- 1 Zamiast Rębiechowa lotnisko na morzu (94 opinie)
- 2 108. urodziny najstarszej gdańszczanki (146 opinii)
- 3 Wieczny kłopot z dzielnicami: "na" czy "w" (416 opinii)
- 4 Zaginione dzieła na wiadukcie i budynku (90 opinii)
- 5 Tajemnicza baszta zostanie otwarta (60 opinii)
- 6 Znów były wyścigi na al. Grunwaldzkiej (337 opinii)
Kierowca zatrzymał autobus miejski, bo przeszkadzał mu telefon pasażera
Naszego czytelnika - pana Jacka - spotkała nietypowa przygoda w gdyńskim autobusie miejskim. Jego kierowca nie chciał kontynuować jazdy, bo czytelnik dekoncentrował go przeglądając przy nim strony internetowe w telefonie.
Interwencja wprowadziła w osłupienie nie tylko naszego czytelnika, ale także innych pasażerów. Część z nich usiłowała ustalić u kierującego miejskim autobusem podstawę jego żądania, tym bardziej, że nasz czytelnik nie oglądał stron, które uznać można by za nieobyczajne, czy też nie zakłócał spokoju głośną muzyką z urządzenia.
Niestety, pasażerowie i kierowca nie mogli dojść do porozumienia, więc autobus stał. Wreszcie ktoś z tyłu pojazdu krzyknął, aby nasz czytelnik odpuścił i wyłączył telefon, bo kierowca nie da za wygraną. Pan Jacek schował więc telefon, a autobus ruszył w dalszą podróż.
Nasz czytelnik postanowił jednak wyjaśnić całą sprawę do końca i złożył skargę na kierowcę do Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni. 20 kwietnia otrzymał odpowiedź sygnowaną podpisem Olgierda Wyszomirskiego - dyrektora ZKM.
W piśmie czytamy: "Po przeanalizowaniu zapisu kamer z monitoringu, zainstalowanego w pojeździe, ustalono, że powodem zwrócenia się kierowcy do Pana z prośbą o wyłączenie telefonu lub zajęcie innego miejsca było to, że wyświetlacz Pańskiego telefonu odbijał się w przedniej szybie autobusu, co negatywnie wpływało na koncentrację kierowcy podczas prowadzenia pojazdu".
Dlatego ZKM w Gdyni skargę uznał za niezasadną.
Odpowiedź zaskoczyła naszego czytelnika, który przyznał, że sprawy by nie było, gdyby kierowca wyjaśnił, o co dokładnie mu chodzi. Wszyscy zaoszczędziliby czas i nerwy.
Miejsca
Opinie (391) 8 zablokowanych
-
2017-04-20 16:29
A co obchodzi kierowcę czyjś telefon?
Nie wierzę żeby ekran smartfona miał taką moc aby razić "wielmożnego kierowcę".
Chyba, że pasażer podróżował stojąc przy kabinie - w co wątpię.- 1 25
-
2017-04-20 16:26
Gdynia ...
i wszystko jasne ...
- 2 10
-
2017-04-20 14:29
w PKA dostałby naganę z wpisem do akt i (1)
jeszcze premię by mu zabrali takiego mamy prezesa.
- 1 15
-
2017-04-20 16:14
W każdej spółce, czy to PKS, PKM czy PKA, za uzasadnione naruszenia (zweryfikowane skargi), są nagany, potrącenia itd. Tutaj Jacuś rozpętał g*wnoburzę, bo jego duma została urażona. Chciał udupić kierowcę, który zwrócił mu uwagę, a tu mu ZKM odpisuje, ze skarga jest niezasadna...
- 3 3
-
2017-04-20 14:16
byłem w tym autobusie i było inaczej... (4)
Kierowca starszy pan, z którym od lat podróżuje ta linia zwrócił uwagę bo światło telefonu mu przeszkadzało. Nie trudno się domyślić dlaczego . Linia ta jest ciemna po zmroku i czasem kierowca zwraca uwagę pasażerą. Jestem świadkiem po raz trzeci takiej sytuacji . Niestety po raz pierwszy pasażer był tak odporny na wiedzę ... co do zachowania innych pasażerów to było z gola odmienne. Zareagowali dość ostro by chłopak zgasł telefon i jak struś schował go w sekundę . Czasem kierowca nie ma zbyt wiele argumentów a te co ma sa humanitarne. Pasażerowie mogą więcej. WWkażdym razie. Kierowca zgłosił sprawę przez radio i moim odczuciu dział zgodnie z jakimiś ich procedurami. A chłopak, gdyby nie zgasil telefonu pewnie miałby niemiła rozmowę z pasażerami, którzy ujęli się za kierowca.
- 51 6
-
2017-04-20 16:11
pisze się "pasażerom" -om na końcu (celownik l. mn.) a nie "zwraca uwagę pasażerą." ;)
- 4 2
-
2017-04-20 14:27
(1)
ja tez tam byłem i to nie prawda
- 1 13
-
2017-04-20 15:07
Ale Adam był trzeźwy
- 7 0
-
2017-04-20 14:18
oj Adamie
"...uwagę pasażerą..." Popraw proszę do jutra.
- 5 3
-
2017-04-20 16:11
hamstwo ludzi z telefonami widać szczególnie przy kasach
płaci i rozmawia. Zero poszanowania dla drugiego człowieka.
Defacto pracującego.- 22 0
-
2017-04-20 15:04
Kierowca postąpił słusznie.. Gimbaza wszędzie... (2)
Bardzo dobrze Panie Wozaku!! Gimbaza niech korzysta z tyłu busa.
- 21 2
-
2017-04-20 15:08
(1)
To nie była gimnazja tylkofacet który ma 30 lat poza tym jak może kierowca oślepiać klapka telefonu odbijająca się w szybie ?
- 0 8
-
2017-04-20 16:09
Najwyraźniej mimo wieku, to mentalna gimbaza. Siedzi, trzyma telefon prawie poziomo, światło się odbija w szybie... takie to trudne do zrozumienia?
- 9 0
-
2017-04-20 15:18
czytanie ze zrozumieniem (1)
się kłania. autor skargi mówi że gdyby kierowca wyjaśnił o co chodzi tak jak to zrobiono w piśmie sprawy by nie bylo
- 3 10
-
2017-04-20 16:08
tępi jesteście jak wierzycie...
bo autor skargi przedstawił się w roli ofiary. Biedny nie mógł się wgapiać w swój smartfonik... Problem w tym, że nie podał do artykułu wszystkiego (dowodem jest nagranie). Uwaga była najpierw kulturalnie zwrócona, ale jaśnie pan postanowił mieć gdzieś, bo jego telefonik jest ważniejszy niż bezpieczeństwo pasażerów...
- 7 0
-
2017-04-20 15:59
dodatkowe pytanie do powyższej ankiety:
czy jesteś za wprowadzeniem "strefy ciszy" w środkach komunikacji miejskiej?
- 25 1
-
2017-04-20 15:44
kierowca down
"wyłączyłby pan telefon, w szybie mi się odbija" i załatwione
- 5 18
-
2017-04-20 14:08
Kompletne kuriozum ... (8)
Moim zdaniem racja leży gdzieś po środku, ale ze wskazaniem na P. Jacka . Kierowca zachował się jak ostatni buc i cham , wystarczyło krótko wyjaśnić pasażerowi problem jeśli w ogóle istniał tak na prawdę, bo o 23.00 było pewnie 5 ludzi w całym autobusie, a P. Jacek musiał chyba stać tuż nad głową kierowcy , autobus to nie osobówka , żeby powoływać się na oślepianie , ale niech mu będzie , mógł po prostu grzecznie i po ludzku poprosić pasażera o krok w tył i po problemie , dlatego twierdzę, że rację raczej ma P. Jacek . pzdr dla obu panów .
- 12 34
-
2017-04-20 14:24
Pamiętaj że masz tu przedstawioną tylko jednostronną wersję Pana Jacka! (7)
Strasznie łatwo przychodzi Ci wyrokowanie w tej sprawie.
- 11 4
-
2017-04-20 14:35
(6)
Trzymaj dystans , brudzia nie piliśmy , poza tym mam rozum i wyobraźnię żeby wyrobić sobie zdanie z relacji obu stron ( jest odp. ZKM ) i napisałem wyraźnie "raczej racja jest ... " więc proszę czytać uważnie i ze zrozumieniem !
- 5 7
-
2017-04-20 14:52
"Trzymaj dystans" hehe (5)
I co z tego że napisałeś "raczej"? Wyraziłeś opinie, a Twoje "raczej" nikogo nie interesuje. Skoro zapoznałeś się z relacją ZKM, to masz jasno napisane że kierowca najpierw poprosił o przesunięcie się lub wyłączenie telefonu, prawdopodobnie dopiero później zdecydował się na zatrzymanie pojazdu Panie "mam rozum".
- 5 4
-
2017-04-20 14:59
(4)
Uparty jesteś , a do tego przygłup !
- 3 5
-
2017-04-20 15:02
(3)
Trzymaj dystans , brudzia nie piliśmy!
- 5 3
-
2017-04-20 15:16
(2)
łał aleś się odwinął ! wymyśl coś orginalnego tłuku ;))
- 2 5
-
2017-04-20 15:22
EOT (1)
Zmarnowałeś nie powtarzalną okazję na nie pogrążanie się dalej.
- 4 2
-
2017-04-20 15:39
O , widzisz jak chcesz to potrafisz, albo to wasza szoferska praca zespołowa, bo w pojedynkę ni be ni me ni kukuryku a teraz marsz za fajerę zmiana się zbliża i najlepiej nie wyjeżdżaj z zajezdni to nikt cię komórką nie oślepi , patałachu ! ;))
- 1 7
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.