- 1 Węzeł Południe nie będzie zamknięty latem (97 opinii)
- 2 Zaparkował BMW na plaży. Sezon ruszył (152 opinie)
- 3 W kajdankach na masce, w aucie "feta" (50 opinii)
- 4 Z parku Centralnego na 25 dni do celi (38 opinii)
- 5 Stanowcze "nie", dla psów na plaży? (702 opinie)
- 6 Dużo atrakcji w Sopocie na Dniach Kurortu (62 opinie)
Katastrofa lotnicza na lotnisku w Babich Dołach
We wtorek tuż przed godz. 17 na lotnisku wojskowym w Babich Dołach rozbił się samolot Bryza należący do Marynarki Wojennej. W katastrofie zginęły cztery osoby.
Zdjęcia z katastrofy samolotu w Babich Dołach.
Wciąż nie są znane przyczyny wypadku do jakiego doszło dziś o 16:50, w którym uczestniczył samolot wojskowy typu Bryza. Wiadomo tylko, że samolot rozbił się podczas podchodzenia do lądowania.
- Widziałem jak to się stało. Akurat bylem na działce i już chciałem wsiadać do samochodu, kiedy akurat się odwróciłem. Patrzę, a samolot nagle zaczął lądować. Samego lądowania nie widziałem. Chwilę później zobaczyłem czarny dym. Po chwili podjechałem pod działki, i jacyś inni działkowicze mówią, że śmigło po wybuchu odleciało i uderzyło w cement i zostało w ziemi - relacjonuje nasz czytelnik, pan Marek.
Na pokładzie Bryzy znajdowało się cztery osoby. W zgliszczach maszyny strażacy znaleźli zwłoki trzech osób. Nieopodal katastrofy znaleziono zwłoki czwartego pasażera.
W katastrofie zginęli: kmdr ppor. pilot Roman Berski, urodzony 27 kwietnia 1961 roku. Podczas lotu pełnił funkcję pilota kontrolującego; kpt. marynarki pilot Marek Sztabiński, urodzony 18 sierpnia 1973 roku. Podczas lotu był dowódcą załogi - pilotem szkolącym; porucznik marynarki pilot Przemysław Dudzik, urodzony 5 maja 1982 roku. Podczas lotu był pilotem szkolonym; chorąży sztabowy marynarki Ireneusz Rajewski, urodzony 31 marca 1966 roku. Podczas lotu był technikiem pokładowym.
Rodziny lotników zostały już powiadomione o tragedii.
- Dowódca Marynarki Wojennej ogłosił żałobę. Bandery okrętów i flagi przed jednostkami zostały opuszczone do połowy masztów - poinformował rzecznik MW, kmdr Bartosz Zajda.
Samolot odbywał rutynowy lot treningowy, podczas którego ćwiczono manewr lądowania na jednym silniku. W czasie wypadku nad lotniskiem było duże zachmurzenie, podstawa chmur znajdowała się na wysokości ok. 6 km, widzialność wynosiła 10 km. Wiał zachodni wiatr z prędkością 24 km/h. Temperatura powietrza wynosiła 12,2 stopnia C.
- Siedem zastępów straży pożarnej w tym strażacy z Gdyni, Pucka i z wojskowej straży pożarnej przez ponad godzinę gasiło ogień powstały po katastrofie. Tuż po godzinie 18 zakończyła się akcja gaśnicza. Na miejscu zostały tylko zastępy wojskowej straży pożarnej - mówił Tadeusz Konkol, rzecznik pomorskiej straży pożarnej.
Ministerstwo Obrony Narodowej powołało komisję do zbadania przyczyny tragedii. Może to potrwać nawet miesiąc. Podjęto też decyzje o wstrzymaniu na razie wszystkich lotów tego typu maszyn.
Samolot, który się rozbił nosił numer burtowy 1007. Maszyna rozpoczęła służbę w marcu 1997 roku. Łącznie wylatała 1500 godzin.
Dane techniczne An-28
- prędkość przelotowa: 335 km/h
- Prędkość maksymalna: 350 km/h
- Prędkość startu: 135 km/h
- Prędkość lądowania: 140 km/h
- Prędkość opadania: 4 - 20 m/s
- Prędkość wznoszenia w warunkach przelotu: 8 m/s
- Długość startu: 410 m
- Zasięg: 1230 km
- Wysokość przelotowa: 3000 m
- Maksymalny pułap: 6000 m
- Maksymalna masa startowa: 7000 kg
Opinie (245) ponad 20 zablokowanych
-
2009-04-01 15:22
Berski (2)
Jestem kolega syna Romana Berskiego. Strasznie im wspolczuje
- 3 2
-
2009-04-01 15:58
Strasznie im wspolczuje (1)
jak można strasznie współczuć?
- 2 0
-
2009-04-01 19:51
na takiej samej zasadzie jak coś może być okropnie piękne!
- 0 0
-
2009-04-01 16:01
tragedia
dlaczego????
- 2 1
-
2009-04-01 16:25
(*)(*)(*)(*)
Wieczne odpoczywanie racz Im dac Panie.....
- 7 0
-
2009-04-01 19:52
był taki Szczygło co odgryzł śmigło
i coś z nieba na ziemię spadło!
- 0 3
-
2009-04-01 19:58
co za tragedia.. ;((( (2)
W tym wypadku zginął mąż mojej Pani od przyrody... Dowiedziałam się o tym dziś w kościele.! Czy nie sądzicie ,że jest to aż tak bolesne ,że nawet ja mogłam się rozryczeć jak dziecko.? A co mogą czuć rodziny takich osób..?
- 5 0
-
2009-04-01 20:14
joł, jeszcze sie troszkę powywnętrzaj, plisska.
i nie zapomnij blognąć i komnąć fotKę na nk...
- 0 0
-
2009-04-01 21:02
pani od przyrody;; fuj wszystkich belfrów magistrów zasranych karać !! dobra kara dla baby
- 0 3
-
2009-04-01 21:46
Znałam GO!!
Znałam jednego z nich, to był super człowiek, zawsze uśmiechnięty, pozytywnie nastawiony do życia, uczynny, wzorowy mąż i ojciec, był oazą spokoju....nie czas jeszcze dla NIEGO żeby odejść, mógł jeszcze wiele dobrego zrobić na tym świecie.
Teraz szybuje w swoim niebie ! Pan Bóg zabrał do siebie dobrego człowieka.
Moja koleżanko..... trzymaj się - tu na ziemi, a ON poczeka na Ciebie TAM i znowu będziecie RAZEM, jak zawsze uśmiechnięci, szczęśliwi....to trudne wiem....ale masz cząstkę JEGO -WASZE dzieci - a ON będzie czuwał zawsze nad Waszym niebem - WASZ NAJUKOCHAŃSZY MĄŻ I OJCIEC - PILOT!!!!- 8 0
-
2009-04-01 22:32
Oksywie (EPOK)
Wiatr byl 24km z zachodu (270º). Drogi startowe sa 130/310º to znaczy ze samolot musial landowac w kierunku 310º - wiatr 40º od boku. To jest b. trudne londowanie - na jednym silniku.
Szkoda Bardzo.
Ziomkowie: Sorry for the poor style, I don't have Polish Keyboard at work in Kanada…- 2 0
-
2009-04-01 23:08
Marek Sztabiński (*)
Głębokie wyrazy współczucia i żalu po śmierci Marka ; Brata, Kuzyna, Ojca
Dla rodziny i przyjaciół.
Oraz pozostałej załogi samolotu
Odpoczywajcie w Spokoju- 10 0
-
2009-04-02 00:05
[*]
Patita - trzymaj się! Jest ciężko ale dasz radę - musisz!
- 5 0
-
2009-04-02 20:33
r.berski
R.Berski byl moim znajomym.byl wspanialym mezem,i ojcem dwojki dzieci.byl tez wspanialym pilotem.kochal latac.
to bardzo przykre ze juz odszedl z tego swiata,gdzie byl kochany i szanowany przez ludzi.zawsze pozostanie w naszych sercach.
chce zlozyc moje glebokie kondolencje dla J.BERSKIEJ,ICH DZIECI,I PANI BOZENY BERSKIEJ KTORA JAKO MATKA PRZEZYWA TERAZ NAJWIEKSZY BOL W SERCU PO STRACIE SWEGO DZIECKA.- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.