- 1 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (95 opinii)
- 2 Neptun jak nowy. Zobacz, jak go myto (41 opinii)
- 3 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (305 opinii)
- 4 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (13 opinii)
- 5 Z bastionu Żubr zniknęły lunety (49 opinii)
- 6 Pod prąd uciekał przed policją (276 opinii)
Kandydaci "rozpoczęli" budowę Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiasta
Posłowie i radni PiS dokonali symbolicznego wkopania łopaty na szlaku , którym ma przebiegać Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiejskiej. Tyle tylko, że budowa w najbliższym czasie się nie zacznie, bo nikt nie chce za nią płacić. - To nie wyborcza deklaracja, tylko jeden z naszych priorytetów: jeśli wygramy wybory, OPAT zostanie sfinansowany z budżetu państwa - zapowiadają.
Ponadto ministerstwo podkreśliło, że dla kierowców dużo większe znaczenie mają będące już w końcowej fazie planowania Trasa Kaszubska i Obwodnica Metropolitalna.
Czytaj więcej: Ministerstwo Infrastruktury: OPAT to inwestycja lokalna
- Kompletnie się z tym nie zgadzam. Przecież OPAT to odkorkowanie portu i udrożnienie przejazdu na wybrzeże dla wszystkich Polaków. Dlatego budowa tej drogi to jedna z naszych strategicznych decyzji, a nie przedwyborcza obietnica - mówi Janusz Śniadek, gdyński poseł PiS.
Na razie z tych deklaracji kompletnie nic jednak nie wynika. Pomorscy posłowie z różnych opcji także nie przekonali ministerialnych urzędników, że OPAT powinien zostać sfinansowany z budżetu państwa. Sytuacja jest patowa, bo na liście inwestycji drogowych do 2020 roku nie ma go nawet wśród propozycji rezerwowych, które zostaną zrealizowane, jeśli inne z różnych względów nie wypalą.
OPAT szybko nie powstanie - pisaliśmy już w 2010 roku.
Zdaniem lokalnych działaczy PiS przyczyną jest brak wsparcia dla rządzących Gdynią.
- Nie można opowiadać, że "moją partią jest Gdynia" i nic poza tym. Życie pokazuje, że zarówno w Warszawie, jak i w Brukseli, potrzebne jest wsparcie polityczne, które pozwoli na realizację inwestycji bez utrudnień. Dlatego my stawiamy sprawę jasno: OPAT stanie się rzeczywistością, gdy PiS przejmie władzę - podkreśla kandydat tej partii na prezydenta Gdyni - Marcin Horała, który wraz z pozostałymi działaczami partii dokonał symbolicznego wbicia pierwszej łopaty tuż za obwodnicą Trójmiasta, gdzie zaczynać ma się OPAT.
14-kilometrowa Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiejskiej ma być przedłużeniem kończącej się w Chyloni obwodnicy i - omijając permanentnie zakorkowaną Rumię i Redę - połączyć się z trasą na Hel.
Ponad 1 mln zł wydano już na studium ekonomiczno-środowiskowe, przedstawiono mieszkańcom warianty i poddano je konsultacjom. Zapłaciło za to 13 gmin - od Jastarni, przez Wejherowo, Rumię i Redę po Gdynię - oraz samorząd województwa. Teraz trzeba sprecyzować koncepcję i sfinansować budowę, która ma pochłonąć pomiędzy 1,586 mld zł a 1,66 mld zł brutto. Do tego doliczyć jeszcze trzeba wykup gruntów: 50 ha w Gdyni, 50 ha w Rumi i Kosakowie, a w Redzie aż 120 ha.
Zobacz przebieg Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiejskiej.
Opinie (303) ponad 10 zablokowanych
-
2014-11-08 22:16
opat
propaganda pisu przed wyborami
- 0 0
-
2014-11-14 19:52
kpiny
reda banda oszustow izlodzieji cala klika swoich do wymiany cioci iwujkow\
budowa opatu miedzy domkami jednorodzinnymi niech krzeminski zrobi ja kolo swojego domualbo przeniesie na tereny semeko- 0 0
-
2015-07-16 13:20
Co za błazny
politycy są żałośni
- 0 0
-
2020-08-31 10:52
Ja się pytam (1)
Panie Horała, gdzie jest OPAT? Przecież PIS już jest u władzy, czegoś tu nie rozumiem.
- 0 0
-
2021-09-21 18:53
Stan na wrzesień 2021
Minął kolejny rok i zaawansowanie inwestycji to 0%
Brawo PiS! Brawo poseł Horała!- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.