litery,chcac skrecic na chodniku trzeba stanac,obejrzec sie czy oby ktos cie nie rozjedzie !!!za to sie trzeba wziasc.

    • 8 2

    • (1)

      Masz racje, powinni zwezac ulice, zeby bylo wiecej miejsca dla rowerzystow i pieszych.

      • 0 2

      • ignorowac pedalarskiego trola

        • 1 0

    • Spytajcie Żmudę Trzebiatowskiego i jego kółko rowerowe kartuska stoi bo niem ani lewo i prawoskrętów. Obiecali już 5 lat temu że skrzyżowanie będzie przebudowane i co przebudowali tym co na rowerach jadą a na ścieżce w październiku policzyłem 2 rowerzysta na godzinę. Ale są i takie tumany na towerach jest ścieżka nowa a on ulicą pedałije i to z i na Pustki Cisowskie - po co to???? Pytam??? To jest marnotrawienie kasy.

      • 4 0

  • ul. Sobieskiego, Gdańsk

    Kiedy rusza zapowiadany na jesień br, remont ul. Sobieskiego w Gdańsku?

    • 1 0

  • remonty drog

    Złe planowanie powoduje korki korki to czas czas to pieniądze Nazwisko tej osoby co planuje Myśle że trzeba ją zwolnić

    • 2 0

  • Każdy termin jest uciążliwy .Ważne że są , chociaż zakres remontów w mieście powinien być rozłożony i mimo wszystko większy ! Chodzi mi o przebudowywanie skrzyżowań np. tego przy PPNT .

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane