• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jednakowe oznakowanie ważnych przystanków w Trójmieście

Krzysztof Koprowski
24 kwietnia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
  • Proponowane nowe wzory oznakowania i wyposażenia w elementy małej architektury węzłów integracyjnych na obszarze metropolitalnym.
  • Proponowane nowe wzory oznakowania i wyposażenia w elementy małej architektury węzłów integracyjnych na obszarze metropolitalnym.
  • Proponowane nowe wzory oznakowania i wyposażenia w elementy małej architektury węzłów integracyjnych na obszarze metropolitalnym.
  • Proponowane nowe wzory oznakowania i wyposażenia w elementy małej architektury węzłów integracyjnych na obszarze metropolitalnym.
  • Proponowane nowe wzory oznakowania i wyposażenia w elementy małej architektury węzłów integracyjnych na obszarze metropolitalnym.
  • Proponowane nowe wzory oznakowania i wyposażenia w elementy małej architektury węzłów integracyjnych na obszarze metropolitalnym.
  • Proponowane nowe wzory oznakowania i wyposażenia w elementy małej architektury węzłów integracyjnych na obszarze metropolitalnym.
  • Proponowane nowe wzory oznakowania i wyposażenia w elementy małej architektury węzłów integracyjnych na obszarze metropolitalnym.
  • Proponowane nowe wzory oznakowania i wyposażenia w elementy małej architektury węzłów integracyjnych na obszarze metropolitalnym.
  • Proponowane nowe wzory oznakowania i wyposażenia w elementy małej architektury węzłów integracyjnych na obszarze metropolitalnym.
  • Proponowane nowe wzory oznakowania i wyposażenia w elementy małej architektury węzłów integracyjnych na obszarze metropolitalnym.
  • Proponowane nowe wzory oznakowania i wyposażenia w elementy małej architektury węzłów integracyjnych na obszarze metropolitalnym.
  • Proponowane nowe wzory oznakowania i wyposażenia w elementy małej architektury węzłów integracyjnych na obszarze metropolitalnym.
  • Proponowane nowe wzory oznakowania i wyposażenia w elementy małej architektury węzłów integracyjnych na obszarze metropolitalnym.
  • Proponowane nowe wzory oznakowania i wyposażenia w elementy małej architektury węzłów integracyjnych na obszarze metropolitalnym.
  • Proponowane nowe wzory oznakowania i wyposażenia w elementy małej architektury węzłów integracyjnych na obszarze metropolitalnym.
  • Proponowane nowe wzory oznakowania i wyposażenia w elementy małej architektury węzłów integracyjnych na obszarze metropolitalnym.
  • Proponowane nowe wzory oznakowania i wyposażenia w elementy małej architektury węzłów integracyjnych na obszarze metropolitalnym.
  • Proponowane nowe wzory oznakowania i wyposażenia w elementy małej architektury węzłów integracyjnych na obszarze metropolitalnym.
  • Proponowane nowe wzory oznakowania i wyposażenia w elementy małej architektury węzłów integracyjnych na obszarze metropolitalnym.
  • Proponowane nowe wzory oznakowania i wyposażenia w elementy małej architektury węzłów integracyjnych na obszarze metropolitalnym.
  • Proponowane nowe wzory oznakowania i wyposażenia w elementy małej architektury węzłów integracyjnych na obszarze metropolitalnym.
  • Proponowane nowe wzory oznakowania i wyposażenia w elementy małej architektury węzłów integracyjnych na obszarze metropolitalnym.

Czy wkrótce najważniejsze przystanki w Trójmieście i przyległych gminach zyskają ujednolicone oznakowanie i sposób zagospodarowania? Zarząd stowarzyszenia Obszaru Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot przyjął dokument zawierający standardy projektowania węzłów integracyjnych, który umożliwi ich stosowanie przy nowych inwestycjach.



Jak oceniasz oznakowanie przystanków w Trójmieście?

Przyjęta jednogłośnie przez zarząd samorządowego stowarzyszenia OMGGS uchwała zawiera zalecenia i założenia standardów wizualnych i funkcjonalnych dla węzłów integracyjnych na obszarze 25 gmin wchodzących w skład metropolii.

W dokumencie kompleksowo opracowany został system graficzny tablic m.in. w zakresie kroju czcionki, kolorystyki, wymiarów oraz lokalizacji w terenie. Przygotowano wzory tablic informacyjnych, nowych słupków przystankowych oraz drogowskazów dla pieszych i rowerzystów.

W przyjętej uchwale pojawiły się też zalecenia dla sposobu montażu wiat przystankowych, ich wyglądu, oznakowania oraz modeli ławek i śmietników. Omówione zostały również materiały nawierzchni chodników i oświetlenia.

Uwzględniono ponadto potrzeby rowerzystów, przedstawiając pożądane formy stojaków (odwrócone U) oraz lokalizację i wygląd parkingów rowerowych.

Nie zabrakło także postulatów odnoszących się do projektowania przestrzeni publicznej przyjaznej pieszym (w tym niepełnosprawnym) oraz wzorów słupków i innych elementów uniemożliwiających zastawianie chodników przez kierowców aut.

Nowych rozwiązań doczekamy się najwcześniej wraz z budową lub modernizacją węzłów integracyjnych. W Trójmieście uznano za takie: Gdańsk Główny zobacz na mapie Gdańska, Gdańsk Wrzeszcz zobacz na mapie Gdańska, Gdańsk Rębiechowo zobacz na mapie Gdańska, Gdańsk Osowa zobacz na mapie Gdańska, Gdynia Karwiny zobacz na mapie Gdyni, Sopot Kamienny Potok zobacz na mapie Sopotu oraz trasy dojazdowe do przystanków PKM i SKM w Gdańsku. Proponowane wzory mogą również objąć system metropolitalnego roweru miejskiego.

Wspólne standardy i wizualne węzłów integracyjnych OMG-G-S from Trojmiasto.pl

Miejsca

Opinie (59)

  • ciekawe ile zgarnęli za projekt (7)

    • 45 11

    • dostałes plusa ale portal manipuluje głosami

      dlatego nadal masz zero 0

      • 5 5

    • zależy kto płaci:

      Gdańsk/Sopot - jedno mieszkanie
      Gdynia - puszka farby

      • 8 3

    • Mam nadzieje że nic. Wzory są ogólnodostępne.

      • 3 4

    • mam tylko nadzieję, że jak już nastawiają wszędzie tych nowych oznaczeń, nie okaże się metropolia nie ma licencji na używanie tego kroju pisma i wszystko trzeba będzie wymieniać :)

      • 3 0

    • "ciekawe ile zgarnęli za projekt"

      oficjalnie: bo pewnie za dużo albo łapówka.
      w rzeczywistości: bo sam bym chętnie kasę przygarnał.

      • 4 1

    • jak takie ciekawe to sie dowiedz

      • 1 1

    • zacznijcie od Wrzeszcza

      • 1 1

  • nie lepiej jedna firma z jednym zarzadem i biletem na całe Trójmiasto?? (5)

    • 74 1

    • Nie, bo nie mozna zatrudniac znajomkow na stanowiska dyrektorow i czlonkow zarzadow.

      • 16 1

    • zdecydowanie lepiej! ...ale wówczas nie można będzie robić wałków...

      • 16 0

    • WPK

      Kiedyś były wojewódzkie przedsiębiorstwa komunikacyjne i nie było tego miszmaszu z biletami, jak teraz w każdej pipidówie. Ale trzeba było wszystko rozp*, co by prezesów i dyrektorów przybyło.

      • 15 1

    • ok, to kto odda swoja wlasnosc - Gdansk czy Gdynia? (1)

      W SKM ma ponad 50% udzialow PKP. Kto i za ile ma to przejac? Jak to zrobic formalnie?

      • 4 4

      • to nie loty w kosmos, żeby stanowiły taki wielki problem...

        • 6 0

  • (1)

    Fajna sprawa, będzie przejrzyściej, też dla turystów.

    • 15 8

    • zabrakło oznakowania dla trojlebusów, poza tym z odległości tramwaj oraz autobus będą się mylić, a zwłaszcza na tej mapie połączeń gdzie będzie sam niebieski kolor i nie będzie można dokładnie zobaczyć tras, dodatkowo standardem powinno być jednak aby pod znakami typu "Wejście", "Wyjście", "Kasa" obowiązkowo było oznakowanie przynajmniej w języku angielskim. zwłaszcze przy oznakowaniu parkingu "płatny", "bezpłatny" wymagane by było podanie tłumaczenia w j. angielskim.

      Fajny guidbook ale wymaga jeszcze poprawienia i doprecyzowania, to są raczej podstawy na których można pracować

      • 0 1

  • a gdzie wspólne oznaczenia dla bezpłatnych parkingów dla samochodów?

    zwłaszcza tych okupowanych przez UM oraz pracowników przychodni/szpitali

    • 22 12

  • (3)

    Wszystko jest ładnie oznakowane, po co wydawać pieniądze na coś, co nie jest potrzebne?

    • 19 12

    • miś się kłania

      • 6 1

    • Bo potrzebuję zamówień.

      • 5 1

    • poczytaj to sie dowiesz

      To jest identyfikacja węzłów integracyjnych których jeszcze nie ma

      • 2 0

  • Gdzie PR w tym schemacie? (4)

    Mamy konsultacje w sprawie ochrony powodziowej, gdzie jest wymagana specjalistyczna wiedza, a nie mamy w sprawie oznaczania wezlow gdzie jestesmy uzytkownikami. Caly Gdansk. trzeba skonczyc z decydowaniem o komunikacji przez osoby ktore nia nie jezdza I potem pomysly na tramwaje bez miejsc siedzacych.

    • 17 2

    • Dokładnie! (2)

      Osobne kolory dla dwóch linii SKM, ale jeden dla tramwajów/autobusów/trolejbusów? Gdzie są pociągi PR, które pełnią ważną rolę w komunikacji - jest ich 30 na dobę i można szybciej oraz taniej przejechać z Gdańska do Gdyni niż SKM. Jakoś jest osobny kolor dla PKSów...

      • 11 1

      • PR nie ma tez w aplikacji jakdojade, bo mzkzg nie pozwolilo (1)

        czyli bardzo przydatna i dobra apka jest celowo niszczona przez panstwowa firme, bo inna panstwowa firma dostarcza lepsze uslugi...

        Super.

        • 6 1

        • Jest niszczona przez państwową firmę, która sama siebie niszczy bo w PR ma większość udziaów

          • 1 0

    • były konsultacje

      i to z wieloma osobami, nie wiesz - nie pisz

      • 2 1

  • beznadziejne kolory (3)

    niebieski do tramwajów? jakiś Kraków czy inny Wrocław tu mamy?

    • 21 9

    • a co, zielony ma być? (1)

      • 2 3

      • zielone to w Poznaniu

        tramwaje zawsze były na mapach oznaczane czerwoną linią, autobusy niebieską

        • 2 1

    • Wszystko musi być odwrotnie, żeby pokazać napracowanie

      I tak autobusy są czerwone więc oznaczyli na niebiesko. Za to na czerowono jest PKM której pociągi są białe. Niebiesko-żółte skm są oznaczone na kolor którego nikt nie potrafi nazwać (co na pewno pomoże gdy będę chciał komuś opisać czego ma szukać), a na żółto jest PKS. W ogóle mnie to nie dziwi bo opis przystanków w Gdańsku jest całkowicie idiotyczny od bardzo dawna, a przy tworzeniu nowych te tradycje są kontynuowane (co najlepiej pokazuje linia PKM). Szkoda klawiatury na to

      • 3 1

  • kiedyś były takie stare masywne przystanki z namalowanymi wielkimi literami A-autobus T-tramwaj (2)

    żaden wandal nie był w stanie nic z nimi zrobić - nie było tylu wandali jak teraz, (młodzież chowana bezstresowo) ale koszty koszty koszty i toporny wygląd wymusił stawianie tych szklanych budek które co chwila tracą szyby i ktoś na nich zarabia a my tracimy z podatków

    • 25 7

    • Taaa, nie był w stanie nic zrobić (1)

      Dykta była połamana, a wszystko sprayem pogryzdane

      • 5 4

      • no fakt, teraz o wiele trudniej zniszczyć taką wiatkę ...

        • 0 0

  • prawdziwy wspólny bilet na całą komunikację w Trójmieście

    poprosimy przede wszystkim

    • 34 1

  • Widać w tym dobrą rękę Pawła I Metropolitalnego (1)

    Cały tabun urzędasów pracuje w znoju i trudzie i wypluwa z siebie taki ważny dokument z dobrymi radami. No ale logo funduszy unijnych tłumaczy wszystko - o kaskę z dotacji tu chodzi a nie o rzeczywiste efekty działania.

    • 21 7

    • po q*źwę

      ten związek metropolitalny czegoś tam nad czymś ?Chyba tylko dla stołków dla paru ważnych i zasłużonych w Gdyni panów.Produkują bzdurne pisma,jakieś nieprzydatne uchwały i takie koszałki jak w załączeniu.Zaorać to towarzystwo !

      • 9 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane