• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kamienica z XIX w. ustąpiła Trasie Słowackiego

Maciej Naskręt
15 marca 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 

Rozbiórka budynku u zbiegu ul. Słowackiego i al. Grunwaldzkiej w Gdańsku.



Zniknęła kamienica u zbiegu ul. Słowackiego i al. Grunwaldzkiej. W jej miejscu w nieco ponad 20 miesięcy wykonana zostanie estakada nad al. Grunwaldzką, będąca elementem Trasy Słowackiego.



Dwa obiekty u zbiegu al. Grunwaldzkiej  i ul. Słowackiego, które wyburza wykonawca rozbiórek. Dwa obiekty u zbiegu al. Grunwaldzkiej  i ul. Słowackiego, które wyburza wykonawca rozbiórek.
We wtorek późnym popołudniem zburzona została XIX-wieczna kamienica z rogu ul. Słowackiego i al. Grunwaldzkiej zobacz na mapie Gdańska. Musiała ona ustąpić przyszłej Trasie Słowackiego. Koparka rozprawiła się z budynkiem w niecałe 1,5 godziny.

W miejscu wyburzonej kamienicy powstanie estakada, która zapewni bezpośrednie połączenie między ul. Kościuszki i ul. Słowackiego.

- Na wrzeszczańskim odcinku Trasy Słowackiego do wyburzenia zostały już tylko trzy domy. Jeden przy al. Grunwaldzkiej i dwa obok ul. Srebrniki - opowiada Jerzy Parzyszek, inspektor nadzoru ds. obiektów kubaturowych z gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

W domach, które zostały wytypowane do rozbiórki i wciąż stoją, mieszka nadal kilka rodzin. Urzędników to jednak nie martwi, bowiem lokatorzy mają opuścić obiekty lada dzień. Miasto już zapewniło im lokale zastępcze.

Wyburzenia to, obok wycinki drzew, pierwsze prace prowadzone w ramach budowy Trasy Słowackiego. Wykonawca prac rozbiórkowych - firma Wakoz z Luzina - z zadaniem ma uporać się do końca kwietnia. Już teraz widać, że rozbiórki zakończą się bez opóźnień, a może nawet przed czasem.

Za przeprowadzenie rozbiórek m.in. 49 budynków miasto zapłaci wykonawcy ok. 600 tys. zł.

Dwujezdniowa Trasa Słowackiego połączy Port Lotniczy w Rębiechowie z Portem Morskim w Gdańsku. Droga pobiegnie przez Wrzeszcz, południową granicą Zaspy i Letnicę. W 2013 roku gotowe mają być trzy z czterech odcinków, na jakie podzielono trasę. Do 2014 r. gotowy ma być tunel pod Martwą Wisłą. Szacunkowy koszt przedsięwzięcia to ok. 1,29 mld zł. Unia Europejska sfinansuje ok. 37 proc. kosztów budowy.

Opinie (231) 10 zablokowanych

  • Tak właśnie dokonuje się rozbiórek w krajach słabo rozwniniętych.

    Nie obmyśla się innych możliwości tylko rozwala to co na drodze takiej (niepewnej jeszcze inwestycji) stoi i tyle. A budynek był cenny. Nie jest u nas wiele oryginalnych XIX wiecznych kamienic. Wojna swoje zrobiła. Ale czego nie zrobiła wojna to zrobi platforma.

    • 15 4

  • ZABYTKOWE BUDYNKI

    JESZCZE NIE JEDEN ZABYTKOWY BUDYNEK PÓJDZIE W PYŁ PRZY TEJ BUDOWIE :/

    • 7 7

  • Ile straciliśmy na wyburzeniu?

    Kilka lat temu ten dom kupił od wojska pewien pan i od razu sprzedał go miastu kilka razy drożej. Miejscy urzędnicy "nie zorientowali się", że miasto samo mogło wykupić budynek od wojska.
    Miasto - czyli my - straciło na tym interesie kilka milionów złotych.

    • 16 3

  • co za czasy!--idziemy na dno! (1)

    TA KAMIENICA Z 19 WIEKU=jako zabytek nie powinna byc tknięta...ale ta trasa to miliony..a konserwator na bank załapał sie na duuuzą kopertę i cala siedziba gdanska zamknęła oczy z koperta i zapomniała ze to kamienica z 19 wieku...żenada! I SKANDAL--a gdzie prokuratura??

    • 10 8

    • Ludzie, dajcie spokój!

      Chcecie chuchać na każdą lepiankę z przeszłości? W tym mieście się żyje, pracuje, przemieszcza. Ja rozumiem, że trzeba chronić zabytki typu Katedra, Katownia, itp., ale z powodu zwykłego budynku (ale z XIX wieku) mamy zrezygnować z usprawnienia komunikacyjnego tego ważnego fragmentu miasta? Bez przesady proszę!

      • 4 6

  • Słowackiego

    Ludzie !!!! Nie dajmy się zwariować ! Tu zabytek, tam zabytek. Ostatnio słyszałem że jakieś betonowe maszkary z PRLu też zabytki. Nikt nie rusza głownego miasta czy starego koscioła. Miasto musi zyć i się rozwijać.

    • 11 11

  • (1)

    Wybory parlamentarne w tym roku.Zorientowani wiedzą o co kaman.

    • 5 5

    • problem w tym, że mało jest tych zorientowanych ...

      tak, ze se możemy pobiadolić.

      • 1 2

  • Wszystkiemu winna Galeria Bałtycka !!!

    Gdyby inny był obrys G.B. najprawdopodobniej nie trzeba by wyburzać tego budynku.

    Przy okazji zobaczcie, że nie dawno przebudowany węzeł przy Galerii zostanie teraz kompletnie zniszczony by powstać mogła ver. 3 i 1/3 !!!

    • 12 3

  • a jednak

    ja sie chce to mozna

    • 2 4

  • A te dykty ciężkie

    Uff

    • 0 3

  • stara śmierdząca buda

    meliny do rozbiórki

    • 7 13

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane