Na obwodnicy w piątek rano powstały gigantyczne korki do zjazdu w Chwarznie . Drogowcy zajęli jeden pas ruchu obwodnicy w kierunku Chyloni. Kierujący tracili tam nawet 45 minut. Dlaczego te prace nie mogą być prowadzone poza godzinami szczytu?
Czy stałeś w korku na obwodnicy z powodu trwających tam prac?
- Straciłem 40 minut. Dlaczego te prace prowadzone są w godzinach szczytu drogowego? W nocy na budowie nikt się nie kręci, a w dzień to może pracują tam góra dwie osoby - opowiada zdenerwowany pan Dawid.
GDDKiA: wytrzymajmy jeszcze dwa tygodnie
Sytuację próbuje uspokoić zarządca drogi, gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
- Prace przy ekranach akustycznych trwają od świtu do zmierzchu. Technologia nie pozwala na prowadzenie ich w nocy. Musieliśmy zamknąć jeden pas ruchu, by dowieźć i składować materiały oraz by maszyny budowlane miały gdzie pracować - tłumaczy Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA. - Rozumiem kierowców, którzy przyzwyczaili się, że większość prac utrzymaniowych, generujących utrudnienia, wykonujemy w nocy, ale te obecne przy ekranach wykonawca musi prowadzić przy świetle dziennym.
Dlaczego jednak nie można było poczekać z pracami do weekendu, kiedy ruch jest mniejszy?
- Nie możemy prac przekładać. Im szybciej wykonawca wejdzie na jezdnię prowadzącą do Szczecina, tym szybciej je zakończy, a wraz z tym skończą się utrudnienia. Zapewniam, że jeśli będzie to możliwe ze względów technologicznych, to wykonawca będzie ściągał oznakowanie, by nie powodować niepotrzebnych utrudnień, tak jak było to na jezdni prowadzącej do Łodzi - podkreśla Michalski.
Inwestycja za niecałe pół miliona
Montaż ekranów akustycznych wymusiły na drogowcach władze województwa. Marszałek pomorski wydał decyzję nakazującą ustawienie ekranów po licznych prośbach mieszkańców Chwarzna, którym przeszkadzał hałas dochodzący z obwodnicy.
Za ok. dwa tygodnie drogowcy mają zakończyć budowę ekranu po wschodniej stronie obwodnicy. Wcześniej pracowali po przeciwnej stronie, gdzie w mniej niż trzy tygodnie ustawili ekrany. Łącznie powstanie 198 metrów bieżących barier dźwiękochłonnych po obu stronach drogi ekspresowej. Wszystkie prace budowlano-montażowe powinny zakończyć się na początku października. Koszt prac wyniesie 473 tys. zł.