• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kamienica z XIX w. ustąpiła Trasie Słowackiego

Maciej Naskręt
15 marca 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 

Rozbiórka budynku u zbiegu ul. Słowackiego i al. Grunwaldzkiej w Gdańsku.



Zniknęła kamienica u zbiegu ul. Słowackiego i al. Grunwaldzkiej. W jej miejscu w nieco ponad 20 miesięcy wykonana zostanie estakada nad al. Grunwaldzką, będąca elementem Trasy Słowackiego.



Dwa obiekty u zbiegu al. Grunwaldzkiej  i ul. Słowackiego, które wyburza wykonawca rozbiórek. Dwa obiekty u zbiegu al. Grunwaldzkiej  i ul. Słowackiego, które wyburza wykonawca rozbiórek.
We wtorek późnym popołudniem zburzona została XIX-wieczna kamienica z rogu ul. Słowackiego i al. Grunwaldzkiej zobacz na mapie Gdańska. Musiała ona ustąpić przyszłej Trasie Słowackiego. Koparka rozprawiła się z budynkiem w niecałe 1,5 godziny.

W miejscu wyburzonej kamienicy powstanie estakada, która zapewni bezpośrednie połączenie między ul. Kościuszki i ul. Słowackiego.

- Na wrzeszczańskim odcinku Trasy Słowackiego do wyburzenia zostały już tylko trzy domy. Jeden przy al. Grunwaldzkiej i dwa obok ul. Srebrniki - opowiada Jerzy Parzyszek, inspektor nadzoru ds. obiektów kubaturowych z gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

W domach, które zostały wytypowane do rozbiórki i wciąż stoją, mieszka nadal kilka rodzin. Urzędników to jednak nie martwi, bowiem lokatorzy mają opuścić obiekty lada dzień. Miasto już zapewniło im lokale zastępcze.

Wyburzenia to, obok wycinki drzew, pierwsze prace prowadzone w ramach budowy Trasy Słowackiego. Wykonawca prac rozbiórkowych - firma Wakoz z Luzina - z zadaniem ma uporać się do końca kwietnia. Już teraz widać, że rozbiórki zakończą się bez opóźnień, a może nawet przed czasem.

Za przeprowadzenie rozbiórek m.in. 49 budynków miasto zapłaci wykonawcy ok. 600 tys. zł.

Dwujezdniowa Trasa Słowackiego połączy Port Lotniczy w Rębiechowie z Portem Morskim w Gdańsku. Droga pobiegnie przez Wrzeszcz, południową granicą Zaspy i Letnicę. W 2013 roku gotowe mają być trzy z czterech odcinków, na jakie podzielono trasę. Do 2014 r. gotowy ma być tunel pod Martwą Wisłą. Szacunkowy koszt przedsięwzięcia to ok. 1,29 mld zł. Unia Europejska sfinansuje ok. 37 proc. kosztów budowy.

Opinie (231) 10 zablokowanych

  • Ciekawe, kto się zaopiekuje cegłami... ;)

    obstawiamy?

    • 0 0

  • No jasne

    najlepiej zrównajmy z ziemią zabytkowy wrzeszcz ;P
    no, dobrze... to tylko jedna kamienica... postaram sie nie dramatyzować.

    • 1 1

  • A jutro z rana na Alledrogo:

    Sprzedam cegłę z rozbiórki, mało używana świeżo pozyskana:P

    • 1 1

  • Nie można z tych cegieł postawić coś

    na Starym Mieście????

    • 1 0

  • według mnie bęzie to dość ułomna droga.

    Cały czas nie ma dobrego, szybkiego połączenia z obwodnicą i wyjściem na zachód
    A możłiwości jest sporo. WYbrano chyba jedną z najtrudniejszych przebijając się przez miasto czyniac wywijasy, przesuwając stawy, kryjąc Strzyżę etc. Pozostawia się w tym wszystkim kupę ruder , które za 5-10 lat same się rozpadną

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane